Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Farfalla_ schreef:Ramooontje schreef:Nou dat klopt niet helemaal hoor, tegenwoordig passen ze meestal allemaal volgens mijn ha. Daarnaast ken ik een paar jonge meiden die er ook geen enkel probleem mee hebben. Probeer alleen duidelijk te maken hoe slecht hormonen voor je lijf zijn.
Nee snap ik. Maar ik heb bij een huisarts gewerkt, en regelmatig geassisteerd bij het zetten van een mirena bij meiden die nog geen kinderen gehad hadden, en bij meer dan 3/4 paste de boel toch echt niet...

Tat_jana schreef:mijn pil zat ook nog in het basis paket.
ik stop dan ook definitief met de pil, ik ga namelijk niet betalen voor dt ding
dat wordt masaal kindjes maken met ze allen is dat wat ze willen ?
Wendy schreef:Tat_jana schreef:mijn pil zat ook nog in het basis paket.
ik stop dan ook definitief met de pil, ik ga namelijk niet betalen voor dt ding
dat wordt masaal kindjes maken met ze allen is dat wat ze willen ?
Als jij groot genoeg bent om sex te hebben, dan moet je ook de verantwoordelijkheid nemen om voorbehoedsmiddelen aan te schaffen. Ik zie niet in waarom de maatschappij dit voor jou zou moeten betalen.
En anders moet je gewoon niet met elkaar het bed in duiken, dan ben je daar blijkbaar nog niet volwassen genoeg voor.
Tat_jana schreef:dat wordt masaal kindjes maken met ze allen is dat wat ze willen ?
Is goed tegen de vergrijzing. Dan wordt jouw AOW straks ook nog betaald, tenminste.ilse86 schreef:Wendy schreef:Als jij groot genoeg bent om sex te hebben, dan moet je ook de verantwoordelijkheid nemen om voorbehoedsmiddelen aan te schaffen. Ik zie niet in waarom de maatschappij dit voor jou zou moeten betalen.
En anders moet je gewoon niet met elkaar het bed in duiken, dan ben je daar blijkbaar nog niet volwassen genoeg voor.
Euhhh ik zie ook niet in waarom de maatschappij moet betalen wanneer ik mijn pols breek en gips krijg van de eerste hulp... En zo kan ik nog wel even doorgaan. Iedereen is verzekerd (als het goed is). Veel jonge vrouwen gebruiken de pil en maken verder weinig gebruik van zorg. Dan vind ik het een vreemde maatregel dat de pil uit het basispakket verdwijnt.
nobel1 schreef:Ik begrijp het probleem niet zo (mensen die om medische redenen de pil slikken uitgezondert).
Onder de 21 wordt de pil nog wel vergoedt en daarna niet meer.
Het is inderdaad geen behandeling van een ziekte,maar het voorkomen van een zwangerschap, buiten dat kunnen ze dan net zo goed ook (vrouwen)condooms gaan vergoeden (hoeven ze meteen minder mensen te behandelen voor geslachtsziektes).
Ik vind het je eigen verantwoordelijkheid wanneer je niet zwanger wil worden en niet die van je verzekering.
wordt er simpel van.
patsur schreef:Hoe kan het dat ik begin november nog niet hoefde te betalen voor mijn pil? Ik ben in september 21 geworden.. Of sturen ze aan het eind van het jaar een rekening?

ilse86 schreef:O, het gaat me echt niet om die paar euro. Het gaat mij er gewoon om dat er genoeg mensen zijn die nooit wat hebben en nooit aanspraak hoeven te maken op hun verzekering. Dan denk ik: laat die toch lekker de pil slikken.
Ik heb de pil vroeger ook gekregen vanwege medische redenen. Ik weet niet beter. Ik betaal m wel zelf, hoor. Maarjah.. vind t wel een beetje jammer allemaal.
Silvia schreef:patsur schreef:Hoe kan het dat ik begin november nog niet hoefde te betalen voor mijn pil? Ik ben in september 21 geworden.. Of sturen ze aan het eind van het jaar een rekening?
Ik neem aan dat je bedoelt dat je bij de apotheek niets hoefde te betalen.
De apotheek stuurt de rekening naar je verzekeringsmaatschappij. Mocht het zo zijn dat jij je eigen risico (nog) niet hebt opgebruikt dan krijg je een rekening van de verzekeringsmaaatschappij voor de kosten. Dus waarschijnlijk krijg je nog een rekening.
Ik snapte het al niet.