Wie rookt er ook wel eens een jointje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:49

san72 schreef:
blowen is echt slecht... je raakt er aan verslaafd als je het bijvoorbeeld voor het slapen gaan doet,
dan wordt het een gewenning en kan je op een gegeven moment niet meer zonder,
dat het ongezond is komt echter niet door de wiet zelf,
maar door wat de telers er opspuiten om beestjes tegen te gaan,
en de voeding en stimulators die ze in het water doen om een mega opbrengst te krijgen,
gewoon af en toe en dan bedoel ik eens in de maand of minder een jointje roken kan niet meer kwaad dan gewoon roken, maar let wel 1 joint telt ook nog eens voor 7 sigaretten!
dus als je graag eens een jointje rookt,
doe t net als alcohol drinken... niet iedere dag! alleen bij speciale gelegenheden en voor de gezelligheid!

why drink and drive when you can smoke and fly! :P

Zo zeg, jij weet er wel heel veel vanaf, nog effe en je had al wat namen genoemd, maar noem er ook bij de parafine wat ze erop gooien en al die andere verzwarende middelen , pure wiet is helemaal niet slecht

en slecht nee hoor, zo slecht als sommige het uitkwaken is het echt niet, je kunt beter een pure joint roken wat je zelf heb gekweekt dus zonder rotzooi zoals bij de shops verkrijgbaar, als een glas alchol. Ik rook al 12 jaar, ja ben vroeg begonnen, heerlijk, en ja ik kan zo stoppen hoor heb ik al vaker gedaan, maar ik vind het gewoon relax om samen met mn vriend een joint te roken en een heerlijke film te kijken

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:56

faye1995 schreef:
waarom quote je mijn bericht?
Ik oordeel over niemand, en vraag me gewoon af of zij daar nooit over na hebben gedacht. Ook heb ik nergens gezegd dat ik het aso vind oid.
Ik vind het niet slim om te doen, maar ieder z'n eigen ding. Ik drink nl wel graag bier.. :)

Het is nergens voor nodig om je aangevallen te voelen hoor ;)
Het enige waar ik je voor quote was om de leeftijd die je aangaf.
Enkel mijn eerste zin was voor jou bedoelt, de rest was een reactie
op de verzameling reacties die reeds waren gegeven door anderen.
Valt allemaal weer mee toch? :D

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:02

Nee, wel eens geprobeerd (heel vroeger) maar het is toen bij 1 trekje gebleven. Ik vind het vreselijk vies! Ik vind ook dat je moet uitkijken met dit soort geestverruimende middelen. Het is wetenschappelijk bewezen dat het je hersenen aantast en het lijkt me toch dat iedereen een beetje gezond van geest naar de eindstreep wilt toch :D ?

Ook voor dit zou dus moeten gelden "alles met mate". Over het algemeen pik je de mensen die veel blowen er altijd zo tussenuit. Ze zijn traag van begrip, suf, praten sloom (ook als ze nuchter zijn) en hebben minder power op hun werk of op school. Iedereen moet het natuurlijk lekker zelf weten maar ik begin er niet aan!

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:23

Ik blow zelf niet, nog nooit gedaan, maar onze zoon deste meer. We zeggen hem hier heel erg vaak wat van en we zijn bang dat hij straks op zwaarder spul over gaat. Hij blowd echt elke dag. Hij wil ons niet horen en gaat stug door. Hoe slecht is het nu echt?? Daar ben ik heel nieuwsgierig naar. Wij hebben echt geen verstand van die troep en hadden ook nooit gedacht dat hij er aan zou beginnen. Gelukkig drinkt hij niet, ja, alleen maar ranja, en dat voor een 19 jarige. Wat we wel weten is dat het een boel geld kost. Telkens weer 5 euro en dan kan hij 2 jointjes draaien of zo, en dat elke dag. Ik hoop met heel mijn hart dat hij een keertje door krijgt met wat hij bezig is en wat voor kapitaal hij al wel niet heeft uitgeblazen met dat geblow, op het geld van de shag na dan.

Janiniie

Re: Wie rookt er ook wel eens een jointje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:27

Ik deed het, maar bend er eigenlijk veel te jong voor + verkeerde reden, dacht dat het stoer was..
xx

Noemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 19:10

Ik blow zelf heel zelden, geef er verder niks om, maar werk wel in een coffeeshop. En blowen voor aso's? Ja die heb je er genoeg tussen, maar ook zoooveel 'gewone' mensen. Zakenlui, sporters, bejaarden, je kunt het zo gek niet verzinnen.. sta zelf nergens meer van te kijken ;)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 21:36

Ach, wel geprobeerd.. paar keer, jaren geleden. Vond het toen heel stoer (wat naief :') ), en ook nog echt leuk. Maar absoluut eigenlijk niet mijn ding, dus daarna noooooit meer gedaan. Vind het zonde van m'n geld en heb er geen behoefte aan. Dus ik laat ze lekker liggen, voor mij hoeft het niet meer ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 21:41

Ik doe het af en toe, hasj, omdat ik er rustiger in mijn hoofd van wordt :)

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 22:41

faye1995 schreef:
Ik vind het altijd zo apart dat in topics over drugs altijd meiden van een jaar of 15 reageren... Vaak ook nog bevestigend dat ze wel eens blowen/hard drugs gebruiken.

