en ja hoor dan heb je een hernia!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 19:24

Arvanti_haf schreef:
Hannah, heel herkenbaar ja, en een operatie is echt niet eng. Ik heb echt alles geprobeer om het uit te stellen, maar als je het zo zat bent doe je er alles voor om er maar af te komen. Nijmegen en Zwolle zijn de beste van het land. Jij hebt hem dan hoger zitten, L2/L3? Heb je een MRI gehad? Sterkte ermee

Ik heb een MRI-scan gehad ja! :j Weet niet waar hij zat, ik ben ook niet bang voor een operatie hoor! :) (Baal alleen dat je zo lang niet naar de paarden kan maarja! :P)
Bedankt! :)

Arvanti_haf

Re: en ja hoor dan heb je een hernia!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 19:26

Nouwwww, ik ben nu 16 dagen verder, en ik was na uhm 6 dagen weer op stal. En ik ga er zondag eventjes op, een rondje voor het gevoel... hihi

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 19:29

Arvanti_haf schreef:
Nouwwww, ik ben nu 16 dagen verder, en ik was na uhm 6 dagen weer op stal. En ik ga er zondag eventjes op, een rondje voor het gevoel... hihi

Oke! :D
Nou, de een geneest natuurlijk sneller dan de ander, mijn moeder is écht bezorgd en zei dus dat ze me 6 weken naar school ging brengen (scheelt fietsen! _O-) en dat ik 6 weken niet naar de peerden kon.. we zien 't wel! :D

Fijn dat het iig bij jou wel meteen top gaat! IMO is het belangrijk dat je naar je eigen lichaam luistert, geeft die het aan dat die het aan kan, dan zie ik er geen probleem in! :) (Nou me moeder nog overhalen, hihi!)

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 21:07

Bari, Sterkte, wat doet de fysio daar dan aan. Ik heb ook gevraagd aan de neuroloog of ik daar misschien heen moest maar dat mocht echt nog niet.

dankje wel, die doet nog niet zo veel de fyzio, ik word daar namelijk behandeld met de TENS (transcutane elektrische neuro stimulatie), ik kreeg stroom op de pijnelijke plekken om de pijn iets te verminderen gezien deze dwars door de diclofenac heengaat...ik baal ook als een stekker maar wat moet je dan? bewegen moet ik, maar zitten mag niet veel en ook niet al te lang liggen...nou ik kuier maar wat rond en heb inmiddels gelukkig een hulp kunnen vinden in de huishouding.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 00:09

Voor wie het niet heeft gelezen. Ik heb de zorgverz gebeld en gevraagd of ik naar kliniek Klein Rosendael mocht. Die zijn erg goed in de operatie en hebben geen lange wachtlijsten. Ik had wel uitstralingspijn en al vele pijnstillers gehad. Had een olifant kunnen vermoorden met mijn voorraad. Het helpt alleen weinig en het is veel troep. Weken of maanden niks kunnen en als junk rondlopen vond ik echt geen optie. Ik had nog geen klapvoet en geen incontinentie ofzo.
Na de operatie was ik meteen pijnvrij en heb niks nodig gehad ook. Je krijgt wel een korset en een streng protocol waar je je aan moet houden. dat duurt een paar weken en kan je je het beste aan houden, ook al voel je je beter dan je mag.
Ik ben 2 jaar verder en doe alles gewoon. Mijn rug is wel slecht, maar dat zijn andere problemen.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 06:04

superpony...klinkt wel interessant. heb je ook een link?

Daffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 11:05

Arvanti_haf, Ik heb 3 jaar geleden ook zaldiar gebruikt voor mijn rug. Dat is ook ect rotzooi.
Lekker hoor, zondag er weer op :D

Hannah, Hopelijk krijg je 6 dec meer duidelijkheid

Bari, balen dat dat TENS ook niet geweldig werkt, wel fijn dat je hulp in de huis hebt.
Voor die link van die site even googlen!!

Superpony, ik had het al ergens opgeslagen voor het geval dat ik het misschien nodig zou hebben. Ik wacht eerst de mri even af.

