[Poll] Lactacyd of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lactacyd of niet?

Ja
107 (39%)
Nee
158 (57%)
Ik weet niet wat dat is
9 (3%)

Totaal aantal stemmen: 274

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 17:38

Ook voor de mannetjes wordt er gewoon water geadviseerd, lijkt me dan!

Qimm

Re: [Poll] Lactacyd of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 17:41

nee dat schijnt dan weer niet uit te maken heb ik vernomen. Maar de mijne doet ook alleen met water en ik vind het prima

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 17:42

unicorn_kiss schreef:
Aangezien Lactacyd technisch gezien geen zeep bevat (PH-nautraal) gebruik ik het bijna dagelijks ja :)
Voelt gewoon frisser aan, zeker wanneer ik ongesteld ben.

vagina's zijn alleen dus niet per definitie PH-netraal waarmee je dan alsnog de balans verstoord :)*

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 17:44

zeep is basisch (of ph neutraal, maar dat is altijd nog pH 7), je vagina is zuur, zo rond de pH 4.5... reken dus maar uit ;)

hier dus ook gewoon wassen met water

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 17:49

klopt, ph neutraal is zelfde zuurgraad als die van je huid, niet die van de vagina.

Hier linkje over ph waarden en dat het onzin is om te zeggen het is ph neutraal dus goed
http://nl.wikipedia.org/wiki/PH

(doet me denken aan dat bifidus sensus oid, geen mens weet wat het is maar schreeuw het in een reclame en iedereen gaat erin mee hoe gezond het wel niet is))
Laatst bijgewerkt door mltex op 27-12-09 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 17:50

pH neutraal is niet eens perse hetzelfde als de zuurgraad van je huid... pH neutraal is pH 7, dat ligt precies tussen basisch en zuur in.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 17:54

Ik was met Ombra Med van de Aldi.
Ph waarde is 5,5.
Dat licht dichter bij de Ph-waarde van de vagina dan bv Dove of iets dergelijks.
Het bevat geen zeep, dus geen branderig gevoel of schrale plekken.
Ik heb er zeker baat bij, en het is nog eens hardstikke goedkoop.

En even off-topic, ik was er mijn gezicht ook mee, en ik heb nooit last van onzuivere huid. :)

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 17:54

LiSSy schreef:
pH neutraal is niet eens perse hetzelfde als de zuurgraad van je huid... pH neutraal is pH 7, dat ligt precies tussen basisch en zuur in.

Niet mbt cosmetische producten:
De aanduiding pH-neutraal op cosmetische producten betekent iets anders dan een pH van 7. Het geeft aan dat het product een pH heeft die overeenkomt met de natuurlijke pH van de huid. De natuurlijk pH van de huid is ongeveer 5,5.

Ik denk dat er gewoon niks boven kraanwater gaat, mits je 'normaal' en gezond bent. Mensen met allergie e.d. is natuurlijk ander verhaal

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 17:57

nou laatst een ph neutrale zeep gebruikt, als probeersel, nooit weer, alles van slag getver

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 18:00

jannie86 schreef:
nou laatst een ph neutrale zeep gebruikt, als probeersel, nooit weer, alles van slag getver

Ik had dit dus eerst ook altijd, je moet een zeepvrije Ph neutrale 'zeep' eens proberen. :)

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 18:01

Ach ze adviseren ook wel is om met het hele gedoe in een bak met yoghurt te gaan zitten, maar vind een washandje met water eigenlijk net iets makkelijker :D

Zie me al zitten op de grond in de badkamer in een afwasteiltje met yoghurt :Y)

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 18:02

Bunga schreef:
jannie86 schreef:

Ik had dit dus eerst ook altijd, je moet een zeepvrije Ph neutrale 'zeep' eens proberen. :)

Nu even logisch, een zeepvrije Ph neutrale zeep nemen ipv? waar is het broodje kaas gebleven...(gewone zeep, gewoon water)

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 18:06

Citaat:
Nu even logisch, een zeepvrije Ph neutrale zeep nemen ipv? waar is het broodje kaas gebleven...(gewone zeep, gewoon water)

Wat denk je van ipv een wasemulsie met zeep, of een gewone zeep. :)
Ik dacht dat het wel duidelijk was, sorry.

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 18:14

Bunga schreef:
Ik was met Ombra Med van de Aldi.
Ph waarde is 5,5.
Dat licht dichter bij de Ph-waarde van de vagina dan bv Dove of iets dergelijks.
Het bevat geen zeep, dus geen branderig gevoel of schrale plekken.
Ik heb er zeker baat bij, en het is nog eens hardstikke goedkoop.