Ik snap daar echt werkelijk niks van, vooral op een jonge leeftijd tast het je ontwikkeling ontzettend aan. Hebben jullie daar wel eens over nagedacht?

Ik heb zelf 1x geblowd en vind er werkelijk niks aan....

Ik voel me geroepen *\o/*
Tja heel soms met me vriend roken we er een.
Daarna gaan we op bed liggen, beetje weg dromen en kletsen :D
Om vervolgens het langer dan een maand niet meer te doen.

@ flyfly ik ken zat jongens die dat ook doen, het is een fase opgeven volgens mij, opgegeven moment houd hij er wel mee op.
Hij zal op het moment misschien lichtelijk verslaafd zijn (klinkt erger dan het is) maar als hij echt wil stoppen lukt het hem makkelijk.
Ik ken iemand die heeft 20 jaar fulltime geblowed (bij hem was het dus geen fase ;) ) en die vond dat hij moest stoppen en is ook gelijk gestopt.
Bij 2 blowtjes op een dag zal hij waarschijnlijk een slechtere consentratie vermogen hebben dan er voor.

Misschien kun je hem aanraden om zelf een plant te onderhouden, in deze wiet zitten namelijk geen extra chemische groeimiddelen, insecten verdelgers ect. in.
Je kunt er bijv. bij afspreken dat hij enkel 2 jointjes op een dag er van mag roken.
Dit scheelt natuurlijk ook een heleboel geld!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 00:29

dat red je niet met 1 plant denk ik :=
daarnaast kost het veel stroom voor de lampen die ook nog eens duur zijn. anders krijg je amper goede toppen en dus weinig te roken. afhalen is goedkoper en je hoeft geen plant te verzorgen.

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 00:46

Majo schreef:
Ik heb nog nooit space cake op, maar ik denk dat het op hetzelfde neerkomt.
Gewoon pepernoten gemaakt, een heel zakje wiet door het beslag geroerd en bakken maar.
Lekker hoor! Heb er 5 op, en ben toen gaan slapen. Merkte er dus geen zak van, al verwacht ik wel dat als je de hele zak wegwerkt, je aardig teut bent, want dan heb je ook 5 gram wiet op 8)7

Oef, hej, goed dat je niet ziek bent geworden.
Je hebt dit namelijk niet goed aangepakt. Zomaar de wiet door het beslag en bakken maar doet niks, het stremsel (de werkende stof) komt dan namelijk niet los. Dit komt pas los wanneer je het eerst door de boter doet en deze aan de kook brengt. En dan heb je echt geen vijf gram wiet nodig, das behoorlijk veel, dan raak je goed heen. Zonde van je geld.

Hoi, trouwens, ik hou wel van een jointje in het weekend en in de zomer/festivals. Op schooldagen doe ik het niet.
Alleen hasj trouwens, geen wiet, met wiet ben ik meteen stoned, ik hou graag mijn gedachten nog een beetje in de hand.

Op zijn tijd een jointje is veel minder schadelijk dan je ieder weekend in de kroeg volgooien. Het is alleen de sfeer die er omheen hang: veel mensen zien blowers indd als aso's of junks. Terwijl het gedaan wordt in alle lagen van de bevolking (om nog maar niet te spreken over coke bij de hoge piefen). Maar ik gok dat Bokt niet het beste forum is hiervoor, denk dat het best nog taboe is.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 00:48

Ik heb het gedaan, nog behoorlijk veel ook. Hasj, wiet, spacecake, alles door elkaar .. :+ Tot ik op een gegeven moment op zo'n 4 tot 5 keer per week zat en toen dacht ik, wat doe ik mezelf eigenlijk aan. Vond het niet eens meer zo leuk als in het begin, het was gewoon een soort gewenning geworden. Doe t nu al ongeveer een jaar niet meer :)

Noemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 00:48

klomp schreef:
daarnaast kost het veel stroom voor de lampen die ook nog eens duur zijn. anders krijg je amper goede toppen en dus weinig te roken. afhalen is goedkoper en je hoeft geen plant te verzorgen.

En dan ben je niet meer legaal bezig, de 5planten regel geld alleen voor buiten, dus niet onder de lampen :Y)

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 01:06

Bedankt voor je reactie Moirsa. We denken zelf ook wel dat het een keer overgaat, alleen is de vraag , wanneer??
Op het moment hebben we een wietplantje in de kamer staan. Er zitten wel een zaadjes tussen de knoppen. Het is al vaak mis gegaan maar deze keer is het plantje nog steeds in leven. Ongeveer 8 cm nu en heel iel en teer. Of het een grote plant zal worden denk ik niet omdat ie het met zonlicht moet doen. Twee jaar terug stonden er wietplanten bij ons achter op bouwgrond. Die zijn dus naar huis gehaald , maar wel dood gegaan. De wortels waren teveel beschadigd. Ze waren toch al bijna een meter hoog en begonnen met knopvorming.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 07:58

Noemy schreef:
klomp schreef:

En dan ben je niet meer legaal bezig, de 5planten regel geld alleen voor buiten, dus niet onder de lampen :Y)

I know ;) Ik gaf enkel aan dat 1 plant niet voldoende zal opleveren om dagelijk 2 jointjes van te draaien

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 13:46

Ik heb het nog nooit gedaan.. Maar lijkt me wel iets wat ik nog wel een keer ga proberen :j .

