Exceem bij kinderen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GVR_Obelix

Re: Exceem bij kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 23:04

Hoi,

Heb ook jongetje van bijna 3 met exceem. Na eerst zelf wat vettige zalfjes te hebben gesmeerd, hormoonzalfje van de huisarts en ander zalfje van de dermatoloog, ben ik met hem naar een osteopaat gegaan. Die heeft hem behandeld en geadviseerd geen koemelk en -producten meer te geven (bewerkte producten als yoghurt mochten wel). Het heeft hem zeker geholpen (ook de onrustige darmen zijn tot rust gekomen). Zo af en toe heeft ie nog een klein plekje, dan gebruiken we het zalfje van de dermatoloog een paar dagen en dan gaat het weer. Succes allemaal met de zoektocht.

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 23:11

Een goede vette zalf is een zalf met papaya erin. Moet uit Australië komen, maar dan heb je ook wat. Zalf is zo 'puur' dat je het bij wijze van spreke zou kunnen eten. http://papaw.securearea.eu/Webwinkel-Pr ... -gram.html

Daarnaast gebruik ik olie van ZARQA, vooral voor het herstellen van mn huid en tegen rode huid. Lipoid F Complex. Schijnt vooral voor kleine plekjes te zijn, ik gebruik het gewoon voor mn hele hals/nek en gezicht.

Tenslotte heb ik nog een Bloem Intensive Spray. Doordat je deze sprayt hoef je de gevoelige/kapotte huid niet aan te raken. Bij mij hielp dat wel enorm omdat soms smeren al zo'n pijn doet. http://www.bloem.net/intensivespray

Maar nog steeds ben ik er niet uit (ben nu 18) na alle bezoeken aan homeopathen, osteopathen, kleurentherapeuten en weet ik wat nog meer, wat nu daadwerkelijk mijn eczeem veroorzaakt. De ene gooit het op gluten en melk intolerantie, de andere op een lever die niet goed werkt etc etc. Je blijft zoeken .. Ik ben er al m'n hele leven intensief mee bezig en kan een kast vullen met allerlei middeltjes en zalven. Op dit moment werken deze 3 voor mij het beste, kan over een maand alweer anders zijn.

Sterkte met het zoeken en hopelijk kan je wat bruikbare tips uit dit topic halen!

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 23:25

Hier ook een jongetje van 6 met vanaf zijn geboorte zwaar eczeem, ik ook overigens, nog steeds ernstig last van ben al 42. Allergie voor oa paarden, ook mijn zoontje is allergisch voor de paarden. Ga naar een kinderziekenhuis, ik heb er ook te lang mee gewacht maar de clou is om ze 2 weken lang met een hele zware hormoonzalf in te smeren, bij mijn zoontje was het over zijn hele lijf en dan heel langzaam afbouwen. Je trekt ze als het ware door het eczeem heen en dan is het een kwestie van goed blijven vetten en als er een plekje komt gelijk indammen met de hormoon zalf. Ik gebruik Elocon. Niet meer dan 2x per week douchen, geen zeep. En in geval van mijn zoontje: bij de paarden weghouden, dat gaat moeilijk want ze staan praktisch aan huis :o Alhoewel ik het idee heb als hij maar dagelijks een beetje met paarden in aanraking komt zijn lijfje er aan went en hij dan minder allergisch is. Hij heeft trouwens ook astma (net als ik) en dat wisselt zich af met de eczeem. Mijn eczeem is heel extreem als ik ongesteld moet worden dan helpen zelfs de hormoon zalven niet meer.
Sterkte meid, voelt altijd klote als je kind ergens last van heeft.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 09:08

Ik heb verder miet het idee dat mijn zoontje asmatisch is of ander allergieën, maar hij is pas twee en dat kan nog komen. Maar eigenlijk laat ik hem juist met opzet regelmatig in aanraking komen met honden, paarden en katten. Ik denk dat ze zo toch eerder wat weerstand opbouwen dan als je ze er maar bij weg houdt. Maar tot nu toe gaan ik verder geen echte allergische reactie ontdekken voor wat dan ook.
Ik ben zelf vreselijk allergisch voor katten, bomen, pollen e.d.
Mag niet hopen dat hij dat ook krijgt.
Het gaat nu echt stukken beter met zijn huid.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:06