En even off-topic, ik was er mijn gezicht ook mee, en ik heb nooit last van onzuivere huid. :)

Ja ombra Med heb ik in de puberteit onwijs veel gebruikt. Was een fijne douche creme, want zeep kan je het niet noemen!! Lactacyd ben ik mee gestopt toen ze de vaginale douche eruit haalden. Ik gebruikte het alleen na mijn ongesteldheid en als ik seks had gehad. Als kleine reiniging dus.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 18:21

mltex schreef:
LiSSy schreef:

Niet mbt cosmetische producten:
De aanduiding pH-neutraal op cosmetische producten betekent iets anders dan een pH van 7. Het geeft aan dat het product een pH heeft die overeenkomt met de natuurlijke pH van de huid. De natuurlijk pH van de huid is ongeveer 5,5.

Ik denk dat er gewoon niks boven kraanwater gaat, mits je 'normaal' en gezond bent. Mensen met allergie e.d. is natuurlijk ander verhaal

dan heb je inderdaad pH HUIDneutraal. dat wilde ik ook even illustreren door de zeggen dat pH neutraal dus niet meteen ook dezelfde pH als je huid heeft ;)
pH neutraal en pHhuidneutraal zijn 2 verschillende dingen namelijk

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 18:23

en dan nog heeft zo'n zeepspul geen enkele toegevoegde waarde, ik durf er geld op in te zetten dat de toegevoegde waarde die mensen ervaren tussen de oren zit

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 18:26

RedPassion schreef:
Ik heb ooit een aflevering van Oprah gezien waarin iemand (ik geloof een arts) claimde dat de vagina een 'zelfreinigende oven' is en dat wassen dus niet nodig/goed is. :+

Oh ja, toen zei hij: "Daar wil je toch niks ín stoppen!" :oo _O-
Laatst bijgewerkt door LindyH op 27-12-09 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 18:26

Als ik me met lactacyd was down under dan kan ik daarna gelijk door naar de dokter, want dan heb ik geheid een infectie.

Ik kan echt niet tegen dat spul.. :n

Water voldoet ook :)

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 18:27

Lactacyd Douche voor IN je vagina is al jaren uit de handel.
Ik gebruik het echt elke dag gewoon onder de douche en mijn lijf smeer ik in met douchezeep, ik gebruik zelfs de tissues op de gevoelige huid van mijn gezicht. De ingredienten zijn speciaal voor de intieme zone.
Je hebt altijd voors en tegens, dat heb je zelfs met de autogordel, sommigen kunnen ook een allergie hebben maar dat kan men voor alles hebben. Nee hoor, lekker clean daar.
Het ruikt ook heerlijk dat Lactacyd! Every daY!

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:51

ik heb het ook gebruikt en op bepaalde momenten vind ik het wel prettig om te gebruiken.
ik gebruik het niet iedere dag, maar af en toe vind ik het toch wel een erg verfrissend gevoel.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:15

Vie schreef:
Als jij zegt dat mensen acuut een blaasonsteking krijgen van lactacyd, dan haal ik daar uit dat dat door de lactacyd komt. ;) Onrechtstreeks is dat ook zo, maar de blaasonsteking an sich komt nog altijd van de kiemen. Klopt dat die kiemen de kans krijgen dankzij de lactacyd. Ben ik helemaal met je eens. Maar de directe oorzaak is niet de zeep, maar de kiem. ;)

Maar dat maakt toch geen bal uit als je vervolgens WEL met een blaasontsteking zit ? 8)7
Naja goed prima.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:29

Bij mij staat het wel in de douche, ik gebruik het af en toe wel eens :)
Niet iedere dag dus, op de een of andere manier heb ik het idee dat dat niet goed is :Y)

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:40

Ik vind het fijn en schoon, maar mijn huisarts vertelde me dat het de balans van je vagina nogal verstoort, dus sindsdien ben ik een spaarzame gebruiker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:41

Ik heb dat spul wel en gebruik het af en toe eens. Het beste is het gewoon te wassen met een washandje en lauw warm water, zo was ik het 2 keer per dag!

Het lijkt me erg smerig als je het niet wast, lijkt me ook erg gaan stinken, je zweet wel als je een broekje aan hebt enzo toch?

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:17

niet alleen het zweten, maar als je wel afscheiding hebt en daar loop je langer dan een dag mee rond, lijkt mij ook niet erg fris