Stelling: Vriend maakt vriendin zwanger, vriend wil houden..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 00:06

Nell_ schreef:
Lastig! Want ik zou het zoiezo willen houden. Eigenlijk vind ik dat vrouw idd beslist. Het groeit immers in haar buik.
Alleen stel dat ik mijn vriend erdoor kwaijt zou raken? Aan de ene kant heb ik dat er niet voor over, maar aan de andere kant; ik zou never abortus laten plegen!

Gelukkig zou mijn vriend gewoon bij me blijven als het gebeurd! ;)

Tja dat dachten 100 andere vrouwen ook en nu? Nu doen ze het fijn alleen als een hippe single mom ;)

Nee als ik het niet wil wil ik het niet en heeft mijn vriend er niks in te vertellen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 10:32

shilady schreef:
Tja dat dachten 100 andere vrouwen ook en nu? Nu doen ze het fijn alleen als een hippe single mom ;)

Haha klopt ja. Soms denk je er aan toe te zijn als koppel maar blijkt het toch niet te gaan zodra er een baby bijkomt.

adecuada

Re: Stelling: Vriend maakt vriendin zwanger, vriend wil houden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:30

Oeioeioei lastige situatie!
Ik denk als ik (in mijn ogen) ongewenst zwanger zou zijn en mijn vriend het zou willen houden dan ik toch echt ff goed moet nadenken..
Ik zou ieder geval goed met mijn vriend praten en zijn kant van het verhaal aanhoren..
Maar als ik dan nog steeds dat kind niet wil, dan zou ik het denk ik laten weghalen.. Ik moet er dan tenslotte mee rondlopen niet hij..

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 16:13

Het is MIJN lijf en als ik het kind niet wil dan gebeurd het niet. Simpel.

Als ik het zou willen houden en hij niet en we zouden wel als relatie verder willen dan zouden we er heel goed over moeten praten.

Als het een one-night-stand was of de relatie is beeindigd dan zou ik met de vader een regeling treffen waarbij hij het kind niet hoeft te erkennen, vader is dan dus officieel onbekend.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 16:16

Nell_ schreef:
Lastig! Want ik zou het zoiezo willen houden. Eigenlijk vind ik dat vrouw idd beslist. Het groeit immers in haar buik.
Alleen stel dat ik mijn vriend erdoor kwaijt zou raken? Aan de ene kant heb ik dat er niet voor over, maar aan de andere kant; ik zou never abortus laten plegen!

Gelukkig zou mijn vriend gewoon bij me blijven als het gebeurd! ;)

Ik verwacht van mijn vriend dat ie 'in tijden van nood' (zo noem ik het maar even) altijd achter me staat. Als ie mijn beslissing niet ok vind en daardoor weg gaat, dan is dat zo. Blijkbaar horen we dan niet genoeg bij elkaar denk ik dan.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 16:19

Ik ben heel simpel daarom: Mijn lijf, mijn keuze.. Echter, buiten dit komen er ook practische dingen kijken die een keus kunnen beinvloeden.

Maar als vrouw heb je een keuze.. Ik zou gebruik maken van de keuzevrijheid :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:56

Tallie1979 schreef:
Ik ben heel simpel daarom: Mijn lijf, mijn keuze.. Echter, buiten dit komen er ook practische dingen kijken die een keus kunnen beinvloeden.

Maar als vrouw heb je een keuze.. Ik zou gebruik maken van de keuzevrijheid :)

daarom denk ik dat je er als man niets over kan zeggen.

