afspraak huisarts pas donderdag!! niet normaal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:57

Nouks schreef:
irmalouise schreef:
Ik zou zowiezo het proberen, kan jou het schelen je bent 38 weken zwanger en ja dat je dacht dat het wel mee zou vallen dat is dan jammer, gewoon gaan.
En vind die huisarts belachelijk, donderdag pas plek dan maken ze maar plek.

Sorry, maar een zere hand heeft gewoon geen ene kloot te maken met haar zwangerschap.

Toch wel... als de bevalling over een paar uur begint en er persweeen zijn, zal ze waarschijnlijk (net als bijna alle andere bevallende vrouwen) de behoefte hebben om een hand vast te houden en te verbrijzelen :+ Kan me niet voorstellen hoe je het kan doen zonder je handen samen te knijpen, en met een gekneusde/gebroken hand wordt dat een drama. (maar het lijkt me niet dat een arts hier veel aan kan doen)

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:00

En aan een gekneusde hand doen ze niets... evenals aan een botscheurtje... of een breukje... In het allerergste geval wordt het gegipst...
Hoe dan ook - dat knijpen zal er niet inzitten lijkt me zo......

Hoe je het wendt of keert - ik zie nog steeds geen reden om te gaan EISEN dat je nu ala minute geholpen wordt.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:00

odetteke schreef:
Nouks schreef:

Sorry, maar een zere hand heeft gewoon geen ene kloot te maken met haar zwangerschap.

Toch wel... als de bevalling over een paar uur begint en er persweeen zijn, zal ze waarschijnlijk (net als bijna alle andere bevallende vrouwen) de behoefte hebben om een hand vast te houden en te verbrijzelen :+ Kan me niet voorstellen hoe je het kan doen zonder je handen samen te knijpen, en met een gekneusde/gebroken hand wordt dat een drama. (maar het lijkt me niet dat een arts hier veel aan kan doen)

:') _O-
Het wordt hier steeds gekker!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:02

Share schreef:
ik zit hier met verbaing te lezen wat voor conclusies er hier getrokken worden... misschien is die hand wel ineens extreem pijnlijk geworden? misschien zit er wel een breuk en zit er door wrijving wel iets van een spiertje klem. weet jij veel! altijd zo lekker makkelijk he.. denken dat mensen zich aanstellen.. of nog wel 2 dagen kunnen wachten..

echt ongelovelijk hoeveel onbegrip er soms kan onstaan voor mensen.

Dat vraagt de assistente heus wel uit hoor. Die zijn getraind in het onderscheiden van spoedgevallen, en minder spoedgevallen

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:02

Anoeska schreef:
Maar door mensen die zeggen 'dik het maar wat aan' en 'ga maar gewoon naar de SEH', daardoor wordt mijn ziektekostenverzekering ieder jaar hoger.

Je betrekt het wel heel erg op jezelf. Moet ik dan maar zeggen "door die mensen die ongezond leven, wordt mijn ziektekostenverzekering ieder jaar hoger".

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:03

Nibbit schreef:
odetteke schreef:

:') _O-
Het wordt hier steeds gekker!

idd :') En ook een arts fixt een gebroken hand niet in een paar uur :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:04

Barmat schreef:
En aan een gekneusde hand doen ze niets... evenals aan een botscheurtje... of een breukje... In het allerergste geval wordt het gegipst...
Hoe dan ook - dat knijpen zal er niet inzitten lijkt me zo......

Hoe je het wendt of keert - ik zie nog steeds geen reden om te gaan EISEN dat je nu ala minute geholpen wordt.

Zo kijk ik er inderdaad ook tegen aan. Het is nu eenmaal geen spoed! Tuurlijk zou het mooi zijn als de TS vandaag nog terecht kan :j Maar ja... als dat er niet in zit toch maar uitzingen tot donderdag.

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:04

Bramasole schreef:
Anoeska schreef:
Maar door mensen die zeggen 'dik het maar wat aan' en 'ga maar gewoon naar de SEH', daardoor wordt mijn ziektekostenverzekering ieder jaar hoger.

Je betrekt het wel heel erg op jezelf. Moet ik dan maar zeggen "door die mensen die ongezond leven, wordt mijn ziektekostenverzekering ieder jaar hoger".

vind ik ook :j
*wijst met vinger naar regering en paleis * die dure etentjes innen via de staatskast, die 1e klas op zakenreis gaan en die onderhand 20 keer per jaar op vakantie gaan!

goh waar doen ze dat toch van :? nou wat denk je zelf??

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:08

Dan zal ik het minder op mezelf betrekken: Door zulke mensen wordt iedereens ziektekosten verzekering ieder jaar hoger. Maar je begrijpt best wat ik bedoel. Daarnaast vind ik dat ongezond leven veel minder duidelijk is vast te stellen als dit soort acties. Ongezond leven is een grijs gebied, wat is echt ongezond? Roken en drinken, of paardrijden wat ook een gevaarlijke sport is?? Dus niet duidelijk een grens te trekken. Maar we dwalen af....

