Ben wel 'blij' om te lezen dat jaloezie/onzekerheid daar toch vooral door komt.....Dacht altijd dat het aan mij lag maar als ik het zo allemaal lees voel ik me iets zekerder
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
"
(heb met die 'date' nog 3 jaar een relatie gehad overigens.
)

Daardoor is er een wereld voor mij open gegaan. Ik had ineens met volwassen mannen te maken welke allemaal een hele grote mond hadden maar eigenlijk heel aardig waren
Tallie1979 schreef:Kytha schreef:Ik weet eerlijk gezegd ook niet wat ik zou doen als ik 1 van die pesters tegen zou komen. Ik ben niet agressief aangelegd, maar dan sta ik niet voor mezelf in..
Ik zie deze opmerking bij meerden langskomen.
Zal ik je vertellen dat ik mijn pesters uit zou lachen? Een aantasl van hen is zelf in de goot beland met een spuit in hun donderIk zeg altijd: Boontje komt om zijn loontje. Ik zou doorlopen en me helemaal krom lachen als ik er eentje tegenkom.
En het is niet zo dat ik bang ben hoor, ik sla zo iemand neer als ik boos ben.. Maar ze zijn het simpelweg gewoon niet waard om ook maar een zucht aan zuurstof aan te verspillen.
Nu heb ik dat zelfinzicht, en zou ik het nooit gebruiken om iemand te kwetsen (ook gezien mijn eigen verleden)... Maargoed.
En ik heb ook wel het gevoel dat ik boven m'n pesters sta. Ik vind ze vooral, oprecht, een beetje zielig
.
Menino schreef:Daarnaast denk ik dat kinderen ook de spiegel zijn van hun thuissituatie. Ik ben op de basisschool flink gepest, kan me niet herinneren dat ik in mijn basisschoolperiode + pre-basisschoolperiode ooit niet gepest werd... In groep 8 was het over.
Maar veel van mijn pesters liepen ook al bij jeugdzorg etc.
Denk dat thuis-probleemsituaties ed. zich kunnen manifesteren in een slachtofferrol (alth. dat was bij mij het geval ) en ook heel makkelijk in een daderrol.. Ik denk dat de scheidingslijn daartussen heel dun is. Scheelt wel dat het bij mij alleen op de basisschool was, dan is het echt nog een jonge leeftijd en kan je het kinderen dus ook niet helemaal kwalijk nemen imo.
Maar ik ben zelf ook niet altijd de sterke onafhankelijke persoon die ik zou willen zijn, en soms sta ik ook wel te kijken van mijn eigen meeloperigheidNu heb ik dat zelfinzicht, en zou ik het nooit gebruiken om iemand te kwetsen (ook gezien mijn eigen verleden)... Maargoed.
Mijn grootste pester (die me geregeld opwachtte of in elkaar mepte) was een oorlogsvluchteling, en hoewel ik dat joch ergens een enorme randdebiel vind die nu wsl ergens in een crimineel circuit zit, zou ik toch ook niet met zijn leven willen ruilen. En ik voel ook niet de behoefte om hem in elkaar te timmeren ofzo.
Ik ben opzich wel trots op de persoon die ik nu geworden benEn ik heb ook wel het gevoel dat ik boven m'n pesters sta. Ik vind ze vooral, oprecht, een beetje zielig
.
Het is alleen wel jammer dat het allemaal gebeurd en dat ik nog heel jong was, en dat het allemaal een beetje een negatieve invloed heeft gehad op mijn ontwikkeling. Maargoed, so be it.. Valt nu ook nog weinig aan te veranderen
Nee is nee en blijft nee, kan je van een brug springen, is dan jammer voor jou! 

dan kwam ik meteen voor diegene op
en dan staat de rest van de school er maar een beetje naar te staren. Ofja ik zit nu niet meer op school en krijg dat pesten niet mee, maar toen ik 't meekreeg en op school zat! En ik zelf niet echt meer gepest werd, kwam ik echt voor de gepeste mensen op als ik het door had
En ik kon toch zo boos worden op m'n vriendinnen die dan vaak hadden van 'nee laten we ons er maar niet mee bemoeien'

.
DarkDreamer schreef:Oke ik kom ook even binnendroppen..
Ik heb het eigenlijk altijd voor me gehouden, altijd jaren lang opgekropt en er nooit maar dan ook nooit over durfen praten. Waarom niet? Omdat ik er mijn grootste geheim van had gemaakt, en door mijn grootste geheim te vertellen zou ik mezelf heel kwetsbaar opstellen. Ik zou mijn hele verleden blootleggen. En dat kon ik niet. Kwetsbaar zijn, betekende makkelijk doelwit zijn om weer gepest te worden.
Zo ben ik gaan denken, en dat heeft me alleen nog maar meer problemen opgelevert. Ik huilde niet, nooit. Mijn oom had kanker, ik kon niet huilen, niet bij mijn ouders.. bij niemand. Enkel bij de pony's. Huilen betekende kwetsbaarheid, kwetsbaarheid was gevaarlijk.
En dat kan ik zelf ook niet echt controleren. Als ik het dan probeer op te houden wordt m'n gezicht spastisch en dan verraad ik mezelf toch wel. Volgens mij kom ik op sommige mensen ook echt over als een emotioneel wrak
.
. Ook dat is wel weer herkenbaar. Ik huil soms echt heel snel, en als ik heel boos ben kan ik uit onmacht gaan huilen
. DarkDreamer schreef:. Ook dat is wel weer herkenbaar. Ik huil soms echt heel snel, en als ik heel boos ben kan ik uit onmacht gaan huilen
.
Menino schreef:Ik herken het gedeeltelijk. Het is bij meer dat heel veel me gewoon koud laat. Ik laat negatieve emoties vaak gewoon niet eens toe.
Aan de andere kant ben ik het type dat al begint te janken als je boe zegtEn dat kan ik zelf ook niet echt controleren. Als ik het dan probeer op te houden wordt m'n gezicht spastisch en dan verraad ik mezelf toch wel. Volgens mij kom ik op sommige mensen ook echt over als een emotioneel wrak
.