E-roken, ik ben om!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 18:08

Hee bestaan die dingen nog? :D
Ik ben er 2,5 jaar geleden door gestopt met roken.
Nadat de batterij opgeladen was, heb ik nooit meer een echte sigaret aangeraakt en met een paar maanden lag de e-sigaret ook in de kast en ik moet zeggen dat ik het een fijne manier van stoppen met roken vond. Andere manieren hield ik nooit langer dan een paar maanden vol.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:08

Wat moet ik mij in hemelsnaam voorstellen bij bananensigaretten? :D

Heb nog nooit gerookt, en ken alleen de geur van sigaretten, vind die vies, dus heb bij bananensigaretten zo'n beeld als van de fluorbehandeling bij de tandarts met bananensmaak - smerig! _O-

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:21

Ik vind persoonlijk deze lekkerder dan die van de Partysmoker, maar dat is persoonlijk......
http://europe.jantyworld.com/carts/-classic-

JoviBan schreef:
Jee wat interessant allemaal. Ik zou het best willen proberen als ik 't zo lees. :7

Smaken die dingen nou net zo lekker als een shaggie?
En doe je er ook net zo lang mee?

Edit: roken jullie er ook nog 'echt' naast? Of is het of-of?

Je mag het niet vergelijken met een gewone peuk. Het is anders, wel een goed alternatief.
Ik heb ze er vooralsnog gewoon voor erbij maar kan me wel voorstellen dat het een goeie manier is om te stoppen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:32

Tavanta schreef:
Ik vind persoonlijk deze lekkerder dan die van de Partysmoker, maar dat is persoonlijk......
http://europe.jantyworld.com/carts/-classic-

Mijn smaakjes zijn ook niet van Partysmoker maar van E-sig, die had ik nog.
Heb nu wel een regular van Partysmoker maar daar moet ik of nog aan wennen of ik vind het gewoon niet lekker. ;)

Taffje

Re: E-roken, ik ben om!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 11:28

De enige van PS die ik wel lekker vind zijn de Partypuff en de Powerpuff geloof ik.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 11:56

Ik heb wat sites zitten bekijken, maar word er niet echt wat uit wijs.

Waar zit je dan mee te roken? Lijkt wel op een soort van pen oid?
Is er ook iets wat lijkt op en voelt als een shaggie of sigaret?
Wat moet ik als shag-roker bestellen qua sterkte en hoeveelheid?
Wat heb ik sowieso allemaal nodig?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 16:00

JoviBan schreef:
Ik heb wat sites zitten bekijken, maar word er niet echt wat uit wijs.

Waar zit je dan mee te roken? Lijkt wel op een soort van pen oid?
Is er ook iets wat lijkt op en voelt als een shaggie of sigaret?
Wat moet ik als shag-roker bestellen qua sterkte en hoeveelheid?
Wat heb ik sowieso allemaal nodig?

Je hebt penmodellen en ook de zogenaamde mini's, die laatste lijken meer op een sigaret.

Een en ander is afhankelijk van wat je nu rookt. Ben je een zware roker dan kun je het beste kijken bij de links die ik in mijn vorige posts heb geplaatst, dan ga je het namelijk niet redden met mini's en batterijen.
Mini's kun je ook wel weer aan een draadje roken geloof ik.

Rook je een stuk of 10 sigaretten of shaggies per dag dan red je het denk ik wel met batterijen en/of mini's.
De sterkte van de liquid is ook weer afhankelijk van wat je nu rookt. Rook je veel dan begin je met high, mijn ervaring is dat je toch wel snel naar minder overgaat.

Het meeste leer je door hier een hoop te lezen en eventuele vragen te stellen:
http://www.esigaret.nl/forum/

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 16:52

Je moet zo'n ding niet zien als een sigaret of shaggie. Het is een verdamper die dus een vloeistof verdampt waar smaak en nicotine aan toegevoegd is, dit inhaleer je. Hierbij heb je wel het "gier" gevoel in je keel en je dampt ook, dit is dan geen rook maar damp.
Ik vind persoonlijk de medium het lekkerst, maar ik rook zelf normaal camel bleu (light).
Pennen kan je ook aan een "draadje" roken. Sedansa en Janty hebben ook pennen waar een usb aansluiting op kan.
Ook is het zo dat de nieuwe generatie batterijen steeds beter wordt, maar met een paar extra batterijen kom je de dag ook wel door is mijn ervaring :j

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 13:38

Hmm, ik heb er ook eentje gekregen. Geen idee wat voor een, soort van proef verpakking ofzo. Kreeg twee peuken en 4 filters. De smaak is ongelovelijk vies, en er komen druppeltjes water uit als je inhaleert. Echt, niets voor mij.. Die peuk is trouwens ook zwaar! Niet om te roken, maar om vast te houden.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 18:26

_Kimberley schreef:
Hmm, ik heb er ook eentje gekregen. Geen idee wat voor een, soort van proef verpakking ofzo. Kreeg twee peuken en 4 filters. De smaak is ongelovelijk vies, en er komen druppeltjes water uit als je inhaleert. Echt, niets voor mij.. Die peuk is trouwens ook zwaar! Niet om te roken, maar om vast te houden.

Waarschijnlijk heb je zo'n wegwerpding gehad of een supersmoker, die kun je absoluut niet vergelijken met waar wij het over hebben.
Er zijn ontzettend veel verschillende smaken en je hoort geen druppeltjes binnen te krijgen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 21:34

Klopt Pluck, ik heb ook zo'n Supersmoker gehad, maar die zijn inderdaad waardeloos.

Hoewel, de Joye die ik nu heb.....ook nog niet veel goede ervaringen mee. De kritieken over deze sigaret zijn goed, maar ik heb tot nu alleen maar pech.
De eerste batterij ging kapot, dus teruggestuurd. Daar kreeg ik een nieuwe voor en twee dagen later gingen mijn beide batterijen (die nieuw waren!) kapot. Dus weer teruggestuurd en twee nieuwe batterijen en voor de zekerheid ook nieuwe laders gekregen.
Nou, na het opladen, gisteren uitgeprobeerd en meteen weer een batterij kapot. Wordt er wel een beetje moe van.....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 21:52

Dat is inderdaad balen Diablo en zeer frustrerend, ik herinner me dat zo goed van 2 jaar geleden en dat is dus ook de reden waarom ik niet meer met batterijen wil roken.

Zelf ben ik nog steeds superenthousiast over mijn accupack, werkt gewoon als een trein tot nu toe. Zo goed dat ik eigenlijk heel weinig behoeft meer heb aan gewone sigaretten.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 22:23

Ik heb eigenlijk geen slechte ervaringen maar ik heb wel redelijk dure exemplaren, de Janty en Sedansa zijn zeker niet de goedkoopste maar voor de Janty heb ik nu vijf batterijen (heb er een paar tweedehands gekocht) en niet één die kapot is.
Misschien heb ik mazzel..........

Qua smaken heb ik gelijk vijf verschillende ampullen gekregen bij mijn bestelling, mijn keuze was gebaseerd op gebruikers ervaringen op de forums freesmokers.nl en esigaret.nl