Het geen dat niet zwanger worden heet..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Het geen dat niet zwanger worden heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:46

Misschien komt die opmerking juist wel van mensen die er juist veel realistischer naar kunnen kijken , i.p.v. dat ze "geen idee" hebben :)

Ik vind dat je niet altijd alles met zijden handschoentjes hoeft te brengen , dingen zijn vaak duidelijker zonder allerlei doekjes eromheen :)

Vaak zijn mensen ook niet geholpen met de : achgut je bent zielig doodknuffelende houding die je aan kunt nemen om iemand maar vooral niet te kwetsen.

Ik vind het verder niet nodig om mijn eigen situatie erbij te betrekken , maar laten we het erop houden dat ik genoeg inlevingsvermogen heb om me voor te kunnen stellen hoe wanhopig je je kunt voelen in een bepaalde situatie ;)

Ik vind gewoon niet dat mensen die ergens toch al een heel groot punt van maken , daarin maar door iedereen betutteld en aangewakkerd moeten worden , want in veel gevallen komt dat de hele zaak waar het om gaat , gewoon totaal niet ten goede :)

Maar afijn , zo te lezen heeft de TS toch al wat gehad aan het openen van dit topic , ze is ook wat gerustgesteld doordat veel mensen de ervaring hebben dat ze zich vooralsnog helemaal geen zorgen hoeft te maken :)

Dikke kans dat dat terecht is , ze wat meer ontspannen wordt en ineens zwanger is van de zomer. Alleen maar mooi toch dat er dan mensen wat laconieker reageren zodat het "enge" er een beetje vanaf gaat :)

Ook al is er meer aan de hand (die kans is er natuurlijk ook) dan nog is het een goede zaak om niet met teveel zorgen door het leven te gaan totdat het "probleem" echt "aanwezig" is :j

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:48

zoals iedereen zegt is 3/4 jaar nog niet lang idd. Ben je wel regelmatig ongi? wat bij mij goed werkte waren ovulatietesten(van sensitest) daarmee vond ik me eisprong en was ik in ronde 2 al zwanger. Ik was wel al wat langer gestopt met de pil maar had cyclussen van 45 dagen enz niet echt regelmatig en me ei in de maand dat ik zwanger werd kwam pas op dag 40.

Maar de zin"probeer er niet te veel mee bezig te zijn"dat snap ik ook nooit hoor. Als je eenmaal de keuze maakt om voor een baby te gaan wil je zo snel mogelijk een posi test hebben. Ik was er al dag en nacht mee bezig laat staan mensen die in de MMM zitten. Al die onderzoeken enz dat kan je toch niet van je af zetten???
Ik hoop voor iedereen waarbij het niet zo zelfsprekend is om snel zwanger te zijn dat ze uiteindelijk ook een heel mooi kindje mogen krijgen

PriDepo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 20:51

Bedankt Ninja. Ik ben regelmatig ongesteld. Ik ga morgen een ovulatie test halen. En zo gaan we langzaam verder. Heb net mn vriend huilend aan de telefoon gehad. Wat ben ik blij dat ik hem heb zeg! Hij is zo'n geweldige steun, en hij snapt dat ik het moeilijk vind ivm eventueel uitslag dokter. Hij staat volledig over achter, en hij is heel blij dat we het eerst nog zelf gaan proberen, dan gelijk naar de dokter te stappen.

Hierbij, allemaal nogmaals bedankt! Toppertjes!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:55

PriDepo schreef:
Bedankt Ninja. Ik ben regelmatig ongesteld. Ik ga morgen een ovulatie test halen. En zo gaan we langzaam verder. Heb net mn vriend huilend aan de telefoon gehad. Wat ben ik blij dat ik hem heb zeg! Hij is zo'n geweldige steun, en hij snapt dat ik het moeilijk vind ivm eventueel uitslag dokter. Hij staat volledig over achter, en hij is heel blij dat we het eerst nog zelf gaan proberen, dan gelijk naar de dokter te stappen.

