Syoss haarproducten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:50

Ik gebruik ook de Syoss shampoo en conditioners en vanaf dat ik het ben gaan gebruiken is mijn haar veel handelbaarder, minder pluizig, lekker een beetje volume en het glanst als een gek.
Zelfs bij de kapper zeiden ze dat mijn haar heel goed in conditie is. Terwijl ik het in de afgelopen maanden van wit blond wat ik dus zat was, terug gekleurd wilde hebben naar donkerder blond en nu naar bruin haar. Het is in 2 maanden 3x overgeverfd omdat de kleur niet pakte. Bij de kapsalon zelf. 2 weken terug heeft mijn moeder het gekleurd met de chocolade bruin van Syoss en ik kan niet anders zeggen dat de kleur echt mooi geworden is. *\o/*
Ik was mijn haar trouwens om de dag met de Syoss shampoo en conditioner care repair en de kleur-conditioner haar masker.

Daarvoor gebruikte ik eigenlijk altijd Elvive of de Andrelon shampoos en creme-spoelingen. En kreeg er eigenlijk altijd slap, futloos haar van. Niets leek te werken. Om het lekker een beetje volume te ontwikkelen zonder dat het ging pluizen of statisch werd.

De styling producten van Syoss vind ik overigens niet fijn. De mousse word gauw hard en maakt je haar te stug om te föhnen met de krul borstel. De haarlak plakt mijn haar weer te veel aan elkaar.

Dus daarvoor hou ik het liever meer op de Elnet haarlak en de mousse van Andrelon en voor de styltang gebruik ik een haar olie van de kapper :D

Anoniem

Re: Syoss haarproducten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 14:06

En dan ben ik toch ter vergelijking wel benieuwd....
Voor de mensen bij wie Syoss producten NIET bevallen: welke producten vonden jullie dan wel goed?

Vergelijken jullie het echt met de vreselijk dure producten van de kapper, of met andere commerciële merken uit dezelfde prijscategorie.
Want dat is natuurlijk ook een enorm verschil ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 14:49

Ik heb heel snel vet haar en moet mijn haar dan ook echt elke dag wassen maar van Syoss krijg ik heel vet, statisch haar.. En dan aan de onderkant m'n haar super droog. Maar het was dus zo vet, dat ik het 's morgens wastte en het eind van de middag al 'vies' was.

Dus ik gebruik nu gewoon elke dag shampoo van de Albert Heijn, ruikt lekker <3 en daar kan ik gewoon elke dag m'n haartjes mee wassen. Of ik gebruik Nivea.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:49

Ik heb krullend, fijn, pluizig, snel statisch en best droog haar.
Nu dacht ik dat de oranje wel goed zou zijn voor mijn type haar, wat dus niet zo bleek te zijn.

Het beste werkte voor mij de rose ; shine ofzo?
en die "nieuwe' lichtoranje oil repair ofzo. die vind ik nog fijner dan de rose.

De crème spoeling vind ik zonde van mn geld, mn haar word er absoluut niet glanzend of zacht van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:43

Hypofocus schreef:
Voor de mensen bij wie Syoss producten NIET bevallen: welke producten vonden jullie dan wel goed?

Vergelijken jullie het echt met de vreselijk dure producten van de kapper, of met andere commerciële merken uit dezelfde prijscategorie.

beide,
heb nav dit topic mijn fles keune shampoo opgezocht om te kijken hoeveel siliconen er nou daadwerkelijk inzitten (alleen silicon ferment oid) ... En toen maar meteen weer eens gebruikt, en tot de conclusie gekomen dat het eigenlijk wel de fijnste shampoo is die ik ooit gebruikt heb... (mijn haar blijft er gewoon een week mooi van zonder vet, of droog te worden ! ) .. Dat kost 15 euro per fles en is bij ons gewoon bij de parfumerie (naast de kruitvat :+ ) ... 15 euro is relatief gezien wel duur, maar vind het persoonlijk nog wel meevallen.

Maargoed, hiervoor gebruikte ik altijd andrelon of nivea oid en ongeveer 1x in de week head & shoulders, en van alle 3 wordt mijn haar mooier en zachter enzo, dan met syoss waar mijn haar en hoofdhuid gewoon ranzig van gaan aanvoelen :j

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:47

Ik vind het prima spul. Maar of ik het fijner vind dan bijvoorbeeld Andrelon weet ik niet. Merk eigenlijk niet zoveel verschil.

