Wat vertellen jouw littekens?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:34

* 1 litteken bij mijn rechterwenkbrauw, omdat ik met tikkertje niet keek waar ik liep en recht op de muur rende! Toen was ik 6 jaar ongeveer.
* Heel veel verschillende littekens op rug, armen van een hond die me aangevallen heeft en gebeten toen ik iets van 4 jaar was (gelukkig alleen maar kleinjtes..)
* 1 litteken op mijn linkeronderbeen een redelijk grote. Ik viel van een pony en mijn been bleef haken aan de stijgbeugel en de riem schoot niet los.. 12 jaar was ik toenl
* En mijn laatste zit rechts van mijn schouder achter bij de rug en daar is een plekje weg gehaald om te onderzoeken wat gelukkig niks was, dat was nog pas geleden.

En verder ook nog overal en nergens van open krabben!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:35

Ik heb ook overal kleine littekentjes, sommige weet ik nog waarvan ze zijn, andere niet:
* 1 op mijn bil, daar heb ik een soort abces gehad
* 1 op mijn vinger, daar zat een bultje dat ik heb geprobeert eruit te snijden
* 1 op mijn linkermuis, daar heeft een rat mij gebeten
* 3 op mijn rechterpols, daar heeft een horloge 'zomers kleine infecties veroorzaakt
* 1 op mijn been, daar ben ik tegen een punt van een uitschuifladder gekomen toen ik de ladder afkwam
* 1 op mijn knie, van toen een hond mij onderuit trok en over de kiezels sleurde
* 1 in mijn rechterwenkbrauw van een uitgegroeide piercing
* een heleboel littekentjes van wondjes die ik heb opengekrabd :')

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:37

Haha best leuk om te lezen dit :)

Ik heb er:
1 op m'n knie, door val met de scooter
1 op m'n andere knie, door val met hooi/kuilwagenrace op de manege haha
1 op m'n rechter wenkbrauw, was van pony afgevallen en kreeg hoef in m'n gezicht..
1 best grote op m'n linkerbovenbeen, ik zat met m'n zusje in bad en ze sloeg het glazen zeepbakje door de lucht in bad, krats in m'n been. :')

Verder niet zoveel :) Valt best mee haha.
Laatst bijgewerkt door Careano op 23-02-10 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:37

1 litteken op mijn bovenlip, was gehecht vroeger, was gevallen toen ik net kon lopen
1 litteken op mijn duim, was een x op ponykamp en toen ik die pony vast wou binden ging ze hangen en schoot het touw erlangs
1 op de binnenkant van mijn hand, ik wou meloen snijden, pakte een vleesmes, maar dat mes ging met een rotvaart door de meloen heen zo mijn hand in, het bloedde echt verschrikkelijk de hele theedoek zat onder
Verder nog krasjes van de katten,wondjes etc.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:38

*100 op mijn benen, doe aan voetbal. :+
*2 net onder mijn elleboog, de enigen die nog te zien zijn van ooit automutilatie.
*1 op linkerringvinger, met manen snijden m'n halve knokkel erafgesneden. :')
*1 grote op mijn knie en elleboog, zusje op de skelter en ik met skeelers erachter gebonden, ging niet goed in de bocht.
*3 (geloof ik) op mijn buik, ooit aangevallen door een kat, krabte buik open. :=
*4 op mijn enkels omdat ik niet zo handig met met scheren. _O-

Dat waren de grootste wel geloof ik. :P

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:40

*1 bij mijn linkerwenkbrauw: flauwgevallen tegen de badkamerrand
* 1 aan de binnenkant van mijn rechterenkel: operatie verwijderen extra botgroei
* 3 op mijn handen, waarvan 1 een soort cirkelvormig: in de snijmachine terecht gekomen op mijn werk
* 1 op mijn onderug: onderuit gegleden in center parcs :o

en vast nog wel meer :P

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:40

Allereerst zitten mijn knieën vól met littekens, was als kind niet zo voorzichting :o

verder nog:
1 litteken op mijn pink, de kat is niet altijd zo lief.
1 litteken op mijn hand, want een sigaret op je hand krijgen is ook niet fijn :+
1 litteken op mijn buik, vanwege een blindedarmontsteking
1 litteken op mijn buik, vanwege een 'ooievaarsbeet' (stroomde het bloed niet goed door bij mijn geboorte, resultaat: een rondje van 6x5 aan littekenweefsel)
een paar littekens van pokken op mijn benen.
Helaas ook resten van striae.
Littekens van puistjes. En ik hoop dat het er niet meer worden! :)

