Partner kan slecht/ niet slapen als jij er naast ligt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kr0elkip

Re: Partner kan slecht/ niet slapen als jij er naast ligt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:10

haha jaa :P maar elke ochtend er uitschoppen... haha wakker ben je dan toch wel ;) haha
hij kan moeillijk zn bed uit komen en blijft tot t laatste moment liggen haah

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:47

Mijn vriend en ik hadden hier toen we net wat hadden ook last van... Ik ben op zich een vrij makkelijke slaper, maar als er iemand naast me ligt moet ik toch weer erg wennen.. Na een tijdje gaat het beter, ik slaap prima, vriendlief nog iets minder. Bovendien slaapwandelt hij en praat hij in zijn slaap. Daar word ik wel eens wakker van, maar als hij dan weer rustig is slaap ik zo weer verder.
Vriendlief heeft ook wel eens comemntaar op de temperatuur in de slaapkamer en op het kussen :P.
Maar nu zit hij voor 10 weken in Amerika, waar hij in allemaal van die hostels slaapt met 20 op 1 kamer.. Dus als ie weer terug is verwacht ik dat het 'probleem' over is :P.

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 15:09

ik kan heerlijk slapen met mn vriend.. ook al word ik wel snel wakker als hij zich omdraait maar ik slaap ook zo weer veder.. dit lijkt me wel een vervelend probleem,groter bed kopen helpt ook niet :P ?
ieder eigen helft liggen?

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 15:22

prii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 16:06

Ik sliep ook minder goed naast mijn vriend, maar nu ik oordopjes in doe, slaap ik wel goed!
Ik had echt last van zijn zware adem, maar dat is nu opgelost en liggen we samen in een bed :D

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 16:47

Ik moet er altijd ff een paar nachten aan wennen, had een tijd lang weer alleen geslapen..maar na een paar nachten samen slapen ben ik er wel weer aan gewend en slaap ik eigenlijk prima. Worden dan zelfs in elkaar verstrengeld wakker, heerlijk :D

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 18:14

mijn vriend slaapt ook nog niet echt goed als hij bij mij slaapt wat vooral komt omdat het bij mij warmer is dan bij hem. (heb geen verwarming aan maar zijn huis is gewoon veel groter en dus koeler). en hij is zo'n persoon die het nooit koud heeft, ik iemand die het altijd koud heeft. dus als hij weer eens niet kan slapen omdat ie ligt te zweten trek ik het liefst nog een extra dekbed over me heen.
bij ons helpt het al heel erg om ieder een eigen dekbed te nemen. dat is een stuk minder warm voor hem want hij ligt niet tegen mij aan, en ik kan me lekker in mn eigen dekbedje wikkelen.

Als we bij hem slapen slaap ik juist weer minder. denk dat je bij een 'ander' toch altijd minder goed slaapt dan in je eigen bed.
als ik bij hem slaap beweeg ik ook minder heb ik het idee waardoor ik iets minder goed slaap en soms last van mn rug krijg na een paar uur. maarja, ik zeur er niet over want ik vind het heerlijk om naast hem te slapen..
mn vriend kan er nog wel eens over zeuren maarja..mannen he.. als ze hun teen stoten vergaat de wereld..

Maar mijn tip: een eigen dekbed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:53

Hihi, ik heb een doof oor, dus als mijn vriend t ehard snurkt draai ik gewoon op mijn goede oor en hoor ik m niet meer :P Ook handig bij zoemende muggen ;)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 06:33

Dit probleem is mij echt onbekend en ik sta er ook van te kijken hoeveel mensen dit probleem hebben :oo
Sterker nog mijn vriend roept altijd ik vind alles best zolang je maar naast me in slaap valt :Y)
Als ik slaap, slaap ik :z
Mijn vriend gaat er wel eens uit s' nachts om te plassen maar ik merk er niets van :9

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 06:56

chipieke schreef:
Ik heb het andersom :') Ik kan echt niet slapen zonder dat er iemand naast me ligt...

dat heb ik ook! maar toen mijn vriend 6 weken achter elkaar nachtdienst had merkte ik wel dat ik uiteindelijk een stuk beter sliep... geen geërger meer aan zijn gesnurk en andere gekke geluiden :o tis bij mij maar net wat ik gewend ben...

omdat toch iedereen zo eerlijk is... ik heb sochtends wel wat `geks`... nu lig ik bijvoorbeeld nog heerlijk in bed met mijn laptop, maar als hij naats me zou liggen zou ik er gelijk uit zijn gegaan als ik wakker was... hij is zo warm naast me en dat vind ik `vies`. nahja niet vies, maar ik heb dan de prikkeling dat ik er uit moet enzo... savonds is t juist wel weer lekker. zo`n kachel naats je :)

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 07:01

chocobroodje schreef:
Mijn vriend had dat ook hebben we heel simpel opgelost. We hebben een 2persoons bed gekocht met 2 matrassen en ieder een 1 persoons dekbed. Werkt echt prima voor ons, eneuh het blijft "gezellig" bij ons in bed ;)

