stomme drank ook altijd!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 00:26

ja sorry ik was te snel hahahaha

Ayasha
Blogger

Re: stomme drank ook altijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 00:34

Eh, als mijn vriend 3 a 4 biertjes per dag dronk stond ie aan de deur.... Als ie gaat drinken mag die, maar dan ga ik thuis slapen. :) Daar wil ik niet bij liggen. Ik word al misselijk van de geur alleen :x

drd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 00:35

;( ik herken het wel, mijn relatie ging dus ook stuk mede hierdoor.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 00:36

cathyvans, Wat een super oplossing! Zo zijn de ogen van die mannen tenminste meteen geopend.

Waar ik overigens een beetje van 'schrik' in dit topic is dat zoveel vrouwen met de relatie zouden stoppen..
Is een relatie niet in voor en tegen spoed en om elkaar te helpen, ook al gaat het minder.. of ben ik nou te naief?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 00:43

ik denk dat dat naïef is. Je kan geen kansen blijven geven.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 01:02

Wow, wat zijn er veel lieve, begrijpende dames hier op bokt... die mannen boffen maar. Die mogen lekker af en toe flink zuipen en lekker bezopen hen de huid volschelden, kennelijk...

Ik heb geen enkel, en dan ook geen ENKEL geduld met misdragingen door drank. Één keer bezopen zich misdragen en ik trap zo'n kerel echt voorgoed de deur uit. Zero tolerance policy.

Waarom? Heel simpel. Punt één ben ik iemand verloren aan een dronken automobilist. Punt twee zijn er teveel van dit soort verhalen, en erger, waar ik niet op zou willen wachten.

Elke dag 3-4 biertjes..?? Bezopen... dat vind ik geen normaal gedrag. Tuurlijk mag je wel eens een drankje, no problemo... maar dagelijks 4?? Dat riekt naar het begin van een verslaving...

Mijn vriend drinkt heel af en toe een mixje of iets dergelijks. Hij word nooit dronken, althans, ik heb 't nog niet meegemaakt. Hooguit wat aangeschoten, en dan stopt hij zelf. En dat vind ik ook wel zo prettig. Maat kunnen houden met drank vind ik een absolute must in een partner.

Ik heb een pesthekel aan dronken mensen die zich als idioten gaan gedragen... ik voel me sowieso al niet op mijn gemak bij iemand die écht goed gedronken heeft.

Dus TS... ik snap je verdriet héél goed en kan me indenken dat je er niet licht over denkt. Hopelijk is het nu voorgoed afgelopen!

cathyvans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 09:35

Na zoveel steunende berichtjes hier een update! Zijn gisteren uit eten geweest, mijn man, zijn vriend en diens vrouw. De heren hebben samen ook nog eens alles op Bokt gelezen! Zij vinden zelf dat het zo niet meer kan. Ze gaan nu 1x per maand samen eten bij een restaurant van een kennis. Ze hebben met hem afgegespoken dat er die avond geen drank aan te pas komt. Zo kunnen ze bijpraten zonder anderen te duperen. Mijn man heeft een weekendje skieen met onze oudste zoons geboekt, hij vindt dat hij wel wat goed te maken heeft. En dat komt bijna allemaal doordat ik het op Bokt heb gezet. Door jullie reacties zijn de schellen van de ogen gevallen. Ze waren eerst wel boos trouwens, dat ik "de vieze was buiten hing". Maar ja, het is ook behoorlijk anoniem en de heren hebben zelf een beroepsgeheim :D Verder hebben ze afgesproken dat 2 biertjes op een dag wel genoeg moet zijn!
Want 1 ding is ons allemaal wel duidelijk geworden: als er eenmaal een verslaving ontstaan is wordt het heel moeilijk.
Dus iedereen nogmaals: veel dank, ook voor de lieve PB'tjes!!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:41

+:)+

Twee biertjes per dag is niet ernstig, als ie ook maar een weekje zonder kan om even te testen ;)

Mijn vader is alcoholist (wat nog wel de minst erge van z'n verslavingen is) en zit al om 13:00 aan de vodka, daarna flesje wijn er bij...ben blij dat ik daar weg ben zeg. Daar was ook niet tegenop te praten, ze moeten er vaak zelf achterstaan, vooral de mannen die al zo lang bezig zijn. Als ie niet drinkt dan staat ie gal te kotsen, zo erg is 't.

