Maar echt: er is altijd iets positiefs mogelijk. Je moet het alleen maar willen. Niet beginnen met 'jamaarzullie' maar met 'ja'. Dan kun je daarna altijd nog zien waarom het niet haalbaar is.
Even ter vergelijking. Mijn werk is beslist heel anders van aard... maar zowel daar als in mijn vrijwilligerswerk, en ook bij andere dingen in het verleden, ben ik vaak genoeg tegen het probleem aangelopen dat de organisatie verlamd raakt door alle beren op de weg. "Dat werkt toch niet" "Dat kan niet" "Maar dan zou je ook" "Zolang dit of dat niet" "Daar is te weinig tijd voor" "Jamaar zullie"
Maar ik ben gewoon begonnen, met kleine stapjes. Niet beginnen met 'dat zal toch wel weer niet kunnen', nee, gewoon beginnen aan de dingen die ik wel kan. En ik heb tot nu toe altijd effect gemerkt. Op kleine schaal, natuurlijk. Als je in je eentje begint in een grote organisatie slaat dat niet zomaar over op de rest. Maar het is een begin en het werkt en het maakt MIJN situatie in elk geval een stuk minder frustrerend en geeft stukken meer voldoening en alleen dat is het al waard.
Het is echt vooral een houding, het kost niet meer tijd, niet meer geld (nou ja, behalve de snoepjes die ik uit eigen zak betaal en met anderen deel
), het zijn kleine dingen, maar het kan wel. 
Ik ken zoveel hard werkende mensen in de zorg
Tot nu toe is het ongeveer half/half geweest: ik heb veel leuke en meedenkende mensen ontmoet, die WEL de moeite namen om mij serieus te nemen. En daar heb ik ook nooit problemen mee.
Vervelend dat je zo vaak in het ziekenhuis moet zijn, maar ik denk wel dat je daardoor een beter beeld hebt, wat de grietjes voor werk doen daar.