Weer geen oog dicht gedaan, die tramal doet nog erg weinig.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:37

hej daffie bedankt ga ik doen...nej de TENS vind ik niet echt werken, wel even maar dan is het weer terug bij af. ik vind die pijn dan ook echt drie keer niks... :( in huis ben ik al makkelijker geworden, dat gaat rap als je zo n pijn hebt, maar toch maar blij met iemand die me helpt!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 14:59

pff, website weet ik zo niet, maar google op kliniek klein rosendael. Je moet wel eerst de zorgverzekeraar bellen, denk ik. Tenminste zo had ik het gedaan, maar wie weet wat ze zeggen als je rechtstreeks belt??? Ik had al een dvd met de mri foto's, maar dat kan ook nog via hun.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:28

heb het al gevonden superpony... ;)

serena1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:23

Loop sinds Mei 2008 met een hernia L5S1 heb vrezelijke pijnen gekend en verdoofd bil, achterkant van been tot aan de hiel en onder de voeten.
Heb nu 3 keer vanaf Mei 2008 pijnaanvallen gehad met tussen pose's dat het redelijk goed ging.
De neuro-chirurg vond het nadat ik heb tich keer bezocht had dat het nog niet nodig was om te opereren. Al was de keuze wel voor me zelf die ik moest maken, want opereren wou die wel. Alleen omdat hij nog steeds wel hoop in zag dat met beperkt bewegen en goede fysio en daarna spierkrachttrainingen stukken beter zouden gaan. De laatste aanval was in februari dit jaar en toen stond ik op de operatielijst als eerst volgende en heb die toch niet door laten gaan. En moet nog steeds afkloppen het gaat nog steeds heel goed. Heb eerst nog niks aan trainingen gedaan wel gefietst om mijn conditie weer op pijl te krijgen. Toen het afgelopen zomer weer begon te zeuren ben ik echt serieus met begeleid bewegen en traingen begonnen en dat ging eerst echt even slecht, maar de moed niet opgegeven. Nu doe ik alles alleen. Kan ook nu sinds 2 maanden ook meer onverwachte bewegingen hanteren.
Maar bij iedereen uit een hernia anders.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 16:26

serena, ik herken dit te goed...ik had ook wel eens het gevoel alsof ik een giga trap in m bil heb gehad. ik heb er te lang mee gelopen voordat ze het hebben onderzocht en het gaat hier ook met vallen en opstaan.ik zak dan zo ineens door het been heen en het is klaar, geen gevoel meer en geen controle over de blaas.ze opereren tegenwoordig niet zo snel geloof ik, dat zei de arts dan tegen mij.

serena1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 16:33

Bari, controle over de blaas verliezen vind mijn neuro-chirurg wel zorgwekkend en dan opereerd hij zeker. Want dan heb je Cauda-syndroom en ik zou dan zeker met een arts of neuroloog in het ziekenhuis bespreken. In zulke gevallen heb je ernstige uitval verschijnselen. Ik heb natuurlijk ook het gevoel gekend dat ik moeilijk kon plassen, maar echt controle van je blaas verliezen is dat je niet meer kunt plassen of juist urine weg loopt.
Het weg zakken door je been ken ik als maar goed.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 16:36

ja serena dat was ook besproken en bij mij is dan ook zo dat ik juist niet meer kan plassen. maar het probleem is dat ik behalve de hernia nog een andere medische achtergrond heb waar zij liever niet zo snel willen opereren, vandaar dat we nu even zo doorgaan. ja die pijn die ik toen kreeg ineens in dat been was haast niet te beschrijven. was dan ook constant moe want het vergt zo veel energie die pijn. :(

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 16:40

Mijn moeder is nu herstellende van een hernia. Dit heeft ze eind augustus gekregen + een aanval ivm. haar ziekte en ze loopt nu weer en rijd ook weer auto maar nog wel met krukken. Het gaat allemala niet snel door haar ziekte dus dat is lastig. ook is ze continue moe en als ze iets te veel heeft gedaan voelt ze het de volgende dag meteen weer. :(

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 16:44

ja lisette, dat is denk ik voor velen hier herkenbaar...als je te veel doet merk je het meteen maar ook de moeheid. althans ik ben op dat moment ook nog vaak echt bekaf.

