Spastisch?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Re: Spastisch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 19:31

Het ziekenhuis.. Tsjah. Tijdens mijn eerste aanval had ik alleen maar last van spasme. Ik kon nog gewoon ademhalen. Ik was aanspreekbaar, ik kon nog lopen, alles! Alleen had ik "wat" ongecontroleerde bewegingen. Daarom heeft mijn vriend toen geen 112 gebeld. Daarna ben ik naar huis gegaan (hij heeft me toen wel thuisgebracht met de trein en fiets). Die avond is uiteindelijk iemand van de huisartsenpost gekomen en die heeft me platgespoten en daarna ben ik doorgestuurt naar de huisarts waar ik nu een paar weken bij heb doorgebracht. Omdat ik steeds vaker aanvallen heb en het ook gewoon goed gaat word er niet gebeld. Ook is mijn vriend eigenlijk de enige die het echt zo hevig meemaakt omdat ik het vooral heb als ik in bed ga liggen. (Ja, meestal ben ik dus alleen als ik dit krijg!) Ik kan dan niet zomaar naar beneden lopen om mijn ouders te waarschuwen. Mijn vriend is ook pas net 20 en weet gewoon echt niet wat hij met zoiets aan moet. Hij kan me ook niet zomaar even naar de HA post brengen want hij heeft enkel een fiets. Mijn ouders zijn er gewoon echt niet met hun hoofd meer bij. Ondanks dat ik medicijnen kreeg waarbij ik geen alcohol mag drinken gingen ze me wijn aansmeren. Op de manier van: Marlyn wil je ook een wijntje? Antwoord: Mag niet met mijn medicijnen. Maar mijn ouders vinden dan dat dat best wel kan en schenken vervolgens gewoon wijn voor me in? Zij zijn gewoon ook de weg kwijt.

Maargoed ik ga nu. Ik breng vanavond nog even een update.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 20:20

oke meid....veel sterkte... :(:) en anders toch gewoon bellen als het je overkomt.... echt doen. zal dat nog lukken dan? voel je de aanvallen aankomen? zijn er bvb geen buren die je bvb zou kunnen vragen om evtl hulp?

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 00:36

Ik voel de aanvallen wel aankomen ja. Of eigenlijk begint het en word het steeds erger. Nu beginnen mijn buikspieren ook weer te kloten. Straks gaan mn benen, armen en nek dr achteraan..

Mijn buren ga ik hier echt niet mee storen. Bij al mijn directe buren is 1 of beide partners ziek(kanker).. Mijn achterbuurvrouw is afgelopen week naar huis gekomen om te sterven.. ;( (We hebben letterlijk een kankerbuurt)

Ik ga proberen even te mediteren in de hoop dat het dan beter word.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 07:04

ach zo...dat is dan ook geen optie.... hoe is het nu dan? ben je de nacht goed doorgekomen? :(:)

monzamonza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 08:33

Goeiemorgen,hier nog iemand die wil weten hoe het met je is.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 13:16

Hoi!

Het is even een paar dagen stil geweest vanwege sinterklaas, werk en school. Maar de afgelopen dagen ging best goed! Heb de nacht van 4 december nog behoorlijk moeite gehad met ademhalen en ben ook naar beneden gegaan om mijn ouders op te halen waarna ik op de bank uiteindelijk in slaap ben gevallen (om 5 uur 's ochtends). Toch maar naar school geweest waar ik om 2 uur weer ben vertrokken om naar bed te gaan. 'S avonds gewerkt wat eigenlijk echt heel lekker ging en die nacht op wat spastische bewegingen na geen last gehad! Vanacht ook amper, alleen vanochtend kreeg ik weer een aanval. Mijn vriend gaat volgende week waarschijnlijk mee naar de kinderarts dus nog even afwachten. :)

monzamonza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 13:45

Hoop voor je dat het beter gaat.
Ben benieuwd wat de kinderarts zegt.
Succes en beterschap

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:49

ben ook benieuwd hoe het afloopt nu...beterschap! :(:)

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 21:12

Even offtopic:

Maar.. Bah, bah bah! De buren zijn net hier geweest om te melden dat mijn buurvrouw is overleden.. Ze heeft iets meer als 2 jaar geleden borstkanker gekregen en twee weken geleden kreeg ze te horen dat het niet goed zat. Afgelopen vrijdag is ze overleden. Ik kan het niet geloven. Ze was zo'n lieve, vrolijke vrouw! oliebol he wat voel ik me nu poedersuiker :(

Godver het leven is oneerlijk ;(

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 07:37

jeetje...wat naar zeg... :(:) veel sterkte!

monzamonza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 12:26

Sluit me hier helemaal bij aan!
Goed op jezelf passen hoor!
:(:)
Bari schreef:
jeetje...wat naar zeg... :(:) veel sterkte!

