Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:40

maar ik heb idd wel een hekel aan klagende ouders. "weet je wel wat dat kost, zo;n kind?" Nee, weet ik niet, kan me er wel een voorstelling bij maken, maar dat wist je van te voren.

Ik vind het anders als een collega ofzo naar je toe komt in zak en as omdat kindje verschrikkelijk ziek is ofzo.

Maar keerzijde is dan weer wel: Kindje ziek: Werkgever: Oh, ga maar gauw naar huis om voor je kindje te zorgen.
Paardje ziek: Niet denken dat ik ook maar een uurtje eerder weg mag!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:41

Pollewoppy schreef:
Of men wel bij de juiste partner zit vind ik wel heel zwart wit.
Het is alleen wel een heel lastig punt, dat ben ik met je eens.

Als (ff theoretisch) jij héél graag kinderen wilt, en je man/vrien ábsoluut niet... Nee, denk dat je je dan af moet vragen of je in de juiste relatie zit. Dit is niet iets waar je compromissen in kan sluiten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:42

Asjemenauw schreef:
Och ... moeilijk onderwerp hoor!!

Ik was tot mijn 30ste ook bewust kinderloos, nu niet meer. Nu ben ik bewust aan het worden dat ik ongewenst kinderloos zal blijven. Geen appel die je makkelijk weghapt voor mij. Dat had niemand mij ooit kunnen voorspellen hoor. Ik was vroeger niet zo van het hele huisje-boompje-beestje+kids gedoe, maar ergens in de loop van de tijd is dat veranderd, heel erg sterk veranderd.
Nu verwijt ik mijzelf niet eerder aan kids begonnen te zijn ... maar ja, niks meer aan te doen. Het is zoals het is. Ik heb hier liters tranen om gehuild maar dat veranderd ook niks.

Wijsheid komt met de jaren? Je weet pas wat je wilt als het te laat is ? Ik moet nu roeien met de riemen die ik heb en stoppen met vechten voor hetgeen dat ik zo vurig wens ... De eerste 30 jaar van mijn leven wilde ik geen kids (no way!) maar de laatste 7 jaar heb ik er bijna dagelijks voor geknokt. The road ahead never answers any questions ... Je kan nu misschien heel overtuigd zijn van je toekomst, maar het feit is dat je het pas zeker weet wat die toekomst voor jou inhoud als je daar bent.

Dit vind ik dus sneu.... En ja, het kan veranderen, maar dat zegt niet dat ik nu moet gaan knokken omdat ik er over een x aantal jaar misschien wel anders over denk

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:43

Citaat:
Hier nog een bewust kinderloze. Ik weet al van jongs af aan dat ik geen kinderen wil. Het zit er gewoon niet in bij mij, dat moederinstinct. Ook ik speelde al nooit met poppen, maar alleen met knuffelbeestjes. De liefde voor dieren was altijd wel aanwezig. De vertedering die ik voel bij het zien van een puppy, kitten of veulentje ontbreekt echter wanneer ik een baby zie.

Dit vind ik wel grappig om te lezen. Dat had ik als kind ook. Poppen wilde ik niet (alleen het Barbie paard) knuffels wilde ik wel en daar speelde ik ook veel mee. En eigenlijk is dat niet veranderd als ik dat zo terug kijk. Dieren ben ik gek op, kan ik mijn gevoelens om te verzorgen optimaal aan kwijt. Maar bij kinderen heb ik dat niet. Ook niet bij de arme mishandelde kindjes. Ik word dan wel kwaad dat mensen zoiets kunnen doen. Zo laf. Maar ik zou een dergelijk kindje niet kunnen en willen opvangen. Terwijl ik dat met dieren wel kan.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:43

