Ik wil aan de pil maar mag niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:51

Wat een boel onzindingen lees ik hier zeg :=

Even alles op een rijtje:
- je kan zelf naar de dokter, óók op je 15e
-de dokter heeft beroepsgeheim
-je hoeft die afspraak niet contant te betalen, je huisarts declareert dit gewoon bij je verzekeraar
-de pil wordt vergoed, maar het is afhankelijk van welke verzekeraar hoe lang dit vergoed wordt
-de pil kun je onbeperkt doorslikken
-de pil is géééén structurele oplossing voor jouw probleem!!!

De tijd van prop er een hormooon in en het probleem bestaat niet meer lijkt mij nu wel voorbij, hoewel de pil een prima tijdelijke oplossing is is het zeker aan te raden om je goed te laten onderzoeken op oa endometriose, zoals hier al zo goed werd opgemerkt. Mocht er nu geen aanwijsbare reden zijn voor je menstruatiepijn, dan is het zeker het overwegen waard om over te stappen op een minder heftige vorm van hormonale anticonceptie, zoals de nuvaring, hormoonspiraaltje of prikpil.

Succes ermee!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:51

Citaat:
Je bent met je ouders meeverzekerd tot je 18e, ga naar je eigen HA en je hoeft niks te betalen.

Ja,maar als je niet wilt dat ze de rekening zien,via je verzekering oid, dan kan je het beter meteen betalen, buiten je vezekering om. Het is alweer 7 jaar geleden hoor, ik weet ht niet meer precies.

Als het ook zo kan, zou ik lekker een afspraak maken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:53

denice schreef:
Citaat:
Je bent met je ouders meeverzekerd tot je 18e, ga naar je eigen HA en je hoeft niks te betalen.

Ja,maar als je niet wilt dat ze de rekening zien,via je verzekering oid, dan kan je het beter meteen betalen, buiten je vezekering om. Het is alweer 7 jaar geleden hoor, ik weet ht niet meer precies.

Als het ook zo kan, zou ik lekker een afspraak maken.

Ouders krijgen inderdaad een specificatie van te betalen middelen, op eigen risico. :)
Stiekem is dus geen optie.

corientjuhh

Re: Ik wil aan de pil maar mag niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 12:55

Nee, kijk daar heb je het al.....
Ik straks eventjes douchen :)
Hopen dat het dit keer wel helpt

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:55

Mijn advies luidt hetzelfde als dat van meerdere bokkers in dit topic: laat je onderzoeken. Zoveel pijn tijdens je menstruatie is niet normaal en kan een teken zijn van endometriose.

Ben je wel regelmatig ongesteld?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:56

Of dus contant betalen zoals ik toen deed ;)

( ik weet nu trouwens wel, dat je pijn hebt, je benarukt het genoeg ;) )

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 12:56

HAha sorry

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 12:57

Pletje123 schreef:
Mijn advies luidt hetzelfde als dat van meerdere bokkers in dit topic: laat je onderzoeken. Zoveel pijn tijdens je menstruatie is niet normaal en kan een teken zijn van endometriose.

Ben je wel regelmatig ongesteld?

Ik ben regelmatig ongesteld :)
Elke maand in de 20 dit keer was het dus de 26e en meestal is het ook rond deze datum :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:57

denice schreef:
Of dus contant betalen zoals ik toen deed ;)

( ik weet nu trouwens wel, dat je pijn hebt, je benarukt het genoeg ;) )

Ik ga hierin mee, je maakt jezelf er niet geloofwaardiger op, TS...

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:58

Vertel je moeder dat al die pijnstillers, vooral Ibiprufen, je lever op lange termijn naar de kl*ten helpt, om over je nieren maar niet eens te spreken.
Via de huisarts naar de gyneacoloog, en als alles goed is vanbinnen aan de pil. Heeft ook nadelen, daar niet van, maar voor jou nu de beste oplossing.
Troost je, mijn zus en ik hadden het ook, het gaat meestal over zodra je een kind hebt. NEE... NU NOG NIET HOOR, eerst een andere oplossing!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:00

Janine1990 schreef:
Zonder het topic door te hebben gelezen zeg ik: NIET DOEN!!!

