Ik ben gestopt met roken :D

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Re: Ik ben gestopt met roken :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 19:27

Hoe gaat het nu?

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 22:56

doppinda's punnike... right chocobroodje ;)

Het gaat nu wel oke eigenlijk, had zonet even trek in een peuk, dus heb maar een kop thee gezet. Trek in peuk is nu weer helemaal weg.

Wat stinkt de giechel van mijn vriend naar een asbak zeg! Blegh! Heb ik nou ook altijd zo gestonken? :P

Kitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 23:08

ja jij hebt ook zo gestonken, ik ben nu 1,5 jaar van de sigaretten af, en meer verslaaft aan de gewoonte dan de nicotine.. het is zo fijn om niet meer te roken, en ik heb van dat geld een paard gekocht:) ikwil je een hart onder de riem steken, die dipjes worden steeds minder heftig, minder lang, en ze komen minder vaak:) succes!!

Nightfall

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 23:09

Wauw! Goed zeg!

Hier nog een blije ex-roker. Ik ben na 9 jaar en diverse mislukte stop- en minderpogingen uiteindelijk met Allen Carr gestopt, en dat is inmiddels alweer een jaar geleden! Ben er echt super blij mee dat ik ben gestopt, en ik had nooit verwacht dat het zo makkelijk zou gaan uiteindelijk. Ik adem veel vrijer, ruik en proef veel beter, en jemig wat is mijn conditie opgeknapt. En inderdaad, wat stinken rokers zeg! Echt vies gewoon!
Heel veel succes in ieder geval (alsof je dat nodig hebt, hihi), en volhouden. ;) De dipjes verdwijnen en binnen no-time denk je er niet eens meer over na.;)

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 23:14

Ik ben ongeveer drie jaar geleden gestopt met roken, na ruim twintig jaar gerookt te hebben. Tot 6,5 jaar geleden alleen gerookt als ik ging stappen of een feestje had of als er iemand op visite kwam die rookte, dan hoefde ik geen medicijnen te nemen. Toen in de stress gegaan en ik kreeg een vriend die ook rookte.......... dus ga je heel veel roken. Althans voor mij veel. Van één pakje in de week naar vier pakjes in de week. Op een gegeven moment had ik zoiets van GATVER, ik heb er geen zin meer in. Dus ik ben ineens gestopt. Alleen als er heel erg veel stress is dan wil ik nog wel een peuk opsteken, maar daarna kan ik er ook gewoon weer vanaf blijven. Het laatst heb ik met pasen een sigaret gerookt (moest even stoom afblazen :(). En daarna blijf ik er net zo makkelijk weer vanaf.
Vanaf het moment dat ik gestopt ben heb ik elke week het geld dat ik anders zou besteden aan sigaretten van mijn rekening afgehaald. Hiervan neem ik knolholles, we (ik en lover) gaan er samen een weekend van weg en de kids krijgen er in de vakantie hun daggeld van. Dus alleen om die reden al begin ik er niet meer aan.
Ik moet zeggen dat ik sindsdien wel meer verkouden ben en meer snoep.

TS volhouden en het geld apart zetten (kan je hele leuke dingen van doen). Sterkte.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 00:27

Ik heb het boek ook in huis, dus dit weekend maar eens tijd reserveren om te lezen ;)
Het motiveert wel heel erg om hiet zoveel positieve reacties te lezen +:)+

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar het boek is bij bol.com te bestellen (hoewel de dvd wel heel aantrekkelijk klinkt :D)

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 00:32

Ben nu 2 dagen gestopt wat niet de bedoeling was :+ Ben ziek werkt ook prima :o

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 00:55

Ts gefeliciteerd!!
Volhouden hoor!!
Wat toevallig ik ben ook 16 dagen geleden gestopt dmv het boek.
De eerste dagen had ik een heel leeg gevoel en werd ik s´nachts heel veel wakker.
Maar over het algemeen ben ik goed gehumeurd en gaat het me makkelijk af.
Ben deze week wel wat meer water gaan drinken want bleef de hele dag eten.
Ik was ook een behoorlijke rookster 2 pakjes per dag :o

