Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
freyatjee schreef:Armani88 schreef:Ik kan normale tampons ook niet inbrengen, ik heb dan echt het gevoel dat ik flauw val. Ik gebruik altijd tampax !! Dat is met inbrenghuls. Hier heb ik goede ervaringen mee !
x
kan je die overal halen?
ambre schreef:Gewoon doordouwen,nix geen probleem mee.![]()
Maar ik ben er zowiezo klaar mee met die onzin.Hoorde van mijn gyneacoloog dat het nix geen probleem is om de
pil door te slikken.Stopweek voegt niets toe,is psychologisch voor de vrouw omdat het doet denken aan ongesteldheid.
Gelijk mee begonnen en ik stop nog af en toe (omdat je anders spontaan een x een bloeding kan krijgen) en dat is haast niets.
Toppie!![]()

haha. als je naam wil weten moet je maar ff pben x_Marr schreef:ambre schreef:Gewoon doordouwen,nix geen probleem mee.![]()
Maar ik ben er zowiezo klaar mee met die onzin.Hoorde van mijn gyneacoloog dat het nix geen probleem is om de
pil door te slikken.Stopweek voegt niets toe,is psychologisch voor de vrouw omdat het doet denken aan ongesteldheid.
Gelijk mee begonnen en ik stop nog af en toe (omdat je anders spontaan een x een bloeding kan krijgen) en dat is haast niets.
Toppie!![]()
Vaag. Het zijn wel allemaal hormonen die je in je lichaam propt, dan lijkt mij een stopweek dus wel eens goed
Wat veel mensen niet weten is dat de pil ook de kans op kanker verhoogt, ik zou hem dus ook zeker niet gebruiken als je verder geen last van je menstruatie hebt of (nog) niet aan seks doet.
Tampon is inderdaad de enige optie als je wil zwemmen.
x_Marr schreef:ambre schreef:Gewoon doordouwen,nix geen probleem mee.![]()
Toppie!![]()
Vaag. Het zijn wel allemaal hormonen die je in je lichaam propt, dan lijkt mij een stopweek dus wel eens goed
Wat veel mensen niet weten is dat de pil ook de kans op kanker verhoogt, ik zou hem dus ook zeker niet gebruiken als je verder geen last van je menstruatie hebt of (nog) niet aan seks doet.
x_Marr schreef:ambre schreef:Gewoon doordouwen,nix geen probleem mee.![]()
Toppie!![]()
nu.nl schreef:Vrouwen aan de pil leven mogelijk langer
Uitgegeven: 12 maart 2010 11:29
Laatst gewijzigd: 12 maart 2010 11:34
AMSTERDAM - Vrouwen die de anticonceptiepil gebruiken overlijden waarschijnlijk minder snel aan kanker en hartziekten. De levensverwachting voor deze groep is dus ook hoger.
© ANP
Eerder werd gesuggereerd dat er juist een groter risico zou zijn door het gebruiken van de pil, maar dit risico verdwijnt op de langere termijn. Dit blijkt uit een Brits onderzoek onder 46.000 vrouwen gedurende 40 jaar, één van de grootste onderzoeken ooit op dit gebied. De lange termijneffecten waren tot op heden onbekend, aldus de BBC vrijdag.
Het onderzoek laat zien dat er geen toenemende risico’s zijn onder vrouwen die de pil gebruiken, er is zelfs een kleine 12 procent afname.
Niet correct
De pillen zijn met de jaren echter wel veranderd. “Het zou niet correct zijn om de resultaten direct toe te passen op de pillen van vandaag de dag, maar uit onderzoeken die gedaan zijn naar nieuwere pillen zijn dezelfde effecten gebleken als uit onderzoek naar de oudere pillen", aldus Professor Hannaford.
x_Marr schreef:Op bokt zit iemand die er kanker van heeft gekregen(en die er nosgteeds voor vecht), dus nee, dit is zeker geen onzin.
Ik denk dat je dat zeker wel serieus mag nemen allemaal, alleen is het meeste pas schadelijk in een grote mate of als je het een langere tijd neemt.
MissDonna schreef:x_Marr schreef:Op bokt zit iemand die er kanker van heeft gekregen(en die er nosgteeds voor vecht), dus nee, dit is zeker geen onzin.
Ik denk dat je dat zeker wel serieus mag nemen allemaal, alleen is het meeste pas schadelijk in een grote mate of als je het een langere tijd neemt.
is dat zeker dat dat door de pil komt dan? En waar zit die kanker? Sommige mensen zijn er gevoeliger voor dan een ander...
Maar als je t op pil door slikken en kanker hebt.. Waarom maakt niemand zich dan zorgen om die 'tamponziekte'?
Balou_k schreef:@ Sam, omdat dat dus voor ons vrouwen fijner blijkt te zijn..

Maar nu dus niet meer, en ik vind het ideaal! Ik vind maandverband helemaal niks! Met zwemmen is het dus veel makkelijker met tampon.
Pfffff x_Marr schreef:Op bokt zit iemand die er kanker van heeft gekregen(en die er nosgteeds voor vecht), dus nee, dit is zeker geen onzin.