aaaaah blaasontsteking word er gek van

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

denz

Re: aaaaah blaasontsteking word er gek van

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:59

Nee ik voelde na een paar dagen nog steeds geen verschil helaas :(
Als ik het voel aankomen dan helpen bij mij de cranberry tabletten erg goed, dus die gebruik ik maar gewoon voortaan.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:06

Ik heb al sinds mijn 4e blaasontsteking, en omdat ik nooit medicijnen wilde slikken (de ene na de andere therapeut versleten, allerlei trainingen gehad en al een aantal keer opgenomen geweest waar ik me niks van aantrok), is het uitgelopen tot een chronische blaasontsteking. En het gekke is.. Het doet niet zeer, en het is nog nooit uitgelopen tot een nierbeckontsteking.
Inmiddels slik ik wel medicijnen, ik heb de ene kuur na de andere al versleten. Voor veel medicijnen is mijn lichaam al resistent geworden. Ook al naar een homeopaat geweest, die medicijnen in suikervorm waren wel redelijk te doen. :j Maar ook die helpen niet meer. Nu heb ik de zwaarste medicijnen die ze hebben, en is het maar afwachten hoe straks verder te gaan.

Edit: nog wat toegevoegd

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 20:13

nee ik heb nog geen d manose gehaald alleen cranberry pillen dat gaan we eerst maar eens proberen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:08

denz schreef:
Als ik het voel aankomen dan helpen bij mij de cranberry tabletten erg goed, dus die gebruik ik maar gewoon voortaan.

Maar gebruik je dan wel genoeg? Bij acuut gebruik (dus op het moment dat je eigenlijk al problemen voelt/hebt) moet je er eerst 2 nemen om de 2 uur, daarna iedere 4 uur 2 en dat afbouwen...

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:12

TS pas ermee op. Ik heb het ook gehad en kreeg tot 3x toe nierbekkenonsteking wat echt heel gevaarlijk is. Lag echt met 40graden koorts weg te wezen. Ga op tijd naar je huisarts en let op dingen die je anders doet dan anders. Tgen blaasontsteking...Ik neem ook cranberrypillen als ik het voel aankomen. Ik heb het in de zomer als ik lang in een nat bikinibroekje loop. In de winter als ik lang op een koud bankje zit. Als m'n weerstand zwak is etc.. Dokter vertelde idd ook dat je altijd moet plassen na de sex. Idd veel moet drinken (het kan ook door XTC en alcoholgebruik komen.. vond ik een rare opmerking maar goed) Schoon katoenen ondergoed (dus geen satijn of ander sexy spul) geen strings maar hipsters, geen strakke spijkerbroek of iets anders wat strak zit. Nou ja, volgens de huisarts mocht ik bijna niks meer. Hij probeerde wel gewoon te helpen dus dat was wel lief bedoeld maar er sloeg een heleboel nergens op, voor mij dan miss voo rjou wel? sterkte ermee

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:45

Zidore: Dingen als te lang op een koud bankje zitten zijn echt onzin. Het is een infectie en het ontstaat doordat bacterien die niet in je uretha horen er wel in komen. Dus niet door kou (zoals jij beschrijft). Je wordt ook niet vatbaarder door kou.
Het kan dus wel gebeuren bij bijv. het van achter naar voren strijken bij het afvegen, niet plassen na de seks etc.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 13:24

Als je goedleest ben ik al heel vaak bij de huisarts geweest.
Ik heb nog steeds de buikpijn. Op het busje staat dat ik maar 2 keer per dag deze pillen mag en dat ik om het te onderhouden 1 per dag moet nemen. Dat probeer ik eerst maar en maandag ga ik weer vrolijk een potje met urine inleveren om het weer te testen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:33

cranberries werkte bij mij echt niet voldoende :j d-mannose daarentegen gelukkig wel :j
Maar hou ons op de hoogte!

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 19:01

Ja ik heb genoeg gebruikt, om de 2 a 3 uur nam ik 2 pillen. (behalve snachts dan)

Focussed schreef:
denz schreef:

Maar gebruik je dan wel genoeg? Bij acuut gebruik (dus op het moment dat je eigenlijk al problemen voelt/hebt) moet je er eerst 2 nemen om de 2 uur, daarna iedere 4 uur 2 en dat afbouwen...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 19:04

Oei jammer zeg!
Bij mij hielpen ze goed de klachten te verlichten, ik zat in drenthe met m'n vriend op vakantie en heb mezelf zo even het weekend over kunnen tillen om maandag naar de HA kunnen gaan. (Kreeg er vrijdag last van).