Gelukkig heeft mijn vriend al kinderen die elk weekend hier komen. Dus hij wil er geen meer. en ik ook niet. :D
Probleem van eigen kinderen opgelost in mijn geval. En ja ik ben gek op zijn kinderen echt wel.
Maar ik heb ze niet hoeven baren zeg maar. En dat wil ik ook niet, nu niet en nooit gehad ook die wens.
Zo gaat het super. we hebben onze vrije tijd, en in het weekend de kids over de vloer en de halve vakanties natuurlijk ook.
Dan gaan we met zijn 4en erop uit ;)
Laatst bijgewerkt door Zeeuwtje68 op 05-03-10 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:45

hier ook bewust kinderloos...

echt zou een nachtmerrie zijn om een kind te krijgen,moet er niet aan denken..

gelukkig heb ik een vriend die ook geen enkele kinderwens heeft,zou denk ik geen relatie met iemand kunnen hebben,die heel graag kinderen zou willen hebben,aangezien die nl niet uit mij gaan komen... :D

nee hoor,ben nu 40,geen kinderwens ooit gehad,krijg ook geen enkele kriebel bij het zien van kinderen,en al zeker niet bij baby's.. dat werd nl altijd tegen mij gezegd,wacht maar...tot je een baby vasthoudt,dan komen die gevoelens wel...nou moet zeggen,ik zorg dat ik die huilbaby's (ze gaan altijd janken als ik ze vast moet houden) niet hoef vast te houden,en daarnaast,nee krijg meer moeder gevoelens bij een puppie als bij een mensenbaby.. :D

geen kinders dus hier...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:45

Stef: Maar het zegt niet of je verder wel of niet bij elkaar past. Ik ben het met je eens dat je geen compromissen hierin kunt sluiten. Degene die op zich wel graag kinderen zou willen moet zich sterk afvragen of hij ook gelukkig kan zijn in de relatie zonder. Als dat niet zo is, dan heb je inderdaad een serieus probleem.

Ik begrijp wel helemaal wat je bedoeld hoor, maar eerlijk gezegd voel ik me een beetje aangevallen, omdat ik in zo'n situatie zit en verder wel heel goed bij mijn partner pas. Snapje? Ligt niet aan wat jij schrijft, zegt eerder wat over mij ;)

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:46

Wel grappig dat ik ook meer heb met een puppy dan met een baby. en gzd zijn mijn stiefkids al 9 en 11 en geen luierdragers meer haha

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:48

Babel schreef:
Bedoel je mijn voorbeeld?
Mijn vriend bedoelde gewoon dat hij liever bij mij is, als dat betekent dat hij geen kinderen krijgt. Dan dat hij het zou uitmaken om vervolgens met een mogelijke nieuwe vriendin wel kinderen te nemen.

Ik las het verkeerd, ik las dat hij dan kinderen zou willen met een andere vrouw en daarnaast de relatie met jou aan zou willen houden :D Daar kon ik me niet zoveel bij voorstellen :))

Ik kan me er dan trouwens weer niets bij voorstellen dat je je dieren als vervanging van kinderen ziet. Ik ben heel gek op mijn paard en mijn hond maar dat ligt toch wel anders.

Pollewoppy

kimmie261 schreef:
dat werd nl altijd tegen mij gezegd,wacht maar...tot je een baby vasthoudt,dan komen die gevoelens wel...nou moet zeggen,ik zorg dat ik die huilbaby's (ze gaan altijd janken als ik ze vast moet houden) niet hoef vast te houden,en daarnaast,nee krijg meer moeder gevoelens bij een puppie als bij een mensenbaby.. :D

geen kinders dus hier...

Heel herkenbaar, ik heb ook niks met die kleine babytjes. Vind het ook vreselijk als je er op kraamvisite één in je armen gedrukt krijgt. Voel ik me heel ongemakkelijk. Als ze wat ouder worden vind ik ze wel leuk, maar niet voor 24 uur per dag :n

maikeltje

Equimotion schreef:
Ik heb al helemaal in het begin van mijn relatie gepeild hoe mijn vriend erin stond. Bij iemand met het ideaalbeeld van een gezin voor ogen had ik ook niet de moeite genomen om er nog meer energie in te steken.

