Verliefdheid op puur innerlijk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:07

Adil18 schreef:
Shanna schreef:
[quote="Mloei"
Wat ik me dan tevens afvraag. Als iemand nou tegen jou zegt: Je bent zo mooi,, de mooiste die er is (iets in die trant) en jij valt op het innerlijk.. zeg je dat dan ook terug tegen diegene?
[/quote

Nee ik zeg dat niet terug. Ik zeg ook wel eerlijk aan mensen die niet mooi/ wel lelijk zijn hoe ze zichzelf een beetje mooier kunnen maken :+ Vaak is andere kleding en een leuk kapsel al een hele verbetering! En een dagje samen shoppen is altijd leuk, helemaal als ik de gene ben die de ander een nieuwe look mag geven :P

Ik hoor vaak dat ik mooi ben, en vaak gaat dat gepaard met ''je bent te mooi voor mij, waarom wil je (juist) mij?'' en dan is mijn reactie meestal ''omdat jij zoveel mooier kan zijn als dat je bent, maar daar help ik je wel mee''. Ik ga dus niet in de ontkenning maar juist in de bevestiging.

Sorry, maar op die basis kun je imo geen relatie bouwen. Je moet iemand nemen zoals hij is, het veranderen als voorwaarde stellen kan imo niet goed zijn.

Bovendien moet je je ook bedenken, dat heel veel mensen prachtige kleren en make-up gewoon niet willen. Dat hoort niet bij hen...Wanneer iemand om jouw mening/advies vraagt, prima. Maar ik denk niet dat iedereen zit te wachtenn op jouw zogenaamde goed bedoelde tips, ik kan me voorstellen dat het voor sommige mensen ook erg kwetsend is.

Als jij niet terug kan zeggen dat iemand de mooiste voor je is, be je ook niet verliefd genoeg op die persoon...Dat vind ik tenminste...

Je hebt helemaal gelijk, ik ben nog nooit tot over mn oren verliefd geweest op iemand, niemand is goed genoeg voor mij zoals ik ze ontmoet. Alles en iedereen kan altijd beter, en ik wil het beste.

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:08

Ik vond hem leuk van zijn uiterlijk!
en ze innerlijk is ook nog ontzettend geweldig!

Voor mij geen ander

Mloei

Re: Verliefdheid op puur innerlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:11

hmm shanna dan kom je op mij toch wel heel kieskeurig over! Ik was eerder ook zo ;) Maar volgens mij komt jouw tijd nog wel ;)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:13

Ik denk dat het niet kan. Tenminste, ík kan het niet. (nu ik erover nadenk zijn mijn ex-en nou ook niet bepaald knap te noemen maargoed, daar gaat het niet over :+ ).

De eerste indruk is toch het uiterlijk, en die indruk bepaald toch onbewust wat je van iemand vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:16

Klopt, ik ben inderdaad heel erg kieskeurig. Zo is er een jongen, helemaal mijn typ qua innerlijk, uiterlijk mag er ook wel wezen (ik heb geen verbeterpunten voor hem), maar naar mijn mening is hij te jong (iets wat ik niet kan veranderen) en dat weerhoud mij er toch echt van om met hem te gaan. Omgang vriendschappelijk - prima, meer niet..

Ben best wel erg als ik er zo over na denk .. :o En dat is nog heel zacht uitgedrukt

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:18

LiSSy schreef:
ik zeg altijd: je moet er ook naast wakker durven worden :D

Zeg ik ook altijd, ik moet 'r wel naast wakker willen worden :P
(maarja, ik moet ook niet te hard piepen, want welke idioot wil er nou naast mij wakker worden?!! }> )
Tuurlijk is uiterlijk het eerste wat je ziet, maar ik wordt verliefd op innerlijk. Niet op een lekker koppie.
M'n ex was niet het type waarbij de meeste meiden als ze erlangs lopen zoiets hebben van 'oeeeeehhhh! Woest aantrekkelijk!!' :D Echt wel een leuke vent om te zien, daar niet van, maar niet het proto-type zeg maar.
En als ik qua uiterlijk (voor ik hem kende- inmiddels heb ik eea geleerd) mn ideale man had moeten beschrijven, kon ik weinig eisen afstrepen bij hem, maar ooooh wat was ik er gek op. Je moet gewoon een bepaalde chemie met iemand hebben, dat maakt t verschil tussen een 'gewone' goede vriend en eentje waar je strontverliefd op kunt worden m.i. Het moet niet alleen klikken qua karakter, om verliefd te zijn heb ik ook wel een fysieke klik nodig hoor. Dan moet ik wel zoiets hebben van :9 als ik mn vent zie, haha

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:22

tuurkijk moet er een fysieke klik zijn, maar die kan ook voortkomen uit verliefdheid op het innerlijk ;) Geloof me.. Ik kan ook niet van mijn scharrel afblijven :P (tis nog niet serieus:P)

@ Shanna: Oei meid,, lastig voor jezelf dat je zo kieskeurig bent. Maar zoals ik al zei; Zo was ik eerder ook. Echt waar. Maar ben er helemaal van terug gekomen ;)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 23:02

Ik val wel op innerlijk. Uiteraard wil het oog ook wat, maar innerlijk is veel belangrijker!