Ik ben pas aan de pil gegaan (prikpil) toen ik toe was aan seks. Ik had toen een vriend. Heb nooit last gehad van mijn ongesteldheid, sterker nog ik werd bijna nooit ongesteld.
Toch ben ik tegen al die hormonen in mijn lijf, als je het niet nodig hebt ter anticonceptie, zou ik er gewoon niet aan beginnen. Je bent nog jong, gewoon even door de zure appel heenbijten. Wie weet wordt het nog wel beter, in de loop der tijd.
Dat zeg jij :P

Het is maar net hoe hoog je pijngrens is... En ik heb dan nooit last gehad van, ik kan me wel een voorstelling maken van hoe het voelt. Je moet niet te veel troep in je lichaam hebben, en naast jezelf, kent je moeder je het allerbest. :)
Ik kan me niet voorstellen dat de gemiddelde moeder bij deze vraag denkt: Oh help, ze wil meer... Tenzij het in de ogen van de moeder meer aanstellerij is, of het erbij willen horen.

Hormonen in je lichaam ten overvloede zijn nooit goed!!! Je moet dat niet ambieren.

Sorry hoor,ik kan van mezelf zeggen dat ik een hoge pijngrens heb,toch is dat niet te vergelijken met de pijn die je hiermee kunt hebben.
"Even door de zure appel heenbijten" vind ik een absurde uitspraak als je niet weet hoe het voelt.Het kan nog jaren duren voordat haar lichaam in balans is en zelfs dan kan het zijn dat de pijn niet helemaal verdwijnt.Hooguit milder wordt...als ze mazzel heeft.

Je zegt dat hormonen ten overvloede in het lichaam nooit goed zijn,mee eens maar aangezien jij niet weet of zijn misschien wel een tekort heeft kun je ook daar niet over oordelen.

Het slikken van zware pijnstillers in hoge dosering is veel schadelijker voor je lichaam dan de pil.

De pil is er niet alleen voor anti-conceptie en dat is hier dan ook niet aan de orde,als ze dan toch sex wil heeft ze die pil niet echt nodig hoor,zijn ook condooms...trouwens ook veiliger ivm SOA's want daar helpt die pil echt niet tegen :+

Wat wel heel belangrijk is,is onderzoek om te kijken of er geen ander probleem is wat deze pijn veroorzaakt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:02

Ik durf te betwijfelen dat zware pijnstillers schadelijker zijn dan de pil; simpelweg omdat ze allebei op een andere plaats schade aanrichten! Het ene kwaad voor het andere vervangen lijkt me nooit een goede optie ;)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 13:04

Daar heb ik mijn moeder ook al mee geconfronteerd dat dat veel slechter is dan de pil, maar nee ze wil het niet hebben

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:05

Tinky12 schreef:
Sorry hoor,ik kan van mezelf zeggen dat ik een hoge pijngrens heb,toch is dat niet te vergelijken met de pijn die je hiermee kunt hebben.
"Even door de zure appel heenbijten" vind ik een absurde uitspraak als je niet weet hoe het voelt.Het kan nog jaren duren voordat haar lichaam in balans is en zelfs dan kan het zijn dat de pijn niet helemaal verdwijnt.Hooguit milder wordt...als ze mazzel heeft.

Je zegt dat hormonen ten overvloede in het lichaam nooit goed zijn,mee eens maar aangezien jij niet weet of zijn misschien wel een tekort heeft kun je ook daar niet over oordelen.

Het slikken van zware pijnstillers in hoge dosering is veel schadelijker voor je lichaam dan de pil.

De pil is er niet alleen voor anti-conceptie en dat is hier dan ook niet aan de orde,als ze dan toch sex wil heeft ze die pil niet echt nodig hoor,zijn ook condooms...trouwens ook veiliger ivm SOA's want daar helpt die pil echt niet tegen :+

Wat wel heel belangrijk is,is onderzoek om te kijken of er geen ander probleem is wat deze pijn veroorzaakt

Wat jij lezen wilt natuurlijk, blijkbaar is een voorstelling van de pijn maken niet genoeg. Ik voelde mijn ongesteldheid wel, maar het boeide me niet genoeg om er aandacht aan te schenken. Imagine de pijn 10 keer zo erg, of meer, dan weet je wel hoe iemand zich voelt. Maar dat zal allicht niet bestaan.

