Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Angela_ schreef:HedwigO schreef:Nou ik ben er (uiteraard) weer. Heb nog steeds veel last van wat ik in mijn laatste twee posts beschreef. Maak me echt zorgen. ALs het echt hyperventilatie was dan zou het toch weg moeten gaan?
Bij mij helpt de bach spray niet trouwens.
Ik heb een hele poos last gehad van chronisch hyperventileren. Heb je daar al eens aangedacht?
), duizeligheid, tintelende vingers/handen enzo. Ik kan me voorstellen dat een slappe buik/darmen daar ook bij horen.patserke schreef:hier nog iemand die er al 6 jaar last van heeft,
ik eet altijd fisherman friends als ik voel dat ik te weinig adem haal en in paniek raak, dan ben je met dat snoepje bezig en moet je je daar op concentreren, misschien is het iets wat ik geloof om het beter te maken.
ik denk ook dat het een deel stress is, het helpt inderdaad om dan wat te gaan ondernemen, gisteren had ik ook een angstaanval en ben een cadeautje gaan inpakken en weg was het. als je wat wilt weten kan je me een pb sturen:)
Esperanza schreef:Ik heb dit ook gehad, maar dit is lastiger te herkennen omdat je dus niet zo erg hypert dat je in een zakje moet ademen.
Dit chronische houdt in dat je continu in je borstkast ademhaalt, terwijl je in je buik hoort te ademen. Je borstkas is alleen voor extra inspanning/vluchten. Nu je dus in je borstkast ademde, sta je steeds in een vluchtstand, dit zorgt voor de paniek, pijn in borstkast (ik wist ook echt zeker dat het mijn hart was en ik elk moment om kom vallen), duizeligheid, tintelende vingers/handen enzo. Ik kan me voorstellen dat een slappe buik/darmen daar ook bij horen.
Veel huisartsen herkennen dat niet. Ik moest er via een EHBO post op een feest achter komen omdat ik daar volledig in paniek raakte. Op de EHBO daar was een medewerker die me het uitlegde. Ook de steken in je borstkast worden gewoon veroorzaakt door een spierpijn in de spieren om je ribben. Het voelt anders als gewone spierpijn, maar prik maar eens met je vingers tussen je ribben. Dat doet au!
Ik heb dit verkeerde ademen bij de fysio leren omkeren. Een hand op mijn buik en een hand op mijn borstkas en dan voelen waar je ademt.
jantineS schreef:ik ben er van overtuigt dat het een combi is. Psychologisch en lichamelijk. Ik snap dan ook niet dat alle artsen eerst pillen gaan uitschrijven en als je dan jaren in de ellende zit mag je eens naar de endocriene....Maar goed het zal wel te duur zijn iedreen onder de loep te nemen. Maar goed, ik zou zeggen schroom niet om onderzoeken aan te vragen. Al is het alleen maar om dignen uit te sluiten, gevoel hebt dat je gehoord bent. En als laatste om meer inzicht te krijgen!
)
Conditie van een aap! Maar ze weten daar wel een hoop over ademhalen. 
maar die is nu weg) Ook moet je je bewust worden van je adem..
Esperanza schreef:Ik heb een hele poos last gehad van chronisch hyperventileren. Heb je daar al eens aangedacht?
Ik heb dit ook gehad, maar dit is lastiger te herkennen omdat je dus niet zo erg hypert dat je in een zakje moet ademen.
Dit chronische houdt in dat je continu in je borstkast ademhaalt, terwijl je in je buik hoort te ademen. Je borstkas is alleen voor extra inspanning/vluchten. Nu je dus in je borstkast ademde, sta je steeds in een vluchtstand, dit zorgt voor de paniek, pijn in borstkast (ik wist ook echt zeker dat het mijn hart was en ik elk moment om kom vallen), duizeligheid, tintelende vingers/handen enzo. Ik kan me voorstellen dat een slappe buik/darmen daar ook bij horen.
Veel huisartsen herkennen dat niet. Ik moest er via een EHBO post op een feest achter komen omdat ik daar volledig in paniek raakte. Op de EHBO daar was een medewerker die me het uitlegde. Ook de steken in je borstkast worden gewoon veroorzaakt door een spierpijn in de spieren om je ribben. Het voelt anders als gewone spierpijn, maar prik maar eens met je vingers tussen je ribben. Dat doet au!
Ik heb dit verkeerde ademen bij de fysio leren omkeren. Een hand op mijn buik en een hand op mijn borstkas en dan voelen waar je ademt.
Mellanii schreef:Maar was je niet bang als je in een menigte staat dat je er dan last van hebt en niet weg kunt ?
Teminste dat heb ik heel erg .. pff verschikkelijk!
) dat een paar situatie's bijna iedereen op stang jaagt. Ik zelf heb geen zin meer in de trein...wat heel lastig is als je vriendje in denhaag woont en geen rijbewijs hebt
maar het is dus vooral in situaties waarin je denkt geen controle te hebben. Mee eens?