Grote(re) littekens

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:29

ik heb een litteken van mijn vaders hondje, heel fijn :P
kwam door de rolriem en zij liep tussen mn benen door en toen schuurde de riem om mn rechterbeen.. en toen brande het er helemaal in.. nu loop ik dus met n mega litteken als een soort van enkelbandje maar dan iets hoger en alleen aan de voorkant..

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:31

Heb er 1tje over de gehele lengte van mn kuit, broerlief wilde de deur niet opendoen dusja dan trap je toch gewoon de ruit eruit }> met als gevolg een zeer scherpe punt van het glas dat zich door verschilende lagen weefsel sneed.

Geen pijn van gehad omdat deze voorbij de zenuwen gesneden had, moeders gebeld die zegt plak er maar even een pleister op en kom maar hiernaartoe (heeft eigen zaakje paar straten verder) dus ik met een lap van een halve meter die kant opgelopen en eenmaal aangekomen moeders lijkwit maar even de huisarts gebeld.

Zaakje gehecht en 6 weken rust (dus niet) en een flinke onsteking gekregen. heb nu een mooie streep over mn kuit die overgens een heel stuk geslinkt is :D

Zo dat was mijn verhaal overgens meer dan 8 jaar geleden hoor ik trap nu geen glazen deuren meer in :P

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:05

Ik heb een litteken onder mijn linkerwenkbrauw. Kwam in 2003 nogal hard in aanraking met de punt van een voerbak. Lag tot op het bot open maar ik zat met een doodziek paard en kon dus niet weg om het te laten hechten. Is wel redelijk goed uit zichzelf geheeld en mooi glad.

En ik heb een litteken aan mijn onderkantje :D. Flink uitgescheurd tijdens de bevalling ;).

tanya89

Re: Grote(re) littekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:24

Ik heb ook een litteken door mijn wenkbrauw (verticaal) van ongeveer 2 cm. Vroeger tegen de verwarming gevallen. Ik kan mijn wenkbrauw niet epileren zoals ik dat wil, anders zit er een hap in, want er groeit geen haar op die plek. Meeste mensen valt het niet op, sommige vragen of ik een wenkbrauwpiercing heb gehad en m'n zus vind het zelfs stoer. Het hoort bij me, weet niet beter..

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:32

ik heb een litteken van ongeveer 6 cm op mn bovenbeen zitten, toen ik een jaar of 10 was vond ik het leuk in de duinen te spelen (waar je niet mocht komen) en toen kreeg ik een stuk glas in mn been. het zat zo diep dat het niet eens bloedde en was toen wel 10 cm lang. nu al een stukje gekrompen. heb het niet laten hechten maar gewoon dicht laten groeien.

Daarnaast heb ik nog een litteken van min. 10 cm bij mn sleutelbeen zitten. dit door een ongelukkige val toen ik 16 was van mn jonge pony toendertijd. sleutelbeen dubbel gebroken (dubbele operatie) en het stak bijna door mn huid. heb er ook niets aan laten doen, in het begin vond ik het vreselijk en mocht ik alles wel weg laten laseren van mn ouders maar vond dat zonde van het geld. en begon ze later wel stoer te vinden haha;-) heb er nu iig geen problemen meer mee:-)

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 08:20

Ik heb er net een nieuwe bij :D
Ik ben geopereert aan mijn been en deze is ongeveer 30 cm lang.
ik heb een ziekte HME/MO en aan mn ene been al bijna één meter littekens.

En aan mn arm zo'n 15 cm en mn vinger 4 cm.

Ik lig nu lekker op bed, moet nog vijf weken ;(

Sterkte aan alle op dit moment patienten :(:)

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 13:59

Ik heb een litteken bij mijn lip door een shisis. ik kreeg toen ik plastisch chirurgie liet doen de tip om te masseren en te smeren met zo een tubetje bio hupseldeflups zalf. Ik heb er uiteindelijk een mooi litteken aan overgehouden. Zeker in vergelijking met andere mensen die ook een shisis hebben.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 14:02

litteken op mn buik iets schuin boven mn navel. Zit er al mijn hele leven. Toen ik baby was kon ik op een gegeven moment niets meer binnen houden. Moeders naar de dokter, maar dat was niks, gebeurde vaker bij baby's ze moest maar afwachten tot morgen.