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 00:56

Ik moet ook echt gaan stoppen, rook al 32 jaar en was vroeger zwaar astma patient.
nu op mijn 45e heb ik steeds vaker weer bronchitis en moet naar de long arts.
Uit de long functie test kwam dat het niet goed zit, waarschijnlijk toch weer astma, maar dat er nog geen blijvende schade is door het roken(hoest mogenlijk he na 32 jaar en ruim pakkie per dag!)
Het nadeel van het boek vind ik zelf, dat hij toch jaren later zelf weer is gaan roken.
Maakt het meteen een stuk minder aannemelijk voor me.
Het boek is al best oud en heb het ooit al eens gelezen (zonder resultaat helaas), maar wie weet een tweede poging proberen.
Ik zou mijn gezondheid er enorm goed mee doen.
En tja....ik kan wel raden wat de longarts me gaat adviseren (net als de dermatholoog vanwege hydradanitis, waar roken ook erg slecht voor is)
In totaal 3 maal eerder pogingen gedaan.
Een keer met pleisters (2 weken vol gehouden)
Een keer met niks, niet volgehouden en een keer met die Zyban pillen, nog geen halve dag vol gehouden.
Ppffff....knap hoor voor al diegene die het redden, heb daar heilig respect voor.
En wie weet voor mij wel een stimulance om het toch ook maar weer te gaan proberen.

Heel veel succes TS, petje af!!!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 08:13

Ga ervoor Onassa, het is zoveel makkelijker als je denkt. Ik rookte ook behoorlijk, en dan vooral ongemerkt, of om te ontspannen. Ik merk dat ik om te ontspannen, ook net zo goed even kan uitrekken, of een kopje thee kan nemen. Werkt bijna nog beter!.

Cynthia; ik ben benieuwd wanneer jij je laatste rookt ;)

Blensink, wat leuk om te horen dat niet alleen ik kan stoppen door een boek, ik had er vroeger niet in geloofd, maar dit is toch al dag 2/3, en de trek in een peuk is al een stuk minder.

En het leuke is dat ik niet alleen hier, maar ook in mijn directe omgeving, mensen aansteek om te stoppen! Zo fijn!

Het gaat hier dus nog steeds verbazingwekkend makkelijk!
Ik snap nu waarom ze dat boek 'the easy way' noemen!
helemaal niet zovaak meer zin, en zo wel; een kop thee, of even uitrekken.
Zelfs mijn (naar-asbak-stinkende-)vriend wil nu gaan stoppen, maar wil dat niet door het boek, en wil het op wilskracht gaan proberen :S lastig, maar ik kan hem gelukkig coachen :D

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:45

Toppie TS!!!
Zou super zijn als je vriend ook stopt joh!! Fijner voor jou, en hoeveel geld bespaar je dan wel niet per maand??

pony85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:56

Mijn vader is ook door het lezen van het boek gestopt met roken na 20 jaar roken.!

Nou zijn we alleen het boek kwijt :(
Hij heeft hem ooit een keer aan iemand uitgeleend en nooit meer terug gehad heel jammer.!

Echt super van je TS!!!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:20

Whoo ik ben ook gestopt met roken. :j Sta er zelf nog van te kijken eerlijk gezegd.
Ik rookte véél, en werd al benauwd als ik drie uurtjes moest vliegen. Maar ik heb altijd gezegd; als ik zwanger ben dan stop ik.
Alleen ergens diep in mij dacht ik, dat gaat me nooooit lukken. :o
Maar een positieve test en alle sigaretten weggedaan (ondanks dat ik net 2 sloffen gekocht had! AAH) en vanaf dat moment geen enkele sigaret meer aangeraakt! Nu al drie maanden bijna.. :D
En als ík het kan, dan kan iedereen het... Je moet het alleen willen! :j

