Allebei nog maagd, zonder voorbehoedsmiddel of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 23:40

Palhaço schreef:
net voor en net na je ongesteldheid, zou je het toch zonder condoom kunnen doen? (wél daarbij goed de pil slikken) en rond je ovulatie extra safe mét condoom... ;)

haha die reactie van Pauline! :D :P

Het hele idee van de pil is dat je niet ovuleert...
Tenminste, dat is één van de drie zaken die ervoor zorgen dat zwangerschap (voor 99,9%) voorkomen kan worden.

Ik vraag me overigens af of pilslikkers zich überhaubt weleens verdiept hebben in de werking van de pil?
Misschien wel handig of leuk om te weten...
Door een kleine toevoeging van hormonen ( meestal een combi van oestrogeen en progestageen) stoppen je eierstokken met het rijpen van eicellen (=ovuleren). Daarnaast wordt de groei van de het baarmoederweefsel, waar de vrucht zich innestelt, geremd en wordt een zogenaamde slijmprop bij de ingang van je baarmoeder dikker en stugger zodat zaadcellen niet zo makkelijk door kunnen dringen. Dat is in feite hoe de pil werkt.

Als je een pil goed en trouw inneemt is het een betrouwbaar anticonceptiemiddel, uitzonderingen daargelaten.
Ben je echter slordig/vergeetachtig, ben je ziek geweest (diarree/overgeven) of heb je antibiotica gebruikt dan is de pil een stuk minder veilig en kan je alsnog zwanger raken.

Een condoom is echt een barrièremiddel. Zeer effectief als je het goed gebruikt en het heeft ook zeker de praktische kanten die Arabesk opnoemt. Maar als het condoom scheurt of iets dergelijks is het dus wel zaak (als je geen pil slikt) om meteen actie te ondernemen. Een condoom biedt overigens ook geen 100% bescherming tegen SOA, want een condoom bedekt gewoon niet alles. Je verkleint de kans wel enorm natuurlijk.

Het is dus eigenlijk een afweging van risico's die je moet maken. Meest safe is pil + condoom natuurlijk. Maar ik kan me voorstellen dat mensen een condoom best wel sfeerbedervend vinden en wellicht ook lastig (op de één of andere manier rollen die dingen nooit heel soepel af ofzo :o ) ....en dat is ook iets waar je je bij de eerste keer eigenlijk niet druk om wilt maken. Dan wil je gewoon ontspannen kunnen zijn en geen extra stress erbij van zo'n latex geval.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 23:44

Pauline schreef:
Ik zou gewoon zonder doen en dan genieten van het ouderschap... }:0

:=

Vjestagirl

Re: Allebei nog maagd, zonder voorbehoedsmiddel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 23:47

Beter met condoom dan met baby lijkt me

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 23:48

Sigrid schreef:
Het is dus eigenlijk een afweging van risico's die je moet maken. Meest safe is pil + condoom natuurlijk. Maar ik kan me voorstellen dat mensen een condoom best wel sfeerbedervend vinden en wellicht ook lastig (op de één of andere manier rollen die dingen nooit heel soepel af ofzo :o ) ....en dat is ook iets waar je je bij de eerste keer eigenlijk niet druk om wilt maken. Dan wil je gewoon ontspannen kunnen zijn en geen extra stress erbij van zo'n latex geval.

Of je rolt hem gewoon de verkeerde kant af, al lukt dat niet. :=

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 23:49

Ik zou de eerste keer niet de stress erbij willen hebben van het vergrootte risico op een kind!

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 23:51

...Laat ik niet in details gaan treden UW. Misschien heeft het met de anatomie van mijn vriend te maken. De eerste helft gaat nog wel...maar dan... En tis gewoon XL dus het zou wel moeten lukken zou je denken.

Maargoed, we gaan een beetje off.

Ik vind niet dat TS bang gemaakt moet worden als ze er toch voor kiest om zonder condoom, maar mét pil te doen.
Ik doe het al 7 jaar zo en ik heb nog steeds geen kind. Op de momenten dat het nodig was (ziek geweest, pil vergeten enz) uiteraard wel met condoom. Maar die waren (gelukkig) op 1 hand te tellen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 23:52

Unwritten schreef:

Jup, en dat van de stress 3x, waardoor het in plaats van leuk vooral erg duur wordt :+

Ergens denk ik ook wel TS: waarom niet? Als jullie beiden niet hebben aangerommeld met iemand anders en je trouw je pil slikt, maakt het toch geen klap uit of je het alleen de eerste 5, 10 of 50x met doet en daarna zonder?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 23:53

Yessy schreef:
Unwritten schreef:

Jup, en dat van de stress 3x, waardoor het in plaats van leuk vooral erg duur wordt :+

Ergens denk ik ook wel TS: waarom niet? Als jullie beiden niet hebben aangerommeld met iemand anders en je trouw je pil slikt, maakt het toch geen klap uit of je het alleen de eerste 5, 10 of 50x met doet en daarna zonder?

