Daphaan schreef:jantineS schreef:Noot: Dat stofjes tekort is niet bewezen! de artsen weten nl nog steeds niet precies hoe ADs helpen en wat ze precies doen. Waarom ze bij de een wel helpen en bij de ander niet. Stofjes tekort is een hypothese. Ze weten nl niet wat het kip en het ei is als je ook een paniek/angst stoornis hebt(gehad). Maar dat doet er niet toe volgens mij. Als het helpt is het super! Iedereen die ik ken zijn er niet van aangekomen.
Nee, ze weten niet van de kip en het ei. maar dat er een tekort is, dat staat vast, en dat de medicijnen daar op inspelen ook. Evenals meervoudig onderzoek naar de hoogste resultaten bij gecombineerde therapie van medicatie en therapie in groepen of met een psycholoog.
Hoe weet je dat? Niet om beterweterig over te komen. Maar mij is van alles verteld en geloof niets meer zomaar....Want weet je wat ik zo raar vind. Artsen schrijven enorm vaak AD voor terwijl ze niet je serotonine gehalte testen. Ze nemen dan aan dat je een tekort hebt. Maar is dit dan ook, ze zeggen immers dat je het niet kan meten.[/quote]
Omdat ze duizenden depressieve mensen hebben getest en gescanned
en de meesten hadden een significant tekort. En muizen en ratten die een zielig bestaan hebben geleid (stukken uit hun kop gesneden, in stressvolle situaties laten leven, afzonderen etc) hebben het ook, dat tekort aan oa serotonine. Als deze dan weer werden voorzien van voldoende serotonine (door het langer actief te laten zijn in de hersenen) werden de muizen/ratten weer normaler (want, tja, het zijn geen normale beesten meer). En ratten en mensen hebben veel gemeenschappelijk. Daarom weet je dat er een gebrek zal zijn aan serotonine bij depressieve mensen.

Ik denk inderdaad dat er ook nog veel emo-eten (ik noem het liever troosteten
Ofwel BOOOOSSSSS
Ofwel HUILEN
Allemaal excessen. Nu zit er ook nog een "tussenin" 
) maar dit verschild gewoon heel erg per persoon