Ik blijf maar zwaarder worden!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:32

Train je veel
want spiermassa is zwaarder als vetmassa
je kan haast beter uit vet bestaan dan uit spier..

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 13:39

SummerLess schreef:
Train je veel
want spiermassa is zwaarder als vetmassa
je kan haast beter uit vet bestaan dan uit spier..

Ik sport wel meer dan eerst ja, dat zeker. Dans(te) 1x in de week, ga één keer in de week (of om de week :o O:) ) naar de sportschool, rijd uiteraard paard. Maar het probleem is, dat ik niet alleen zwaarder word in kilo's, maar ook in uiterlijk. Spieren die je een buikje en een onderkin geven, ben ik nog niet eerder tegen gekomen, hahaha! :)

Ik zit nu hoopvol op die zwangerschapstest te wachten, zou vandaag binnenkomen, maar als hij er om 3 uur nog niet is, ga ik zelf wel naar de drogist.. := En dan maar hopen dat het mijn schildklier, vitaminetekort of dieet is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:43

Ik wou inderdaad ook al zeggen dat er een dikke ( :))) kans is dat het spieren zijn. Ga ook met een meetlint bijhouden, niet alleen weegschaal.

Weet helaas hoe het voelt, maar ik kan het tenminste terug neerleggen bij het feit dat ik niet meer mag sporten.. Denk dat ik al 9 kilo aan ben gekomen dit jaar.
Ben niet te dik maar het is gewoon moeilijk verteren dat je altijd slank en gespierd ben geweest en dat je dan opeens zwaarder wordt en je eigen lijf niet meer onder controle hebt zeg maar. :))

Hoop voor je dat je niet zwanger bent Joyce. :=

SummerLess

Re: Ik blijf maar zwaarder worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:45

Hoop dat je niet zwanger bent
ik heb ook een gespierde buik
maar heb nog steeds een buikjee
dat heeft er niet veel mee te maken
dat is overtollig vel voor "later"

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:21

Ik ben in een jaar tijd 10 kilo aangekomen, en helaas zit alles aan mijn buik. Ik vind het echt vreselijk, maar het is zo moeilijk om het eraf te krijgen. Ben een jaar geleden weer begonnen met de pil, nadat ik deze een aantal jaar niet geslikt heb. Dus ik ben bang dat dit de reden is dat ik zo ben aangekomen, maar stoppen is ook geen optie, want dan kom ik zeker aan :D :+
(ik kan niet tegen condooms, en we hebben een kinderwens op niet al te lange termijn. Dus dan vallen de meeste andere anticonceptie ook af) ;)

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:00

En hoe staat het er nu voor? ben erg benieuwd.

Succes in elk geval!! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:10

Ik ben ook erg nieuwsgierig!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:14

En is de test al binnen ?

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:15

en?

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:18

ik ben ook heel benieuwd!

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:18

vertel!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:22

Ik had dat ook, maar bleek dus al 6 weken zwanger te zijn...
Ben je uit de puberteit gekomen ofzo? Dat wil ook nog wel eens de reden zijn dat je langzamer verbrand.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:27

en en en?

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:31

Ik vind twee keer per week snacken best veel eigenlijk, als je een niet zo vlotte stofwisseling hebt dan tikt dat wel aan.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:38

Angelita schreef:
Ik vind twee keer per week snacken best veel eigenlijk, als je een niet zo vlotte stofwisseling hebt dan tikt dat wel aan.

Ik vind het nogal meevallen, vooropgesteld dat je patat/pizza dus in plaats van je gewone maaltijd neemt. Hoeft qua calorieën niet heel veel te schelen (hoeft niet, kan dus wel maar dat even in het midden gelaten). Daarnaast is het geen slecht idee om 1 a 2 keer per week wat meer te eten om de verbranding wat op te jagen (heel simpel gezegd, maar zo werkt het wel). Geen enkele reden om zoveel aan te komen nu mi.

_Ceres_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:48

Heb hetzelfde probleem als Myukii en moet zeggen dat hier heel goede suggesties worden gegeven!
Ik had ook al vanalles geprobeerd: dacht nl dat het door gebrek aan beweging kwam
(reis sinds studie veel met OV dus weer fiets gaan pakken) en natuurlijk gezonder eten, maar het hielp niets..