Ik werd verliefd op mijn vriend toen ik hem nog nooit in het echt had gezien (wel via foto's). Dus eigenlijk ben ik puur op zijn innerlijk gevallen.
En voor mij is hij de knapste :D

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 23:04

Ik ook! Mijn vriend en ik waren eerst goede vrienden. Hij begreep me altijd zoooo goed. Toen werd ik verliefd. Qua uiterlijk was het totaal niet mijn stereotype zaterdagavondscharrel. Toch werd ik verliefd (hij heeft wel strakke kont:P). ROSMANTIES.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 23:19

Ik moet zeggen dat mijn interesse allereerst gewekt wordt door het uiterlijk. Een eerste indruk. Na die indruk kan ik al dan niet verliefd worden, en dat is een mengeling tussen uiterlijk en innerlijk (als beiden mijn smaak zijn)
Het uiteindelijk houden van is uiteraard op het innerlijke.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 23:22

tja, voor de een is iemand mooi, voor een ander is die iemand lelijk. Dus het is maar net hoe je 't bekijkt :+ voor mij is m'n vriendin de mooiste persoon van de wereld, maar iemand anders vind haar misschien ontzettend lelijk..

Daarbij....zoals m'n opa altijd zei...

lelijk blijft lelijk en mooi wordt lelijk :Y)

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 23:34

Vele mensen gaan het niet eens zijn met me... maar ik vind het heerlijk dat mijn vriend mij een ongelofelijk lekker ding vindt en ik zou eerlijk gezegd geen vriend willen die enkel voor mij innerlijk valt..
op den duur knelt dat toch, al is het op seksueel gebied.
Je moet toch altijd die fysieke aantrekkingskracht hebben om een relatie te laten werken.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 23:38

unicorn_kiss schreef:
Vele mensen gaan het niet eens zijn met me... maar ik vind het heerlijk dat mijn vriend mij een ongelofelijk lekker ding vindt en ik zou eerlijk gezegd geen vriend willen die enkel voor mij innerlijk valt..
Je moet toch altijd die fysieke aantrekkingskracht hebben om een relatie te laten werken.

tja, dat kan ik me best voorstellen hoor. 't zou wat zijn als je eigen partner zou zeggen dat je lelijk was :oo ik zou me er best rot over voelen hoor!

enne... na een profielcheck, ben ik 't met je vriend eens :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 23:41

unicorn_kiss schreef:

Ik ben het wel met je eens.
Ik denk dat ik qua inner- uiterlijk een soort van 60/40 percentage aanhoudt :P

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 23:44

Aranel schreef:
Ik denk dat het niet kan. Tenminste, ík kan het niet. (nu ik erover nadenk zijn mijn ex-en nou ook niet bepaald knap te noemen maargoed, daar gaat het niet over :+ ).

De eerste indruk is toch het uiterlijk, en die indruk bepaald toch onbewust wat je van iemand vind.

daar ga ik toch helemaal mee mee.. :P
de eerste indruk is toch als je iemand ziet staan.. en dan weet je wel al of je het de moeite waard vind of niet. of iniedergeval zo heb ik het.. als ik iemand zie bepaal ik toch onbewust wel of ik die jonge wel of niet interesant vind.. zo niet.. najha dan ga ik dat ook niet proberen te ontdekken.. :P ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 23:46

XxLiEsJuHhxX schreef:
Aranel schreef:

de eerste indruk is toch als je iemand ziet staan.. en dan weet je wel al of je het de moeite waard vind of niet. of iniedergeval zo heb ik het.. als ik iemand zie bepaal ik toch onbewust wel of ik die jonge wel of niet interesant vind.. zo niet.. najha dan ga ik dat ook niet proberen te ontdekken.. :P ;)

En als hij jou wel interesant vind, geef je hem dan een kans of niet?

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 23:50

Shanna schreef:
XxLiEsJuHhxX schreef:

En als hij jou wel interesant vind, geef je hem dan een kans of niet?

op eerste ogenblik absoluut niet.. ik ga dan niet bot of kattig doen of mischien een heel klein beetje.. maar straal toch wel een duidelijke ongeintereseerdheid uit.. :+ dus ik zou hem echt geen kans op eerste ogenblik geven.. en dan als ik er toch wel mee in contact kom dan is en blijft het ook echt puur vriendschappelijk.. ik heb iniedergeval nog nooit gehad dat ik zoiemand toch nog leuk ging vinden.. :P

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:14

unicorn_kiss schreef:

Nou ja.. ik zeg wel mijn ex is "lelijk".