Hierbij, allemaal nogmaals bedankt! Toppertjes!

Goed dat het je zo gerust gesteld heeft. Hoop van harte dat we je binnenkort kunnen feliciteren met een zwangerschap!

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:56

oja ik raad je aan om geen ovutesten van kruitvat te kopen die geven nogal eens een vals posi resultaat.
Het beste kan je die van clear bleu pakken maar die zijn wel heel duur. 35 euro voor 7 testen geloof ik.
Daarom bestelde ik dipsticks van sensitest.
www sensitest.nl die werken erg goed en zijn lekker goedkoop je kunt zo nog eens extra testen

PriDepo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 20:57

Naja, mijn moeder heb ik niet meer. Dan was altijd mijn praat persoontje. Verder heb ik niet echt iemand die ik hiermee kan lastig vallen. Vandaar dat ik het ook van me af heb heb geschreven. Het lucht zeker op.. Echt waar.

PriDepo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 20:58

Thank voor de tip Ninja!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:08

Mijn man en ik zijn ook 1,5 jaar bezig geweest met zwanger worden.
Van de eerste was ik binnen 3 maand zwanger en de 2de heeft dus 1,5 jaar geduurt.
Ik had zelfs een verwijzing gehad voor onderzoek in het ziekenhuis.
Wat wij precies hebben gedaan waardoor het ineens wel lukt weet ik niet, maar misschien dat het jou helpt *D .
Ik ben vorig jaar mei bij de huisarts geweest omdat het dus niet lukte.
Dus die heeft ons doorverwezen naar het ziekenhuis voor onderzoek.
Dit onderzoek stond gepland voor 26 augustus 2009.
Ik zei toen voor de gein tegen mijn man, we gaan het deze maand nog 1 keer proberen en anders zien
we wel wat het onderzoek uitwijst.
Ik heb een superregelmatige menstruatie dus ik wist zeker dat ik op 10 mei een eisprong zou hebben.
Dit was in dit geval dus op een zondag.
Ik zei tegen mij man, we gaan woensdag, vrijdag, zaterdag en maandag sex hebben, dus een beetje om de
eisprong heen zeg maar.
2 weken later had ik een positieve test in mijn handen :D .
Dus hebben we de afspraak in het ziekenhuis maar afgezegd.
Dus ik zou zeggen, probeer het gewoon nog ff en inderdaad sturen ze je toch pas door als je een jaar bezig bent.
Misschien dat dit ook wel bij jullie werkt hihi.
Veel succes.
Ben trouwens over 3 weken uitgerekent (12 feb)

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:22

Zoals al eerder gezegd is, driekwart jaar is niet uitzonderlijk. Het is wel jammer natuurlijk als het wat langer duurt terwijl je graag zwanger wilt worden.

Het is in Nederland inderdaad zo geregeld dat je na 1 jaar proberen via je huisarts een verwijzing voor de gynaecoloog kunt krijgen. Voor die tijd kan het handig zijn om te temperaturen en je cyclus goed bij te houden. Zo krijg je meer inzicht in je cyclus en waar je vruchtbare dagen zitten. Tevens geeft dit de gynaecoloog ook wat meer zicht als je daar naar toe zou gaan.

Voor je vriend/man/partner is het zoals iemand eerder al zei aan te raden om niet al te strak ondergoed of erg strakke broeken te dragen. De zaadballen komen dan te dicht bij zijn lichaam te hangen en worden te warm. Het moet daar een beetje koeler zijn dan 37 graden om goede zaadcellen te vormen.

