hart ritme stoornissen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: hart ritme stoornissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:00

Raar eigenlijk he... Dat je je zo ellendig kan voelen en dat een van je belangrijkste vitale functies "hapert", maar dat er eigenlijk niets aan de hand is...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:03

Ik ken een paar mensen die het krijgen van zoetjes, sinds ze die niet meer nemen is het nooit meer geweest.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:03

hmm, ik gebruik helaas geen zoetjes!

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:17

ook als je bloedsuikerspiegel te laag is kun je b.v. hartkloppingen krijgen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 16:35

De standcorrectie meneer heeft mijn lichaam recht gezet en hij beweerde dat mijn boezemfibrilleren door verkeerde stand kwam, waardoor er veel spanning op wreef, knieën en heupen zaten, waardoor mijn middenrif niet optimaal functioneert. En dat zorgt voor zuurstofgebrek bij stevige inspanning.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 19:04

Zou best kunnen hoor, als ik "gekraakt" ben, of in een periode van behandeling zit, heb ik ook meer last. Nadeel is alleen dat ik tijdens de behandelperiode last heb, daarna even een tijdje niet, maar als mn stand dan weer terugzakt, krijg ik het ook weer. En dan begint het riedeltje weer opnieuw!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 17:04

middenrifverhaal is niet eens zo gek ;-), je hoort het vaker.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 18:15

Maarja, hoe kom je dr vanaf!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 18:18

daar heb je o.a. medicijnen voor (om de last te verminderen) maar dan gaan we de medische kant op en daar kan je beter een arts voor raadplegen ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 18:21

Bedoelde meer als het door je middenrif komt, dan kun je er wel medicijnen voor slikken, maar je neemt de oorzaak niet weg. Als het echt in je hart zit, dan vind ik het weer een ander verhaal.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 18:24

Van veel dingen kan je de oorzaak niet wegnemen maar door medicijnen is het inderdaad wat te verminderen qua pijnen/last.
Is ook nog te opereren soms, maar vaak ook komt het met 2 jaar weer terug.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 19:44

joyce2 schreef:
Bedoelde meer als het door je middenrif komt, dan kun je er wel medicijnen voor slikken, maar je neemt de oorzaak niet weg. Als het echt in je hart zit, dan vind ik het weer een ander verhaal.

Ik heb mijn lijf laten behandelen door een praktijk voor bio fysische standscorrectie. Mijn heupen stonden scheef, dat was me bekend, daarom ging ik erheen.

Zo ontdekte ik dat de spanning bij mijn middenrif terecht kwam. Ik moet nu dagelijks oefeningen doen, waarvan er 1 is die mijn ademhaling kan verdiepen.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:46

Die heb ik ook geleerd op mensendiecktherapie, haalde een deel van mijn klachten weg al was dat wel een hogere pijn (qua plek in het lichaam).

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:51

Antheman schreef:
De standcorrectie meneer heeft mijn lichaam recht gezet en hij beweerde dat mijn boezemfibrilleren door verkeerde stand kwam, waardoor er veel spanning op wreef, knieën en heupen zaten, waardoor mijn middenrif niet optimaal functioneert. En dat zorgt voor zuurstofgebrek bij stevige inspanning.

Dat zou dan precies kunnen zijn wat ik heb! Heb namelijk al lang last van mijn heup (voel me nu 1000 jaar ;( ) en ook heb ik zo het gevoel sneller last te hebben van zuurstof gebrek, even bij de chiropractor langs gaan dan

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 19:53

Aria_zz schreef:
Antheman schreef:

Dat zou dan precies kunnen zijn wat ik heb! Heb namelijk al lang last van mijn heup (voel me nu 1000 jaar ;( ) en ook heb ik zo het gevoel sneller last te hebben van zuurstof gebrek, even bij de chiropractor langs gaan dan

De meneer die mij behandelde, is geen chiropractiker. ;)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:55

Nee idd, had ik even overgelezen, maar ik moet toch gaan voor mijn rug (beetje teveel gevallen de laatste tijd) en normaal kan die ook de heup terug goed zetten na een paar keren. Maar zo'n stand correctie, wat houdt dat dan in?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 20:01

Aria_zz schreef:
Nee idd, had ik even overgelezen, maar ik moet toch gaan voor mijn rug (beetje teveel gevallen de laatste tijd) en normaal kan die ook de heup terug goed zetten na een paar keren. Maar zo'n stand correctie, wat houdt dat dan in?