Mijn man is ontzettend verliefd op jonge jenever en kan dan ook weleens een halve liter opzuipen. Hij wordt wel erg lief van de drank en heb er eigenlijk geen probleem mee, behalve dat ik niet tegen katers kan, dan kan ik de hele dag z'n hoofdpijn wegmasseren, ja dikke doei! :P

Dus toen zei ik een maand geleden tegen 'm: "Weet je, liefje, jenever is een drank voor mannen met klasse, het is een klassieke drank en alleen voor verantwoordelijke mannen. Behandel de jenever met respect." (Ja, ik weet hoe ik 'm om moet krijgen ;) )

En wel hoor, vanaf toen afentoe 1 a 2 borreltjes per avond, geen zuipfestijnen meer :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 14:53

Een alcoholist kan 't alleen nooit bij die 1-2 biertjes houden. Dat is 't probleem van een verslaving. Maar goed als jouw man dat wel kan is 't alleen maar beter, betekent dan dat 'ie dus niet verslaafd is!

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 14:57

nou,,
wat een echte vader/man..
die had ik toch echt wel wat anders verteld..

sterkte ermee..(F)

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:35

Fijn dat ze zo wakker zijn geschud. ;) En welke vuile was, we weten toch niet wie zij zijn? ;) Dat wil ik niet eens weten, hihi...
Hun privacy lijkt me aardig beschermd. :)

Succes voor jullie en succes voor beide heren, ik hoop op een enorme verbetering! :)

cathyvans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 14:57

Even updaten; het gaat ontzettend goed!! :D Mijn man heeft de hele week geen druppel alcohol gedronken, zat keurig aan een colaatje. Zelfs gisteren toen wij bij de hengstenkeuring aan een flink diner zaten nam hij gewoon fris. En het bevalt hem prima zegt 'ie!
Ik merk dat hij zich toch geneert voor zijn gedrag van vorige week. Nogmaals iedereen dank, en snel ingrijpen als je zoiets bij je partner ontdekt. Zuipen is[i] niet normaal!! [/i]

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 16:29

Goed meid! Vertrouw erop dat hij het volhoudt, dat heeft hij wel verdient

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:01

Ilzas schreef:
Ik begrijp je helaas maar al te goed.

En denk om je kinderen. Mijn vader is alcoholist en geloof me, je houdt er je hele leven last van..., dus @LimaMambo: makkelijk praten als buitenstaander.

En 3-4 bier iedere dag zou voor mij al niet meer acceptabel zijn. En voor het Trimbos instituut overigens ook niet.

En ik vind overigens wel een verschil maken als je kinderen/ een gezin hebt. Je hebt dan ook een verantwoordelijkheid naar anderen toe. Als je vrijgezel bent, moet je lekker doen en laten wat je wilt.

En een paard met koliek, daar blijf je gewoon bij. Simpel.

En 1 keer per maand een heel weekend naar de klote? Sorry, maar dat zou mij te veel zijn. Je leeft maar 1 keer hoor.

En drank(misbruik, zeker in combinatie met jou beledigen) zou voor mij wel degelijk een reden zijn om een relatie te beeindigen. Net als drugs, stelen, liegen en dat soort dingen.

Totdat je het allemaal zelf mee maakt. Ik heb 3 jaar zo gezeten met mijn vorige vriend. mishandeling zowe llichaamelijk als geestelijk.. Toch hoop je dat het ooit weer goed komt. En zonder drank en drugs was hij lief. Maar niet trouw.. Ook dan hoop je dat t ooit weer beter gaat. Na een nacht met een 9 jaar oudere vrouw was bij mij de maat vol en kon ie oprotten. Achteraf 2,5 jaar te laat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:59

MD: vind deze reactie zonde, wat jij doet of niet doet hoeft een ander nog niet te doen. :)

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:04

nee mensen denken er vaak te makkelijk over. zo was mijn reactie voor mijn ervaring ook.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:48

Buitenstaanders hebben geen idee wat de impact van zoiets op je leven is. En niet alleen op het "actual moment", permanent. Permanent de angst en de onzekerheid. Permanent het gevoel dat je geen vaste stabiele basis onder je voeten hebt, iedere dag, moment moeten peilen hoe de vlag er bij hangt. TS schreef ook al in haar openingspost dat ze voor de zoveelste keer zat te huilen.