Een aantal andere dingen die mee zouden kunnen spelen (weet niet of ze in jouw geval gelden, maar dit zijn wat algemene dingen) zijn onder andere roken. Heeft zowel bij de man als de vrouw een negatief effect op de vruchtbaarheid. Ook is bekend dat bij vrouwen met overgewicht de eisprong uit kan blijven of dat er andere hormonale veranderingen optreden waardoor je minder makkelijk zwanger raakt. In dat geval zou het aan te raden zijn om (eventueel met behulp van een diëtiste wat af te vallen).

Ik ben zelf verloskundige in opleiding en heb veel mensen meegemaakt die na langer dan een jaar proberen zwanger raakten, na allerlei behandelingen pas, of juist nadat ze met die behandelingen waren gestopt, mensen die eigenlijk niet zwanger zouden kunnen worden etc. Hoe dan ook, ik hoop dat jij binnenkort toch zwanger wordt en dan maar een goede zwangerschap mag hebben.

Ohja, het schijnt trouwens echt te helpen om bij het vrijen onderop te liggen en daarna even te blijven liggen. Uit onderzoek is gebleken dat er dan meer vrouwen zwanger raakten in vergelijking met vrouwen die snel weer opstonden.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:24

Jollyjoy schreef:
Zoals al eerder gezegd is, driekwart jaar is niet uitzonderlijk. Het is wel jammer natuurlijk als het wat langer duurt terwijl je graag zwanger wilt worden.

Ohja, het schijnt trouwens echt te helpen om bij het vrijen onderop te liggen en daarna even te blijven liggen. Uit onderzoek is gebleken dat er dan meer vrouwen zwanger raakten in vergelijking met vrouwen die snel weer opstonden.

Ja inderdaad even je benen in de lucht als je op je rug ligt..
Dat had ik laatst ook op het nieuws gezien.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:28

hallo wat ontzettend vervelend voor jullie.
Nou heb ik wel eens een verhaal gehoord van iemand die ook geen kinderen kon krijgen en die had de tip van een arts gekregen jaren geleden dat ze meerdere sinaasappels moest eten per dag later heeft ze 3 hoogbegaafde kinderen gekregen op natuurlijke wijze, ik zeg baat het dan schaad het niet en baat het wel dan is het leuk meegenomen, je kan het proberen ik beloof niks maar je kan het proberen 4 per dag ofzo

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:48

en toch krijg ik een nare smaak van dit topic door bepaalde reacties.

ik had toevallig de mazzel heel snel zwanger te zijn, terwijl die kans nihil geraamd werd. nu voel ik me bijna schuldig ten opzichte van de mensen bij wie dit geluk niet zo groot is, terwijl dat mijn inziens niet terecht is.
ik weet hoe moeilijk het is om niet met zwanger worden bezig te zijn. het werkt namelijk gewoon zo dat als je het besluit hebt genomen om voor een kindje te gaan, je alleen maar kinderwagens en dikke buiken ziet. dat gaat allemaal onbewust.
neemt niet weg dat ik bij mijn standpunt blijf en vind dat iemand die zo kort bezig is (een maand of 9 is nog steeds kort) niet te gefrustreerd bezig moet zijn met eventuele mogelijkheden en 'wat als en wat dan-nen'.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:00

Dat is toch helemaal de bedoeling niet BA! Je moet je nergens schuldig om voelen.

Ik lees alleen in dit topic dat álle dames die al langer bezig zijn of zijn geweest, wél moeite hebben met de opmerking 'je raakt niet zwanger want je bent er teveel mee bezig'. Dus vandaar mijn vraag 'wees je bewust van het feit dat hetgeen je zegt, erg hard aankomt'. Juist als je weet hoe een pijn dat kan doen (zelfs in jouw geval BA, met al je zorgen na zo'n relatief korte tijd) zou je wellicht beter moeten weten dan mensen bewust zo te kwetsen.

En nee, je kunt niet met iedereen z'n ongeluk rekening houden en je zult wel vaker iemand kwetsen. Maar een opmerking als deze, terwijl je weet dat iemand al lang bezig is, is gewoon echt misplaatst.