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:03

Ja, het is lastig n ik heb ook die steken in mijn bil gehad. Mijn hulpje kon vandaag niet, dus ben nog maar niet alleen gaan rijden, hij bleek achteraf ook druk, dus maar goed ook. k heb wel zijn staart gewassen, dus met een halfvolle emmer met water lopen slepen, maar ging goed. Ik heb geen corset ofzo gekregen. Dat las ik ergens.
Ik ben gisteren bij de NSPS dag geweest en daar de hele dag geweest zonder te kunnen liggen, en he ging goed. Ik was mega moe qua conditie, maar ik heb GEEN pijn aan mijn lijf gehad, echt ongekend, ik heb een klein stukje gerend, ben over een hekje gesprongen... Ik ken mijn lijf niet weer. zo raar!!! Voordeel was wel dat ik vannacht weer eens fatsoenlijk heb geslapen! Dat was eeuwen geleden! Im heb geen pijn, maar kom niet in slaap omdat ik niet moe ben, omdat ik nog niks mag doen :S

Daffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 12:43

Arvanti_haf, Een leuke dag zonder pijn gehad :D
Lijkt me heerlijk :j

Heeft iemand een tip wat in in zou kunnen nemen om beter te kunnen slapen, ik slik nog wel de tramadol 3 keer per dag maar doe geen oog dicht van de pijn. Heb vannacht maar 1 uur geslapen.

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 14:22

oehhhh, dat is vervelend!!! Ik zou het niet weten, ik ben er verder aardig zonder medicijnen tussendoor gevlogen.
Ik slaap snachts ook niet, maar dan omdat ik niet moe ben, maar heb geen pijn.

Ja, heb zaterdag een geweldige dag gehad in Lunteren, ik was moe, heeeeeeeeeeeeeel moe, maar ik heb geen pijn gehad na zo'n lange dag slenteren en hangen. Dat is me in geen jaaaaaaaaaaaren gelukt. Ik was zo blij, zo blij! Net fysio gehad, was leuk. Ik dacht al een hele pief te zijn, maar als je dan oefeningen moet doen kun je nog amper wat...

Daffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 14:57

Haha ja dat is dan wel weer confronterend bij de fysio, maar het belangrijkste is dat je geen pijn meer hebt de rest komt vanzelf weer.

Net bij de arbo arts geweest, was voor haar ook helemaal duidelijk. Mag voorlopig niet werken maar dat wist ik al.

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:09

nou, die arbo van mij wilde dat ik me niet liet opereren, want met rust ging het ook wel over. Nou, na 7 jaar modderen dus niet meerhe, ben zo blij dat ik niet naar haar geluisterd heb!

Daffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 15:30

Bij mij had ze het erover dat ze niet zo snel opereren, maar die keus liet ze bij de neuroloog. Ze had het er wel over dat als er niet geopereerd zou worden ik er zeker rekening mee moest houden dat ik er minimaal nog een half jaar mee bezig zou zijn.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:48

ik vandaag weer pech gehad, heb me verstapt en ja hoor, pcz weer terug bij af, stekende pijn in het been. ik gleed uit bij het voeren in het land en kwam iets verkeerd terecht, net die ene beweging die je juist niet moet maken...balen dus. :(

Daffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 15:50

Bari, jeetje dat is mooi klote, hopelijk trekt het snel weg.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:51

ja dat hoop ik ook, ging de laatste dagen namelijk redelijk maar ik gilde het echt uit en dan heb ik toch een behoorlijke hoge pijngrens. heb meteen maar wat geslikt zonet thuis en hopen dat het wegtrekt. het blijft lastig, de arts zei ook dat ook al gaat het goed, het altijd een gevoelige plek zal blijven.