TS ga zo door hoor! 8-) Hier trouwens nog steeds wel eens zin, maar ik mág en kán gewoon niet roken. :n Ik merk wel dat ik vaak zin in een sigaret krijg als ik een droge mond heb. :j Als ik dan wat drink of eet dan is het weer weg.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:21

Overigens is mijn vriend ook mee gestopt!!! Dat is zoo fijn!
Ik vind rokers nu idd ook erg stinken. :o Maar heb ook nog eens een betere neus door de zwangerschap nu.
Ons scheelt het zon 250 euro per maand dat we beide gestopt zijn. :oo

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:22

Nathalie schreef:
Whoo ik ben ook gestopt met roken. :j Sta er zelf nog van te kijken eerlijk gezegd.
Ik rookte véél, en werd al benauwd als ik drie uurtjes moest vliegen. Maar ik heb altijd gezegd; als ik zwanger ben dan stop ik.
Alleen ergens diep in mij dacht ik, dat gaat me nooooit lukken. :o
Maar een positieve test en alle sigaretten weggedaan (ondanks dat ik net 2 sloffen gekocht had! AAH) en vanaf dat moment geen enkele sigaret meer aangeraakt! Nu al drie maanden bijna.. :D
En als ík het kan, dan kan iedereen het... Je moet het alleen willen! :j

TS ga zo door hoor! 8-) Hier trouwens nog steeds wel eens zin, maar ik mág en kán gewoon niet roken. :n Ik merk wel dat ik vaak zin in een sigaret krijg als ik een droge mond heb. :j Als ik dan wat drink of eet dan is het weer weg.

:Y) t is net of je beeb zwaait op de echofoto in je profiel.

Maar toppie (en gefeliciteerd) een geweldige reden om te stoppen natuurlijk. En knap dat je zo resoluut bent gestopt +:)+

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:23

ik ben in mei gestopt *\o/*

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:26

super van je da je gestopt bent
omdat roken veel geld kost moet je nu denken aan al het geld da je over houd voor leuke dingen zoals winkelen

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:36

ik rook nu 7 jaar. Baal er echt van en had er nooit aan moeten beginnen (hoe cliché :P)..

Al een paar keer proberen te stoppen met roken maar of het is vaak ; nou dan rook ik er nog één, en dan stop ik! Nee, ik rook nog één pakje en dan stop ik écht! Oke, ná het weekend stop ik echt hoor (dan ist weer feest, moet natuurlijk gerookt worden!). Altijd uitstellen!

Of als ik (ben nu toevallig aan het roken :o ) als ik hem dan zo uitmaak denk ik, zo, ik stop er nu meteen mee :D En dan breekt binnen een kwartier het zweet me al uit :P .. Zo heb ik afgelopen jaar 2 keer mijn verstandskiezen eruit laten snijden. Dan mag je 3 dagen eigenlijk niet roken, omdat ze wond dan nog vers is en er hechtingen inzitten. Maar ik stond een uur naderhand al weer te roken!

Ik vind het meer een gebrek aan zelfdiscipline.. ik vind roken op zich best lekker, soms rook ik er een en dan denk ik blegh, waarom steek ik er nu nog een op, heb net gerookt! maar zo na het eten, heerlijk of bij een wijntje of koffie :9 ..

Ik denk ook als je zo'n boek leest, accupunctuur doet of een laserbehandeling. Je moet er zelf echt ook 100% achter staan. Anders trek je het ook niet!

Als ik eerlijk ben zou ik ook eigenlijk stoppen voor het geld. 6 euro per dag! Tel uit je winst :Y) En ik schaam me soms ook als ik een sigaret op steek. Dan zegt iedereen; 'ahh, die sigaret staat helemaal niet bij jou! Wat zonde!!' .. en dan denk ik ook; waar ben ik in godsnaam mee bezig!? Maarja, ik rook gewoon door he :7

maar goed, miss binnenkort nog eens een poging wagen. Ben ook verslaafd aan salmiakknotsen en zoute drop, en daarna smaakt de sigaret echt niet! Dus miss dat wat meer aanschaffen :o