Geloof me, ik lag krom van het lachen naast hem, en hij heeft het condoom zelf maar gedaan _O-

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 23:54

@unwitten: beter jij krom dan hij krom :D

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 11:53

tamary schreef:
Stress, veranderingen in voeding, maar ook bv zwangere vrouwen in je directe omgeving kunnen de werking van de pil beïnvloeden. Als je geen risico wil op zwangerschap moet je een condoom gebruiken ookal ben je aan de pil. En ook ivm SOA's is een condoom aan te raden. Je weet pas zeker dat je ze niet hebt als je recent getest bent.

Is dat zo? Zwangere vrouwen?

Echt super toevallig gister nog een gevalletje van zwanger door de pil heen gehoord!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 12:01

Ik heb een idee :P Als jullie nu eerst eens allebei een soa-test laten doen (gewoon voor de zekerheid) en wanneer daar niks uitkomt kun je het gewoon zonder condoom doen mits je zorgvuldig omgaat met je pil :) Ik heb ook jaren de pil geslikt en het zonder condoom gedaan, niks aan de hand.. Extra opletten bij ziek zijn (overgeven/diaree) en bij het slikken van antibiotica of vergeten van de pil.
Ik zag iemand zeggen dat je eerste keer gewoon ontspannen moet zijn, en daar helpt een condoom niet bij zal ik je zeggen :P

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 12:06

Om een goed advies te geven: MET pil EN met condoom, dubbel safe :D

en nu mijn eigen ervaringen: ik heb in 2.5 jaar tijd bij mijn huidige vriend nog nooit een condoom gebruikt, alleen de pil.
Wel natuurlijk als ik ziek was geweest of als ik mijn pil een keer vergeten was. Maar die keren waren ook op 1 hand te tellen....

Verder kan een condoom bij je eerste keer wel fijn zijn, bijvoorbeeld als je er een hebt met extra glijmiddel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 12:14

Mmm, dan moet ik nu bij pilgebruiksters die niet zwanger willen worden uit de buurt blijven begrijp ik :Y) Ik hoop niet dat ik ook een potentieel gevaar ben door hier te reageren.

Het risico op zwanger worden als je de pil slikt lijkt mij te verwaarlozen, die kans is echt heeeeeel klein. Wel heb je ondanks dat je allebei maagd bent kans op een SOA, je weet pas echt zeker of je allebei clean bent als je een test hebt laten doen. Daarom kun je tot jullie je hebben laten testen beter ook een condoom gebruiken als je seks hebt.

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 12:18

SusanH schreef:
Mmm, dan moet ik nu bij pilgebruiksters die niet zwanger willen worden uit de buurt blijven begrijp ik :Y) Ik hoop niet dat ik ook een potentieel gevaar ben door hier te reageren.

Het risico op zwanger worden als je de pil slikt lijkt mij te verwaarlozen, die kans is echt heeeeeel klein. Wel heb je ondanks dat je allebei maagd bent kans op een SOA, je weet pas echt zeker of je allebei clean bent als je een test hebt laten doen. Daarom kun je tot jullie je hebben laten testen beter ook een condoom gebruiken als je seks hebt.

hahahaha wilde net zeggen, pas op hoooor :D

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 12:52

Nah zwangeren kunnen je pil beinvloeden? Ik heb al een hoop vreemde dingen gehoord als biologiejuf vroegah maar dit is wel een dieptepunt :') Sorry gyneacoloog ik kom niet meer, al die zwangere dames in de wachtkamer, mij een te groot risico.
_O-

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 12:54

Maagd of niet.. ook oraal kunnen dergelijke ziektes worden overgebracht.

Pas een nieuw vriendje... dus je kent elkaar nog niet superlang, wie zegt dat ie wel echt maagd is??