Tivara

Re: Wat vertellen jouw littekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:43

5 littekens op mijn buik van een operatie
2 littekens aan de binnenkant van mijn knie, springles met een natte rijbroek/nat zadel in de regen

En verder wat kleintjes/lichte, maar niet de moeite waard :Y)

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:46

2 littekens achter mijn oren vanwege een oorcorrectie (was geboren met gigantische flaporen _O- )
1 litteken op mijn hand vlak onder mijn duim, ik was gevallen en toen deed iemand de deur open alleen mijn hand lag in de weg dus ging de punt van de deur zo door mijn hand heen :P

Een aantal verspreid over mijn handen, een schuw konijntje is daarvan de dader.

Uhm, 1tje op mijn voet, toen was ik uitgegleden en viel ik bovenop een scherpe punt van een tak.

Volgens mij waren dat ze wel ongeveer :j

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:48

Een boven mn oog, zit er al sinds ik 4 of 5 jaar was en struikelde over een drempel tegen een hoek van de tafel.

Heb een arm met 4 littekens die ik overgehouden heb aan een botbreuk en eentje omdat de ovenhandschoen net iets te kort was.

Mn andere arm een heel kleintje, nagelafdruk van een vriendin die er ook al jaren zit.

Verder nog wat littekens op mn enkel/ knieen omdat ik als kind graag in bomen klom enzo, dus ook vaak genoeg gevallen.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:06

Ik mis een stukje van mijn linkerpink, ben aantal jaren geleden door een paard gebeten...

Ik heb onder mijn kin een litteken, gevallen in de badkamer vroeger.

Op mijn knie zit een litteken van een operatie (knieschijf gebroken na val van paard)

En op mijn arm zit een litteken van een rare allergieplek die regelmatig terug komt.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:07

1. Op mijn voorhoofd ergens toen ik als klein kindje tegen de muur liep en een gat in mijn
hoofd had.. Mijn moeder stal iemands fiets en hup met mij naar de EHBO!
2. Tussen mijn bovenlip en neus een verticaal streepje, wil nog weleens rood worden..
Ik was leuk aan het steppen toen stuitte ik op een tegel die wat omhoog stak en hoppa
daar lag ik met mijn gezicht op de grond. (Gelukkig niets met mijn tanden of neus!)
3. Rechts naast mijn lippen op mijn wang.. Nog maar amper zichtbaar.. Tijdens een
scheikundeles kreeg ik een spetter zoutzuur in mijn gezicht.
4. Op mijn bovenbeen van een ongelukje met een mes, aardig groot.
5. Op mijn rug, daar heb ik een moedervlek laten weghalen, zal misschien 1 cm zijn..
6. Oja! Onder mijn linkeroog heb ik ergens een bultje dat voel je eigenlijk alleen en dat is
een inwendig litteken van toen ik heel hard tegen iemand op sprong, heb ook lange tijd met
een blauw oog rond gelopen toen.

Dat was het wel zo'n beetje geloof ik. :7 Ik heb verder nooit iets gebroken! Wel scheurtje
in het bot van mijn scheenbeen en kaak..

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:10

Uhm, een op mijn wijsvinger door een uitgeschoten figuurzaag op school. Nooit geweten dat je zoveel bloed in 1x kan verliezen.. Dat hield gewoon niet meer op :+
En nog 1 op mijn pols. Wilde naar binnen rennen in de schuur, maar mijn zus gooide voor mijn neus de deur (vrijwel geheel glas) dicht, en toen vloog ik er doorheen..
1 boven mijn oog, tandje van de hond bleef erin hangen met stoeien }:0

Verder een boel op m'n onderbenen, ik schiet altijd uit met scheermesjes :o

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:12

Ik heb 2 littekens op de binnenkant van mijn lip en 1 op mijn ooglid (was mijn oog bijna verloren) door mijn vorige hond die mij gebeten heeft, hij heeft mij 4 keer gebeten ook in mijn hand maar daar heb ik niets aan overgehouden.
Nog eentje op mijn knie omdat ik op het puntje van een kasseisteen was gevallen.
En dan nog een op mijn buik (zeer duidelijk) door een operatie om een maagklep dat blokkeerde te vervangen, ik was toen nog geen 1 jaar dus ik herinner er mij niets meer van.

