Winterdepressie..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 19:49

_Vanes_ schreef:
Hier nog iemand met winterdepressie.......In de zomer als iedereen ligt te puffen van de hitte , ben ik superactief, vrolijk en gelukkig, maar zo gauw de dagen korter worden, Aiiij!.... Het werd ieder jaar erger, geen fut, supermoe, niet blij terwijl ik eigenlijk geen reden had om me zo te voelen. Ook vanalles gedaan en geprobeerd: zonnebank, lichttherapie,een korte periode therapie+ pillen enz.....ik redde me er wel mee, maar was niet ideaal!
Ik ben er eigenlijk van overtuigd , dat de daglengte en lichtintensiteit veel invloed heeft op mijn emoties.....En ja, ik wil jullie niet lekker maken, maar nu is de tijd voor mij goed om het te doen, ik verhuis binnenkort naar en tropisch eiland. *\o/* Aaah,..nooit meer een winter, donker en kou..... *D

ME 2!! :D
Curacao here i come!!!!

Ik begin over 2 weken met mijn lichttherapie ;) Hopelijk sleept dat mij de komende tijd nog even door..

begin dit jaar gaan we 3 maanden naar curacao.. opzoek naar ons koophuis, en dan voor volgende winter vertrekken!!

_rosita_

Re: Winterdepressie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 19:55

Vanes wat jij o.a beschrijft herken ik volledig. Deze zomer heb ik nog aardig het gevoel vast kunnen houden, maar sinds een week of 3 is het weer echt raak... blegh... moe, duf, suf, niet lekker in mijn vel, moeilijk kunnen slapen..

Hoe moet ik me die lichttherapie voorstellen? Wordt dit vergoed door het ziekenfonds of is dat iets wat je zelf moet aanschaffen?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:15

_rosita_ schreef:
Hoe moet ik me die lichttherapie voorstellen? Wordt dit vergoed door het ziekenfonds of is dat iets wat je zelf moet aanschaffen?

word vergoed ;) Ik krijg dit bij de PsyQ. Het is 2 weken lang, elke ochtent een half uur geloof ik, voor een soort lichtbak zitten ;)
Schijnt heel goed te helpen tegen winterdepressie..

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:51

Ik ben zo en zo snel vatbaar voor een depressie.

Heb ook ieder jaar weer last van een winterdepressie. Het begint als de dagen korter worden, de warmte neemt af, ik heb geen zin meer, jank heel wat af, nergens geen zin meer in. Blegh, ik haat die winter zo!

Zomer vind ik inderdaad heerlijk, hoe warmer, hoe beter! kan mij niet warm genoeg zijn!

Lichttherepie heb ik ook wel eens aan zitte denken, maar ik ben niet zo'n 'sociaal iemand, en heb een hekel aan nieuwe mensen xD. Dus een therepie word niks. Je schijnt ze zelf aan te kunnen schaffen...

dovish

Re: Winterdepressie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:42

het is niet een therapie in een groep hoor! Je wordt gewoon in je eentje in een kamertje achter een lichtbak gezet en dat is het.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 09:08

@Klijntuh! haha, ik begin zo'n donkergrijs, offuhh zonnig vermoeden te krijgen , dat we niet de enigste zijn met die reden om daarheen te vertrekken! DIE reden heb ik al vaak gehoord ,dat mensen daarheen en ook andere zonnige oorden vertrekken! Misschien zien we ons nog wel daar, tis een klein wereldje...

@rosita: Ik had zo'n thuislamp gekocht, wat je s'ochtends en dagelijks een kwartier voor je moet zetten. Ik vond het niet echt prettig zo'n lamp wat in je ogen schijnt, maar beter iets dan niets.

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:22

Ja ik heb ook zo'n lichtlamp thuis, ook voor mijn moeder want zij is er ook erg gevoelig voor. Dan moet je gewoon zelf elke dag er voor gaan zitten :) maar bij mij heeft het helaas niets geholpen denk ik...

Enne de mensen die naar de betere kant van de wereld gaan: is er nog ruimte in een koffer voor mij? :D

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 13:31

Sinterklaas heeft mij een Wake up light gegeven *\o/* Nu de wekkerstand nog even vinden :+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 13:46

Arabesk schreef:
sint janskruid schijnt ook goed te helpen zelfs nog beter dan reguliere antidepressie middelen en het geeft minder bijwerkingen

Hier gaan toch ook een heleboel negatieve verhalen over, het zou onvruchtbaarheid kunnen veroorzaken