Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
_Tara_ schreef:@ Spekkie: Wat nou als er dus wel mensen aan doodgaan maar dit niet als zodanig erkend wordt? Heel veel artsen kijken niet naar wat mensen eten als ze met hoofdpijn/vage klachten aan komen zetten. "Neem maar een aspirientje" wordt er dan gezegd.
_Tara_ schreef:Zelfs in het groente en fruit van tegenwoordig schijnen niet meer alle vitamines en mineralen te zitten door verontreinigde/uitgeputte grond. Ik slik zelf daarom natuurlijke, zonder aspartaam, vitaminen.
Anthea schreef:Wat is nu de link met MS dan? (Heb niet het hele topic doorgelezen)
Citaat:Volgens onderzoekers en artsen, die de nadelige effecten bestuderen, kunnen de volgende chronische ziekten teweeggebracht of verergerd worden door het innemen van Aspartaam: hersentumoren, multiple sclerose, epilepsie, het chronische vermoeidheidssyndroom, Parkinson, Alzheimer, verstandelijke achteruitgang, lymfoom, geboortebeschadigingen, fibromyalgie en suikerziekte.
Huertecilla schreef:Eet gewoon gevarieerd verse ecologisch verantwoord geteelde groente. Is lekker, gezond, word je niet dik van (kan je een, één (verder water), lekker en gezond glas écht bier of rode wijn bij nemen), steunt de kleinere producent, verziekt het milieu niet en je hebt geen vitaminepillen met of zonder aspartaan nodig
_Tara_ schreef:Allergische reactie op pinda's wel natuurlijk. Maar dat is een directe, duidelijke oorzaak. Een keer een pinda en je bent ziek.
Aspartaam kun je jaren gebruiken zonder er iets van te merken. Tot je plots vaker last krijgt van hoofdpijn, misschien misselijkheid, vermoeidheid, nog meer vage klachten.
Machonito schreef:_Tara_ schreef:Allergische reactie op pinda's wel natuurlijk. Maar dat is een directe, duidelijke oorzaak. Een keer een pinda en je bent ziek.
Aspartaam kun je jaren gebruiken zonder er iets van te merken. Tot je plots vaker last krijgt van hoofdpijn, misschien misselijkheid, vermoeidheid, nog meer vage klachten.
ja het is niet dat het in 1 keer ziek van word dit moet langzaam insluipen.
het slaat op in je lichaam.
dan uiteindelijk geeft je lichaam klachten.
dat heb ik dus onder vonden
mepril schreef:is ook inderdaad zo maar moest van de dokter vitaminepillen kopen voor mn blaasontsteking omdat ik dat wel erg vaak heb dus kom bij de drogist en er was gewoon helemaal niets zonder aspartaam
AniekR schreef:Huertecilla schreef:Eet gewoon gevarieerd verse ecologisch verantwoord geteelde groente. Is lekker, gezond, word je niet dik van (kan je een, één (verder water), lekker en gezond glas écht bier of rode wijn bij nemen), steunt de kleinere producent, verziekt het milieu niet en je hebt geen vitaminepillen met of zonder aspartaan nodig
Nou als je het enkel van de gevarieerd verse ecologisch verantwoord geteelde groente moet hebben zou ik toch die vitaminepillen eens overwegen
mepril schreef:is ook inderdaad zo maar moest van de dokter vitaminepillen kopen voor mn blaasontsteking omdat ik dat wel erg vaak heb dus kom bij de drogist en er was gewoon helemaal niets zonder aspartaam
spekkiejnfu schreef:uiteraard, maar ben jij echt van mening dat wij, met de medische- en chemische kennis van heden, niet in staat zijn het gevaar van het gebruik van aspartaam in te schatten?
Shadow0 schreef:_Tara_ schreef:Zelfs in het groente en fruit van tegenwoordig schijnen niet meer alle vitamines en mineralen te zitten door verontreinigde/uitgeputte grond. Ik slik zelf daarom natuurlijke, zonder aspartaam, vitaminen.
Van de andere kant, je kunt je afvragen in hoeverre deze informatie belangelozer worden gegeven dan de doorsnee medische informatie. Want laten we wel wezen - natuurvoeding is ook big business dus waarom zou dit wel waar zijn?
Huertecilla schreef:AniekR schreef:Nou als je het enkel van de gevarieerd verse ecologisch verantwoord geteelde groente moet hebben zou ik toch die vitaminepillen eens overwegen
Waarom?
Ik heb liever lekker eten wat gezond is en ecologisch verantwoord. De tijd némen om er met fijn gezelschap van te genieten.
Gezonde kwali-tijd waarmee je niets verziekt.
Dat is kwali-tijd en dat vind ik belangrijker dan een platbreed-scherm. Ah, dan is de beeldkwalitijd niet van deze tijd? Jee, dan hoef ik ook geen schotel want dat is dan zonde.
Oeps dan kan ik naar minder programmas kijken. Ach, dat geeft meer tijd om van lekker en gezond eten te genieten, of om de moestuin water te geven
Huertecilla schreef:Als je een moeilijke stoelgang hebt moet je echter aardig wat pillen slikken voor dezelfde werking van één kopje poepthee
_Tara_ schreef:@ Spekkie: Die gevaren kunnen we wel inschatten hoor. Maar we verdienen er liever geld aan dan dat we zo'n stof verbieden. In cosmetica zitten ook zo ontzettend veel chemische stoffen. Ons lichaam is daar gewoon niet op gebouwd om dat te verwerken. Stoffen op zich zijn vaak nog wel getest en goed gekeurd. Maar alle stoffen uit eten en cosmetica komen samen in je lichaam. Daar wordt geen onderzoek naar gedaan. Is ook niet te doen hoor, al die combinaties gaan testen. Daarom begint er ook niemand aan wss