droge lippen door labello?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:39

Karin_88 schreef:
Lang leve vaseline inderdaad!! Blistex heeft hetzelfde 'effect' als labello :j

Blistex is anders bij mij nooit zo verslavend geweest als Purol hoor.. :o?

Knurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:41

vasaline sluit de lippen ook af..

Princesspres

Re: droge lippen door labello?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:55

blistex is ge-wel-dig!!!
zelfs mijn niet lip verzorgende vriend smeert het nu als hij droge lippen heeft ;)

RooschJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 23:51

Als ik moet kiezen, dan toch Blistex.
Maar ik gebruik helemaal niet vaak lippenbalsem.

Als ik droge lippen heb, smeer ik er boter op. Goedkoop en het helpt werkelijk waar perfect.
Dus geen dure zooi van de Douglas, gewoon een klein beetje boter smeren. :Y)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 00:02

:') Olijfolie helpt ook goed :+
*ooit eens met zulke branderige lippen bij de Italiaan gezeten en heb dat er in nood maar op gesmeerd :P

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 00:08

Bij mij werken hele goedkope lipbalsems ook goed, die blijven de hele dag zitten, terwijl ik met labello blijf smeren. Ik geloof dat ik die van mij bij Dirx heb gehaald (drie stuks in een blister) en daar doe ik een jaar mee, elke dag 1 tot 2 keer smeren.

Labello blijf ik mee aan de gang, dat kan ik rustig 20 keer per dag moeten smeren, niet normaal gewoon!

Ik ben trouwens het grootste deel van de dag buiten, dan heb je zowiezo wel iets van vet nodig om niet heel snel oud te lijken.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 00:19

Om schrale gesprongen lippen te herstellen moet je het niet eens gaan proberen met stickjes. Die verrichten te weinig werk voor snel resultaat. Heb ik gesprongen lippen doe ik er voor het slapen gaan een royale laag vaseline op. Dus echt ook een beetje over de lippen een en goed naar binnen smeren. 'S morgens is het al voor de helft minder en de dag daarna zijn mijn lippen herstelt. Bij sticks duurt dat dan veel te lang, minstens een week. Dus gebruik ik ze slechts als onderhoud, daar zijn ze namelijk wel goed voor. Ik gebruik op dit moment een voedende amandel stick van Yves Rocher. Heb in mijn leven ook al flink wat balsams gehad en weet ook wat goed is en wat niet.

Labello daar werkt voor mij enkel de 'Classic' van. Deze is veel vetter dan de anderen namelijk. De rest van alle variaties op de Labello werken juist tegen. De stick van het huismerk Kruitvat werkt prima. Blistex in het blauwe potje is ideaal om te onderhouden maar wow wat heb ik de drang dat iedere keer te smeren. Blistex satin gloss heeft de smaak van eetpapier en dit lik ik iedere keer af. Blistex met zo een ijzeren balletje werkt voor geen meter. Je blijft smeren maar er veranderd niets aan je lippen. Dan de dikke smeersels: Purol, huismerk 'intensieve creme' van het Kruitvat en Vaseline uit dat gele potje werken voor mij prima. Die gebruik ik dus bij occasionele gesprongen lippen en als ik op stal werk en ga paardrijden omdat mn lippen dan extreem aan de kou worden blootgesteld.

Ik vind lipverzorging erg belangrijk omdat ik droge lippen echt heel onverzorgd vind staan en het daarbij ook nog eens een irritant gevoel is. Wel moet je het niet overdrijven, als mijn lippen in goede conditie zijn doe ik er 1 a 2 keer per dag een dun laagje op en voor het slapen gaan. Er waren wel eens tijden dat dat ieder uur was, en toen af laten kicken, een week lang vuurrode lippen en de liprand als een lijntje helemaal gesprongen. En daarna was het goed. Maar ook in die week dan helemaal niets gesmeerd, want dat is het doel, zodra die gesprongen lippen wegtrekken zijn ze afgekickt en hoef je het maar bij 2 keer per dag een dun laagje te houden.