De keuze zou bij mij vooral gebasseerd zijn op hoe gelukkig een kind kan leven. Kijk, ik denk niet dat een kind gelukkig kan worden als kind van een ouder dat niet op hem zit te wachten. Dat is de reden waarom ik abortus zou plegen. Ik zou zelf niet in staat zijn om een kind op te voeden, dus dat wil ik een kind dan ook niet aan doen. Maar op het moment dat er een papa is, die oprecht van z'n kind zou houden, en van het feit dat hij een kind heeft. Als hij die verantwoordelijkheid zou kunnen dragen, het kind de liefde en aandacht zou kunnen geven die het nodig heeft, in een stabiele situatie zit en het kind gezond en gelukkig kan laten opgroeien (okee, je kan niet in de toekomst kijken, maargoed als de papa tattoo Hanky is, die iedere week met een vrouw wipt en een kind erbij ' wel geestig' vindt, is de situatie toch beduidend anders :') ) Dan zou ik nooit het leven van een kindje opzij zetten omdat ik er niet op zit te wachten. Maargoed :) Dan zou ik wel overtuigd moeten zijn van het feit dat de papa het kan opvoeden tot een gelukkig kind, en de vader zou dan ook moeten accepteren dat ik die verantwoordelijkheid niet kan nemen (Ik ben 17, voor alle duidelijkheid :') ... En een chaoot die nooit ergens tijd voor heeft, laat staan een kind opvoeden ) Maarja. Ik weet niet of een kind gelukkig kan opvoeden met de wetenschap dat z'n moeder hem niet wilde. Ligt ook aan de situatie denk ik, of ik het kind op dat moment echt niet wil of dat ik het niet wil omdat ik niet de moeder kan zijn die een kind hoort te hebben.

Maar mijn keuze zou dus afhangen van hoe gelukkig en mentaal gezond (nogmaals, je kan niet in de toekomst kijken, maar puur uitgaande van het moment dat ik er ' achter zou komen dat ik zwanger ben ' ) het kind op kan groeien :)

Maartje1990 schreef:
Ik bedoel het niet als straf, maar je hebt toch zelf onveilige seks gehad? dan moet je daarna ook je verantwoordelijkheid nemen ;) en de dupe... hmm dat weet ik niet hoor. Dat hoeft helemaal niet :)

Wel banketstaaf, als je dan een jaartje 15 later een totaal verknipt psychisch verstoord kind hebt, wat wsl denkt ' was ik maar niet geboren' omdat het moet leven met een moeder die niet voor hem wil en kan zorgen. Dat dat kind dan louter alleen geboren is vanwege het principe ' eigen schuld dikke bult' ... en dan is het kind die bult.
Persoonlijk voor mij, zou het belang van het kind voorop moeten staan bij het nemen van die beslissing. Maargoed, dat had ik al duidelijk gemaakt :)

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 18:08

Ik vind dat de vrouw moet beslissen. Als ik het niet wil gebeurd het niet. Want stel het gaat toch fout tussen jullie twee in die 9 maanden of daarna, zit jij met een kind "opgezadelt" die je in eerste instantie niet zou willen. Nee ik vind dat de vrouw mag beslissen :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 18:12

vanitymay schreef:
Ik vin dgewoon niet dat je een man kan dwingen vader te worden als hij dat niet wil en een vrouw om moeder te zijn als die dat niet wil. Het is mi nogal raar dat een man in principe altijd verantwoordelijk is voor zijn nazaat terwijl er ook echt vrouwen zijn die een man echt misbruiken voor sperma en vervolgens ook nog eens een financiele plicht af te dwingen". Mannen kunnen nou eenmaal niet zelf beslissen of ze vader willen worden. Een ongelukje is zo gebeurd en als daarnaast een vrouw zegt dat ze aan de pil is oid en in the heat of the moment dus zonder condoom wordt gevreeen kan de man best raak schieten zonder dat hij het weet dat dat uberhaupt kan. Een man de rest van zijn leven aan iets binden voor een onvoorzichtigheidje (waar hij zelf dan niet op zit te wcahten..) vindt ik nogal cru en ik snap niet dat dat zo geregeld is...

De man moet het kind toch eerst erkennen voordat hij aan financiële verplichtingen moet voldoen? Als hij het echt niet wil, erkent hij het niet, en dan is het voor de wet niet zijn kind...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 18:20

En een man is zelf ook verantwoordelijk voor anticonceptie. Wil hij geen kind dan moet hij gewoon een condoom gebruiken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 18:22

verootjoo schreef:
vanitymay schreef:
Ik vin dgewoon niet dat je een man kan dwingen vader te worden als hij dat niet wil en een vrouw om moeder te zijn als die dat niet wil. Het is mi nogal raar dat een man in principe altijd verantwoordelijk is voor zijn nazaat terwijl er ook echt vrouwen zijn die een man echt misbruiken voor sperma en vervolgens ook nog eens een financiele plicht af te dwingen". Mannen kunnen nou eenmaal niet zelf beslissen of ze vader willen worden. Een ongelukje is zo gebeurd en als daarnaast een vrouw zegt dat ze aan de pil is oid en in the heat of the moment dus zonder condoom wordt gevreeen kan de man best raak schieten zonder dat hij het weet dat dat uberhaupt kan. Een man de rest van zijn leven aan iets binden voor een onvoorzichtigheidje (waar hij zelf dan niet op zit te wcahten..) vindt ik nogal cru en ik snap niet dat dat zo geregeld is...