mileintje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:22

*1 litteken op mijn vinger. Een ijzeren haakje in mijn vinger gehad.
*1 litteken op mijn voorhoofd. Als kind gestruikeld over de deurdrempel en met mijn hoofd op een caviakooi gevallen.
*1 groot litteken op mijn knie. Onder een huifkar beland en een aantal meter meegesleurd...

verder nog wat kleine onzinnige littekens...

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:26

Ik heb 1 litteken op mijn duim doordat ik uitschoot bij het open maken van een blikje ananas.

En ik heb een litteken in mijn gezicht omdat ik in een hindernis viel en uiteindelijk het ziekenhuis uit liep met meer dan 40 hechtingen in mijn gezicht...

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:36

Ik heb een gat in mn scheenbeen zitten, door dat er een ontsteking in zat.

Een litteken in mn mond/gehemelte door een operatie om een tand eruit te halen.

Hier en daar wat katten krabben.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:40

1 groot litteken op mijn borst van 4 hartoperaties..

1 litteken in mijn hand, toen ik dacht over een hek te klimmen, maar niet zag dat het een punthek was, hoppaa hand erin..

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:41

:= jee wat een littekens zo bij elkaar!
ik heb er maar eentje (met verhaal), onderop mn kin, door het onderuit gaan op brokkelig asfalt tijdens het ontsnapte paarden-vangen :+

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:57

:= wat komen er een gekke littekens voorbij zeg!

Ik heb 1 litteken op mijn wang toen ik was gevallen toen ik klein was in zo'n tuinslang pin geval :')

Ik heb 1 litteken op mijn voorhoofd toen ik een gat in mijn hoofd kreeg door zo'n kastje vroeger

volgens mij was dat het wel :')

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:41

Ik heb een litteken bovenop mijn hoofd omdat ik geboren ben met een open schedel. Precies op die plek blijkt mijn littekenweefsel overactief te zijn en kreeg ik een groot en dik litteken. Dit litteken worden ook wel Keloïd genoemd. Ik wel erg dat ik dit litteken heb maarja, je doet er niks aan! Gelukkig heb ik veel haar en kan ik dan er overheen kammen ;)

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:42

Ik heb een flink litteken in mijn gezicht (een streep van een cm of 7), op mijn linkerwang. Het is vooral zichtbaar als ik moe ben en in de avonden. Overdag valt het wel mee, valt dan eigenlijk niet op. Kwam doordat mijn moeder haar fiets op mij had laten vallen.. :)

Ook een litteken op mijn pink, maar ik weet niet hoe ik daaraan kom. :P

draver170

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:49

1. op mijn jukbeen, getrapt door een paard toen ik 5 was
2. op mijn voorhoofd, uitgelgeden toen ik van mijn ben op een tafel prong toen ik volgens mij ook 5 was
3. op mijn knie, gevallen met brommer, ik zat achterop
4. op mijn grote teen, gebeten door een adder in frankrijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:50

Ik heb littekens op mijn buik van mijn galblaas operatie.

Een litteken op mijn pols toen iemand zei dat ik toch niet door dat onbreekbaar glazen raam kon slaan en ik het tegendeel wilde bewijzen. :+
Gevolg; slagaderlijke bloeding en een hoop hechtingen. :oo

En een litteken op mijn vingertopje toen ik het hoesje van een scheermesje eraf wilde halen. *ouch*

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:56

1 litteken op mn hand, bij mn vroegere verzorgpony opengehaald aan kippengaas.
Heel veel kleine littekentjes op mn benen en armen, door dat ik allergisch bleek voor schoonmaakmiddel, ik zat toen helemaal onder de bulten en kon niet stoppen met krabben. Heb letterlijk de gaten in mn armen en benen gekrabt met nu lelijke littekens als gevolg.
1 litteken op mn heup van het weghalen van een moedervlek.
En 1 litteken op mn knie na een euhmm intiem momentje van mij en manlief op een niet zo handige plaats waar ik mn knie flink openhaalde :+