Ik ga grijs!!! (Denk ik....) Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 16:11

Nee sorry maar ik doe echt nog niet mee hoor. Ben ook al vanaf mijn 23e grijs
aan het worden (ben nu 38) maar moet er echt nog niet aan denken om als
grijze duif :D door het leven te gaan. Ben van mezelf eigenlijk donker, maar verf
mijn haar al jaren blond omdat de uitgroei dan niet zo opvalt :+

Vind wel dapper van je dat je het wil proberen +:)+

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 16:15

Oei wat dapper van jou zeg! Ik zou dat ècht niet kunnen. Met een grijze bol lopen kan je hele 65+ leven nog haha, je bent nog hardstikke jong! Lekker vlot kleurtje er in en naar de kapper gaan i.p.v. zelf doen. Bij de kapper hebben ze vaak hele zachte verfjes hoor, die doen niet zeer op je hoofd!

Maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten, wie ben ik om daar wat over te zeggen eigenlijk :Y) .

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 17:29

Hee Twut!
Zoals ik al een jaartje of zo geleden zei: Grijs verven en verder niks meer aan doen! Ken je die film van Stephen King: The Stand? Na haar nummertje met de duivel wordt Nadine Cross in 1 keer grijs, echt zow moowj! (ja, niet dat nummertje natuurlijk, maar haar grijze haar nadien :9 ) Zij is de reden dat ik al jaaaaaaren weet dat ik mijn net-niet-grijze-haar ook in een keer grijs laat worden, maar dan met behulp van de diensten van een erg engel-achtig kapstertje, dat nummertje hoeft van mij dan weer niet. _O-

Maarre, kapper al gebeld/besteld? :D

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 19:17

Anne Marie schreef:
Hee Twut!
Zoals ik al een jaartje of zo geleden zei: Grijs verven en verder niks meer aan doen! Ken je die film van Stephen King: The Stand? Na haar nummertje met de duivel wordt Nadine Cross in 1 keer grijs, echt zow moowj! (ja, niet dat nummertje natuurlijk, maar haar grijze haar nadien :9 ) Zij is de reden dat ik al jaaaaaaren weet dat ik mijn net-niet-grijze-haar ook in een keer grijs laat worden, maar dan met behulp van de diensten van een erg engel-achtig kapstertje, dat nummertje hoeft van mij dan weer niet. _O-

Maarre, kapper al gebeld/besteld? :D

Nee nog niet, saam doen?? }> }> Ik heb een heel engelachtig lief kapstertje... :))

Ibbel

Re: Ik ga grijs!!! (Denk ik....) Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:24

Hihi, wat een leuk topic. Ik ben vorig jaar gestopt met verven, en kreeg alleen maar te horen: wat zie je er leuk uit zo.

Wel mijn haar ook meteen van lang naar kort laten knippen, flink wat blonde plukken erdoor om de uitgroei te maskeren, en verder niet meuten.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:42

:wave: Postduif meldt zich!

daantjuhhh schreef:
[OOh ik ben nu 25 en ben 3 jaar geleden begonnen met grijs worden.
...
Als ik de 40 gepasseert zou zijn zou ik er lang niet zoveel problemen van maken.

Ik ben ook rond die tijd gaan verkleuren, ben nu dus 40 en geen haar op mijn hoofd die er aan denkt het grijs te laten :o Voel me dan zo oud :o
Van mezelf ben ik bijna zwart, dus het valt ook erg op. Gevolg, iedere 3 a 4 weken naar de kapper...
Heb ook een tijd gehad dat ik er allerlei gekke kleurtjes in gooide, maar ik hou het nu op BB (= Braaf Bruin). Blonderen is echt de moord voor mijn pluiskop |(

Breghje schreef:
Zeeeeer herkenbaar!! Soms zie je meiden met van die lekker nonchalant opgestoken haren, zo met één klein klemmetje erin ofzo. Nou... ik heb minimaal twee van die grote grijpers nodig en dan idd, na een uur (mét betonlak erin een halve bus ofzo) is het effect weer weg.