Double dutch is IMO de meest verantwoorde manier.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 12:57

Elicious schreef:
tamary schreef:
Stress, veranderingen in voeding, maar ook bv zwangere vrouwen in je directe omgeving kunnen de werking van de pil beïnvloeden. Als je geen risico wil op zwangerschap moet je een condoom gebruiken ookal ben je aan de pil. En ook ivm SOA's is een condoom aan te raden. Je weet pas zeker dat je ze niet hebt als je recent getest bent.

Is dat zo? Zwangere vrouwen?

Echt super toevallig gister nog een gevalletje van zwanger door de pil heen gehoord!

Whahahahaa ik lees het nu pas.

Hilarisch..

Volgensmij verwar je nu dat vrouwen die samenwonen tegelijk ongesteld kunnen gaan worden.
Maar dat zwanger zijn besmettelijk is :')

PLEASE , nee godzijdank niet :D

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 13:01

CM_ schreef:
Hilarisch..

Volgensmij verwar je nu dat vrouwen die samenwonen tegelijk ongesteld kunnen gaan worden.
Maar dat zwanger zijn besmettelijk is :')

PLEASE , nee godzijdank niet :D

haha zat ik ook te denken!
Mn zus en ik gingen vroeger ook vaak gelijk op ..

maar als zwanger besmettelijk is, zou ik nu ook al lang en breed zwanger moeten zijn, maar helaas .... :=

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 13:11

NonaWen schreef:
shilady schreef:
Ik zou het wel met doen
want er zijn ook ziektes die je kan krijgen als je vriend nog maagd is ;)

Dat wist ik niet ? :P

Ik zou het ook gewoon met doen.. op de lange termijn kun je dat rubberflubber wel weglaten..

Het is toch zo als je met je vingers aan een koortslip zit en dan met je vingers aan je geslacht dat je een bepaalde SOA krijgt?
En HIV is overdraagbaar via zwangerschap / geboorte . Toch :D ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:30

Ik verbaas me altijd over de reacties op dit soort onderwerpen. Je maakt mij namelijk niet wijs dat de meeste mensen in een langdurige relatie, waarvan de meid aan de pil is het standaard MET condoom doen.. Maak je mij echt niet wijs.. :n

Ik ben het met mijn vriend (beide geen maagd meer) meteen zonder condoom gaan doen, okee ook niet echt verantwoord, maar dat gebeurde.. Ik heb me na een aantal maanden voor de zekerheid nog laten testen op SOA's, niks aan de hand.
Vind condooms altijd zo'n dooddoener :+

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:36

tja, natuurlijk moet ik zeggen: doe het met!

maar als ik in jouw schoenen stond zou ik het zonder doen.

de vraag is inderdaad: is hij echt maagd? En hebben jullie geen andere vormen van seks gehad waarbij je een soa kon oplopen?

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:37

oja wat ik ook nog wil zeggen: het op lange termijn weglaten vind ik raar. Heb ik ooit eens gedaan maar toen hebben we onszelf eerst allebei laten testen.

Waarom stop je met een condoom als je langer verkering hebt? Dan nog kan je een soa aan iemand doorgeven zonder dat je wist dat je m had!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:40

Relaxed schreef:
Ik verbaas me altijd over de reacties op dit soort onderwerpen. Je maakt mij namelijk niet wijs dat de meeste mensen in een langdurige relatie, waarvan de meid aan de pil is het standaard MET condoom doen.. Maak je mij echt niet wijs.. :n

Ik ben het met mijn vriend (beide geen maagd meer) meteen zonder condoom gaan doen, okee ook niet echt verantwoord, maar dat gebeurde.. Ik heb me na een aantal maanden voor de zekerheid nog laten testen op SOA's, niks aan de hand.
Vind condooms altijd zo'n dooddoener :+

Ik verbaas me ook over dit topic. Zeker over de overdreven reakties. Ik ben 10 jaar samen met mijn vriend, en we doen het echt niet met condoom. Wat een (duur) gedoe. Ik heb de Nuvaring en mooi dat die betrouwbaar genoeg is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:17

Idd de vreemdste indianenverhalen doen de ronde. Hier heb je dus niks aan als je een serieuze vraag stelt. Gewoon lekker zonder condoom als je weet dat je allebei geen SOA hebt. Trek je niks aan van al die mensen die wel de klok vaag ergens hebben horen tikken maar geen idee hebben waar de klepel hangt.

_Marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:53

Als je een vaste relatie hebt, jij bent aan de pil en je week zeker dat jullie beide geen Soa hebben kun je het best zonder doen hoor. Ik ken eerlijk gezegd weinig mensen met een lange relatie ie het nog altijd met condoom doen dat gepruts :o