Ik haalde eerder het voorbeeld aan van 'ach, het is maar een paard' na het afscheid, ander voorbeeld is 'ah joh, geen handvol maar een landvol' zeggen tegen iemand waarvan net de liefde van haar leven de relatie heeft uitgemaakt. Voor de boodschapper is het de waarheid, maar waarom zou je iemand op die manier 'steunen'?

Overigens is 'je' algemeen bedoeld ;)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:51

BA ik denk niet dat dat de bedoeling is. Niemand hoeft zich schuldig te voelen omdat andere mensen niet zo makkelijk zwanger worden. Dus ook jij niet.
Het is fijn dat jij wel snel zwanger was ondanks dat dat niet verwacht werd, je was het wel. En ik denk dat dat het toch weer anders maakt.
Ja vanaf de dag dat je de pil aan de kant gooit zie je zwangere vrouwen en kinderwagens. Maar 3 maanden dit zien of 4 jaar, dat maakt best wel een verschil. De wens is net zo groot misschien, maar het wachten wordt wel steeds zwaarder.

Ben t verder helemaal met jou eens, Chubby.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:53

klinkt misschien heel stom, maar beide lekker dronken worden en je laten gaan, heeft bij een vriendin van mij na 3 jaar ook geholpen, en bij mij was het ook tot 2 keer toe, 1ste x op vakantie de 2de dag al of zo en de 2de keer met of rond oud en nieuw.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:55

Ik heb er ook 6 maanden over gedaan.
Helaas is het na 9 weken zwanger zijn misgegaan,dus nu zijn we weer voor de herkansing bezig. :)
Succes iig. :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:06

pmarena schreef:
Misschien komt die opmerking juist wel van mensen die er juist veel realistischer naar kunnen kijken , i.p.v. dat ze "geen idee" hebben :)

Realistisch naar kunnen kijken of niet, als je in de medische mallemolen zit en bijvoorbeeld net als ik soms wel 3 tot 4 keer per week naar het ziekenhuis moet, hoe kun je je er dan in godsnaam niet mee bezig houden???

pmarena schreef:
Ik vind dat je niet altijd alles met zijden handschoentjes hoeft te brengen , dingen zijn vaak duidelijker zonder allerlei doekjes eromheen :).

Vaak zijn mensen ook niet geholpen met de : achgut je bent zielig doodknuffelende houding die je aan kunt nemen om iemand maar vooral niet te kwetsen.

Tussen doodknuffelen en zielig doen of lompe opmerkingen maken zit een wereld van verschil. Je kunt ook gewoon zeggen dat je het vervelend vindt voor die persoon zonder die opmerking erbij te maken. Dan steun je die persoon misschien nog wel veel meer, alleen al door een luisterend oor te zijn en niet door meteen je oordeel klaar te hebben.

pmarena schreef:
Ik vind gewoon niet dat mensen die ergens toch al een heel groot punt van maken , daarin maar door iedereen betutteld en aangewakkerd moeten worden , want in veel gevallen komt dat de hele zaak waar het om gaat , gewoon totaal niet ten goede :)

Ik vind ook dat je hier weer erg snel oordeelt, je doet net alsof iedereen die er mee bezig is er een groot punt van maakt. Bovendien IS het een groot punt als je eenmaal in die medische mallemolen zit.

Ik bedoel het niet bot, maar ik vind dat er echt soms veel te snel geoordeeld wordt. Je kunt mensen zooo kwetsen.
Ik heb persoonlijk geen fluit aan een opmerking als "je bent er teveel mee bezig", want zoals ik al zei hierboven, hoe kun je er nou niet mee bezig zijn als je week in week uit naar het ziekenhuis moet...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 01:32

[LZP] > [MW]