Emilio_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:18

Ik gebruik de Shampoo, Crèmespoeling, haarlak en mijn moeder de Mousse. Ben héel tevreden over de shampoo, cremespoeling en haarlak :j
Heb altijd Andrelon gebruikt, maar vind dit veel fijner :j

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:22

ik heb de shampoo en cremespoeling gebruikt, vreselijk.
de shampoo gaat nog wel ,maar de creme werkte echt niet bij mij.
Ik gebruik nu andrelon. ( heb lang haar)

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:23

ik krijg van de shampoo en conditioner verschrikkelijke jeuk op mn hoofd. ben er snel mee gestopt.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:59

Hypofocus schreef:

varieert tussen andrelon en fructise
waarvan de 2e beter bevalt ;)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:20

Ik heb ook de shampoo en conditioner (een keer paars geprobeerd en daarna nog blauw) gebruikt en vond het gewoon niet veel bijzonders.
Mijn haar is altijd onwijs snel droog van onder en normaal van boven.
Normaal gebruikte ik allerlei merken, van herbal essence tot john frieda,
Ik hoopte dat ik nu eens iets te pakken had wat echt merkbaar beter zou zijn, maar helaas...
Nu gebruik ik iets wat de kapster me aanraadde: goldwell (de hair repair serie).
Maar helaas maakt ook dat geen enkel verschil |( .
Mijn haar is denk ik gewoon onhandelbaar

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:15

Ik heb de verf geprobeert van Syoss maar ben er niet erg over te spreken. De uitgroei heeft helemaal niet gepakt en ook de rest was niet om over naar huis te schrijven. Viel mij dus vies tegen, shampoo ed heb ik niet geprobeert.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 23:00

Ik vind het ook verschrikkelijk..
Gebruik alleen nog maar de shampoo en conditioner van biosilk :) ben er erg tevreden over!

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:04

Ik heb hetzelfde als iefke - had het idee dat mijn haar er veel meer dan normaal van uitviel (heb ook dun en stijl haar).
(had een zwarte syoss fles met blauwe letters, weet niet welke dat was, maar gok 'volume').

Nu weer terug naar Herbal Essences en er steken weer allemaal korte plukjes haar alle kanten op en het valt volgens mij ook minder uit.
En dit ruikt ook veel lekkerder, vond de syoss maar een apart geurtje hebben.

Conditioner gebruik ik bijna nooit.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:06

Ik heb de shampoo (volume). Conditioner (shine) en de haarverf gebrobeerd,
maar ik vond het echt 10 x niks, echt geen salonkwaliteit zoals ze beweren :n

Ik koop er niets meer van :Y)

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:16

Hypofocus schreef:

Het is niet helemaal eerlijk om te vergelijken met een duur product van de kapper, maar ik ben nu over gestapt op de shampoo van Kerastase en conditioner van l'Oreal (gewoon van de drogist).

Maar als je met een gewoon product vergelijkt ga ik alsnog voor Andrelon, Guhl of l'Oreal.

Ben trouwens ook wel benieuwd naar die verfproducten. Kan me bijna niet voorstellen dat je een goed product/resultaat krijgt voor zo weinig geld? Hebben mensen daar ervaring mee?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:24

double schreef:
Het is niet helemaal eerlijk om te vergelijken met een duur product van de kapper

Maar daar adverteren ze toch mee, zgn salonkwaliteit voor een schappelijke consumentenprijs? of ben ik nu gek....
ik vind het igg 10 x niks en de reclame is misleidend, want het is echt geen salonkwaliteit, Loreal, Guhl, Andrelon etc zijn igg beter ;)

double schreef:
Ben trouwens ook wel benieuwd naar die verfproducten. Kan me bijna niet voorstellen dat je een goed product/resultaat krijgt voor zo weinig geld? Hebben mensen daar ervaring mee?

