Veel plezier met hem! Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Veel plezier met hem!
)
Dus probeer het wel te doen.
) ik wíl wel, maar ik kán niet. Wat vervelend en frustrerend is.

Dat kost gewoon tijd. Manegelessen doe ik inderdaad, maar als je geen garantie hebt dat je elke keer weer kan gaan is het lastig. Er zijn bij ons ook mensen die per les betalen maar ik weet niet of dat bij jou in de buurt kan.
Het kan wel degelijk ontspannen werken om af en toe nog te mogen rijden.
vicieuze cirkel dus, op ieder ander dier heb ik de angstreactie ook niet.
Heb over een paar weken een gesprek met de psychiater bij altrecht en dan krijg ik ook een onderzoek en dan komt daar weer meer uit, als hij het beter vind dat ik aan de medicijnen ga, dan doe ik dat, anders niet. 
ik ben alleen ook van plan om te verhuizen (mn aanmelding is rond en sta op de wachtlijst
) ook om wat meer rust te krijgen, word knettergek in het studentenhuis waar ik nu zit. dus tsjah.. Dan plaats ik wel een oproep als ik verhuisd ben (kan nog rustig 6 tot tot 12 maanden duren) maar dat zien we dan wel weer. Voordeel van verhuizen is ook dat ik dichter bij altrecht zit, minder reistijd, stress enzovoorts. Wel heel stom, mn reiskosten naar altrecht ( €4,60 per week) kunnen niet vergoed worden
Torenflat in Zeist.
Hoop echt dat ik over een tijdje al uitgenodigd word om te komen kijken
word financieel dan wel weer wat krapper (behoorlijk krap zelfs) maar ik zit liever krap met rust aan mn hoofd en geen vreemde snuiters binnen, met alleen mn eigen troep in plaats van de troep van nog 5 mensen erbij, dan met iets meer geld en dat ik gek word, zoals nu.
En volgens mij ook veel paarden in de buurt van wat ik er af en toe van een afstand van zie. Rijke plaats namelijk, ook al heeft het dan ook een achterbuurt, die achterbuurt is zelfs sjieker dan de meeste achterbuurten in andere steden.
Ik hoop voor je dat het snel kan dan!
FireScorpion schreef:Dankje voor de reactie's.
En het is niet de letterlijke angst voor de galop, alleen in het begin istie er een paar keer in galop vandoor gevlogen, en ben ik ervanaf gevallen. Daarnaast is het dier ook zéér voorwaarts dus al enorm snel in de draf, waardoor hij bijna in galop valt (bij je houden is... lastig) en hij gaat weer sneller omdat ik onbewust zenuwachtig word van het sneller gaan met (weer onbewust) de angstreactie, waar het paard weer sneller van wil gaanvicieuze cirkel dus, op ieder ander dier heb ik de angstreactie ook niet.
@ franka
ik slik geen medicijnenHeb over een paar weken een gesprek met de psychiater bij altrecht en dan krijg ik ook een onderzoek en dan komt daar weer meer uit, als hij het beter vind dat ik aan de medicijnen ga, dan doe ik dat, anders niet.
en nemurin, dat lijkt me nog wel een goed ideeik ben alleen ook van plan om te verhuizen (mn aanmelding is rond en sta op de wachtlijst
) ook om wat meer rust te krijgen, word knettergek in het studentenhuis waar ik nu zit. dus tsjah.. Dan plaats ik wel een oproep als ik verhuisd ben (kan nog rustig 6 tot tot 12 maanden duren) maar dat zien we dan wel weer. Voordeel van verhuizen is ook dat ik dichter bij altrecht zit, minder reistijd, stress enzovoorts. Wel heel stom, mn reiskosten naar altrecht ( €4,60 per week) kunnen niet vergoed worden
Nemurin schreef:Er bestaat trouwens wel therapie met paarden voor mensen die depressief zijn, die paarden zijn mensen met spanningen in het lijf gewend, maar volgens mij moet je dan helemaal naar Spanje, lijkt me ook niks op het moment.
Waar ben je heen geweest op vakantie, wat heb je gedaan, wie had je bij je?
Hopelijk kun je je door het UWV weer nuttig voelen inderdaad. Zou je weer willen gaan studeren uiteindelijk?
maikeltje schreef:Ik lees je verhaal nu pas voor het eerst. En wat mij opvalt aan jouw verhaal is dat je alles heel goed en verhelderend kan vertellen. Je hebt alles ontzettend goed op een rijtje volgens mij. Je lijkt me een enorm sterke persoonlijkheid zoals je alles heel nuchter neerzet hier. Dat vind ik echt enorm bewonderenswaardig, zeker gezien jouw nog jeugdige leeftijd.
Jij laat het er niet bij zitten, je gaat toch, ondanks dat je erg moe bent, wel overal achteraan. Dat paardrijden komt op den duur ook wel weer goed en ik hoop voor je dat je snel nieuwe woonruimte toegewezen krijgt zodat je je rust weer kunt pakken.
Ik vind jou echt een kanjer!
idioot eigenlijk 
Alhoewel, het nuchtere neerzetten is eigenlijk heel slecht. Ik kan alles prachtig vertellen, maar ik vóel er niks bij. als jullie mijn verhaal lezen zijn jullie waarschijnlijk ondersteboven, en voel je waarschijnlijk een stukje pijn van wat ik zou moeten voelen. Maar dat is het grote punt : Ik voel nauwelijks iets bij het verhaal en de gebeurtenissen. Dat is zo afgesloten, en ik kan daar zelf (zonder hulp) ook niet bij. Ik kan en mag geen medelijden met mijzelf heben, en het word nog een hele strijd met mijzelf om dat wel te mogen.