(ik bewaar mijn mascara wel langer dan 3 maand, mascara blijft prima en aangezien je het max. 12 maand kunt bewaren doe ik dat ook
) Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

)
) mascara hoor.. 
Liek_ schreef:Je kan het niet 12 maanden bewaren, dat staat niet eens op de verpakking (heb net namelijk nog gekeken, zowel Estee Lauder als YSL als Helena Rubinstein hebben allen 6 maanden staan) De hoeveelheid bacteriën die zich in je mascara hebben verzameld in drie maanden zou je echt niet meer op je ogen moeten willen smeren, maar goed, het zijn niet mijn ogen, dus als je er gelukkig van wordt moet je het vooral doen
Dan hebben ze dat vást veranderd!!! 
Yessy schreef:Volgens mij heb ik dan antibacteriele ogen, deed vooral in het verleden gerust 2 jaar met mascara. Ik gebruikte het zelden dus dan gaan ze eeuwig mee

Normaal heb ik een mascara van clinique die ik ook zig zaggend aanbreng, maar moet zeggen dat dit me ook erg goed bevalt!
joyce2 schreef:Pff, dat trillen! Daar ga ik niet aan beginnen hoor
Kun je net zo goed zig-zaggen! Visagisten deden bij mij meestal eerst een laag "gewoon" opbrengen en daarna met een volgende laag zig-zaggend er overheen en soms hier en daar nog wat bijwerken aan de zijkant.
Ik heb zelf van alles geprobeerd, ook een keertje een dure van Lancome (maar weet niet meer welke), die was erg fijn! En ik heb er ook een keertje 1 gehad waar ik ook wel blij mee was, een verpakking met 2 borsteltjes, eerst 1 wit laagje aanbrengen en daarna de zwarte laag en daar kreeg ik echt giga wimpers van! En dat is heel wat hoor, want mijn wimpers zijn kort en recht, haha.
Maar ik vond het wat te zwaar met primer en mascara
Ik heb gelukkig van mijzelf wel mooie wimpers, dus met een wimperkruller en een fijne mascara van l'oreal en ik ben tevreden!
.
.
Ik ga gewoon zo'n ding met primer halen! Of een primer met losse mascara! Misschien iets om voor mn verjaardag te vragen, haha. joyce2 schreef:blinc, dat moet ik echt even onthouden, dierproefvrij vind ik erg belangrijk!