Maar hij is niet lelijk, hij was alleen niet het type waar ik op viel.
Hij had een goede smaak qua kleding en was altijd super verzorgt. (stond soms wel 3 keer per dag onder de douche)
Gaat standaart elke 6 weken naar de kapper.
Schoor zich netjes.
Geen rare flap oren of pukkels ofzo.
En een gespiert lichaam..

En ik was absoluut sexueel aangetrokken...
Ik denk meer met hem dan met mijn ex daarvoor die echt knap was.
Maar in bed meer aan zich zelf dacht en niet echt gepassioneert was.
En mijn laatste ex dacht ook aan wat ik wilde...

Alleen was het gewoon totaal mijn type niet.

Mijn type is een mooie zon gebruinde jongen met donker krullend haar.
Zelf verzekerd en een beetje ruig/stoer zeg maar.

En dat is hij niet.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 08:01

Mloei schreef:
hmm shanna dan kom je op mij toch wel heel kieskeurig over! Ik was eerder ook zo ;) Maar volgens mij komt jouw tijd nog wel ;)

ik had vroeger ook mijn lijstje :=
- 1.75/1.80 mtr.
- blond
- blauwe ogen
- auto
- gespierd (lichtelijk)
- geen bril
- geen roker
- lief, aardig etc.

nu denk ik:
lief, eerlijk, betrouwbaar, aardig, sociaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 08:06

unicorn_kiss schreef:

Ja, maar die aantrekkingskracht is niet alleen gebaseerd op wat je heel zwart/wit mooi of lelijk vindt, volgens mij.
Sprankelende ogen vol passie en lichaamsgeur spelen daar (voor mij) ook een grote rol in. Bovendien ga ik iemand die ik qua karakter aantrekkelijk vind ook fysiek aantrekkelijker vinden, dus het is een totaalpakket dat die fysieke aantrekkingskracht gaat vormen bij mij.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 08:13

Uiterlijk speelt bij mij wel mee, aangezien het het eerste is wat je ziet. Ik val vooral heel erg op spontaniteit en zelfvertrouwen (en dan niet teveel natuurlijk :=). De jongens waar ik op ben gevallen tot nu toe waren ook niet allemaal super knap, maar omdat ze toch spontaan waren etc ben ik er toch voor gevallen. Maar ik denk dat ik niet zou kunnen vallen voor iemand die echt 'lelijk' is.. het komt bij mij wel neer op een totaalpakket..

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 08:18

Ik zeg altijd: innerlijk is heel erg belangrijk, maar uiterlijk is toch je visitekaartje.
Maar zodra je iemand beter kent, en je vind het innerlijk van diegene helemaal te gek, valt het uiterlijk toch ineens weg en kan je die persoon ook mooier gaan vinden. Ik heb gemerkt bij mij dat ik meer op uitstraling val. Iemand met een vrolijk gezicht, een open uitstraling, spontaniteit. Dat maakt iemand echt leuk, vind ik. (als ik in een vrolijke bui ben wordt ik over het algemeen knapper gevonden dan wanneer ik sjaggerijnig over straat loop. Terwijl ik niet veranderd ben qua uiterlijk)
En wat ik ook heeel belangrijk vind: verzorging. Want iemand die er totaal niet verzorgd uitziet (of soms, zelfs ruikt), vind ik totaal niet aantrekkelijk. En dan kan hij nog zo knap zijn.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 08:20

Innerlijk is inderdad belangrijk, dat is tenslotte waarmee je het moet doen.
Maar uiterlijk speelt voor mij toch ook wel een rol, uiterlijk is het eerste wat je ziet en daar ga je dus op af :j

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 09:17

EngeltjeS schreef:
Mloei schreef:

ik had vroeger ook mijn lijstje :=
- 1.75/1.80 mtr.
- blond
- blauwe ogen
- auto
- gespierd (lichtelijk)
- geen bril
- geen roker
- lief, aardig etc.

nu denk ik:
lief, eerlijk, betrouwbaar, aardig, sociaal.

Heheh, zo'n checklist hanteerde ik ook ;)

-1.85/1.90
-voetbaltype (dus goeie kont, niet te gespierd lichaam ;))
-donker haar
-blauwe ogen
-slim

nu heb ik een schat van een vent.
-1.85 lang
-voetbaltype
-rood haar
-groene ogen
-super slim en machtig sociaal.
aaaah :D de liefste

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 09:46

RedPassion schreef:
unicorn_kiss schreef:

Ja, maar die aantrekkingskracht is niet alleen gebaseerd op wat je heel zwart/wit mooi of lelijk vindt, volgens mij.
Sprankelende ogen vol passie en lichaamsgeur spelen daar (voor mij) ook een grote rol in. Bovendien ga ik iemand die ik qua karakter aantrekkelijk vind ook fysiek aantrekkelijker vinden, dus het is een totaalpakket dat die fysieke aantrekkingskracht gaat vormen bij mij.

Natuurlijk, en het hangt ook van persoon tot persoon af wat zij definiëren als mooi :)

Al vind ik die badguys in films altijd ongelofelijk sexy :=