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 00:30

mooney1 schreef:
Mischien gewoon uierzalf/creme.
Voor schrale handen is dit ook erg lekker :D

Ja, uierzalf gebruik ik hier ook. :D

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 11:20

Ik doe voor het slapen gaan wat vaseline op en overdag gebruik ik af en toe een goedkope stick. De beste tot nu toe vind ik die van de Action! Echt superfijn zijn die, en kost ook niks. Volgens mij €0,50 per stuk of zoiets. Ik ben vandaag mijn lippenbalsem vergeten, maar dat overleven mijn lippen ook goed hoor. Ik heb nu geen droge of schrale lippen. :) Cacaobotersticks vind ik ook erg goed helpen.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 11:23

ik gebruik rosebud strawberry balm, best prijzig maar gaat lang mee en smeert lekker

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 11:37

die ga ik vandaag ook halen die rosebud bij de douglas :)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 11:49

Ik was ook verslaafd aan lippenbalsem. Ik heb het er gewoon niet meer opgedaan. Of gewoon bepanthen? (voor tepelklofen etc werkt SUPER) En dan niet meer gebruiken als je lippen beter zijn. Anders blijf je verslaafd

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 12:05

Toch vraag ik me af wat er in hemelsnaam mis is met "verslaving" aan lipsmeersels? Ik denk dat er wel ergere dingen zijn om aan verslaafd te raken hoor :P

*gaat neef sms-en om weer nieuwe voorraad Burt's Bees uit de States mee te nemen* _O-

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 12:36

Nou Barmat ik vind het vervelend om niet zonder iets te kunnen.
Ik wil niet de deur uitgaan met de gedachte "heb ik mijn labello wel bij me" omdat ik anders last krijgt van super droge en schrale lippen :D

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 12:39

Ik was ook altijd verslaafd aan Labello :o (had in iedere jas, tas etc. wel een Labello zitten en geen Labello bij mij = paniek := ), maar sinds ik de lippenbalsem van de Kruidvat gebruik, hoef ik het nog maar hooguit 1x per dag te gebruiken. *\o/* Met één potje lippenbalsem doe ik nu dus een eeuwigheid :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 12:50

Ik geloof er niet zo in dat je lippen verslaafd raken aan dat spul... Door aan je lippen te likken drogen ze uit, je gaat smeren, dat lik je er weer af, lippen drogen weer uit. Zeker als die lippenbalsem dan een lekker smaakje ofzo heeft. Motiveert alleen maar meer om 't er weer af te likken.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 12:57

Dat probleem heb ik niet.. Ik heb er wel een stuk of 300 :P

En mocht het zo zijn dat ik ergens ben waar ik tóch niets bij mij heb... dan koop ik gewoon een nieuwe (mooie reden)

:D

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 13:00

hahahaha klinkt bekend :P

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 13:07

Barmat schreef:
Dat probleem heb ik niet.. Ik heb er wel een stuk of 300 :P

En mocht het zo zijn dat ik ergens ben waar ik tóch niets bij mij heb... dan koop ik gewoon een nieuwe (mooie reden)

:D

Haha dat wil ik juist niet, wil ook zonder iets kunnen :D

*bedenkt zich dat ze eigenlijk niet eens ook maar één verslaving heeft :D *

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 13:08

schaam je....mooie tijd om er een te nemen :+

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 13:18

Haha nee echt niet :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 13:22

Ik zal eens eerlijk zeggen, ik zie zoveel meiden met labello lopen op school! Ik heb het zelf nog nooit gebruikt, heb het ook niet nodig.
Het is nooit echt droog of lelijk met velletjes.
Altijd gewoon normaal en gezond.
Ben er best blij mee als ik dan deze verhalen lees :D
En voor de andere, Vaseline, werkt ook heel goed :) dat blijft langer "goed" als het ware. En je lippen worden dus minder
afhankelijk van de smurrie :)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 14:50

Ik zweer ook bij Purol, superfijn spul :j

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 17:00

Honing is ook verzachtend alleen echt iets voor thuis :')
Ik ga zo'n pot echt niet meenemen naar school.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 17:03

Karin_88 schreef:
Lang leve vaseline inderdaad!! Blistex heeft hetzelfde 'effect' als labello :j

Ik vind blistex toch echt ideaal spul. ;)
Ik smeer dat 's morgens op en ik heb gewoon zachte lippen dan. Mijn stickie is ook echt heel erg geliefd onder m'n vrienden.. "Hee Rebec gooi dat dingetje 's fe". :+