De pil is geen oplossing voor de pijn, een lichte pil zal geen snars helpen. Ik vraag me af hoe zwaar je pil moet zijn om er geen last meer van te hebben. Betere oplossingen zijn dan de prikpil (niet meer ongesteld) en het spiraaltje.

Een tekort aan hormonen lijkt me erg sterk, aangezien ze wel ongesteld wordt. Een slecht dieet is mijns inziens eerder een oorzaak.

Medicatie in het algemeen (of dit nu pijnstilling is of hormonaal) is in mijn ogen slecht, ik vind het pas nodig wanneer je leven zonder medicatie niet te doen zal zijn.

Daarnaast overschat jij condooms ernstig! Het percentage dat enkel condooms gebruikt en binnen een jaar zwanger is, ligt op 97%!!!!!! Maar go ahead, gebruik jij maar condooms. :)

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:05

Janine1990 schreef:
Het is maar net hoe hoog je pijngrens is... En ik heb dan nooit last gehad van, ik kan me wel een voorstelling maken van hoe het voelt. Je moet niet te veel troep in je lichaam hebben, en naast jezelf, kent je moeder je het allerbest. :)
Ik kan me niet voorstellen dat de gemiddelde moeder bij deze vraag denkt: Oh help, ze wil meer... Tenzij het in de ogen van de moeder meer aanstellerij is, of het erbij willen horen.

Hormonen in je lichaam ten overvloede zijn nooit goed!!! Je moet dat niet ambieren.

Heeft in mijn ogen niet met de hoogte van iemands pijngrens te maken, maar met de beleving van die pijn, en die is inderdaad bij elke persoon anders. Elke persoon heeft dan ook recht op zijn eigen gevoel daarbij, en als het voor TS niet te houden is, wie zijn wij dan om daar anders over te denken.
Bovendien vind ik het een beetje dubbel dat je zo tegen een teveel aan hormonen in je lijf bent terwijl je nu je zelf ook aan de prikpil bent, als je het echt zo erg zou vinden zijn er legio andere mogelijkheden als anticonceptie te gebruiken die geen extra hormonen in je lijf pompen ;).

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:09

Janine1990 schreef:
Daarnaast overschat jij condooms ernstig! Het percentage dat enkel condooms gebruikt en binnen een jaar zwanger is, ligt op 97%!!!!!! Maar go ahead, gebruik jij maar condooms. :)

Bron?

Verder denk ik dat je je inderdaad geen voorstelling kunt maken hoe erg die pijn is. Gezien er hier meerdere mensen reageren die hetzelfde hebben meegemaakt als de TS (inclusief ikzelf) en je het echt op een bepaald moment niet meer weet waar je het zoeken moet van de pijn. Staan, zitten, liggen, over de grond rollen... niets helpt, je eet niet meer, slaapt nauwelijks nog...

en als je dan ziet dat ik sinds ik microgynon30 (dus echt geen hele zware pil) gebruikte géén pijnstillers meer nodig had...

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 13:10

Yessy schreef:
Janine1990 schreef:

Bron?

Verder denk ik dat je je inderdaad geen voorstelling kunt maken hoe erg die pijn is. Gezien er hier meerdere mensen reageren die hetzelfde hebben meegemaakt als de TS (inclusief ikzelf) en je het echt op een bepaald moment niet meer weet waar je het zoeken moet van de pijn. Staan, zitten, liggen, over de grond rollen... niets helpt, je eet niet meer, slaapt nauwelijks nog...

en als je dan ziet dat ik sinds ik microgynon30 (dus echt geen hele zware pil) gebruikte géén pijnstillers meer nodig had...

Kijk en dat heb ik dus :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:11

eva1969 schreef:
Janine1990 schreef:

Heeft in mijn ogen niet met de hoogte van iemands pijngrens te maken, maar met de beleving van die pijn, en die is inderdaad bij elke persoon anders. Elke persoon heeft dan ook recht op zijn eigen gevoel daarbij, en als het voor TS niet te houden is, wie zijn wij dan om daar anders over te denken.
Bovendien vind ik het een beetje dubbel dat je zo tegen een teveel aan hormonen in je lijf bent terwijl je nu je zelf ook aan de prikpil bent, als je het echt zo erg zou vinden zijn er legio andere mogelijkheden als anticonceptie te gebruiken die geen extra hormonen in je lijf pompen ;).