Met toestemming van het moderatorteam, vanwege een oud topic, nog een aanvulling:

Ik kwam woensdag op internet de zalf tegen die ik bedoelde hier in het topic, de B12 zalf. De zalf is er nu wel en kan besteld worden bij Mavena. Of het vergoed wordt weet ik niet maar mensen met eczeem of psoriasis die denken alles geprobeerd te hebben (en niets werkt) hebben mss nog iets aan deze zalf *D

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 10:28

Bij mij werkte ook niks meer :n . Elke nacht met speciale zalf met handschoenen aan slapen, voor overdag nog zalf etc etc..

Ik heb nu zalf dat oa. van paardenmelk gemaakt is, dit ben ik nu aan het proberen :D !
De naam heb ik zo niet bij de hand, mocht je deze willen pb me even :) !

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 10:59

Ik moet zeggen dat de kleine man er deze winter duidelijk minder last van heeft gehad als de eerste 2 winters. Dus wellicht dat hij erover heen groeit.
Ik doe er verder niet zo heel veel aan, insmeren met vette creme en zo weinig mogelijk in bad.
Nu het weer beter wordt merk dat het zijn huid ook minder droog is. In de zomer heeft hij nergens last van eigenlijk.
Naar mijn idee is het beste om bij echt erge jeuk toch over te gaan op hormoonzalven, jeuk is ook vreselijk.

Maar de B12 zalf ga ik onthouden mocht het toch weer nodig zijn. Ervaringen hiermee zijn natuurlijk altijd welkom.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 10:59

Equilac? Ik heb die capsules daarvan geprobeerd maar hielp geen donder :n

Ben blij dat de zomer er weer aan komt :D

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 11:01

supersambo schreef:
Ik moet zeggen dat de kleine man er deze winter duidelijk minder last van heeft gehad als de eerste 2 winters. Dus wellicht dat hij erover heen groeit.
Ik doe er verder niet zo heel veel aan, insmeren met vette creme en zo weinig mogelijk in bad.
Nu het weer beter wordt merk dat het zijn huid ook minder droog is. In de zomer heeft hij nergens last van eigenlijk.
Naar mijn idee is het beste om bij echt erge jeuk toch over te gaan op hormoonzalven, jeuk is ook vreselijk.

Maar de B12 zalf ga ik onthouden mocht het toch weer nodig zijn. Ervaringen hiermee zijn natuurlijk altijd welkom.

Als je over gaat op hormoonzalven, vraag dan bij de dokter naar cetomacrogol of een andere vette creme die je ónder de hormoonzalf kunt smeren. Aangezien mijn vorige HA hier nog nooit van had gehoord en mijn ouders ook niet beter wisten heb ik hier pigmentloze stukken huid aan overgehouden :roll:

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 11:04

Ja die ken ik ook al, maar nog nooit van gehoord dat je dat onder een hormoonzalf moet smeren.
Ik heb altijd begrepen dat je huid eerst goed schoon en droog moet zijn voordat je er hormoonzalven opsmeert van de dermatoloog.

De binnenkant van mijn handen ziet er ook wel een beetje typisch uit door al die hormoonzalven, maar daar is ook wel wat sterkers opgegaan dan hydrocortison.

Ik gebruik de hydrocortison vaak maar een dag of 2/3 en dat is vaak genoeg voor een langere tijd. Moet zeggen dat het zeker een half jaar geleden is dat ik het gebruik heb bij de kleine.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 11:10

Dit is wat mijn huidige huisarts mij vertelde .. ik was namelijk in mijn pubertijd van de eczeem af, maar na mijn 16e is het weer net zo erg teruggekomen. In eerste instantie wilde ik ook niet meer aan de hormoonzalven omdat ik dus geen zin had in nog meer vlekken :+ maar nu ik het dubbel smeer heb zover ik het in de gaten kan houden geen pigment meer 'verloren'