Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sasje_ schreef:magda_90 schreef:Kan wel, dat zijn de proglattiden, ofwel de segmenten waarin de eieren van de lintworm zich in bevinden.
O bah meidSterkte ermee!
Proglottiden toch? Lintwormen planten zich ongeslachtelijk voort.
Uit die proglottiden groeit dus een lekkere nieuwe lintworm.
Leslie90 schreef:Geen idee wat dat wasWaarschijnlijk waren dat stukjes noten die ik een dag daarvoor gegeten had, me darmen werken niet helemaal op en top meer sinds ik CU heb en vooral nu met een opvlamming. Heb het daarna trouwens niet meer gehad.
Voel me nu wel beter zolang ik maar blijf eten.
BrittKitt schreef:Vroeger behandelde ze een lintworm door een hele tijd niks te eten en dan een bord eten voor hun neus te zitten, schijnbaar kwam die lintworm er dan zo door je mond er uit![]()
spatter schreef:waha, nee, natuurlijk niet, een lintworm overleeft je maag niet
je krijgt (lint)wormen niet voor niets via eitjes binnen
) een mens veel hygiënischer leeft dan een dier dat doet. Wij eten niet van de grond af en besnuffelen niet andermans ontlasting, hierdoor kunnen wij niet in aanraking komen met wormen en/of vlooien, in ieder geval dat die parasieten daadwerkelijk bij ons in de mond komen en dus in het maag/darmkanaal.magda_90 schreef:Dat komt omdat (normaal gesproken) een mens veel hygiënischer leeft dan een dier dat doet. Wij eten niet van de grond af en besnuffelen niet andermans ontlasting, hierdoor kunnen wij niet in aanraking komen met wormen en/of vlooien, in ieder geval dat die dieren daadwerkelijk bij ons in de mond komen en dus in het maag/darmkanaal.
Wel kan het zijn dat je gestoken kan worden door bepaalde vliegen en muggen en dat vervolgens dat (hun) maden in jouw lichaam gaan huisvesten.
*

Sterkte
malih schreef:medicijnen tegen wormen kan je idd gewoon zonder recept krijgen. In iedere geval bij de apotheek, maar volgens mij ook bij de drogist.
Als je allemaal kleine witte dingentjes zijn lijkt een lint worm me stuk (of t moeten baby's zijn ) lint wormen zijn veel langer. Dan denk ik eerder aan aasmaden. Zeker omdat je zegt jeuk. Toen ik ze had( en ik heb alle wormen wel meerdere keren gehad) jeukte het ook altijd onwijs. Daar aan merkte ik altijd direct dat ik wormen had, hoefte ik niet eens in mijn ontlasting te kijken.