De man moet het kind toch eerst erkennen voordat hij aan financiële verplichtingen moet voldoen? Als hij het echt niet wil, erkent hij het niet, en dan is het voor de wet niet zijn kind...

Met DNA onderzoek enz kan je het wel het e.e.a ;) De vrouw staat niet geheel machteloos, zou mooi worden dan. Een vent die zonder condoom wil vrijen omdat hij zichzelf niet kan controleren in the heat of the moment heeft gewoon pech als de vrouw zegt "ik houd het". Had je maar met condoom moeten vrijen. :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:22

pharagirlke schreef:
verootjoo schreef:

Met DNA onderzoek enz kan je het wel het e.e.a ;) De vrouw staat niet geheel machteloos, zou mooi worden dan. Een vent die zonder condoom wil vrijen omdat hij zichzelf niet kan controleren in the heat of the moment heeft gewoon pech als de vrouw zegt "ik houd het". Had je maar met condoom moeten vrijen. :j

dat is toch niet verplicht om aan mee te werken? En de vrouw kan toch ook aan een condoom denken... het moet wel van 2 kanten komen vind ik :j

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:27

verootjoo schreef:
ik ben sowieso al tegen abortus dus in mijn geval zou dat geen optie zijn, of vriendlief het ermee eens is of niet.

Verder vind ik dat het een beslissing van twee mensen is, en dus in overleg gebeurd. Kom je daar niet uit, dan is het laatste woord voor de vrouw. Maar ik vind wel dat zij goed moet luisteren naar de man.

Maar zou je er dan ook geen problemen mee hebben dat als je er samen niet uit komt en de man zegt dan houd het hier voor mij op?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:28

@ pharagirlke je kunt de vader niet verplichten tot een DNA onderzoek.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:29

verootjoo schreef:
dat is toch niet verplicht om aan mee te werken? En de vrouw kan toch ook aan een condoom denken... het moet wel van 2 kanten komen vind ik :j

De vrouw denkt al aan de pil, is het aan de kerel om aan de condoom te denken. Sowieso vind ik dat als jij als man absoluut geen kinderen neemt, het idioot om dan geen condoom te gebruiken. :+ De vrouw kan wel zeggen "ik neem de pil" maar die is ook niet helemaal veilig en bovendien weet je niet of ze die goed neemt :+

Sporter: ook niet via het gerecht? In dat geval is de vrouw dus eigenlijk geheel machteloos? Stel nou dat de vent een kind wil en de vrouw niet. Situatie die hier al aangehaald werd, dat de vader dus voor het kind zorgt. Als het kind geboren wordt zegt vader ineens "nee ik hoef geen kind". Dan zit de vrouw er mee?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:33

sporter schreef:
verootjoo schreef:
ik ben sowieso al tegen abortus dus in mijn geval zou dat geen optie zijn, of vriendlief het ermee eens is of niet.

Verder vind ik dat het een beslissing van twee mensen is, en dus in overleg gebeurd. Kom je daar niet uit, dan is het laatste woord voor de vrouw. Maar ik vind wel dat zij goed moet luisteren naar de man.

Maar zou je er dan ook geen problemen mee hebben dat als je er samen niet uit komt en de man zegt dan houd het hier voor mij op?

Nee, omdat ik principieel sowieso tegen abortus ben. Dus mocht het mij overkomen, komt het kindje er gewoon. Mijn vriend denkt er (zoals hij nu zegt) net zo over. Als het voor de man ophoudt, en hij wil er echt niks mee, niks financieel enzo zal het flink zwaar aankomen. Maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen zoiets moois, nieuw leven van een mens (!) weg te laten halen.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 20-11-09 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:34

x