Zwemmen & ongesteld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 10:08

Ik kan normale tampons ook niet inbrengen, ik heb dan echt het gevoel dat ik flauw val. Ik gebruik altijd tampax !! Dat is met inbrenghuls. Hier heb ik goede ervaringen mee !

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 10:17

Armani88 schreef:
Ik kan normale tampons ook niet inbrengen, ik heb dan echt het gevoel dat ik flauw val. Ik gebruik altijd tampax !! Dat is met inbrenghuls. Hier heb ik goede ervaringen mee !

x
kan je die overal halen?

Tassie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 10:20

freyatjee schreef:
Armani88 schreef:

x
kan je die overal halen?

ja hoor die kan je bij kruidvat ende meeste drogisten wel halen en anders bestel je ze gewoon online ;)

Tassie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 10:25

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 10:33

oke bedankt!

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 10:36

Tassie78 schreef:
mijn lukte het ook nooit toen ik jong was .gebruik nu al jaren lang OB met inbrenghuls werkt echt super ;)

die gebruik ik ook :)
gewone tampons zitten bij mij altijd niet goed .
Vind deze echt super .

Ts probeer anders deze is je hoeft bijna niks te doen :D

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 10:41

nee idd ! Ik vind normale tampons ook verschrikkelijk

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 10:48

Gewoon doordouwen,nix geen probleem mee. ;)
Maar ik ben er zowiezo klaar mee met die onzin.Hoorde van mijn gyneacoloog dat het nix geen probleem is om de
pil door te slikken.Stopweek voegt niets toe,is psychologisch voor de vrouw omdat het doet denken aan ongesteldheid.
Gelijk mee begonnen en ik stop nog af en toe (omdat je anders spontaan een x een bloeding kan krijgen) en dat is haast niets.
Toppie! +:)+ +:)+

Sammetje_

Re: Zwemmen & ongesteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 14:18

Is dat zo ja Ambre? Het klinkt wel makkelijk maar waarom adviseren ze dan altijd te stoppen?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 14:33

@ Sam, omdat dat dus voor ons vrouwen fijner blijkt te zijn..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 14:36

ambre schreef:
Maar ik ben er zowiezo klaar mee met die onzin.Hoorde van mijn gyneacoloog dat het nix geen probleem is om de
pil door te slikken.Stopweek voegt niets toe,is psychologisch voor de vrouw omdat het doet denken aan ongesteldheid.
Gelijk mee begonnen en ik stop nog af en toe (omdat je anders spontaan een x een bloeding kan krijgen) en dat is haast niets.

Vaag. Het zijn wel allemaal hormonen die je in je lichaam propt, dan lijkt mij een stopweek dus wel eens goed ;)
Wat veel mensen niet weten is dat de pil ook de kans op kanker verhoogt, ik zou hem dus ook zeker niet gebruiken als je verder geen last van je menstruatie hebt of (nog) niet aan seks doet.

Tampon is inderdaad de enige optie als je wil zwemmen.

Piietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 14:45

Hmm, ik zou gewoon tampon doen! Ondanks slechte ervaringen! Gewoon even doorzetten, Je moet er mee leren omgaan..
Of de pil nemen, Dat lijkt me nog het meest makkelijkste. Zit je ook niet met dat gedoe, en kan je ongesteld worden wanneer je wilt! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 14:49

en ben je gaan zwemmen ? zo ja, hoe heb je het opgelost?

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 14:50

er is ook een pilletje waarmee je het kunt uitstellen, moet je 3 dagen van te voren innemen en dan net zolang slikken totdat het weer uitkomt :P haha. als je naam wil weten moet je maar ff pben

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 14:53

x_Marr schreef:
ambre schreef:

Vaag. Het zijn wel allemaal hormonen die je in je lichaam propt, dan lijkt mij een stopweek dus wel eens goed ;)
Wat veel mensen niet weten is dat de pil ook de kans op kanker verhoogt, ik zou hem dus ook zeker niet gebruiken als je verder geen last van je menstruatie hebt of (nog) niet aan seks doet.

Marr, ik vond dat ook altijd vaag, maar omdat ik ondanks een zware pil alsnog een week niet meer kan lopen van de pijn, raadde zij mij ook aan dat ik gewoon de pil door kon blijven slikken.. Ik vond dat ook maar een raar idee..
Nu kwam ik laatst bij een andere gynaecoloog en die zei precies hetzelfde. Dat het ook dikke onzin was om een stopweek in te lassen.. Dus ik ga gewoon lekker zo door, anders kan ik mezelf iedere maand 1 week afschrijven :P

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 14:56

x_Marr schreef:
ambre schreef:

Mee eens maar tegenwordig krijg je bijna overal kanker van...
Niet banketstaaf bedoeld hoor..

Maar cola light zitten kankerverwekende stoffen in.
cola zero zitten depremerende stoffen in.
telefoons zouden kankerverwekende stralen uitzenden..
Noem maar op.. denk dat je dat allemaal niet al te serieus moet nemen...

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 16:04

Op bokt zit iemand die er kanker van heeft gekregen(en die er nosgteeds voor vecht), dus nee, dit is zeker geen onzin.
Ik denk dat je dat zeker wel serieus mag nemen allemaal, alleen is het meeste pas schadelijk in een grote mate of als je het een langere tijd neemt.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 16:23

x_Marr schreef:
ambre schreef:

nu.nl schreef:
Vrouwen aan de pil leven mogelijk langer
Uitgegeven: 12 maart 2010 11:29
Laatst gewijzigd: 12 maart 2010 11:34
AMSTERDAM - Vrouwen die de anticonceptiepil gebruiken overlijden waarschijnlijk minder snel aan kanker en hartziekten. De levensverwachting voor deze groep is dus ook hoger.
© ANP

Eerder werd gesuggereerd dat er juist een groter risico zou zijn door het gebruiken van de pil, maar dit risico verdwijnt op de langere termijn. Dit blijkt uit een Brits onderzoek onder 46.000 vrouwen gedurende 40 jaar, één van de grootste onderzoeken ooit op dit gebied. De lange termijneffecten waren tot op heden onbekend, aldus de BBC vrijdag.