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 19:14

Misschien was het bij mij al te ver heen... ik begon het pas na een aantal dagen te gebruiken omdat ik eerst de cranberry pillen wilde proberen, toen die niet hielpen ben ik daarmee aan de slag gegaan.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 19:16

Hm misschien is dat het geweest, ik ben meteen die ochtend (8 uur , toen ik het meteen voelde bij het plassen) begonnen met die 2 om het uur!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 19:51

ik neem er 2 op ee ndag dat staat ook op et potje

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:46

hier een goeie tip voor mensen die vaak last hebben van blaastontsteking
Tenminste bij mij werkt het goed en menig anderen...

Wat ik doe als ik het voel opkomen, ( dat je denkt oef daar gaan we weer ;)
is paracetamol nemen ( ik doe er 2 ) en bij hema ( andere winkels zal ook wel)
bruistabletten cranberry neem ik daar een beker van en verdwijnt het gevoel weer :D
let op alleen beginnende blaastonsteking

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:50

Ik heb nog niet het hele topic doorgelezen, maar ook ik heb een tijd geleden erg vaak achter elkaar blaasontstekingen gekregen.
Bij mij lag het aan de anti-biotica, daar bleek ik overgevoelig voor te zijn.
De huisarts schrijft standaard anti-biotica voor, maar zo kom je (kwam ik) alleen maar in een cirkeltje terecht. :)

Nadjaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:55

Hier meld ik me ook maar..
Sinds mijn 13e heb ik (niet overdreven) al meer dan 75x blaasontsteking gehad -->Antibiotica
Ik werd t zo zat vorig jaar, dat ik naar de huisarts ben gegaan voor een verwijzing naar een Uroloog. Gekregen! Ze hebben bij mij een urine,- en bloedonderzoek gedaan. Vervolgens röntgenfoto's gemaakt en een echo van mijn nieren. Gelukkig kwam hier niks uit. Daarna inwendig onderzoekje (minder fijn) en een flowmetrie. Ook dit was allemaal goed. Ik heb toen een onderhoudskuur AB gehad van 1 jaar en heb er in dat jaar ook geen last meer van gehad. Ook hebben ze me doorverwezen naar een bekkenbodemfysiotherapeut omdat mijn bekkenbodem te stekt bleek te zijn (door oa paardrijden en persoonlijk iets) Ik heb van haar veel geleerd en sindsdien heb ik er geen last meer van. Ik moet nu ieder half jaar terug voor controle maar das niet erg :) Sindsdien ben ik dus eindelijk een jaartje vrij van al die ellende!

Mijn tip dus: laat eens verder kijken en laat je verder onderzoeken!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:26

nou dan weet ik er dus niet veel vanaf! ik wist echt niet dat dat chronisch kon zijn. ik heb toen ook foto's van nieren gehad e.d.

Nadjaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:10

ja kan dus wel chronisch zijn... helaas...
maar het kan dus ook verholpen/heel erg verminderen door meer onderzoek en fysio enzo :)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 18:16

ik heb gisteren te oren gekregen dat het geen blaasontsteking was maar bacterieen in blaas. Normaal als je een blaasontateking hebt dan ziten er witte bloedlichaampjes in en die zaten er niet in. Alleen de bacterieen. Morgenmiddag moet ik naar de huisarts

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 15:34

nou ik ben er weer!! ik moet een flow onderzoek laten doen. Heeft iemand er ervaring mee? Het lijkt mij namelijk niet echt fijn

Nadjaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:53

Hey
Ja ik heb het ook gehad maar is echt totaal niks ergs aan!
Je moet veel drinken van te voren en gaat dan op een wc-bril zitten met daaronder een trechter... Je gaat dus gewoon naar de wc en er is dan ook niemand bij.. Vervolgens kan je dus gewoon weer in de wachtkamer gaan zitten en word je daarna weer geroepen voor de uitslag..
het is dus een gewoon toilet-bezoek :)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 21:59

ze willen een catheter in mn blaas stoppen en deze opblazen en vervolgens moet ik alles er uit plassen n bekijken ze de druk. lijkt me echt niks

Nadjaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:59

Kan je niet vragen of ze een gewone flow-metrie kunnen uitvoeren zoals deze in vele ziekenhuizen worden uitgevoerd???

Zo niet, weet ik dat een catheter best mee valt.. Ik ben verpleegkundige in opleiding en heb net catheteriseren afgerond. Dus mochten ze idd vast houden bij die methode, moet je je daar ook niet te druk om maken... Tis niet fijn, ik weet t, maar ik heb bij alle onderzoeken steeds gedacht: als dit t oplost,...

Toch zou ik nog eens goed navragen wat ze precies gaan doen... En anders zou ik zeggen dat je een van mij gehoord hebt dat je ook zo'n ander onderzoek hebt met een trechter etc en dat je dat liever hebt...

Bij welk ziekenhuis zit je als ik vragen mag??

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 20:09

ik moet naar het bethesda ziekenhuis in Hoogeveen.
Hoe gaat dat met een trechter in zn werk??
Ik heb vandaag een pot bij de tuinen gehaald met extra cranberry en vitamine C dus daar word het misschien nog wel beter van

Nadjaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 11:01