Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marigold schreef:LindyH, daar zit ik dus ook mee, en ik probeer de laatste tijd verschillende dingen, om te kijken wat voor mij het beste werkt.
wat ik merk is dat ik moet proberen in kleine stukjes te denken.
dus niet het hele huis moet vandaag netjes *kijkt rond* *moed zakt in de schoenen* *land weer achter pc of gaat naar de pony*.
maar: ik ga even die brief op de post doen. (verder niks. verder moet er even niks bestaan).
koffie.
ineens, zonder dat het MOET (want moeten verlamd), de afwas doen. beginnen zonder dat het af moet, en dan is het ineens af.
wat soms werkt zijn lijstjes, maar dat werkt alleen op dagen dat ik veel energie heb, op minne dagen is het alleen maar reden tot frustratie, want ineens is de dag echt om en het lijstje is er nog
of ik moet echt continu tegen mezelf zeggen dat de rest wel een keer komt en dat het niet allemaal achter elkaar hoeft. dan lukt het soms nog wel eens. het was donderdag de bedoeling om alleen even snel te stofzuigen en vervolgens ben ik zo op gang dat ik m'n huiskamer een grote sopbeurt heb gegeven. iets wat ook op m'n lijstje stond maar waar niets van kwam omdat het te "groot" was en ik er tegenop zag. ben weliswaar van hot naar her gelopen en de logica was ver te zoeken maar we zijn toch weer trots op onzelf.
dus
dan zie ik dat er al weer 4 pagina's op 'mijn' topic zijn en dan heb ik neit eens zin om alles te lezen... pffff veeeeels te veel werk
)
Ik moest dus vooral mijn best doen te 'denken als een normaal mens'
)
te groot is
) brudoe schreef:Ik wil graag nog een keer een add test laten doen. Als ik tests op internet maak komt er altijd uit dat kans op add groot is ( maar of die betrouwbaar zijn..) Ook herken ik veel van de kenmerken bij mezelf. Kan iemand me vertellen hoe die test ongeveer in zijn werk gaat?
Marigold schreef:ene keer als ik een dergelijke test doe kan ik me helemaal goed concentreren (hyperfocussen), en scoor ik goed, andere keer kan ik mijn kop er echt niet bij houden, dan faal ik vooral op de inzichtelijke vraagstukken (dobbelstenen die eerst plat en dan gevouwen zijn bijvoorbeeld, een ramp!)
Citaat:... maar puur omdat ik inmiddels weet dat ik niet goed meekom in de huidige maatschappij, en daar de reden van wil weten.
maakt niet uit wat voor naam het beestje krijgt als je maar het leven ten volste kunt leven zonder die gevoelens van falen.

Alwiene schreef:Voor degene die hoogopgeleid is en op school nooit problemen had, ooit aan hoogbegaafdheid gedacht? Veel ADD'ers redden geen universitaire studie omdat ze daar domweg niet de discipline voor op kunnen brengen, máár er zitten ongelovelijk veel overeenkomsten tussen add/adhd en hoogbegaafdheidsverschijnselen.
Nimue schreef:Marigold schreef:... maar puur omdat ik inmiddels weet dat ik niet goed meekom in de huidige maatschappij, en daar de reden van wil weten.
Nou, precies! En dan maakt het me nog geen lor uit of er ADD uitkomt of iets anders (hoogbegaafdheid, angststoornis, het zal me worst wezen). Als ik dan maar weet waarom ik steeds zo loop te klunzen, en het zou helemaal fantastisch zijn als ik daar dan een stukje begeleiding bij zou kunnen krijgen.
Net als jij wil ik ook gewoon graag weten wat er nou precies is met me. Zodat ik daar rekening mee kan houden, en niet elke keer zelf het wiel moet uitvinden m.b.t. wat ik wel kan en niet. En áls ik dan zelf het wiel moet uitvinden, dat ik daar hulp bij kan krijgen, want zoals het nu gaat wil ik niet heel mijn leven blijven leven.
MlieZ88 schreef:vind ik OOK wel spannend... want wat nou als er 'gemiddeld' of 'laag' uitkomt haha pfff... natuurlijk niet minderwaardig, maar vind het toch een soortt van spannend.
LindyH schreef:Zie ook maar eens een (gedeeltelijke) arbeidsongeschiktheiduitkering te krijgen zonder diagnose.
Nimue schreef:Tieme, die test klinkt wel héél erg intensief. Ik krijg het al benauwd als ik eraan denk... vooral die sommetjes uit je hoofd enzo, dat vind ik dan zóveel inspanning kosten, heb daar al geen zin in zodra de vraag nog maar uitgesproken is.