Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Chiqa schreef:Ik heb het idee dat iets al snel een fobie wordt genoemd,
beetje bang en hoppa ze denken al dat ze een fobie hebben, ik vind prikken ook niet fijn hoor maar het is wel te handelen.
Bij een fobie zie ik voor mij, dagen van streek, nachten niet kunnen slapen, trillen zweten en zelfs flauwvallen, lichamelijke klachten.
Zijn er mensen die dat echt hebben, bestaat dat?
Dat jij dan zegt dat je je daar niks bij voor kan stellen, oke dat kan, maar er zijn mensen die het dus wel hebben, ondanks dat het ''maar'' een speldenkopje is

Maar er zijn mensen met échte fobieén en daar ben ik er 1 van. Misschien vind jij het overdreven, maar voor mij is prikken een regelrechte hel 
Mensen die dat zeggen, weten niet hoe iemand met een naaldenfobie erover denkt. Dus makkelijk praten kan allemaal wel, maar of het zal helpen? Nee dus.. sharoontje schreef:Cindy; Dat kan jaMaar er zijn mensen met échte fobieén en daar ben ik er 1 van. Misschien vind jij het overdreven, maar voor mij is prikken een regelrechte hel
Ik kan mezelf ook altijd zo kwaad maken over mensen die er zo makkelijk over praten. ''Gewoon doen, je voelt er niks van, even doorzetten, even op je tanden bijten, je voelt het maar even.'' Tja sorry, maar dat is dus bij mij niet van toepassingMensen die dat zeggen, weten niet hoe iemand met een naaldenfobie erover denkt. Dus makkelijk praten kan allemaal wel, maar of het zal helpen? Nee dus..

)
(heb ik nog nooit gedaan)
Veel confrontatie helpt helaas niet bij mij.
Dat was echt een drama. Gelukkig hoef ik pas over een half jaar opnieuw naar de tandarts. 
Maar in mijn arm vind ik dus weinig aan. Geef me vaak wel over, maar toch heb ik het 10 keer liever in mijn mond. Hoewel een enting natuurlijk wel heel wat anders is dan een verdoving, ook qua spuiten.