Het onderzoek laat zien dat er geen toenemende risico’s zijn onder vrouwen die de pil gebruiken, er is zelfs een kleine 12 procent afname.

Niet correct

De pillen zijn met de jaren echter wel veranderd. “Het zou niet correct zijn om de resultaten direct toe te passen op de pillen van vandaag de dag, maar uit onderzoeken die gedaan zijn naar nieuwere pillen zijn dezelfde effecten gebleken als uit onderzoek naar de oudere pillen", aldus Professor Hannaford.

Tegenwoordig worden correlationele onderzoeken nogal uit verband getrokken. Er is geen direct verband tussen vrouwen die de pil slikken en kanker krijgen. Dat is zeker geen 1 op 1 relatie. Gelukkig niet! Anders zouden er Heel wat meer vrouwen sterven aan kanker. En dat iemand die de pil slikt kanker heeft gekregen hoeft niet te betekenen dat de pil kanker heeft veroorzaakt. In het bovenstaande artikel worden ook gunstige effecten van pilgebruik beschreven. Dus al die schrikverhalen zijn niet nodig.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 16:36

Zeggen ze dat even tegen al die vrouwen van in de 30(of jonger!) die kanker krijgen? Aan wat is dat dan te wijden?
Ik zie tussen de pil en dat toch zeker wel een verband, zolang ze nergens hebben gevonden waar het dan aan ligt.
Diegene zegt het zelf, lijkt mij niet dat ze dat verzint.

De pil zou nou eenmaal allemaal hormonen, hoezo zou het opeens goed zijn om allemaal hormonen in je lichaam te proppen?

En tja ik vind het niet raar dat zo'n onderzoek naar buiten komt, waarom zouden we dingen vertellen aan de mensen als dat het pilgebruik van mensen veel minder zou kunnen laten worden en ze daardoor geld mislopen..?

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 18:19

x_Marr schreef:
Op bokt zit iemand die er kanker van heeft gekregen(en die er nosgteeds voor vecht), dus nee, dit is zeker geen onzin.
Ik denk dat je dat zeker wel serieus mag nemen allemaal, alleen is het meeste pas schadelijk in een grote mate of als je het een langere tijd neemt.

is dat zeker dat dat door de pil komt dan? En waar zit die kanker? Sommige mensen zijn er gevoeliger voor dan een ander...

Maar als je t op pil door slikken en kanker hebt.. Waarom maakt niemand zich dan zorgen om die 'tamponziekte'?

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 18:34

MissDonna schreef:
x_Marr schreef:

is dat zeker dat dat door de pil komt dan? En waar zit die kanker? Sommige mensen zijn er gevoeliger voor dan een ander...

Maar als je t op pil door slikken en kanker hebt.. Waarom maakt niemand zich dan zorgen om die 'tamponziekte'?

Inderdaad ook raar, TSS komt dat weliswaar niet vaak voor (blijkt wel vaker dan gedacht trouwens) maar kan ook dodelij zijn.
Zowieso worden de nadelen vaak weggedrukt vind ik (en mensen verkeerd ingelicht)

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 18:34

Balou_k schreef:
@ Sam, omdat dat dus voor ons vrouwen fijner blijkt te zijn..

nou, als ik de pil doorslik, voor vakantie ofzo, krijg ik na 2 weken doorslikken wel last van mijn buik, alsof de menstruatie op knappen staat haha dus ik stop gewoon keurig, dan is er niets aan de hand, echt super ongesteld ben ik toch nooit.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 18:43

Ik word (werd) altijd gewoon ongesteld als ik de pil doorslik :O
Nu heb ik een zwaardere pil, en heb ik het nooit geprobeerd.

Tampons gebruik ik wel. De eerste paar keren ging dat moeizaam := Maar nu dus niet meer, en ik vind het ideaal! Ik vind maandverband helemaal niks! Met zwemmen is het dus veel makkelijker met tampon.

Het gaat wel makkelijker als het vochtig is, dus probeer anders eens een tampon in te brengen als je onder de douche vandaan komt, en nog niet afgedroogd bent!

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 18:44

iew, wat een ranzig idee.

Dat mensen er uberhaupt nog aan denken om met maandverband te gaan zwemmen. Zulke mensen moeten echt een eeuwige ban uit zwembaden hebben. Gadverrrr!!!
Zijn ze dan echt zo dom dat ze niet snappen dat maandverband zich direct volzuigt met water, zodat er geen bloed mee bij kan? En dit dus in het water terecht komt? :+ Pfffff

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 18:50

x_Marr schreef:

Meestal is helemaal niet te zeggen waardoor een bepaald borstkankergeval veroorzaakt is.
Inderdaad geeft langdurig pilgebruik een iets verhoogd risico op borstkanker maar daarentegen weer een lagere kans op eierstokkanker.

Wat wel duidelijk is, is dat er een relatie is tussen voedingspatroon en borstkanker. Zo kwam vroeger in Japan borstkanker nagenoeg niet voor maar sinds ze een Amerikaanse levensstijl hebben, is het gestegen tot één van de hoogste percentages ter wereld.

En er zijn meer factoren; zo is het niet-krijgen van kinderen een grote factor. In kloostergemeenschappen komt borstkanker veel voor.