Ik ben heel blij dat we nog steeds op dezelfde lijn zitten. Het is wel een schrikbeeld voor me dat zijn mening ooit om zou kunnen slaan, voor mij het krijgen van een kind namelijk echt geen optie en dat zou dan dus het einde van de relatie betekenen. Hoe moet ik bovenstaande voorbeeld eigenlijk voor me zien: hij een gezin bij een andere vrouw maar een relatie met jou??

@Maikeltje: allemaal leuk en aardig dat zo'n dag voor jou niet als "vrij" voelt, maar je bent wél een dag weg van je werk. Waar je die dag aan besteed is dan toch verder jouw probleem? Het is soms al moeilijk genoeg om je vakanties te regelen omdat de ouders altijd voor gaan omdat ze aan de kinderen gebonden zijn. Als wij dan toevallig een keer weg willen in een periode die samen valt met een schoolvakantie moet hemel en aarde bewogen worden "want wij kunnen toch wel een weekje later"

Dat probleem van die vakantie kun je beter op je werk bespreekbaar maken denk ik. Bij ons gaat alles in goed overleg, de helft heeft kinderen en de andere helft niet en ik vind het niet vanzelfsprekend dat ik "voor" ga omdat ik kinderen heb hoor. Ik neem aan dat deze uithaal dan ook niet persoonlijk is bedoeld? :D

Paintlinger

Ben 23 jaar maar ik denk ook niet dat 'de rammelde eierstokken' ooit gaan komen.

Heb er altijd al zo over gedacht en het schijnt ook wel typerend te zijn voor een DA-assistente :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:49

Babel schreef:
Bedoel je mijn voorbeeld?
Mijn vriend bedoelde gewoon dat hij liever bij mij is, als dat betekent dat hij geen kinderen krijgt. Dan dat hij het zou uitmaken om vervolgens met een mogelijke nieuwe vriendin wel kinderen te nemen.

Ik hoop dat dat voor mijn vriend ook zo voelt als hij ouder wordt. Nu zegt hij dat ook wel voorzichtig, maar overtuigd vind ik het niet klinken...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:50

Pollewoppy schreef:
Ik begrijp wel helemaal wat je bedoeld hoor, maar eerlijk gezegd voel ik me een beetje aangevallen, omdat ik in zo'n situatie zit en verder wel heel goed bij mijn partner pas. Snapje? Ligt niet aan wat jij schrijft, zegt eerder wat over mij ;)

Owh, maar het zegt ook niks over voor de rest wel of niet bij je partner passen, maarja, als A wel kinderen wilt en B niet, dan is het dus de vraag of A zonder kan leven, en B met. Als beide niet zo is, tja. dan moeten er wel ergens alarmbellen gaan rinkelen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:50

Ik heb ooit de term kindervrij gelezen voor mensen die bewust geen kinderen willen en daar kan ik me prima in vinden.

Ik sluit me volkomen bij TS aan, ik ben nu de midden dertig ook al gepasseerd en die biologische klok doet het bij mij gewoon niet :D

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:51

Citaat:
Dit vind ik wel grappig om te lezen. Dat had ik als kind ook. Poppen wilde ik niet (alleen het Barbie paard) knuffels wilde ik wel en daar speelde ik ook veel mee. En eigenlijk is dat niet veranderd als ik dat zo terug kijk. Dieren ben ik gek op, kan ik mijn gevoelens om te verzorgen optimaal aan kwijt. Maar bij kinderen heb ik dat niet. Ook niet bij de arme mishandelde kindjes. Ik word dan wel kwaad dat mensen zoiets kunnen doen. Zo laf. Maar ik zou een dergelijk kindje niet kunnen en willen opvangen. Terwijl ik dat met dieren wel kan.

