Energy drank slecht??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mopjemop

Re: Energy drank slecht??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:55

als je het vergelijkt met andere dranken bv cola etc zit er geeneens veel verschil in (qua suikers), drink al jaren altijd 2 blikjes per dag en ben nooit ziek, heb mooie tanden, ben geen zeekoe....dus ja

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:56

Gewoon het feit dat je 'iets' (wat dan ook) nodig hebt voor je je lekker voelt en goed kunt functioneren geeft al aan dat er iets fout zit, toch? ;)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:57

Je hebt ook effecten op lange termijn. Je lichaam moet die grote hoeveelheden aan cefeine wel verwerken ook je hart moet harder werker ookal merk je dat soms niet. Hetzelfde met roken, nu voel je nog niks, straks komen de effecten. En dat geld ook voor je tanden naarmate je ouder wordt.

Begrijp me niet verkeerd, heb niks tegen energie drinks. Drinkze zelf ook, maar dan niet elke dag en met mate.
Maar al die mensen die standaard een paar blikjes per dag drinken en zeggen dat ze nergens last van hebben; mensen de kater komt altijd later.
Laatst bijgewerkt door Lous op 21-10-09 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:59

BrittKitt schreef:
Gewoon het feit dat je 'iets' (wat dan ook) nodig hebt voor je je lekker voelt en goed kunt functioneren geeft al aan dat er iets fout zit, toch? ;)

Sta jij eerst maar eens op mijn tijden op ;)...
Dan wil ik je nogeens horen...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:04

Tja, bij mij werkt die rotzooi niet en ik ben een ochtendmens :D
Heb ook een aantal jaar een baan gehad waar ik minstens 3 dagen in de week om half 5 op moest staan, maar ik krijg dat spul niet eens weg 's ochtends, zoete troep als je net wakker bent, bah :=

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:08

ja tis ene keuze die je maakt of je het wel of niet drinkt. gezond zal het iig niet zijn! ik vind het heerlijk, kan er fles van op drinken! doe ik niet uiteraard! maar ja mn redbull verslaving van 2 blikjes in een ochtend en mn dekjes verslaving...ach het kan erger....

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:09

Tja energydrank werkt bij mij ook niet. :n Maar ik vind het erg lekker en drink er dan ook best veel van. Mijn tanden die kunnen niet slecht worden. :+ En verder ook geen problemen gehad dmv energydrank.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:09

Ik heb/had het ook niet over de ochtend.
Als je die 3x zo vroeg opstond, kwam jij dan gewoon makkelijk de dag door? Ook op momenten dat het even rustig was qua werk en je een inkakkertje kreeg? Dat zijn bij mij nl de momenten waarop ik gerust in slaap val (meestal zo rond de middag). En aangezien mijn werk achter het stuur is, waag ik er lekker een redbulletje op. Liever wat ongezonder leven dan tegen een vangrail aanknallen omdat ik m'n ogen niet meer open kan houden..

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:13

Zoveel dingen zijn tegenwoordig slecht :)

Er zullen wel wat minder goede ingredienten inzitten, maar die zitten ook in light producten.
Wil je echt gezond leven dan kan je het denk het beste bij water houden :)

Maarja, ik zou er in ieder geval niet teveel van drinken.
Ik ken een meisje die ook altijd energy drank dronk, op een begeven moment was ze een tijd niet op school.
Had ze door al dat spul een maagwand ontsteking gekregen, maar zij dronk ze echt overdreven veel.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:25

LOL naja te veel is wel slecht, kleine toelichting.

Ik heb jaar of 5/6 lang elke dag 8 blikjes of meer gedronken...

Heb ik t over red bull of bullit he dus met caffeine erin..

Ik sliep perfect, zelfs als ik uit was geweest (ze hebben een keer de blikjes geteld) en ik had er 15 in mn mik lag ik nog binnen 2 min in een heerlijek slaap.

Maar als je terwijl je gewoon rustig tv zit te kijken en in ene hartkloppingen krijgt, je na het eerste half jaar 13!!!!!! Gaatjes rijker bent, terwijl je echt niet anders bent gaan poetsen.
Vergaat de lol ervan wel enigzins.

Wakker werd ik er overigens niet van, druk ook niet. Eerder rustiger (adhd-ertje vreemd genoeg werkt ritalin bij mij niet, ook 8 pillen per dag niet maar geef me 1 red bulltje en ik relax )

Dus of het slecht is , ja te veel wel, heb jij nergens last van en je drinkt neit abnormaal veel lijkt het me indd niet slechter dan cola.

Ben trouwens wel sinds 14 mei clean ;) en dat viel best een beetje tegen hoor, het van de ene op de andere dag niet meer drinken, of het verslavend werkt? mjah ongetwijfeld, hou een koffie drinker maar eens de hele dag bij koffie weg :P de caffeine werkt wel degelijk verslavend.
't is alleen niet zo extreem

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:29

Iris82 schreef:
Ik snap niet dat er zo'n behoorlijk aantal van jullie zeggen niet tegen de caffeïne kunnen van 1 blikje red bull. Er zit namelijk evenveel caffeïne in een blikje red bull als in 1 kop koffie.

En geloof me, die drink ik wel een stuk of 8 per dag als ik aan het werk ben. Ik geloof wel dat de combinatie met de andere stoffen (oa taurine) er voor zorgt dat er een extra effect is, maar helemaal niet meer dan een stevige kop koffie.

Hier drinkt iedereen die cheap energydrink van 30 cent.
Red Bull is asoduur. Bullit is heeeeeeeeel smerig.

