Moontje1991 schreef:Ik lees hier allemaal enge dingen over onstekingen en bijtende kinderen enz.
En ik denk echt waarom doe je het jezelf aan.
Al lees ik dat er hier mensen zijn die hun kind ergens anders eten geven?
Ik zie mezelf niet op me werk in de kantine zitten half in me nakie met een morsende baby aan me borst als een soort melk koe/mens.
Oke dat klinkt wel heel erg.
Maar ik lees mensen die tot 8 maanden borstvoeding heben gegeven?
Hebben die nu echt 8 maanden lang alleen maar thuis gezeten?
Of heben die gewoon echt hun kind meegenomen naar het werk omhem daar borstvoeding te geven?
EN daar moet je baas dan ook maar net mee akoord gaan anders heb je toch een groot probleem. (werk zou bij mij echt voor het kind gaan)
En ik denk ook babyvoeding wordt niet voor niks gemaakt.
Ik heb me trouwes ook laten vertellen dat als je bevalt in het ziekenhuis ze je daarna gaan leren borstvoeding geven?
Is dit echt waar?
Ik bedoel ze verplchten je dan in het ziekenhuis eigenlijk gewoon tot het geven van borstvoeding?
Ninita andere zoogdieren die gaan niet elke ochtend naar hun werk en komen savonds weer thuis.
Of heb jij een koe wel eens over straat zien lopen naar kantoor?
En oke borstvoeding is natuurlijker maar verder?
Als dat uit de winkel even goed is waarom dan niet daarvoor kiezen?
Om te beginnen: dat uit de winkel is niet even goed. Daarom mogen ze ook geen reclame maken voor eerste-fase flesvoeding. Alles tot en met de Wereldgezondheidsorganisatie beveelt borstvoeding aan als zijnde het beste voor je kind. En dat is gelijk het waarom.
Babyvoeding wordt gemaakt in eerste instantie voor mensen bij wie het niet lukt, om bv te geven. Mensen die medicijnen gebruiken, mensen die te weinig melkproductie hebben, noem maar op.
Ja, in het ziekenhuis helpen ze je met bv geven. Als jij aangeeft dat je dat niet wilt, dan niet.
Ik heb nog duidelijk langer dan 8 maanden bv gegeven. Tweemaal ongeveer een jaar, zoals gezegd. En nee, ik hoefde niet thuis te blijven zitten. Je kunt het zo indelen dat je kindje andere voeding krijgt als je werkt, je kunt kolven, als je mazzel hebt kun je tussendoor je kindje gaan voeden (tot je kindje 9 maanden is heb je recht op een kwart van je werktijd om te kolven/voeden - dat is wettelijk zo bepaald en je baas kan dus op zijn kop gaan staan).