Ik heb dus krullen, maar de nonchalant-look werkt bij mij dus ook niet _O- dat ziet er NIET uit :D Daar ben ik wel jaloers op, meiden die zo hup hup hun haar gezellig hebben zitten. En dan werkt die hobby die we hebben: paardrijden, met HOERA, een cap op je kop ook vaak lekker mee :D

Maar respect hoor, voor de meiden die het grijs gaan laten, ben benieuwd hoe jullie coupes er uit zien!

Yvettee_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:18

heb mijjn haar ook geverfd maar ben pas 15 ;p
me broer zegt soms als ik uitgroei heb dat ik grijs ben mar dat lijkt zo omdat me eigen haarkleur donkerblond is en ik het een beetje bruinig geverfd heb.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:36

Dit topic is goed voor m'n zelfvertrouwen! Ik haalde altijd zo nu en dan een zwarte haar uit m'n verder bruine haar... maar helaas werd dat afgelopen winter een grijze/witte. En die ene werden er 2, en toen 5, en toen 20, en inmiddels ben ik gestopt met tellen (auw) en ik eigenlijk ook een beetje met alles eruit trekken (dubbel auw).
Op zich geen vreemd iets, maar ik ben nog geen 23... ik zit dus nu een beetje te twijfelen: alles verven, of wat highlights erin om het te verbergen?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 23:21

Zo lang je het met highlights kunt camoufleren zou ik dat doen :D

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 00:15

Dank je voor je morele steun, Breghje.

*\o/*

Ik begin wel uitgroei te krijgen... Misschien doe ik er wel alleen een klein, piepklein tijdelijk spoelinkje door. Dat kan toch wel he, dan heb ik niet zo'n kleurverschil op mijn hoofd. :P

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 09:43

Ibbel: Wat stoer dat je het meteen kort hebt laten knippen *\o/* !! Dat is voor mij nog net een stapje té stoer, ik heb het nu halflang en het kan lekker in een staartje weer (normaal groeide het tegen de klippen omhoog, nu na mijn 39e is dat gestaag minder geworden dus ben niet meer zo'n radicale durfal met mijn struikgewas) dus ik laat het in elk geval voorlopig nog even zo.

IkBenEllen, jaaa op die meiden ben ikdus ook jaloers ^) . Die doen die cap af na een urenlange buitenrit, schudden een keer dat haar los, doen een klemmetje erin en klaar. Sta je daar met je zweetharses met pinnetjespluimen.... helemaal gefrustreerd te zijn... >;) .

Yessy, op jou leeftijd was ik gewoon nog stug aan het verven, maar wat highlights erin om te kijken hoe je het gaat vinden kan toch ook, vind je het niks is de pot verf zo weer opengerukt toch?

Zoolgangster, graag gedaan!! Wij betonblondjes steunen elkaar :)) ! Spoelinkje mag, verven mag, alles mag in feite.

Lijkt me trouwens leuk om eens foto's van ons grijze haar neer te zetten, zal mijn hubbie vanaaf wel eens vragen mijn uitgroei aan de achterkant te fotograferen. Als ik dan van de schok bijgekomen ben zal ik het hier wel plaatsen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 10:30

Doe het maar gewoon! Mijn moeder heeft jaren geverfd en kreeg haaruitval bij wenkbrauwen en hoofdhaar. Ze heeft het toen terug gekleurd, kort geknipt en toen was het zo grijs. Wij hebben haar voor gek verklaard, dat kon toch niet als moeder zijnde (ze was toen eind 40). En nu, ze krijgt van iedereen complimentjes, heeft een giga haarbos en omdat ze geen rimpels heeft, ziet ze er hartstikke jong uit!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 20:01

Breghje schreef:
IkBenEllen, jaaa op die meiden ben ikdus ook jaloers ^) . Die doen die cap af na een urenlange buitenrit, schudden een keer dat haar los, doen een klemmetje erin en klaar. Sta je daar met je zweetharses met pinnetjespluimen.... helemaal gefrustreerd te zijn... >;) .