Moeder gelijk vanuit de dokter naar het ziekenhuis gegaan, want ze vertrouwde het niet. Bleek dat ik een maagvernauwing had, en het eten dus gewoon niet verder kon. Dokters waren verbaasd dat ze niet eerder was gekomen :? randje van de dood dus. En toen een heel klein litteken, maar kleine meisjes worden groot, en het litteken is meegegroeid.

Het is niet enorm, maar mensen die het voor het eerst zien valt het ook echt wel op. Zélf vergeet ik soms gewoon dat ie er zit. Litteken? waar? oooh die... :')

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 22:38

Mijn dochter heeft een geweldig lelijk litteken op haar kuit ten gevolge van een ongeluk in "natuurwater".
Ze sprong van de wal in het water en haar kuit raakte daarbij een stukje boomstronk welke uit de oever stak.
Het heeft 3 jaar en 3 (herstel)operatie's geduurt voordat de wond dicht zat !

Ik heb geen idee hoe ik een foto op bokt kan zetten, dus... wie er eentje voor mij wil plaatsen... geef maar een mailadres via pb.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 22:42

Ik heb een groot litteken op mijn hoofd zitten. Waardoor kan je lezen door onder op de link in mijn onderschrift te klikken.

Ik heb er niks aan gedaan om die te verbergen, omdat het onder mijn haar zit. Ik kan wel zeggen dat na 18 jaar ik er nog wel steeds in de regelmaat last van heb hoor.

Kennen jullie dat ook?

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 12:49

k heb er last van met temepreatuur wisseling (voel altijd aan m'n litteken wanneer het gaat sneeuwen :+ ) en als er onweer in de lucht hangt word t litteken ook een beetje paarsig.
Maar kanniet zeggen dat het pijnlijk is, meer een trekkerig/tintelig gevoel.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 12:54

littekens..pfff.. ;)

heb er wel een paar. :D

Toen ik anderhalf was ben ik geopereerd aan Heup displasie. Dus nu een mega litteken in mijn lies. waar ik me vroeger heel erg voor schaamde. :o nu niet meer hoor, hoort gewoon bij mij :D

Toen ik 4 jaar was ben ik gebeten door onze herder, littekens op mijn gezicht boven mijn oog en bovenop mijn hoofd.. op mijn hoofd moet ik nog steeds goed bedekken als ik mijn haar in een staart draag.

Verder op mijn op mijn benen hier en daar wat littekens waarvan weet ik niet meer. 8-)

Oja ook nog op mijn hand, geopereerd, had ineens een dikke bult op mijn had en die is weggehaald.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 15:03

Ik heb er last van als het koud is, maar dat is met name omdat ik dan kippevel krijgt en dat voelt erg akelig aangezien ik nog geen gevoel in de huid heb etc. En het litteken staat nog behoorlijk strak dus dat voelt allemaal wat raar aan.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 15:06

Ik heb geen groot litteken, maar 5 kleinere op mijn buik door een operatie. Ik ben redelijk snel na de operatie gaan smeren met Bio-Oil, en mijn littekens zijn erg mooi genezen. Het is natuurlijk moeilijk te zeggen of dat het door die Bio-Oil komt, of dat het gewoon 'natuurlijk' mooi genezen is.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 15:46

_Kiki_

Mijn littekens, van mijn darmoperatie en 3 zoekoperaties, zijn heel mooi genezen. Zonder allerlei smeer dingen is het heel mooi huidkleurig geworden.
Je ziet het nog altijd, maar kom op. Littekens horen nu gewoon bij mij. :)
Vroeger heb ik er ook nooit problemen mee gehad, maargoed, ik werd net 7 toen ik in het ziekenhuis lag.
Ik heb het een super tijd gevonden, buiten de slangetjes, echo's, röntgenfoto's en de operatie natuurlijk! :D