Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LiSSy schreef:pH neutraal is niet eens perse hetzelfde als de zuurgraad van je huid... pH neutraal is pH 7, dat ligt precies tussen basisch en zuur in.
Bunga schreef:jannie86 schreef:nou laatst een ph neutrale zeep gebruikt, als probeersel, nooit weer, alles van slag getver
Ik had dit dus eerst ook altijd, je moet een zeepvrije Ph neutrale 'zeep' eens proberen.
Bunga schreef:Ik was met Ombra Med van de Aldi.
Ph waarde is 5,5.
Dat licht dichter bij de Ph-waarde van de vagina dan bv Dove of iets dergelijks.
Het bevat geen zeep, dus geen branderig gevoel of schrale plekken.
Ik heb er zeker baat bij, en het is nog eens hardstikke goedkoop.
En even off-topic, ik was er mijn gezicht ook mee, en ik heb nooit last van onzuivere huid.
mltex schreef:LiSSy schreef:pH neutraal is niet eens perse hetzelfde als de zuurgraad van je huid... pH neutraal is pH 7, dat ligt precies tussen basisch en zuur in.
Niet mbt cosmetische producten:
De aanduiding pH-neutraal op cosmetische producten betekent iets anders dan een pH van 7. Het geeft aan dat het product een pH heeft die overeenkomt met de natuurlijke pH van de huid. De natuurlijk pH van de huid is ongeveer 5,5.
Ik denk dat er gewoon niks boven kraanwater gaat, mits je 'normaal' en gezond bent. Mensen met allergie e.d. is natuurlijk ander verhaal
RedPassion schreef:Ik heb ooit een aflevering van Oprah gezien waarin iemand (ik geloof een arts) claimde dat de vagina een 'zelfreinigende oven' is en dat wassen dus niet nodig/goed is.
Vie schreef:Als jij zegt dat mensen acuut een blaasonsteking krijgen van lactacyd, dan haal ik daar uit dat dat door de lactacyd komt.Onrechtstreeks is dat ook zo, maar de blaasonsteking an sich komt nog altijd van de kiemen. Klopt dat die kiemen de kans krijgen dankzij de lactacyd. Ben ik helemaal met je eens. Maar de directe oorzaak is niet de zeep, maar de kiem.