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 06:25

De tijd dat je er mee bezig bent is nog niet lang, zoals al gezegd is staat er ongeveer een jar voor.
Toen wij bezig waren met zwanger te worden gingen we na 1,5 jaar naar de huisarts en deze verwijzde ons door naar de gyn.
Daar kregen we de onderzoeken bij mij en bij mijn man, het bleek dat het op de natuurlijke weg niet mogelijk was dus IVF en dan de IXSI.
Na 4 behandelingen zijn we ermee gestopt aangezien het niet aansloeg bij mij, we zijn de hele medische molen door gegaan alles wat mogelijk was geprobeerd zonder resultaat.
Ik ben helemaal onderzocht en de conclusie was dat ik niet meer vruchtbaar was dus einde verhaal, nog wel aan eicel donatie gedacht maar aangezien het bij mijn man ook niet helemaal goed was zijn we gestopt.
We zijn totaal 5 jaar hiermee bezig geweest en het laat je dan echt niet los en er niet aan denken is in deze situatie onmogelijk.
De uitslag dat er voor ons niks meer aan te doen wag kregen we in oktober te horen mijn wereld storte toen helemaal in maar ik heb mij erdoor geslagen en mijn verdriet verwerkt met mijn paarden zijn tenslotte toch ook een soort kinderen van je.

En wat de medische wereld helemaal niet meer verwachte, ik werd het jaar erop spontaan zwanger, dit was onmogelijk volgens meerdere gyn dit komt 1 op de 100.000 voor gelukkig was ik de gelukkige.
We hebben een prachtig kereltje van nu 3 jaar het wordt in het ziekenhuis het wereldwonder genoemd.

Je erbij neerleggen had ik toen nog niet gedaan ondanks alles bleef ik toch hoop houden en dat heeft mij geholpen.

Ik wil iedereen heel veel sterkte en succes wensen met zwanger worden ik weet als geen ander hoe het is.

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 08:01

Foss wat een verhaal!
Jij bent in ieder geval een mooi voorbeeld voor vele andere die graag zwanger willen worden maar waar bij het (nog) niet lukt.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 08:25

Foss, wat een geweldig verhaal. Vind dat zo mooi!!!

Rinske, dat was mijn antwoord ook altijd inderdaad. Hoe in godsnaam laat je het los en ben je er niet mee bezig, als je om de dag naar het ziekenhuis moet?! Ik was ook nog eens doodziek van de Clomid elke ronde weer en lag daardoor enkel plat. Maar nee niet ermee bezig zijn hoor.. daaaag. :n

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 09:04

Rinske schreef:
pmarena schreef:

Realistisch naar kunnen kijken of niet, als je in de medische mallemolen zit en bijvoorbeeld net als ik soms wel 3 tot 4 keer per week naar het ziekenhuis moet, hoe kun je je er dan in godsnaam niet mee bezig houden???

pmarena schreef:
Ik vind dat je niet altijd alles met zijden handschoentjes hoeft te brengen , dingen zijn vaak duidelijker zonder allerlei doekjes eromheen :).

Tussen doodknuffelen en zielig doen of lompe opmerkingen maken zit een wereld van verschil. Je kunt ook gewoon zeggen dat je het vervelend vindt voor die persoon zonder die opmerking erbij te maken. Dan steun je die persoon misschien nog wel veel meer, alleen al door een luisterend oor te zijn en niet door meteen je oordeel klaar te hebben.

pmarena schreef:

Ik vind ook dat je hier weer erg snel oordeelt, je doet net alsof iedereen die er mee bezig is er een groot punt van maakt. Bovendien IS het een groot punt als je eenmaal in die medische mallemolen zit.

Ik bedoel het niet bot, maar ik vind dat er echt soms veel te snel geoordeeld wordt. Je kunt mensen zooo kwetsen.
Ik heb persoonlijk geen fluit aan een opmerking als "je bent er teveel mee bezig", want zoals ik al zei hierboven, hoe kun je er nou niet mee bezig zijn als je week in week uit naar het ziekenhuis moet...

