Make up laten zitten tijdens slapen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ilse86

Re: Make up laten zitten tijdens slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 09:43

Make-up laten zitten 's nachts is zo slecht voor je huid! En mascara laten zitten is ook super slecht. Ik ben wel eens zo zat als een aap in slaap gevallen met mijn make-up op. Kon de andere ochtend mijn ogen niet open doen van de geklonterde mascara. Dat was door traanvocht aan elkaar gaan plakken.

Ik maak mijn gezicht elke avond goed schoon. Daarna smeer ik er een lekkere crème op die niet te vet is (anders krijg ik puistjes). Vooral als je al gevoelig bent voor puistjes, moet je je gezicht goed schoon houden. is ook voor latere leeftijd. Voordeel de andere ochtend is ook dat je huid veel frisser is. Als je t goed schoonmaakt, kan de huid zich 's nachts veel beter herstellen dan wanneer ie nog dichtgeplamuurd zit.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 09:48

Bah...het verbaasd me echt hoeveel mensen het erop laten...je vergeet toch ook niet te douchen of euh je kont af te vegen naar een grote boodschap?

Kijk eens goed met een spiegel onder een lamp je neus en wat zie je daar bleh een hele viese verstopte huid, meeeters dus....

Het is echt veel beter om je huid lekker te leten herstellen van de dag en heb je als je 50 bent ook nog een redelijk strakke huid.

Ik heb mijn ogen ook laten tatoeeren en laat mijn wimpers om de 5 a 6 weken verven (erg blond anders) gebruik heel weinig make up maar iedere avond en iedere ochtend maak ik m`n huid schoon en smeer een cremetje.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 09:55

Mijn moeder heeft mij altijd geleerd mijn huid goed te verzorgen. Dat zal ik later ook aan mijn eigen kinderen leren. Zelfs mijn vriend gebruikt facewash en een fatsoenlijke crème. Zijn huid glimt nu veel minder en ziet er een stuk frisser uit!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 16:59

Zoek schreef:
...je vergeet toch ook niet ...je kont af te vegen na een grote boodschap?

_O-
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 08-01-10 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:02

Ik haal het bijna altijd eraf, alleen als ik uit ben geweest dan laat ik het mooi zitten := (ook mijn lenzen laat ik dan zittten, terwijl ik ze normaal wel 's avonds uitdoe). Maar dan draag ik ook eigenlijk alleen maar mascara, en soms ook een oogschaduw/streepje en heel af en toe een poedertje op mn gezicht maar verder draag ik dus niet zo veel make-up...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:05

Ik laat mascara ook vaak zitten.
Maar eigenlijk moet ik het er nu maar is vaker af halen.. ik heb nu al een tijdje
vreemde rode stipjes boven m'n oogleden. :+

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:28

Ik heb mascara 1 keer laten zitten. Maar dat doe ik niet meer, er zijn toen nl. nogal wat wimpers meegekomen de dag nadien. Sindsdien haal ik het er altijd netjes af :j Idem met de rest van make up die ik gebruik.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:34

Ik heb altijd mascara, foundation en blush op.
De foundation en blush haal ik er voor het slapen gaan eraf, me mascara doe ik nooit, want als ik dat doe krijg ik van die lelijke rare wimpers omdat het dan aan elkaar geplakt zit :')
De enigste keer dat ik me mascara er echt helemaal af is, als ik het een dag niet op doe als ik ziek ben ofzo en dan door het douchen etc gaat het er vanzelf af.

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:41

Ik douche (bijna) altijd 's avonds, dus dan is het meeste er onder de douche wel afgespoeld. Meestal veeg ik de rest er af met van die vochtige make-up doekjes. Als ik geen zin heb, dan laat ik het lekker zitten.. Mascara gaat er sowieso lastig af, dat blijft meestal ook zitten..
Als ik uit ben geweest heb ik ook echt geen zin om eerst nog mijn gezicht make-up vrij te maken.
Maar denk niet dat het erg goed voor je huid is als je het altijd laat zitten, ik ben er erg makkelijk in ... :o

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:43

Ligt er maar net aan watvoor make-up je gebruikt. Ik alleen oogpotlood en mascara, en dat kan in principe geen kwaam om te laten zitten hoor. Foundation zou ik zeker niet mee gaan slapen, maar dat is sowieso best verstoppend...

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:47

Ik vergeet (of ik heb geen zin) best wel eens om het er af te halen, maar ik heb nooit ergens last van gehad. Ik doe trouwens nooit foundation o.i.d. op hoor, heb alleen mascara en oogpotlood op. Dat maakt natuurlijk ook nog weer verschil.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:54

ik haal mijn make-up er altijd vanaf
vind het ook vies spullen van een dag oud op me gezicht
vind bijwerken ook minder mooi!

ik haal elke avond mijn make-up eraf met een dove doekje
dan reinigings melk en als laatst dove scrub gel

ik neem elke dag 6 biergist pillen
en heb een stralende huid
ik gebruik ook geen foundation

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:04

Ik gebruik alleen mascara, en dat laat ik soms zitten als ik erg moe ben of te lui.....
Maar als ik het er niet af heb gehaald zit het er 's morgens nog wel op hoor, en (helaas) breekt er dan wel eens een wimper af.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:26

ik ben meestal ook te lui om het er 's avonds weer af te halen.. gebruik alleen niet dagelijks foundation en degene die ik heb is specifiek verzorgend en ademend.. niet dat het dan kan fungeren als nachtcreme maar goed :P maak 's ochtend wel altijd ff mn huid schoon, alleen de mascara en eyeliner ed werk ik lekker snel bij :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:30

Maar je doucht toch in de ochtend of in de avond? Dan wordt je gezicht toch nat?????