Roken zit tussen je oren! het is een gewoonte die je krijgt. Een hele nare :Y)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:55

Weet je wat bij mij werkt, niet tegen jezelf zeggen dat je stopt met roken, meer van, ik rook vandaag niet. Als ik eraan denk dat ik NOOIT meer ga roken krijg ik het helemaal benauwd, ondanks dat ik al drie maanden niet gerookt heb. Ik zeg nu, wat er straks gebeurt zien we straks wel weer. ;)

Enne dat mensen zeggen dat een sigaret je niet staat... Ooh ik vind het er verschrikkelijk uit zien sinds ik gestopt ben, eerlijk waar. :j Een sigaret staat niemand... echt niet!

Inge, ja ons beebje zwaaide ook hahaha. Leuk he. :D

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:57

Nathalie schreef:
Weet je wat bij mij werkt, niet tegen jezelf zeggen dat je stopt met roken, meer van, ik rook vandaag niet. Als ik eraan denk dat ik NOOIT meer ga roken krijg ik het helemaal benauwd

dat heb ik dus precies hetzelfde hihi.. maar dat is denk ik met alles! :P Iets wat niet meer mag is nooit leuk :P

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 13:00

BKS schreef:
Oh man, ik loop al meer dan een jaar tegen een stoppoging aan te hikken. Ik weet dat ik er echt af moet want anders komt het niet goed, zit op bijna twee pakjes per dag :o verschrikkelijk. Ik heb alle boeken al gelezen maar kan mezelf maar niet over die drempel heen zetten......... ;(

Stop met roken! Echt, het is zo slecht. Mijn vader is een paar maanden geleden overleden aan een hartinfarct, van het ene op het andere moment... 55 jaar.. Hij rookte dus ook en had nooit wat aan zijn hart gehad.

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 13:05

Ik ben sinds zondag 2 augustus jl gestopt met roken!
gewoon Cold Turkey :D

Ben nog heel trots op mezelf!

zondag ochtend, toen we terugkwamen uit Italië, met andere vriendin champagne opengrtrokken en gevierd dat we samen stopten met roken!

en sindsdien nooit meer een opgestoken :n

mijn vriendin was 2 dagen erna weer begonnen :')

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 13:10

Ben al meer als 5 jaar gestopt en ben er nog altijd blij om. Ben wel stuk zwaarder geworden. Lijnen is veel moeilijker vind ik want je kunt namenlijk niet stoppen met eten dus daar wordt je altijd mee geconfronteerd. Stoppen met roken vond ik 1000x makkelijker.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 13:11

Lady Linn, wbt het open staan voor zo'n boek oid. Ik was echt niet van plan om direct te stoppen hoor. Misschien ooit, en voor dat geval heb ik het boek van marktplaats geplukt voor 3 euro :P
Omdat ik zo nieuwsgierig was ben ik hem maar gaan lezen, en direct gestopt. Ik had na het lezen gewoon ZIN om te stoppen.

Ga nniet denken hoe moeilijk het is om niet te roken, denk na over hoe fijn het is als je niet meer hoeft te roken! En ik kan het je nu vertellen, god wat ben ik trots op mezelf, en wat vind ik sigaretten smerig.

Mocht ik dan alsnogtrek in een peuk krijgen, hoef ik alleen maar te denken 'waarom, wordt het beter met een peuk?' het antwoordd is dan altijd nee, en kan ik me er goed bij neerleggen :D

ook denken dat de eerste peuk die ik weer zou opsteken, me een kapitaal kost, namelijk het kapitaal wat ik uitgeff om me hele leven te bijven roken.

Ik zou zeggen probeer het eens, het is zoooo makkelijk, en nou durf ik van mezelf te zeggen dat ik ooit de grootste nicotine afhankellijke muts was. sigaretten, ik heb er nu 3 dagen later niks meer mee :D

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 13:15

ik ben dus ook niet meer gaan eten na het stoppen :n

als ik trek had pakte ik een druif ofzo :D