Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Echwel schreef:daantjuhhh schreef:Iedereen zegt dat het niet mag.
Zonder Urine test.
Waarom staat er in de richtlijnen dan iets anders?
Definities
Volgens Van Dale is een richtlijn onder andere:
een aanwijzing van een te volgen gedrag of handelwijze'.
Kort gezegd is een richtlijn in de gezondheidszorg:
een aanbeveling voor het geven van de best mogelijke zorg aan een patiënt of cliënt.
Definities van het begrip "richtlijn" in de gezondheidszorg
De Gezondheidsraad1 publiceerde de volgende definitie:Richtlijnen zijn systematisch ontwikkelde aanbevelingen bedoeld om hulpverleners en patiënten te helpen bij het nemen van beslissingen over de gewenste zorg bij concrete gezondheidsproblemen. Het Kwaliteitsinstituut voor de Gezondheidszorg CBO2 gebruikt de volgende definitie:Evidence Based richtlijnen zijn wetenschappelijk onderbouwde, landelijk geldende, vakinhoudelijke aanbevelingen voor optimale zorg voor de patiënt. Ze zijn bedoeld om artsen en andere zorgverleners te ondersteunen bij de klinische besluitvorming. Ze bevatten ook patiëntenvoorkeuren, kostencomponenten en aspecten van implementatie.
definitie van een richtlijn:Een geheel van algemeen aanvaarde adviezen voor het medisch handelen in een bepaald onderdeel van de zorg. Richtlijnen beogen een leidraad te geven voor de dagelijkse praktijk en tegelijkertijd zo flexibel te zijn dat, afhankelijk van de patiënt en de situatie, van de richtlijn kan worden afgeweken om aan individuele behoeften tegemoet te komen.
Citaat:Ik denk het niet te weten.
Ik weet het.
Als je net 2 weken geleden je urine in hebt geleverd en je hebt precies echt exact de zelfde klachten.
Het is een blaasontsteking.
Zo moeilijk is dat niet te herkennen hoor.
Wardie schreef:Nou, er is naar mijn weten nog nooit iemand verslaafd geraakt aan een ab-kuurtje, maar je kunt natuurlijk wel resistentie krijgen door een verkeerde kuur te krijgen, dus huisarts zal misschien wel iets anders willen verzinnen voor je, maar dan zal hij jou (en je plasje) toch even moeten zien!
Nog even voor diegene die dacht dat ab niet helpt binnen een dag: dit is wel zo, ze geven alleen voor een dag of 5 mee om het echt te laten verdwijnen, maar in principe werkt het al na een dag.
Verder heeft veel drinken geen enkele zin, hierdoor verdunt je urine, terwijl geconcentreerde urine meer zuren en zouten bevat die de bacterieen ook tegen gaan. Cranberrysap/capsules en gulderoedethee helpen ook vaak goed.
Ben benieuwd of je nog naar je huisarts gaat vandaag TS, anders kun je misschien iets met bovenstaande tot die tijd.
Uthrick schreef:Ik vraag me zo maar is af hé... als jij echt zo ONT-ZET-TEND belangrijk en onmisbaar bent op je werk waardoor je niet even naar de h.a. kon vanmorgen, waarom kan je dan wel (zo veel) reageren in dit topic