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:33

Oh gosh zou gewoon stress krygen van make up die ik er op laat zitten,
ik zou het er altyd afhalen, je verpest je huid er echt mee
en denk even aan je wimpers :\

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:34

ik haal het er altijd af :j

bahalve als ik laat thuis ben en écht heel erg moet ben.. :P maar dan doe ik het de volgende dag eraf halen en opnieuw make-uppen :))

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:38

ik gebruik weinig make-up, doordeweeks een dagcreme met een kleurtje en mascara en in het weekend lekker bloot maar ik maak elke avond en ochtend mijn gezicht schoon met speciale facewash. Voelt gewoon veel lekkerder aan, zo'n schoon huidje :D
Alleen als ik een avondje ben wezen stappen "vergeet" ik nog wel eens alles eraf te halen. Dan heb ik geen zin om eerst nog een kwartier bezig te zijn, snel tanden poetsen en mijn bed in maar dat merk ik de volgende dag wel. Behalve panda-ogen ook zo'n grauwe huid...

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:40

ik laat weleens oogpotlood zitten, meer gebruik ik niet, ja (waterproof) mascara en camouflagestick als t voor iets speciaals is.
heb trouwens regelmatig gehad dat ik na een kwartier op m'n ogen schrobben nog steeds een zwarte lijn onder m'n ogen had staan van potlood, daar word je ook niet vrolijk van :P
dus regelmatig nog potlood op van de vorige dag, ondanks schoonmaken.

foundation zou ik dus ammenooitniet laten zitten, vind t zo irritant voelen :=
enige wat ik wel lang laat zitten is nagellak, maar daar gaat t niet om :P

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:03

hihi douchen doe ik echt niet elke dag hoor, is zo'n werk om mn haar weer enigszins fatsoenlijk te krijgen... ik stink btw niet hoor hahaha :P

overigens is de ene foundation de andere niet hoor, gewoon eens naar een goeie drogist gaan en de mensen lastigvallen met welke kleur/merk/samenstelling het beste is voor jouw huid, heb ik ook gedaan.. wilde er niet uitzien als een levende picasso ofzo, heb een hele mooie natuurlijke die mn huid er net ff mooier en regelmatiger uit laat zien :)

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:00

Ik heb best wel veel puistjes altijd, maar mijn make-up haal ik er áltijd af, ook na het uitgaan, zelfs als ik helemaal lam ben. Ik kan namelijk écht niet slapen als ik make up op heb, vind het echt onwijs vies. Foundation gebruik ik sowieso niet, ik gebruik alleen mascara en poeder, en soms een beetje concealer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:12

Ik haal het altijd af met van die doekjes van de Hema en daarna met een washandje haha, verder scrub ik om de 2/3 dagen en afentoe maskertje.
Vind dat wel zo fijn omdat ik écht heel veel puistjes heb en ik anders echt een monster word als ik me make-up laat zitten

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:15

Ik haal het er altijd vanaf, ik vind het vies om het erop te laten zitten, en bovendien doen mijn ogen altijd pijn als ik het er de hele nacht op laat zitten. Heeel af en toe na een feest heb ik geen zin om het eraf te halen, maar anders altijd. :j

ChrlOtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:27

Ik draag een heel dun laagje poeder, oogschaduw, oogpotlood & mascara.
En ik haal het er iedere dag af met reinigingsmelk, daarna was ik mijn gezicht met een mousse & dan een hydraterende creme erop.
Voelt lekker fris aan zo, & duurt 5 à 10 minuutjes. :)

edit; ik douche ook minstens 1 keer per dag, vaak 2 keer.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:33

oogschaduw laat ik meestal zitten daar ik het meestal alleen op heb als ik een afspraakje heb en/of uitga en daar ik dus dan vaak ergens blijf slapen onverwacht.

verder heb ik geen fundation enc op... als ik zin heb haal ik de oogschaduw wel van mn ogen voor het slapen maar 98% van de tijd dus niet... potloodje en mascara krijg ik er niet echt helemaal af...helemaal de mascara niet dus deze zit er altijd op... volgende dag haal ik het zwarte van het slapen eraf.. ik zou het wel bijwerken als ik naar school of werk moest! als ik naar mn opa ga, mn beste vriendin langs komt, naar de paarden of thuis zit dan doe ik niks en na 1 a 2 dagen is de mascara er ook eindelijk af dan :)