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 15:06

ben wel benieuwd hoe het nu met is btw.... :o

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 22:23

Vanacht ging wel oke. Tot ik mijn armen even ging masseren (heb mn spieren denk ik een beetje verrekt tijdens het werk) Toen begon een aanval en die heeft aangehouden tot 3 uur vanmiddag. Het was geen hele erge aanval. Vanochtend een beetje last van mijn ademhaling, maar ben vanmiddag maar even een uurtje naar school gegaan (van 12.00 tot 14.00). Werd er om de 5 minuten gevraagt of het wel ging :(:) Ongeveer een half uur geleden is weer de volgende "aanval" begonnen. Mijn tenen zijn nu ook telkens gevoelloos. Het voelt zegmaar alsof ik er een paar uur lang te strakke ringen er om heen hebt gehad, maar ik draag helemaal geen teenringen ofzo..

monzamonza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 09:08

Als ik dat zo hoor zou het met hyperventileren te maken kunnen
hebben.
Vooral dat strakke gevoel en het gevoelloos zijn.
Maar wat het ook is;er moet gewoon wat aan gedaan worden1
Fijn dat ze je op school ook in de gaten houden en dus met je meeleven!!

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 21:20

Monzamonza: Hoe bedoel je het strakke gevoel?

Ik heb een afspraak gemaakt bij de kinderarts voor vrijdag. Haha. Toen ik die afspraak aan het maken was werd me gevraagt hoe oud mijn kind was :+ Er werd best verbaast gereageert toen ik vertelde dat ik het kind was :D Haha. Nouja. Ik begin nu wel op te breken. Ben echt doodmoe en mijn wallen zijn niet om aan te zien.. Eens kijken wat er vrijdag word gezegt :)

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 23:08

nou gelukkig maar. nog even en word je onderzocht....dan krijg je mschn nu snel duidelijkheid meid en dat moet nu ook. logisch dat breekt ook op, kost je lichaam klauwen vol van energie...laat ff weten hoe het ging? :(:)

monzamonza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 08:49

Ik moest even teruglezen maar ik bedoel dat gevoel wat je had alsof er ringen om je tenen hadden gezeten.
Maar goed nog even en je kan naar de kinderarts, gelukkig maar.
Ik ben benieuwd....

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 16:35

Nou ik ben terug.. Ze hadden een foutje gemaakt. Vandaag was er geen tijd :\ Het word volgende vrijdag.. Nog een week aanmodderen. Bah! Vanacht ook weer een half uur geslapen. De hele nacht aanvallen gehad. Kan me niet eens meer herinneren dat het is gestopt toen ik even in slaap viel of toen ik net wakker was. Pff.. Ik word er nu ondertussen zo moe van.

monzamonza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:43

Hè bah wat vervelend.
Voor hun is het een "foutje"maar voor jou is het veel rotter,inderdaad nog een week aanmodderen.
Nog even volhouden hoor!

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:44

jeee dat is niet zo fijn...ff volhouden nog... :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:45

Zilfstar schreef:
Oei, Ik zou toch idd huisartsenpost gebeld hebben vannacht of naar de Spoedeisende zijn gegaan. Dus hopelijk ben je daar nu ook naartoe. Dit klinkt als iets epileptisch ofzo of iets in de hersenen wat niet goed gaat. In elk geval iets wat absoluut niet goed is. Raar dat je vader boos wordt al weet ik niet wat je moeder heeft? Dus mocht je dit lezen en nog niet naar de Spoedeisende zijn geweest: doe dat dan maar mooi zo snel mogelijk. Dit klinkt niet als iets waar ze bij de HA post iets mee kunnen.

Epileptische aanvallen zijn véééééél heftiger, en ook korter geloof ik :)

Iig veel succes TS :(:)

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 15:02

Bluh! Rotaanvallen. Ze blijven maar komen :( Eigenlijk vooral als ik ga liggen. En als ik mijn ogen dicht doe heb ik het idee dat het nog erger word. Mijn vriend begon er laatst ook al over dat dat heb op viel. Ik ben vanochtend ook weer twee uur lang verlamt geweest. Echt niet lekker. Ik kan niet wachten tot het vrijdag is!

Ohja. En :D Ik had verteld dat mijn moeder ziek is en eigenlijk al opgegeven. Ze heeft Chronische meleuide leukemie en om te zorgen dat ze nog een paar jaar mee zou kunnen gaan moest ze getransplanteerd worden met stamcellen, maar deze moeten matchen met die van je donor en mijn moeder had heel toevallig hele zeldzame. Ze hadden al een jaar lang gezocht en eigenlijk al besloten dat ze haar niet meer wouden transplanteren omdat ze al te ziek was, maar nu.. Zomaar, ineens. Bij de laatste testen.. De laatste 3 mensen die haar een overlevingskans zouden bieden zat er een donor bij! In januari gaan ze haar waarschijnlijk transplanteren dus ik ben d'r gelukkig nog niet kwijt voorlopig. (Er zitten natuurlijk heel veel risico's aan vast en er is een behoorlijke grote kans dat ze overlijd tijdens de procedure maar er bestaat ook een grote kans dat ze nog 10 jaar langer mee kan!) :)

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 18:16

jakkie meid, dat is niet zo fijn dat je weer aanvallen had...nog even en dan naar de doktor, ik hoop dat je snel geholpen wordt! goed nieuws over je moeder idd...fijn dat er een donor is gevonden! :(:)

monzamonza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 18:29

Fijn voor jullie dat er een donor voor je moeder is!
Nog even volhouden tot vrijdag!

monzamonza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 08:00

Ben benieuwd hoe het bij de kinderarts was!