De uitgroei pakte niet helemaal goed, na een week was de hele uitgroei al weer zichtbaar en de kleur was niet de kleur zoals op het pakjes vermeld stond.
ook was mijn haar weer binnen een week pluizig en was de glans al weer foetsie :+
Met merken als bv Loreal heb ik hier nooit zo'n last van en krijg ik altijd de kleur zoals de verpakking aangeeft.
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 12-04-10 09:24, in het totaal 1 keer bewerkt

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:24

Ik heb de shampoo en cremespoeling en ben er niet echt tevereden mee. Na het douchen is het wel lekker zacht, maar na 1 dag is mijn haar ontzettend vet :\

Ik hou het voorlopig dus wel weer bij mijn oude merk van herbal essence. Was ik tevreden over, maar omdat die zo snel op gingen en best prijzig waren ben ik overgestapt naar syoss :+ Ben nu dus liever wat meer kwijt dan dat ik steeds met dat vette haar zit.

Mijn moeder heeft van syoss de haarspray staan. Deze heb ik nu 3x gebruikt en ik ben daar ook niet tevereden over. Plakt behoorlijk en wordt best hard. Hou het wel bij de haarspray van Redken. Blijft mijn haar goed bij zitten, zonder dat het hard wordt :)

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:40

listiglistje schreef:
Maar daar adverteren ze toch mee, zgn salonkwaliteit voor een schappelijke consumentenprijs? of ben ik nu gek....
ik vind het igg 10 x niks en de reclame is misleidend, want het is echt geen salonkwaliteit, Loreal, Guhl, Andrelon etc zijn igg beter ;)

Dat is waar! Helemaal niet over nagedacht, maar ik ben idd ook begonnen aan Syoss door de reclame.. Wilde dat resultaat wel voor minder geld.. ;)

listiglistje schreef:
De uitgroei pakte niet helemaal goed, na een week was de hele uitgroei al weer zichtbaar en de kleur was niet de kleur zoals op het pakjes vermeld stond.
ook was mijn haar weer binnen een week pluizig en was de glans al weer foetsie :+
Met merken als bv Loreal heb ik hier nooit zo'n last van en krijg ik altijd de kleur zoals de verpakking aangeeft.

Dat dacht ik al, dan kun je dus om de twee weken opnieuw gaan kleuren.. Voor mij sowieso al geen optie, ik laat het nu maar bij de kapper doen.. Maar je kunt dan idd beter voor de 'duurdere' producten gaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:59

Heb het een keer gebruikt,vieze vette haren kreeg ik ervan.
Heb nu kruitvat eigen merk,zelfde resultaat:na het wassen lekker zacht,na een dag vieze vette haren.

Ik ga wel naar iets anders op zoek..

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:03

Ik heb gisteren toevallig mijn haar geverfd met Syoss kleuringscreme... Maar niet omdat ik specifiek Syoss wou, maar omdat dat bij de Etos met 50% korting was :P

Ben wel tevreden, kleur (mahonie rood) zit er mooi op :))
Maar verder niet genoeg ervaring met de producten om daar een mening over te geven ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:06

Cerilene_ schreef:
Ik heb ook de shampoo en conditioner (een keer paars geprobeerd en daarna nog blauw) gebruikt en vond het gewoon niet veel bijzonders.
Mijn haar is altijd onwijs snel droog van onder en normaal van boven.
Normaal gebruikte ik allerlei merken, van herbal essence tot john frieda,
Ik hoopte dat ik nu eens iets te pakken had wat echt merkbaar beter zou zijn, maar helaas...
Nu gebruik ik iets wat de kapster me aanraadde: goldwell (de hair repair serie).
Maar helaas maakt ook dat geen enkel verschil |( .
Mijn haar is denk ik gewoon onhandelbaar

dat had ik ook,
wat voor mij helpt, is shampoo mengen met een beetje water zodat het minder geconcentreerd is. Klinkt heel stom, maar werkte voor mij heel goed :j mss eens de moeite waard om te proberen?

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:10

Tijdje terug geprobeerd maar mijn haar werd er ontzettend vet van, dus helaas dit merk is niet voor mij geschikt.. ruikt wel heel lekker ;)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:17

faye1995 schreef:
Ik vind het ook verschrikkelijk..
Gebruik alleen nog maar de shampoo en conditioner van biosilk :) ben er erg tevreden over!

Van Biosilk heb ik ook eens een spulletje gehad waarvan je haar super gaat glanzen en het bescherm tegen fohnen en stylen!
Dat was idd heeeeeel erg fijn spul en mijn haar rook echt 2 dagen lang superlekker!
Ik ga de shampoo en conditioner van Biosilk ook eens proberen :j

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:28

waar is Biosilk te koop? Of is het kappersmerk??