Komt geloof ik dat doordat de taurine de acaffeine snelle ropgenomen word dan bij een kop koffie. Er zit geloof ik een stofje in die dat doet/weet neit zeker of dat de taurine is hoor!!
Daarom geeft het een snelle en korte energie boost zeg maar.
EN je ehbt ook mensen die van ene kop koffie rond gaan stuiteren :P

Ennuh voglens mij komt Bullit uit precies dezelfde fabriek als Red Bull, maargoed kan me ook daar in vergissen :P pin me er niet op vast. Voor mij hebben RB en BUllit dezelfde smaak alleen aan RB zit een ijzerige smaak :P kan het neit uitleggen maar heb er genoeg van gedronken om het vershcil te merken :P

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:30

Vind bullit toch heel anders smaken al Red Bull. :+

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:33

[quote="Lous"]Het gaat vooral om de cafeine. Deze is slecht voor je bloedvaten en hart. Ook kindere met ADHD kunnen hier slecht op reageren.
quote]

Oke ik ben geen kindje met ADHD :P maar ene volwassen persoon die het heeft :P
EN de psych was ook ernstig verbaasd dat ik zoveel RB dronk en uberhaupt nog kon functioneren, ze hebben onderling met alle psychs het daar zelfs nog eens over gehad :')
EN hij was ook verbaasd dat ik al eens eerder van de ene op de andere dag gestopt was.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:43

Somebitch schreef:
Vind bullit toch heel anders smaken al Red Bull. :+

Idd :Y)

Maar ik heb altijd die suikervrije redbull, had eerst zo'n test van energy dranken gezien en deze kwam er het best uit..
Ik vind deze nou ook wel het lekkerste, maar het blijft natuurlijk wel slecht voor je tanden :Y)

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:45

maar niet in alle energy drankjes zit cafeïne :o in AA zit bijvoorbeeld alleen maar heel erg veel suiker :D

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:35

Cafeïne gaat op den duur ook andersom werken.. tenminste je lichaam gaat het anders ontvangen. Het werkt niet meer of je wordt er geloof ik juist vermoeider van. Zoiets was het geloof ik.. heb een keer met natuur/scheikunde gekeken naar de werking ervan. Koffie idem dito dus ook daar moet je niet teveel van drinken zoals de gemiddelde kantoorklerk doet :P (ik doe het zelf ook snel hihi). Maar daar zit verder niet zoveel troep in dat scheelt dan wel weer!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:56

Ik vind het echt heerlijk. :9 Vooral de Golden Power van de Aldi!
Vind de light-energydrink van de AH niet te drinken.. :r Ik vind energydrink sowieso al een beetje chemisch smaken, en bij die light versie is het nog erger..

Ik drink het (vind ik zelf) ook te veel. Ik krijg ook wel eens hartkloppingen na het drinken van dat spul en mijn tanden gaat het ook niet ten goede... Wil het dus wel een beetje minderen, maar zo af en toe eens een drankje moet kunnen denk ik. :)

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 12:01

Nagini schreef:
_Miesje_ schreef:

Ja Monster. :j
Dat vind ik veel lekkerder en er zit geen cafeine in.

Hahah joh :') En of daar cafeïne in zit!

Niet zo veel als in Red Bull igg. ;)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 12:48

Ik vind red bull smerig, net kauwgomballen :=
Ik drink liever die van 25 ct van de ah, zilver met een rood randje, die is een stúk minder kauwgombal.

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:00

Ik vind het echt lekker, maar drink het niet vaak..Heeft bij mij alleen maar effect dat ik niet kan slapen, en ik val al moeilijk in slaap, dus drink het maar niet vaak. Als ik ze koop neem ik er wel gelijk 2. En wel die goedkope light van de AH, RedBull vind ik echt niet te zuipen, beetje waterig vind ik 't. Ik drink liever dit dan cola :+

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 19:48

Nou heb het vandaag zonder blikje gedaan! Ben trots op mezelf
Lijkt wel of ik verslaafd ben want ik heb wel vaak de neiging gehad om er toch 1 te pakken.. :roll:

xJakoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:53

oh ik ben dr ook echt verslaafd aan :oo
maar ik drink het niet iedere dag :)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:53

Ik drink eigenlijk dagelijks 2 blikjes red bull, al vanaf ik 16 ben en misschien eerder ( ben nu 22). Heb nog maar 1 gaatje in mijn hele leven gehad, zit tegen het randje van ondergewicht, ben sportief en heb een goed hart ritme ( afgelopen jaren paar keer geopereerd en toen hebben ze testen gedaan). Ach, ik weet niet beter en heb totaal geen last als ik geen red bull drink. Op vakantie ofzo drink ik het nooit en soms heb ik het niet in huis, merk geen verschil. Ik word er niet wakker van, vind het gewoon enorm lekker.

Sommige mensen drinken koffie, sommige cola.. Als je netjes 3 keer per dag je tanden poetst ( niet na maar voor het drinken) en je eet verder gezond denk ik dat het allemaal wel mee valt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 23:45

Ik vind het eigenlijk best wel troep! Toen ik een week weg was, had ik bijna de hele dag niks gegeten, héél veel gerookt en in een half uur iets van 5 blikjes op, ik heb die nacht op een houten stoeltje doorgebracht in voetbalbroekje & hempje (weer een ander verhaal :') ) en heb me nog nooit zó poedersuiker gevoeld.. :=

En toch drink ik nog rustig 3 blikjes per dag. :o

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 16:00

als ik al meer dan 2blikjes binnen een uur opdrink krijg ik gelijk buikpijn. en ik word er ook niet echt drukker van :+