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 13:50

Ik rook niet en ik zit ook niet aan de drugs en ik drink ook niet.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 13:53

Ik rook wel eens een jointje, vaak is dat als er wat vrienden bij me zijn. Meestal wiet, soms hasj. Hoe vaak ik het doe is verschillend, soms 1 x per maand en dan zo weer een half jaar niet.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:08

Vroegah toen ik nog 16 was rookte ik erg veel wiet, op m'n 20ste was het zo erg dat ik geen sigaretten meer rookte, alleen maar jointjes, dus circa 20 per dag. Ik kon nog wel normaal functioneren, maar ik moet je zeggen dat ik me vrij weinig van die 4 jaar kan herinneren ;)

Als ik niet blowde, dan voelde het alsof m'n hersens een droge spons waren die keihard werden uitgewrongen, dus was erg wel degelijk fysiek verslaafd aan. Gelukkig kreeg ik er op een dag spontane migraine/paniekaanvallen bij, waar ik zo ziek van werd dat ik het nooit meer heb gedaan. Ook niet afentoe, ben blij dat ik er vanaf ben.

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:20

nooit, maar ben ook pas 14. :)

san72

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:38

tsja.... ik heb gewerkt in een growshop, en later in een coffeeshop,
dus ja ik weet er veel van af ja,
mooi toch als je jonge mensjes kunt waarschuwen?!
en ja, een eigen gekweekte wiet is het veiligste,
maar ja, de meeste mensen kopen hun jointje in een shop,
en weten dus nooit wat ze op roken...
niet iedereen heeft de mogelijkheid om een paar plantjes in de tuin te zetten,
en by the way veelvuldig jointjes roken maakt mensen op den duur echt suf, en ze krijgen een ongezonde kleur, uitzonderingen daar gelaten!
oOoKellyoOo schreef:
san72 schreef:
blowen is echt slecht... je raakt er aan verslaafd als je het bijvoorbeeld voor het slapen gaan doet,
dan wordt het een gewenning en kan je op een gegeven moment niet meer zonder,
dat het ongezond is komt echter niet door de wiet zelf,
maar door wat de telers er opspuiten om beestjes tegen te gaan,
en de voeding en stimulators die ze in het water doen om een mega opbrengst te krijgen,
gewoon af en toe en dan bedoel ik eens in de maand of minder een jointje roken kan niet meer kwaad dan gewoon roken, maar let wel 1 joint telt ook nog eens voor 7 sigaretten!
dus als je graag eens een jointje rookt,
doe t net als alcohol drinken... niet iedere dag! alleen bij speciale gelegenheden en voor de gezelligheid!

why drink and drive when you can smoke and fly! :P

Zo zeg, jij weet er wel heel veel vanaf, nog effe en je had al wat namen genoemd, maar noem er ook bij de parafine wat ze erop gooien en al die andere verzwarende middelen , pure wiet is helemaal niet slecht

en slecht nee hoor, zo slecht als sommige het uitkwaken is het echt niet, je kunt beter een pure joint roken wat je zelf heb gekweekt dus zonder rotzooi zoals bij de shops verkrijgbaar, als een glas alchol. Ik rook al 12 jaar, ja ben vroeg begonnen, heerlijk, en ja ik kan zo stoppen hoor heb ik al vaker gedaan, maar ik vind het gewoon relax om samen met mn vriend een joint te roken en een heerlijke film te kijken

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:49

Wij hebben thuis wel altijd planten, 5 stuks, op het balkon :) Die zaaien we rond maart, en oogsten we eind oktober, begin november. Gaat prima hoor! Je haalt er echt veel vanaf. Dit jaar had mijn vriend 25 zaadjes gekocht en bij allemaal vrienden verspreidt :) Helaas bleken de helft mannetjes te zijn, die gingen recht de kliko in.

Noemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 15:01

san72 schreef:
en by the way veelvuldig jointjes roken maakt mensen op den duur echt suf, en ze krijgen een ongezonde kleur, uitzonderingen daar gelaten!

Hihi ja, wij hadden vorige week een fransman die serieus echt blauw werd, en toen van z'n stokkie ging, het is maar wat je leuk vind :o

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 01:48

wat is er sneu een blowen ??? Wacht dacht je van de alcohol dan????

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 13:46

Ik heb dit verder nog nergens zien staan.. Dus ik denk niet dat de meeste mensen weten: wiet is softdrugs, alcohol is harddrugs. Echter gebruikt de meerderheid alcohol, maar blowen is taboe. Moet er altijd wel om lachen. Iedereen doet waar hij zich lekker bij voelt, ik denk dat als je een jointje rookt, dat je de consequenties daar wel van in ziet?