Eh , lieve schat :)

Dit topic is gestart door iemand die net 3 kwart jaar bezig is om zwanger te worden.

Hoe groot schat je zelf de kans in , dat ze gewoon wat te ongeduldig is en doordat ze zich drukker maakt dan ze zelf denkt , het proces in de weg zit ? :) Ik denk dat die kans veel-en-veel groter is dan dat er direct medisch wat mis is :)

En dat de TS op dit moment meer geholpen is met reacties in de trant van : relax , je hoeft je nog helemaal geen zorgen te maken.
Daarmee zit de TS lekkerder in haar vel en is de kans gewoon groter dat het toch ineens "pakt".

Dat er dan mensen meelezen die daar heel erg overgevoelig voor zijn...tja dat probleem ligt toch echt bij die mensen , hoe rot het ook is.

De opmerkingen die je plaats als vergelijking zijn van een heel andere strekking , die opmerkingen zijn veel botter en erkennen het verdriet niet.
Een betere vergelijking in die voorbeeld-situaties zou dan zijn een opmerking als : de tijd heelt alle wonden. Dat is ook een dooddoener maar men bedoelt het goed , het klopt dat dingen na verloop van tijd niet meer zo super-gevoelig liggen. Net zoals het bij niet-zwanger-worden vaak het probleem is dat mensen te snel ongeduldig / te gestressed worden.

Een opmerking als : "ach het is maar een paard" , zou je dan beter kunnen vergelijken met "ach meid zo erg is het niet , wat moet je nou met zo'n snotjong".

Dat is toch een totaal ander level ;)

Maargoed , blijkbaar ervaar je het net zo pijnlijk , dat is ontzettend rot :(:) Maar niet realistisch om dan de rest van de wereld maar op de tenen te laten lopen toch. Men probeert alleen maar te helpen door een relativerende tip te geven en heeft vaak gewoon een goed punt ermee ook :)

PriDepo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 10:59

Ik wil jullie laten weten dat ik wel mee lees, wat doe met de dingn die gezegd worden maar ik geen zin heb om me in deze discussie te mengen. Bedankt allemaal!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 11:24

Je bent nu 9 maanden bezig, ben je ook 9 maanden geleden met de pil gestopt? Want dat kost ook even tijd, 'ontpillen' ;)

Zelf was ik al jaren niet meer aan de pil, na 10 maanden proberen zijn we naar een gynaecoloog en uroloog geweest. Ik had een laparascopie maar er was niks aan de hand. Bij mijn vriend moest er een spatader verwijderd worden. Daarna heeft het nog 3 of 4 maanden geduurd en toen bleek ik zwanger te zijn.

Nu ben ik weer zwanger maar ik ben 2,5 jaar aan het proberen geweest. Met geen van ons twee was iets mis, maar je ziet, de natuur kiest zelf het moment wel.

Ik zou met een jaar wel onderzoeken laten doen, al is het maar om de stress voor jezelf weg te halen. Want stress zit je echt in de weg, ik heb zelfs mijn hele cyclus weten te ontregelen waardoor ik eisprongen oversloeg enzo. Dus het werkt niet echt positief op de vruchtbaarheid :D

Sterkte ermee!

dirtchick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 11:27

hoihoi

Ten eerste hoop ik van harte dat je wens vervuld zal worden.
Ik en mijn partner zijn ruim 7 jaar bezig zonder resultaat. Na diverse mogelijkheden is het voor ons gewoon niet mogelijk om kinderen te krijgen. In mijn geval ligt het aan mijn partner, ik zelf ben helemaal goed gekeurd en ben gewoon vruchtbaar.

Wat ik je wil meegeven is, geef de hoop niet op, maak een afspraak voor jou en je partner voor onderzoek.
En hoe moeilijk het ook is, probeer er niet zoveel mee bezig te zijn, stress en onzekerheid zijn slechte factoren.

Ik wens je heel veel sterkte en succes!