Dus ben er heel simpel in (geworden): het beste dat je kunt doen is gewoon aan je palen trekken. En dat doe je mijns inziens nooit te vroeg...

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:09

cathyvans schreef:
Even updaten; het gaat ontzettend goed!! :D Mijn man heeft de hele week geen druppel alcohol gedronken, zat keurig aan een colaatje. Zelfs gisteren toen wij bij de hengstenkeuring aan een flink diner zaten nam hij gewoon fris. En het bevalt hem prima zegt 'ie!
Ik merk dat hij zich toch geneert voor zijn gedrag van vorige week. Nogmaals iedereen dank, en snel ingrijpen als je zoiets bij je partner ontdekt. Zuipen is[i] niet normaal!! [/i]

echt top! super meis,

wedden dat ie over een tijd je nog dankbaar is ook en dat hij inziet dat het maar goed is dat je hem hebt geholpen.
geef je man maar een compliment van mij dat hij er zo goed mee om gaat!

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 08:07

Ik heb het hele topic doorgelezen en had zelf op de eerste pagina's ook al zoiets van: ja, TS haar man zat fout, maar om dan meteen maar je spullen te pakken en weg te gaan? Natuurlijk is het in heel veel andere gevallen een totaal andere situatie en zullen er zeker goede redenen zijn om de relatie te beeindigen, maar ik krijg de indruk dat TS best een stabiel en goed huwelijk en gezinsleven heeft, maar was ze het alleen gewoon zat was dat hij steeds als hij bij die ene vriend is geen maat weet te houden...
Als ik nu lees hoe haar man op de hele situatie gereageerd heeft, dat komt op mij over als iemand die gewoon stom bezig is geweest maar daar zeker geen gewoonte van wil maken en spijt heeft van z'n onverantwoordelijke acties...
Wat ik opmaak uit TS haar berichten is dat hij over het algemeen gewoon een liefhebbende echtgenoot en vader is, dan ga je toch niet meteen bij hem weg als er zich een keer een probleem voordoet? In ieder geval niet zonder eerst te proberen om het probleem zélf op te lossen, lijkt mij...
Want in dit geval lijkt het oplossen van het probleem zelf prima te lukken, TS en haar man kunnen erover praten en hij is niet te beroerd of te trots om zijn fout toe te geven en eraan te werken... Hij komt op mij daarom ook niet over als een echte alcoholist, zoals sommige mensen hier gesteld hebben... Hij komt op mij meer over als iemand die wel van een biertje houdt en dat over het algemeen redelijk binnen de perken weet te houden, alleen gaat ie af en toe een avondje los bij een vriend die het slechtste in hem naar boven haalt en andersom...
Het feit dat beide mannen inzien dat het zo niet meer kan en ook bereid zijn om eraan te werken en daar moeite voor te doen zegt imo dat hij geen alcoholist is die alles doet om maar te kunnen drinken, en ook dat dit, ondanks dat ie stom is geweest, geen reden is om dan maar meteen bij hem weg te gaan, zéker omdat ze ook nog kinderen hebben waar rekening mee gehouden dient te worden... Dan is een scheiding toch iets waar je pas over na gaat denken als het écht niet langer gaat en je niet meer samen kunt leven... Maar niet eerder! Een huwelijk is for better and for worse imo, en je gaat pas weg bij je man als je er álles aan hebt gedaan om het huwelijk te laten slagen, en dat dan toch niet gelukt is..!
Iedereen verdient een tweede kans, zolang diegene maar de wil en de inzet toont die daarvoor nodig is!