een kilo per week, dr. Frankdieet ?????

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:01

garny95 schreef:
ik heb al een halve pot augurken op, kan dat erg veel kwaad ?

Als ze maar lekker waren.
Geen idee, ik heb me nog niet verder in het dieet verdiept.
Misschien had je er een plakje runderrookvlees bij moeten eten.
Pas na de 15e wil ik beginnen.

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:14

Ik heb me ook ingeschreven. Omdat er nog geen reactie is, ben ik alvast begonnen met Atkins. Dat ken ik nog van vroeger. Na de bevalling van mijn zoon ( nu 23 jaar) heb ik dat gedaan en ben ik dertig kilo afgevallen. Helaas door rugblessures en niet meer kunnen sporten weer ontzettend gegroeid. Maar nu wil ik echt weer afvallen. Is ook beter voor mijn rug.

Ik heb de dieetlijstjes van Atkins er weer bijgepakt en ben vol goede moed begonnen en inmiddels ben ik al 8 kilo kwijt.
De eerste twee weken zijn heel streng en daarna vind ik het prima gaan.
Ik ontbijt met een gekookt ei of gebakken met ham of spek en een stuk kaas.
's Middags eet ik een salade met eventueel een ei of stukjes vleeswaar of kaas.
's Avonds eet ik heel veel groente en een stuk kipfilet of ander vlees of vis. En gebakken champignons, die vervangen voor mij de aardappels.
Tussendoor mag je tomaat, augurk, komkommer in vleeswaar gerold. Of asperges. Of je neemt een blokje kaas. Mag ook brie zijn bv.

Ik heb geen honger, dus ik zet nog wel even door. Ben benieuwd met wat voor recepten dr. Frank komt.

garny95

Re: een kilo per week, dr. Frankdieet ?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 12:32

klinkt lekker haboshof, water loopt me in de mond, ik loop een beetje doelloos rond omdat we nog niets hebben ontvangen en ik niet echt weet wat ik moet doen, ik heb hier nu zoveel gelezen van atkins dat ik hier maar mee ga starten, ik ben deze week al 2,1 kwijt vanaf dinsdag door geen suiker en koolhydraten meer te eten dus een goede start.
Complimenten voor de 8 kilo die er al af zijn, lijkt me een super vooruitzicht...

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 12:33

tienus63 schreef:
Inschrijven via banknummer: 12 34 56 789 ovv naw-gegevens. ;)

haha die had ik nog niet gezien.... en wat nu als ik geen spek lust.... :D

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:35

Eet ik jouw portie wel op.
Voor speklapjes (al dan niet met geraspte rode bietje met gebakken uitjes) heb ik graag een galaanval over.
Voor de uitgebakken spekkorstjes ga ik minder ver.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 12:42

jij mag mijn portie....

over het atkinsdieet mag je onbeperkt alles eten van wat hij opgeeft, n beetje je verstand gebruiken natuurlijk....
en ik zag fetakaas niet staan, mag je dat wel de eerste weken ?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 13:07

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 13:09

Ook ik heb destijds gelijk gereageerd maar vond dat het allemaal wat lang duurde voordat ik bericht kreeg. Nog steeds heb ik het dieet niet binnen.

Wel eerder ervaring met koolhydraatloze dieten, en dan vooral Scarsdale. Beviel goed maar om duistere redenen lukt het nu dus niet om het vol te houden. Val elke keer terug dus gokte op dit dieet om het wél vol te houden.

Overigens klinkt dat Atkins wel heel erg vet zeg, komt dat niet je oren uit op een gegeven moment??

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:21

garni95 ik haal een zelfbakzak brood,en dat hebben ze bij ons bij de Albert heijn.Die crackers hebben ze daar ook.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:09

tuurlijk mag je fetakaas in de eerste weken.
Ik zal even een lijstje copiëren met wat je mag:

In de inductie mag je; eieren, vlees, vis, kip, 100gr kaas, 60 ml slagroom, 300 gr groente (van minder of gelijk aan 3 gram Kh/100 gram of minder) waarvan 100 gr warme groenten. Roomboter of olijfolie gebruiken om in te bakken.

Dat moet je minimaal 14 dagen volhouden, ook liever geen of weinig zoetstof gebruiken, om je insulineproductie tot rust te krijgen.
Je gebruikt minimaal 3 tot 6 maaltijden per dag.
Dit mag je max 6 maanden volhouden.