Citaat:
Nouja, als je 18 jaar dun/slank bent en dan vanaf je 19e jaar ineens zoveel zwaarder wordt, is dat wel even slikken. Is het gewoon iets natuurlijks, ga ik niet dieten, maar als er iets aan de hand is en het verholpen kan worden, ben ik inderdaad liever slank! :)

Hallelujah! ;)

Duimt voor negatieve uitslag

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:04

Blijheid schreef:
Myukii schreef:
Nog bredere heupen?? :P Haha, ik ben erg vroeg 'volwassen' (lichamelijk) geworden. Ongesteld op mijn 10e, incl. borsten (die wel gestopt zijn met groeien na de eerste maand :') ) etc. Dus zou het wel laat vinden als mijn lijf nu nog met volwassenere vormen aan komt. Maar het zou dus kunnen, gezien jullie ervaringen.. :)

Ik heb hetzelfde als jou hoor, ook op mijn 10e ongesteld etc maar toch krijg ik nu pas echt vrouwelijke vormen. Zwangerschapstest en bloedprikken kan geen kwaad dus ik zou het vooral niet laten als je je daar prettiger bij voelt, maar ik zou me niet heel veel zorgen maken :)

Hier ook hoor! Ongesteld op mijn 10e maar t/m mijn 18e altijd dunnig geweest (1.71 en 48-50 kilo) na mijn 18e ben ik ineens zeer snel aangekomen. :) Ook zonder verandering van eetpatroon o.i.d.

En over het andere kan ik inmiddels (hoera) ook mee praten. Zwangerschap en 8 kilo aangekomen in 20 weken. En ja dat gaat overal zitten hoor, ook op je heupen/kont en ook op je kin als het moet. :P

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:26

Ben inmiddels ook erg benieuwd..

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:29

Kan het niet gewoon komen omdat je te weinig eet?
Juist dan kom je snel aan.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 17:31

Haha, ah, wat lief dat iedereen zo meeleeft! :+: Helaas kan ik jullie nog niet verblijden met goed of slecht nieuws, omdat die test vandaag niet is binnen gekomen. :\ Toen stond mijn oma ineens voor de deur, of ik mee ging om haar computer te 'maken' (kabeltje erin stoppen) en eten. Daar ben ik nu nog steeds, zodra ik weg kan, ga ik naar de drogist en dan horen jullie het uiteraard vanavond nog! :) Super lief dat jullie allemaal zo meeleven en meedenken!

Bedankt voor jullie verhalen Nathalie en Equidea. :') Hahhaa, daar word ik echt gerust van!

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:39

Ik ben nu ook wel heel nieuwschierig geworden!
Eet je wel gevarieerd?
Als je gevarieerd eet verbrand je het ook sneller.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 17:41

Angelita schreef:

Nogmaals, het is niet twee keer in de week snacken, maar twee keer in de week geen aardappelen en groenten eten. Pasta, rijst, 'prut', patat of pizza dus. En ook nogmaals: de patat of pizza is misschien 1 op de 4 keer. Ik durf wel te zeggen dat ik echt geen abnormaal eetpatroon heb, behalve het ontbreken van ontbijt dan. :)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:42

Myukii schreef:
Angelita schreef:

Nogmaals, het is niet twee keer in de week snacken, maar twee keer in de week geen aardappelen en groenten eten. Pasta, rijst, 'prut', patat of pizza dus. En ook nogmaals: de patat of pizza is misschien 1 op de 4 keer. Ik durf wel te zeggen dat ik echt geen abnormaal eetpatroon heb, behalve het ontbreken van ontbijt dan. :)

Oke verkeerd begrepen dan. ;)

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:44

Myukii, mag ik je een kleine tip geven. Het beste is om morgen ochtend pas te testen. Dan heb je de meeste kans op een positieve test, mocht je zwanger zijn. Je ochtend urine is namelijk het meest geconcentreerd, dus als je dan een negatieve uitslag hebt, dan weet je ook echt bijna zeker dat die daadwerkelijk negatief is. De dokter heeft mij dit toen ook aangeraden en als zij de test voor je doen dan vragen ze ook altijd om ochtend urine.

Ik weet dat het nog even spanning zitten is, maar dan heb je wel meer zekerheid.

Je kan natuurlijk ook straks én morgen testen, als je het echt niet meer uithoudt. ;)

Succes meid! Ik duim voor je voor een negatieve test.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 17:51

Ohh oke, bedankt voor de tip sweetheart! :) In dat pakketje wat ik op internet besteld heb zitten 3 tests, dus ik kan in ieder geval genoeg testen, haha. Maar sowieso wil ik vanavond (als de drogist überhaupt nog open is straks..) testen, omdat ik het inderdaad niet uithoud, haha. := En als het pakketje dan morgen binnenkomt, test ik zaterdagochtend nog een keer (want morgen zal het vast niet vóór mijn eerste keer plassen binnenkomen. :+ )

Bedankt voor de tips en hulp allemaal, vind het echt superlief!