Haha, herkenbaar om te lezen.
Ik ben dus ook bewust kinderloos en het bevalt me nog steeds prima. En krijg dus nu ook steeds meer gepush van mensen om me heen, want ja ik ben 36 dus de "tijd dringt". Goedbedoeld, maar word wel moe van het voortdurende "je weet niet wat je mist" en "hoe moet dat dan als je straks oud bent, geen kinderen, geen kleinkinderen"...
Ik antwoord al niet meer met: ik heb toch al 3 kinderen (mijn drie veulens, hihi) maar daar ben ik net zo blij mee als een ander met zijn kids. :D
Leuk zijn ook die collega's die het meeste pushen en ondertussen alleen maar steen en been klagen over hun eigen kroost. Dat begrijp ik echt niet, roepen dat het zo geweldig is maar als je ze in rl hoort merk ik er weinig van. ;)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:52

stef: Ik bedoelde dat het meer over mijn eigen onzekerheid zegt in dit geval ;) (Bang om mijn vriend hierom kwijt te raken)
Want wat je zegt, daar heb je gewoon helemaal gelijk in. En ik hoop niet dat het bij ons zover komt dat die alarmbellen gaan rinkelen.

Misschien krijg ik nog spontaan moedergevoelens, misschien kan hij ook leven zonder. Maar het is wel een punt om heel goed bij stil te staan. Het is toch een belangrijk onderwerp binnen een relatie.
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 05-03-10 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:53

Wat Equimotion daar schrijft komt wel erg bekend voor. En echt bespreekbaar is het niet te maken, want hun zitten aan de schoolvakanties klaar en daarmee basta. En natuurlijk, daar zitten ze ook aan vast, maar het is wel vaak de tijd van mooi weer en willen wij ook wel eens vakantie hebben. Maar wij kunnen wel ervoor of erna.
En ook betreffende het vrij nemen. Alles moet in drievoud een jaar van te voren aangevraagd worden (overdreven) maar is er iets met een kind, dan kan het een dag van te voren nog wel. (en dan praat ik niet over verschrikkelijk ernstige dingen)
Maar bij een dier kan dat niet, dat moet een ander dan maar doen.

Onassa

Asjemenauw schreef:
Och ... moeilijk onderwerp hoor!!

Ik was tot mijn 30ste ook bewust kinderloos, nu niet meer. Nu ben ik bewust aan het worden dat ik ongewenst kinderloos zal blijven. Geen appel die je makkelijk weghapt voor mij. Dat had niemand mij ooit kunnen voorspellen hoor. Ik was vroeger niet zo van het hele huisje-boompje-beestje+kids gedoe, maar ergens in de loop van de tijd is dat veranderd, heel erg sterk veranderd.
Nu verwijt ik mijzelf niet eerder aan kids begonnen te zijn ... maar ja, niks meer aan te doen. Het is zoals het is. Ik heb hier liters tranen om gehuild maar dat veranderd ook niks.

Wijsheid komt met de jaren? Je weet pas wat je wilt als het te laat is ? Ik moet nu roeien met de riemen die ik heb en stoppen met vechten voor hetgeen dat ik zo vurig wens ... De eerste 30 jaar van mijn leven wilde ik geen kids (no way!) maar de laatste 7 jaar heb ik er bijna dagelijks voor geknokt. The road ahead never answers any questions ... Je kan nu misschien heel overtuigd zijn van je toekomst, maar het feit is dat je het pas zeker weet wat die toekomst voor jou inhoud als je daar bent.

Bij mij was het juist andersom.
Ik wist vroeger al dat ik wel kinderen wilde, maar had als jong meisje al heel sterk het gevoel dat het mij niet zou gebeuren.
Ben op mijn 20ste al gaan "proberen".
Mijn gevoel uit mijn prille jeugd bleek te kloppen.
Heb van allerlei pogingen gedaan maar zonder succes.
En nu.....ben ik blij dat die pogingen niet gelukt zijn.