Ik citeer mijn nota :D

consultatieve hulp;
eenmalig therapeutisch onderzoek
orienterend overleg c.q. inventarisatie klachten
evaluatie resultaat eerder verleende hulp

diagnostisch onderzoek;
echografie wervelkolom

traditionele therapeutische hulp;
therapeutische interventie

additionele therapeutische hulp;
magnetodynamische behandeling
biofyschische standscorrectie wervelkolom
zuurstofemmissie

Snappie :P

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 20:08

Ja eigenlijk wel, ik besef nu dat ik teveel naar ziekenhuis series kijk :P
Maar dat is al heel specifiek, dan heb je een groter probleem dan ik, of ik zie het nog niet zitten om zo ver al te gaan. Maar ik heb er de laatste tijd ook veel minder last van, gelukkig. Maar ik hoop bij de chiro mijn heup toch goed te krijgen, misschien helpt het dan ook voor mijn hart, zo niet overweeg ik toch eens naar het ziekenhuis te gaan.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 20:12

Kom net dit topic tegen en moet toch even reageren, want ik heb dus ook hartritmestoornissen 'gehad'.
Je hart slaat echt 'op hol' en gaat als een razende tekeer. verschillende keren zo'n kastje om gehaad, maar dan krijg je het
natuurlijk niet hé! Tot de laatste keer dat ik het weer kreeg en weer zo'n kastje kreeg en toen kreeg ik dus wel de
ritmestoornis en zagen ze dus eindelijk wat het was.

Bij mij was het dus een soort 'kortsluiting' in het hart. Vraag me niet wat en hoe precies, want dat weet ik echt niet meer, maar dit was de 'normale' uitleg van de cardioloog in normale nederlandse taal :D.

Ik ben opgenomen geweest in Rotterdam in het ziekenhuis en heb een catheter ablatie gehad. Ze hebben mijn hart dus helemaal gek lopen maken zodat de ritmestoornis tevoorschijn kwam en gelukkig was dat al heel snel en die hebben ze dus weggevroren.
Daarna nog zeker een kwartier m;n hart als een bezetene laten kloppen en het kwam niet meer terug.

Dit is nu zo'n 3 of 4 jaar geleden en heb het nooit meer teruggehad.
Weleens een overslag, maar dat is heel normaal en dat heeft bijna iedereen wel.

Ik slik wel medicijnen maar een lage dosering omdat ik zoiezo een snellere hartslag heb en hier is heel goed
mee te leven. Zonder due medicijnen krijg ik een benauwd gevoel, dus ik zal ook niet meer zonder doen.

Ik denk dat veel mensen hier last van hebben en het niet weten wat het is omdat het zelden is ( de klachten) als je langs
de huisarts gaat. Bij mij was alles ook altijd goed als ik erlangs ging. Maar gelukkig kreeg ik het toen ik zo'n kastje omhad
en ben ik er gelukkig vanaf.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 20:14

Oh ja, misschien een tip voor degene die het weleens hebben en waar het bij mij heel snel weer mee weg ging,
meteen gaan liggen!!! Deed ik altijd meteen en dan is het met een paar seconde verdwenen. je voelt je hart weer
'terug' gaan zeg maar.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 20:22

Aria_zz schreef:
Ja eigenlijk wel, ik besef nu dat ik teveel naar ziekenhuis series kijk :P
Maar dat is al heel specifiek, dan heb je een groter probleem dan ik, of ik zie het nog niet zitten om zo ver al te gaan. Maar ik heb er de laatste tijd ook veel minder last van, gelukkig. Maar ik hoop bij de chiro mijn heup toch goed te krijgen, misschien helpt het dan ook voor mijn hart, zo niet overweeg ik toch eens naar het ziekenhuis te gaan.

:D :D

Deze man werkt holistisch en pakt dus alles aan. Of je wilt of niet :D

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 20:33

Hihi ja dat ken ik, maar mijn chiro zou dat ook moeten doen, ik bedoel dan dat het niet enkel om de heup gaat maar dat hij dan ook het hoofd, benen, rug enz onder handen neemt. Maar bij jou was dat nog uitgebreider, met een echo enz, dat ga ik nog niet doen.
Mijn knie is ook net geMRIt, dus wil niet nog eens naar het ziekenhuis, voel me nu al een aansteller.
Maar als ik merk dat het niet help, als mijn lichaam weer recht zit en ik er nog steeds last van heb, ja dan zal ik toch terug moeten vrees ik.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 20:44

Welke plaats was dat Antheman?
Heeft hij in Wijk bij Duurstede gezeten?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 20:48

Cheveyo schreef:
Welke plaats was dat Antheman?
Heeft hij in Wijk bij Duurstede gezeten?

Roelof Baart,

Nu werkzaam in Maartensdijk

Ken je hem?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:01

@IngridB, moest je dan helemaal onder narcose enzo? En is dat op hol slaan nou gevaarlijk, omdat je er aan geopereerd bent, of is het meer zodat je er dan vanaf bent?