Al met al vind ik het gewoon onzin om eerst een week rond te lopen, en dan steen en been te klagen dat je niet per direct wordt geholpen door je huisarts.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:09

Kan wel zo zijn brenda1982 maar dat hoeft allemaal niet in dit topic besproken te worden. Dat bedoelde ik met mijn reactie ;) . Nog even en Ts krijgt een pb bericht omdat zij de ziektekosten omhoog krikt...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:10

verootjoo schreef:
Share schreef:
ik zit hier met verbaing te lezen wat voor conclusies er hier getrokken worden... misschien is die hand wel ineens extreem pijnlijk geworden? misschien zit er wel een breuk en zit er door wrijving wel iets van een spiertje klem. weet jij veel! altijd zo lekker makkelijk he.. denken dat mensen zich aanstellen.. of nog wel 2 dagen kunnen wachten..

echt ongelovelijk hoeveel onbegrip er soms kan onstaan voor mensen.

Dat vraagt de assistente heus wel uit hoor. Die zijn getraind in het onderscheiden van spoedgevallen, en minder spoedgevallen

als je een goede assistente hebt wel ja,ik mocht ook met mijn dochter van 3 over 4 dagen komen,want ja iedereen was wel wat grieperig en hoesterig deze tijd... heb r opgepakt en ben naar de arts gereden en geeist dat er even geluisterd werd,...ze had een dubbele longontsteking! deze assistente had in dr computer moeten zien dat er in dit gezin met 5 personen niet\nooit iets is en had dus kunnen concluderen dat er nu misschien wel echt iets kon zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:13

Misser schreef:
Nouks schreef:
Voor al die mensen die de TS "gewoon naar de eerste hulp" sturen: dat soort acties zijn nou precies de reden waarom de ziektekostenverzekering duurder en duurder wordt. Eerste hulp is voor spoedeisende hulp, niet voor klachten waarmee je pas na een week ergens terecht wil of voor een receptje.

Inderdaad, en maar klagen dat alles zo duur is...

Ik kan gelukkig altijd dezelfde/volgende dag nog bij m'n huisarts terecht!
Maar goed, voor spoed zal je ha vast wel plaats hebben, maar als dit al een week geleden is gebeurd zal het vast niet zo veel spoed meer zijn. Daarnaast lijkt me je zwangerschap hier ook niet heel relevant?

Verhoging ziektenkosten liggen voornamelijk dat er zoveel niet verzekerden rond lopen in Nederland en aan de Mexicaanse griep vaccinaties..

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:13

Van elke patient de informatie van de hele familie bekijken gaat ook wat ver, maar iemand die bijna nooit langskomt en dan een keer belt is idd anders dan mw ... die elke week belt omdat ze een keer geniest heeft.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:17

purny schreef:
Verhoging ziektenkosten liggen voornamelijk dat er zoveel niet verzekerden rond lopen in Nederland en aan de Mexicaanse griep vaccinaties..

Iedereen die rechtmatig in Nederland woont of werkt is verplicht een verzekering voor het basispakket af te sluiten.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:19

Bramasole schreef:
purny schreef:

Iedereen die rechtmatig in Nederland woont of werkt is verplicht een verzekering voor het basispakket af te sluiten.

ja en als ze dat ook zouden doen werd de verzekering een stuk goedkoper,maar de realiteit is helaas iets anders.
We zijn allemaal een heleboel verplicht maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen daar gehoor aangeeft.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:21

Welshcobfan schreef:
purny schreef:
Ik heb een keer meegemaakt dat ik verging van de pijn in mijn buik, ik kon pas anderhalve week later voor een echo terecht. Ook een probleem wat speelt met inderdaad het personeelstekort, aangezien mijn oude huisarts van hetzelfde praktijk het erg leuk vind om 4 keer per jaar op vakantie te gaan en geen vervanger te regelen voor hem! Heb mij nu wel voorgenomen dat wanneer ik weer een aanval krijg van buikpijn ik wel op de EHBO zit. Maar een kneuzing kan je heel erg veel pijn aan hebben en dat duurt heel erg lang. Mocht het bij de TS gebroken zijn dan was de hand wel zwart of donkerblauw geworden denk ik?

SEH is dus niet bedoeld om zomaar heen te gaan zonder verwijzing of ambu ritje. Dan kun je beter 's avonds met de huisartsenpost bellen voor een dooverwijzing.
Ik heb 2 keer een scheur in mijn bot gehad en daar zag je aan de buitenkant niets van. Met de ene ben ik 2 week doorgelopen en met mijn been 2 maand totdat ik echt niet meer kon lopen :=.

Ik wil alleen maar zeggen dat dokters je soms achterlijk lang door laten lopen wanneer je iets heel ergs pijnlijks hebt en over de grond rolt van de pijn in je onderbuik. Ik zal ook heus niet voor elk wissewasje naar de SEH rennen, ik heb best een hoge pijngrens.

purny

Re: afspraak huisarts pas donderdag!! niet normaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:23

In Engeland word het toch ook door de regering betaald? Daar is het door de regering ingevoerd

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:24

Als een dokter je achtelijk lang laat doorlopen elke keer moet je zelf assertiever zijn of een andere arts zoeken. Maar het is nog geen reden om zonder verwijzing naar de SEH te gaan. Dan heb je nog altijd de tussenstap van de centrale huisartsenpost of 112 als het niet meer gaat.
SEH moet weten dat je komt, omdat er teveel mensen heen huppelen zonder verwijzing en die ook geen spoedgeval zijn. Eerst een HA of ambu, dan de SEH.