Ik denk dat jij eerst nu ook door het verdriet heen moet en wie weet kijk je er over een paar jaar ook zo tegenaan als ik nu.
Dat hoop ik in ieder geval voor je.

kimmie261

ik weet ook nooit wat ik met een baby aanmoet.... :+

wat moet je daar nou tegen zeggen,als idiote woordjes...is al niets voor mij...hoe moet ik het vasthouden,en wat moet je er nu verder mee doen als dat op schoot zit??

echt voel me zooo onbeholpen,dus graag baby's aan een ander geven,niet aan mij... :D

en dan dat kwijlen en spugen,bleeehhh....nee als ze een betje gaan praten dan vind ik kinderen best leuk hoor,maar niet voor mezelf,graag weer mee naar huis nemen :D

en dieren voor vervanging van kinderen zien,denk dat dat een heel andere discussie is...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:55

Ik moet zeggen dat ik daar op het werk totaal niets van merk, vrij nemen voor de paarden is nooit een probleem en vakantie kan ook altijd. Ik ben de afgelopen jaren noodgedwongen zelfs altijd in het hoogseizoen geweest, nooit een punt. Dus dat zal ook sterk afhangen van de werkgever.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:56

De kindbarende tijd ben ik al voorbij (44), maar ik heb nooit de behoefte gehad om zwanger te raken en aan kinderen te beginnen. Vanaf mijn 17e wist ik al dat dat niet ging gebeuren en dat is nooit veranderd. Mijn moeder wilde nog wel eens zeggen dat het dan lag aan mijn partner. Die zou dan niet 'goed' zijn, maar het is altijd mijn bewuste keuze geweest. Ik ben dus kindvrij en dolgelukkig. Ik kan al mijn knuffelbehoefte kwijt bij mijn dieren en ik heb veel meer geduld met dieren dan met mensen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:56

Hier nog een bewust kinderloos...had mezelf de tijd gegeven om te bedenken tot mijn 35e,inmiddels 38 en ik vind dat ik nog steeds de juiste keuze heb gemaakt.Heb niets met baby's en weinig op met kinderen en net als de TS ben ik oprecht blij als iemand zwanger is/kindje heeft maar scheep mij er niet mee op.

NEE...ik wil ze niet vasthouden omdat JIJ dat zo leuk vind.
NEE...ik wil ze niet in bad doen omdat JIJ dat zo leuk vind.
NEE...ik wil niet over die wieg/kinderwagen hangen omdat JIJ dat zo leuk vind.
NEE...ik wil niet op ze passen omdat JIJ dat zo leuk vind.

Sommige mensen kunnen dit echt niet begrijpen en dat vind ik af en toe best lastig,de laatste keer dat ik zoiets vast hield was omdat diegene even wat anders moest doen.Dus baby vast en daarna de vraag...en...hoe voelt dat nu? :roll: nou net als daarstraks,ik moet ze niet >;)

Begrijp mij niet verkeerd...kindertjes moet je normaal behandelen en kindermishandeling vind ik misselijkmakend maar ik wil geen kinderen nu niet en nooit niet,dat is mijn keuze en goddank leven we niet meer in een tijd waar een vrouw enkel als broedmachine wordt beschouwd :P
Dus...mensen die bewust geen kinderen willen zijn niet raar,hebben alleen een ander idee.Ik dring mijn paard tenslotte ook niet aan mensen op ;)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:58

Lielle schreef:
Ik moet zeggen dat ik daar op het werk totaal niets van merk, vrij nemen voor de paarden is nooit een probleem en vakantie kan ook altijd. Ik ben de afgelopen jaren noodgedwongen zelfs altijd in het hoogseizoen geweest, nooit een punt. Dus dat zal ook sterk afhangen van de werkgever.

Inderdaad, zo is het bij ons precies hetzelfde.

En voor dieren vrij nemen is ook bij ons nooit een probleem. Ik heb zowel paarden als kinderen en krijg voor beide vrij als daar wat mee is. En kom dan ook op andere momenten weer werken, regel oppas als het druk is om bij te kunnen springen. En in mijn ogen is alles bespreekbaar zolang je het op een redelijke manier brengt.

Lielle

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:59

Het kan natuurlijk zo zijn dat wij dezelfde werkgever hebben, gezien onze woonplaatsen :D