Als het goed gaat kun je proberen iets toe te voegen zoals bv. proteïne poeder. Wanneer je dan stil blijft staan met je gewicht, dan kun je er niet tegen en moet je het nog even laten staan. Dit geldt voor sommigen ook bij gebruik van zoetstof.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:16

Is het echt dat je dit dieet 6 maanden mag volhouden met geen fruit en volkorenproducten en maar 100 gram warme groente?
Dat klinkt mij eerlijk gezegd niet erg gezond in de oren.. :n

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:18

het wordt niet aangeraden, vanaf 2 weken die inductiefase mag je al over naar steeds een paar meer producten proberen.
EN voor de rest moet je echt 300 gram groenten eten, probeer dat maar eens, dat is meer als dat ik eerst deed.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:21

Oke dan klinkt het al anders, ik schrok er al van.
Zelf heb ik vandaag denk ik wel 400 gram groente gegeten ( wel warm) maar ik volg dit dieet ook niet. Tenminste ik volg het hier maar niet irl :)

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 18:52

hermlein1989 schreef:
tuurlijk mag je fetakaas in de eerste weken.
Ik zal even een lijstje copiëren met wat je mag:

In de inductie mag je; eieren, vlees, vis, kip, 100gr kaas, 60 ml slagroom, 300 gr groente (van minder of gelijk aan 3 gram Kh/100 gram of minder) waarvan 100 gr warme groenten. Roomboter of olijfolie gebruiken om in te bakken.

Dat moet je minimaal 14 dagen volhouden, ook liever geen of weinig zoetstof gebruiken, om je insulineproductie tot rust te krijgen.
Je gebruikt minimaal 3 tot 6 maaltijden per dag.
Dit mag je max 6 maanden volhouden.

Als het goed gaat kun je proberen iets toe te voegen zoals bv. proteïne poeder. Wanneer je dan stil blijft staan met je gewicht, dan kun je er niet tegen en moet je het nog even laten staan. Dit geldt voor sommigen ook bij gebruik van zoetstof.

thnx ;)

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:53

Mmmm mijn Atkinslijst is wel anders, maar dit is dus van meer dan 20 jaar geleden.

ontbijt
Koffie of thee
eieren met spek of met ham (tomaten en kaas)

Middag
Vlees, vis, wild of gevogelte
asperges,tomaten,augurken, champignons, sla, zuurkool, bloemkool,rode kool,witte kool, broccoli.
Mag met olie of mayonaise
koffie, thee,mineraalwater

Avond
net als de middag

Je mag ook; worst, kaas olijven, sardientjes in olie, vleesbouillon, van blok of poeder, kwark.

Geen suiker
geen alcohol
koken en braden met boter of olie
Alles mag in onbeperkte mate gegeten worden.

En dit twee weken lang...
Geloof me, je hebt geen honger en in het begin ga je misschien wel snaaien, dus steeds een stukje worst of kaas,of komkommer ofzo , maar dat gaat vanzelf over.

Deze twee weken heb ik al gehad , nu dus week drie.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:58

ik zal even kijken voor de groentenlijst die ik ken , is wel redelijk lang:
Let op*
Volgens de regels van het nieuwe boek mag je per dag 300 gram groente waarvan minimaal 200 gram sla en maximaal 100 gram andere groente.
Dit kun je ruim opvatten, onder sla worden eigenlijk alle rauwe groenten verstaan met 3% kh of minder (hieronder in de lijst dus fase 1 genoemd). Daarnaast mag je nu in inductie dus 100 gram "andere groente", dus gekookte en/of uit de "fase 2-lijst" dus met 10% kh of minder.

Ik zie de laatste tijd veel berichtjes langskomen over welke groenten nou zijn toegestaan in welke fase. Volgens mij is het zo dat in de inductie groenten met maximaal 3 % KH zijn toegestaan, in fase 2 groenten met maximaal 10 % en in fase 3 en 4 kun je voorzichtig de rest van de groenten proberen. Klopt dit?
Er zijn echter een aantal uitzonderingen, dan zitten er weinig KH in, maar bestaan deze KH uit de slechte suikers en kun je er daarom er beter een fase mee wachten.

Verbeterde versie:***

Fase 1 Groenten max 3%
Alfalfa 1
Andijvie/krulandijvie 1
Asperges 3
Bleekselderij 2
Bloemkool 3
Broccoli 3
Champignons 0,5
Chinese kool 1,5
Courgette 2,5
IJsbergsla 2
Komkommer 2,5 (zonder pitjes 1)
Koolraap 3
Paksoi 1
Raapstelen 0,5
Rabarber 2
Sla/veldsla 1
Snijbonen 2
Spinazie 1 a 2 (let op etiket)
Witlof 2
Zuring 2,5
Zuurkool 1 (let op etiket!)

Fase 2 Groenten max 10 %
Amsoi 5
Aubergine 5
Avocado 6,5
Bamboespruiten 6
Bieten 3
Boerenkool 4
Cichorei 3,5
Groene kool 4
Klaroen 4
Knoflook 31 (je gebruikt er maar heel weinig van en het is erg gezond)
Knolselderij 7
Koolrabi 4
Kouseband 7
Lenteuitjes 10
Olijven 7
Paprika (rood) 10
Paprika (groen) 5
Paprika ( geel) 6
Peultjes 5
Pompoen 8
Postelijn 4,5
Prei 5
Princessebonen 5
Raap 4
Radijs 4
Rettich 5
Rode biet 7,5
Rode kool 5
Savooiekool 4
Snijbiet 4
Sperziebonen 5
Spitskool 4
Spruiten 7
Tauge 3 (KH komen van zetmeel)
Tayerblad 4
Tomaat 3 (KH komen van suikers, zonder pitjes minder KH)
Ui 10
Venkel 4
Witte kool 4