Nickeltje

Re: afspraak huisarts pas donderdag!! niet normaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:27

Tjongejonge, een ambulance of met haast naar de eerste hulp voor pijn in een arm na een val van een week geleden... Vinden jullie dat echt gerechtvaardigd?
Ik vind het compleet overdreven.
Als je dit al een week uit kan zingen, kan je dat ook nog 2 dagen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:27

purny schreef:

Misschien kan je je beter even gaan verdiepen in hoe en wat van het ziektenkostenstelsel, voordat je dit soort zaken gaat roepen.

Voor TS: Balen dat je niet eerder terecht kan, maar als je er al een week mee rondloopt dan snap ik wel dat de assistente je niet als spoed opneemt. Als het echt niet meer te houden is, gewoon nog een keer bellen, anders gewoon wachten.
wees in ieder geval blij dat je niet op je buik gevallen bent, lijkt me echt verschrikkelijk eng als je zo ver bent en je valt. Succes met de laatste eindjes van je zwangerschap!

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:34

knollentuin schreef:
ja en als ze dat ook zouden doen werd de verzekering een stuk goedkoper,maar de realiteit is helaas iets anders.
We zijn allemaal een heleboel verplicht maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen daar gehoor aangeeft.

Ik wil graag weten welk onderzoek aantoont dat de premies zo hoog zijn door die groep onverzekerden.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 13:52

Bij mijn huisarts is het ook zo'n gedoe om een afspraak te krijgen. En 98% van de keren kan het dan alleen op korte termijn (lees 7 dagen tot 10 dagen) bij een huisarts in opleiding. Nou wat service..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 14:04

Waarom zou je niet naar een eerste hulp mogen zonder afspraak eigenlijk?
Ik ben dat ook wel geweest alleen was het dan geen week oud maar van die dag zelf. :+
Ook waren dat gevalletjes van ''we zullen even kijken WAAR het gebroken is'' zo groen/blauw/paars was het.

Als er een spoedgeval binnenkomt word je toch wel aan de kant geschoven lijkt mij?
Tenminste, een vriend van mij heeft 2 uur op de rugplank gelegen omdat er een spoedgeval bijkwam.
Lag ie daar 2 uur aan de hartmonitor ingepakt met een nekkraag en die blokken om zijn hoofd. 8-)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 14:07

Omdat ze dat gewoon niet willen, aangezien er té veel mensen komen die gewoon naar de huisarts hadden gekunt ;)

Als er echte spoed is, bel je 112. Die gaan ook naar de SEH: ziekenhuis wordt van te voren op de hoogte gebracht.

En voor de rest? Gewoon eerst langs de huisarts en dan door laten verwijzen als het nodig is ;)

SEH is geen plek om op eigen houtje naar toe te gaan 'omdat je het zelf spoed vind of omdat de HA even geen tijd heeft op dat moment omdat de assistente er geen spoed in ziet' (wat dus té vaak gebeurd). Want bij echte spoed bel je wel 112, maar voor een pijnlijke pols ga je toch eerst naar de huisarts toe. SEH is geen vervanging van de huisarts :n
(ik heb ook wel eens 12 uur moeten wachten, spoedgevallen bleven maar komen := Maar ik was wel eerst naar de huisarts geweest en die heeft het ziekenhuis gebeld dat ik eraan kwam :) )
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 01-12-09 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 14:13

moonfish13 schreef:
Waarom zou je niet naar een eerste hulp mogen zonder afspraak eigenlijk?

Zoals hierboven al gezegd gaan te veel mensen voor een kleinigheid naar de EHBO, dat is dus niet de bedoeling omdat dan echte spoedgevallen in de knel kunnen komen.

moonfish13 schreef:
Ik ben dat ook wel geweest alleen was het dan geen week oud maar van die dag zelf. :+
Ook waren dat gevalletjes van ''we zullen even kijken WAAR het gebroken is'' zo groen/blauw/paars was het.

Dat is dus het verschil met de TS: jij liep niet eerst ermee door omdat het wel mee viel en na een week te bedenken dat je er toch eigenlijk te veel last van bleef houden.

moonfish13 schreef:
Als er een spoedgeval binnenkomt word je toch wel aan de kant geschoven lijkt mij?
Tenminste, een vriend van mij heeft 2 uur op de rugplank gelegen omdat er een spoedgeval bijkwam.
Lag ie daar 2 uur aan de hartmonitor ingepakt met een nekkraag en die blokken om zijn hoofd. 8-)

Je houdt dan een behandelkamer bezet, misschien hebben ze die net nodig? En het kost toch weer extra tijd als ze je opzij moeten schuiven.

En wat als de TS met een gekneusde vinger op de EHBO zit? Dan had de huisarts haar ook makkelijk kunnen helpen.