Ik zeg ook niet dat ik er trots op ben ;)
Heb even een pbtje aan _Liek gestuurd, omdat zij sprak over lichtere methoden zoals de prikpil. Ik was benieuwd naar de reden hiervan.... De orale pil wordt afgebroken in de spijsvertering, waardoor meer hormonen nodig zijn dan wanneer je een prikpil gebruikt die rechtstreeks in de bloedbaan wordt gespoten.

Een condoom ter anticonceptie is zoals ik hierboven al heb genoemd is echt GEEN optie!!!! Ik ken meerdere verhalen ook waarbij het fout is gegaan.

Pijnbeleving is anders, maar ik vind het apart dat als de beschreven klachten écht zo erg zijn, dat de moeder van TS het niet serieus neemt. Het spijt me zeer, maar dit zet mij echt aan het twijfelen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:11

Yessy schreef:
Janine1990 schreef:

Bron?

Ik zal thuis even het boekje opzoeken ;) Had ik bij mijn pilgesprek gekregen van de dokter. Ik vond het schrikbarend.
Dus ik kom vanavond of morgen hier even op terug. :)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 13:14

Waarom mijn moeder me niet serieus neemt weet ik ook niet
Waarschijnlijk omdat ik 15 ben enzo
Tsjah als zij die pijn nou eens voelde dan was het anders geweest als zij daardoor ook aan de pil ging
Pfft, ik weet nou even niet wat ik nou of niet aan moet nemen
De een zegt niet doen , de ander zegt doen en weer een ander zegt slecht noem maar op

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:15

De prikpil is zeker niet lichter dan de gewone pil. De prikpil werk namelijk 3 maanden, weet je hoe gigantische hoeveelheid hormonen ze inspuiten om je cyclus 3 maanden plat te gooien.

Ik ben inderdaad benieuwd, 97% zwanger is wel bizar hoog bij goed gebruik!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:16

Janine1990 schreef:
Een condoom ter anticonceptie is zoals ik hierboven al heb genoemd is echt GEEN optie!!!! Ik ken meerdere verhalen ook waarbij het fout is gegaan.

Pijnbeleving is anders, maar ik vind het apart dat als de beschreven klachten écht zo erg zijn, dat de moeder van TS het niet serieus neemt. Het spijt me zeer, maar dit zet mij echt aan het twijfelen.

Een condoom solo is volgens mij altijd al ten zeerste af te raden, in combinatie met een zaaddodende pasta is het een vrij betrouwbaar voorbehoedmiddel, en dan heb ik het nog niet eens over een pessarium, een vrouwencondoom etc. etc. Alternatieven genoeg lijkt mij dus maar dat even terzijde.

In een ideale wereld zouden alle moeders even betrokken zijn bij hun kinderen, helaas leven we niet in een ideale wereld, waarbij ik niet wil zeggen dat de moeder van TS niet betrokken bij haar is, immers we horen het verhaal maar van 1 kant.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:16

corientjuhh schreef:
Waarom mijn moeder me niet serieus neemt weet ik ook niet
Waarschijnlijk omdat ik 15 ben enzo
Tsjah als zij die pijn nou eens voelde dan was het anders geweest als zij daardoor ook aan de pil ging
Pfft, ik weet nou even niet wat ik nou of niet aan moet nemen
De een zegt niet doen , de ander zegt doen en weer een ander zegt slecht noem maar op

Heb je er uberhaupt wel eens een serieus gesprek met je moeder over gehad?
Want volgens mij is het daar hoog tijd voor. Stel voor een afspraak te maken met de dokter en ga samen met haar heen.
Lijkt me vrij simpel. De dokter kan wel oordelen toch, er zijn vast plenty oplossingen.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 13:18

Ik heb er regelmatig een serieus gesprek met mijn moeder over gehad

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:19

* heb niet alles doorgelezen *

maar je kan gewoon naar je huisarts gaan ! ze hoeven jou moeder niet in te lichten dat jij de pil slikt ! is en blijft jou eigen beslissing :) (volgens mij vanaf 12 jaar, ik weet niet hoe oud je bent ?)