Fase 3 - Fase 4
Bonen 43
Doperwten 10
Erwten 12,5
Groene erwten 17
Kapucijners 17
Kastanjes 35
Kidney beans 15
Kievietsbonen 43
Kikkererwten 26
Linzen 20
Mais 23
Sjalot 17
Sugarsnaps 7,8
Tuinbonen 15
Witte bonen 58
Wortelen 7

------------------------------------------------------------------
en nog een stukje over het opbouwen:
Een fout die nog wel eens gemaakt wordt, is om meteen na de inductie te beginnen met kh arm brood, crackers e.d. Dit is niet de bedoeling.
De bedoeling is om volgens de koolhydratenladder op te gaan bouwen. ( de nwe dieetrevolutie, nwe uitgave, pag. 153)

Kort gezegt is dat het volgende.
Elke week mag je de kh intake met 5 gram per dag verhogen tot je bijna niet meer afvalt. dus week één, 25 kh per dag, week twee, 30 kh per dag, enz............
Deze kh voeg je toe in onderstaande volgorde.

Meer sla en andere groente
Kaas
Zaden en noten
bessen en aardbeien
Wijn en andere sterke drank met weinig koolhydraten
peulvruchten
Ander fruit
Groenten die zetmeel bevatten
Hele granen

Als je alergisch voor aarbeien bent moet je die natuurlijk overslaan. En als je niet drinkt, is dat ook niet verplicht.
Als je op deze manier opbouwd krijg je de kans om uit te vogelen wat goed is voor jouw lijf. Waar je wel en niet goed tegen kunt. Op deze manier krijg je uiteindelijk een heel persoonlijk dieet, waar je de rest van je leven mee verder kunt.
Door meteen na de inducie weer van alles te gaan eten, verspeel je die kans.

p.s.: kunnen we niet beter een apart atkinstopic maken of een verzameltopic voor kh-beperkte dieten?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 15:47

hermlein, een verzameltopic voor KH berperkte dieeten zou ik ook prima vinden.... dank voor je info, mijn sla en alfalfa heb ik vandaag al gehad, vanavond wat roerbak met wat andere groeten zalm uit de oven....

ik wil alleen heeeeel graag op dit moment een dubbele boterham pindakaas, ik zou er bijna een moord voor plegen...ik hoop dat het moment straks over is...

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 09:10

vinden jullie het goed als ik het topic in de huiskamer zet?(ik zet hem er gewoon, en als jullie het niet goed vinden laten we hem verplaatsen)
Dan kunnen we ook eens offline gaan als we dat willen en wordt het topic niet na 100 pagina's alweer gesloten

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 09:30

begrijp ik het nou goed dat dit topic stopt, en dat er in de hk een nieuwe gestart wordt / is?

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 09:37

En kan er dan een linkje naar geplaatst worden misschien?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 09:42

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 12:52

Hermlein, dank je voor de moderne versie van Atkins.

Ik las vandaag in de krant dat de uitgekozen lijners van dr. Frank nog niet zoveel zijn afgevallen als ik ben. Ik word nu wel heel nieuwsgierig naar wat ik straks voor advies krijg. Ik weeg mij op zondagmorgen en niet vaker en ik ben nu tien kilo kwijt en dat in drie weken volgens mijn ouderwetse Atkinslijst.
Ik ga dus nog even door, wil nog graag tien kilo afvallen.

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 18:40

jeetje... wat een goede berichten allemaal....
ik wil toch stiekem eigenlijk ook wel 10 a 15 kilo kwijt...
heb me dus ingeschreven voor t dr. frank dieet, maar hoor dr nog niets over... verder heb ik ook geen info in huis over dieeten...
welk dieet zouden jullie mij nu aanraden? atkins klinkt toch ook niet verkeerd....

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 19:41

ik wacht ook en doe nu atkins en stiekem gaat je niet lukken hoor het gaat wel opvallen als je wat kilo's mist ;)
meld je op hat andere topic dat zal drukker bezocht worden als deze..
succes he !

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:36

haboshof schreef:
Hermlein, dank je voor de moderne versie van Atkins.

Ik las vandaag in de krant dat de uitgekozen lijners van dr. Frank nog niet zoveel zijn afgevallen als ik ben. Ik word nu wel heel nieuwsgierig naar wat ik straks voor advies krijg. Ik weeg mij op zondagmorgen en niet vaker en ik ben nu tien kilo kwijt en dat in drie weken volgens mijn ouderwetse Atkinslijst.
Ik ga dus nog even door, wil nog graag tien kilo afvallen.

Heb even stiekem meegelezen :o .

Wat ik me afvraag als ik jouw reactie hier zie: hoe je denkt verder te gaan als je op je streefgewicht bent. Ben je niet erg bang dat daarna de kilo's eraan vliegen, met andere woorden dat je in het bekende jojo effect terecht komt?