Oh je kent ze ook hoor ik :D
En dan zeggen ze: oh dan moet je die en die shampoo proberen, of die mousse, weet ik veel :+
NEE DAT HELPT NIET!!! -:(-

Ik heb net serieus 5 foto's van mijn lokken gemaakt, maar allemaal even snel gewist, sorry, die mogen ECHT niet openbaar :D
Direct weer hop hop hop naar de kapper :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 20:06

O nee, ik laat mijn grijze haren voorlopig nog wel eventjes wegwerken, ik vind het nog te vroeg om zo grijs te zijn als ik daadwerkelijk ben. :D Van mezelf ben ik ook al lang niet meer zo blond, ik word steeds donkerder met steeds meer grijs erdoor.
Lang leve de kappers en het blonderen! :D

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 08:16

IkbenEllen: Jaaa idd, dan proberen ze je ook nog eens te helpen... van de wal in de sloot want alsof we niet het hele Kruidvat assortiment thuis hebben staa :( n...in drievoud ^) ..

Foto's maken van mijn struik is nog niet gelukt, te donker en ik wil in daglicht bekijken :+ . Dus zal van het weekend zijn, dan ga ik ook langs kapstertje om te zien wat handigste is, gewoon laten groeien of toch de laatste keer verven. Maar beloofd is beloofd!!

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:44

KarinvdM schreef:
O nee, ik laat mijn grijze haren voorlopig nog wel eventjes wegwerken, ik vind het nog te vroeg om zo grijs te zijn als ik daadwerkelijk ben. :D Van mezelf ben ik ook al lang niet meer zo blond, ik word steeds donkerder met steeds meer grijs erdoor.
Lang leve de kappers en het blonderen! :D

Hihihi, zelfs Karin wordt al grijs....grappie!

En ff off-topic: M. en ik zijn weer 'aan het werk'...eindelijk!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:46

8 jaar geleden was ik dat ook al Dorothea, maar toen liet ik het ook al weg werken. :D

Tof, super nieuws! :)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 08:46

Breghje schreef:
Foto's maken van mijn struik is nog niet gelukt, te donker en ik wil in daglicht bekijken :+ . Dus zal van het weekend zijn, dan ga ik ook langs kapstertje om te zien wat handigste is, gewoon laten groeien of toch de laatste keer verven. Maar beloofd is beloofd!!

O:) O:) :D

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 09:16

Eeehmmm.... jaaahaaaaa vorig weekend kwam er iets tussen maar nieuw weeekend nieuwe ronde nieuwe kansen :D

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 09:24

Mijn moeder heeft het ook helemaal grijs. Zij heeft van dat mooie zilvergrijze haar, van nature :) Ze heeft een kort kapsel en krijgt daar heel vaak complimenten over :j

Ik vind het veel mooier dan uitgegroeide verf :o

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 09:35

Mijn moeder heeft dat inderdaad ook, maar he.... tis mijn MOEDER he :D

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 09:38

Nou ja, ik ben sinds maandag 24 jaar.. zou een beetje vreemd zijn als ik zelf al helemaal grijs zou zijn :D Zij is 54 en dan kan dat goed :)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 09:45

Ik ben bijna 41 ;) vind het ook nog veul te vroeg :o

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 09:49

Breghje schreef:
IkBenEllen, jaaa op die meiden ben ikdus ook jaloers ^) . Die doen die cap af na een urenlange buitenrit, schudden een keer dat haar los, doen een klemmetje erin en klaar. Sta je daar met je zweetharses met pinnetjespluimen.... helemaal gefrustreerd te zijn... >;)
Zo herkenbaar en dan hoor ik helaas ook bij de laatste groep :\

Ook bij mij al heel lang grijze haren in het vizier. Ik verf ze zo eens in de 2 a 3 maanden, maar naar een paar weken komen de eerste grijze haren er weer doorheen. Dat kan ik nog wel aanzien :D

Van de week zei een collega (mannelijk, 20 jaar) heel erg subtiel (not); " je hebt grijze haren :oo, hoe kan dat nou "
Die leeft nog in een denkwereld dat alleen 50 plussers grijze haren hebben.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 09:56

van de week de eerste ontdekt, heb hem d'r vakkundig uit gesjort :D
moet nu meer en meer denken aan een opmerking die m'n vroegha moeder nogal eens uitkraamde, zeker nu zoonlief
ook dichter en dichter bij de pubertijd komt
als zus en ik wat hadden uitgevroten....Grijze haren krijg ik van jullie _O-
't zal toch niet he :=