Hebben mijn ouders ook! Als mn vader zich omdraait stuitert mn moeder naar het plafond :P Ideale oplossing dit! Ook geen getrek aan dekens ;)

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 07:05

Tot nu toe ging het eigenlijk altijd heel goed bij mijn vriend en ik. In het begin sliepen we zelfs regelmatig samen in een 1-persoonsbed (en m'n vriend is niet bepaald klein ;) ) Nu wonen we al een tijdje samen en hebben we een 2-persoonsbed. Mijn vriend is heel onrustig in zijn slaap, draait veel, praat, snurkt. Ik daarentegen ben juist heel rustig, ik wordt wakker in de houding waarin ik ging slapen en het bed hoeft aan mijn kant eigenlijk niet eens opgemaakt te worden.
De laatste tijd word ik steeds vermoeider wakker en ik vraag me af of ik door de drukte van mijn vriend misschien minder goed slaap, aangezien ik heel licht slaap. Toch vind ik het ook een beetje raar om een paar nachten op de logeerkamer te gaan test-slapen ;)

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 11:42

Waar het ook aan kan liggen is dat een 2 persoonsbed dus 1 matras betreft. Maar misscihen heb jij (onbewust) wel behoefte aan een zacht matras en je vriend aan een harder matras.

Dan is het slechts een optelsom;
Geen goed matras + onrustige bedpartner = gegarandeerd een slechte nachtrust :j

Sinds mijn vriend en ik allebei een eigen matras hebben (die van hem is harder dan die van mij) slapen we beide heerlijk, terwijl we eerst dachten dat het door de deken zou komen.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 11:45

Grappig topic.
Bij mij is het andersom, ik kan echt niet slapen als hij NIET naast me ligt!!
Ik moet ook altijd tegen hem aanliggen. Het liefst moet hij lepeltje lepeltje liggen :P
Mijn zus slaapt ook al jáááren apart van haar man.
Ik heb er altijd raar en sceptisch tegenaan gekeken. Ik bedoel, voelen die 2 nog wel wat voor elkaar en hoe vaak wordt er dan geknuffeld en ges....?
Nu heb je voor die 2 dingen geen bed nodig }> maar toch........

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 11:55

1Boefje schreef:
Grappig topic.
Ik moet ook altijd tegen hem aanliggen. Het liefst moet hij lepeltje lepeltje liggen :P
Ik heb er altijd raar en sceptisch tegenaan gekeken. Ik bedoel, voelen die 2 nog wel wat voor elkaar en hoe vaak wordt er dan geknuffeld en ges....?

Dat is dus ook de andere kant van het probleem... ik kom niet goed in slaap als hij niet naast me ligt. We liggen met de rug naar elkaar toe, maar met de konten/rug tegen elkaar aan ( :+ ). Ik ben een vreselijke koukleum, ik mis het echt als ik die warme rug niet tegen me aan voel.

@Lins_Vetra: Wij hebben twee losse matrassen. Nu heb ik bij de aankoop er niet een hele lange studie van gemaakt, maar over het algemeen kan ik op alle type matrassen wel goed slapen (hotels bijv.).

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 12:37

1Boefje schreef:

Dat is jouw zaak toch niet? :?

Daarbij lijkt slapen mij een levensbehoefte die veel essentiëler is dan seks. Een gezond mens kan over het algemeen langer zonder seks dan zonder (goede) slaap. En zoals je al zegt, seks kan ook op andere plekken en momenten, daarvoor hoef je echt niet 's nachts met z'n tweetjes in één bed te slapen.

Ik zie het probleem dan ook niet.

mikster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 14:16

1Boefje schreef:
Grappig topic.

Dus bij jouw blijken je gevoelens voor je vriend en andersom uit het samen slapen?
En voor seks en knuffelen heb je iid zoals je zegt echt geen bed nodig en hoef je ook niet samen te slapen. Vind dat altijd zoon kort door de bocht gedachtes.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 15:41

Idd, samen in één bed slapen als maatstaf voor de kwaliteit van een relatie? Neuh, ook mijn idee niet. :n

Overigens nog nooit een vriendje gehad met wie ik niet in één bed kon slapen. Wel vriendjes met wie ik geen dekbed kon delen. Dan hadden we allebei ons eigen dekbed, ook weer opgelost. Aparte matrassen (én dekbedden) kan soms idd ook een oplossing zijn.

Geen anderen in je slaapomgeving dulden klinkt dan wel weer heel extreem, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die daar moeite mee hebben. In dat geval dan toch écht aparte kamers, je gaat jezelf toch niet dwingen om bij elkaar te slapen alleen maar 'omdat dat zo hoort'?

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 23:24

Bij deze is dit topic weer actief.

ik heb 6 maanden een vriend en eerst sliepen we elke dag samen. Bij hem of bij mij t maakte niks uit. Ik ben van mezelf al een moeilijke slaper en zker als er mensen naast me slapen. Maar het ging

tot op een paar weken terug. Hij snurkt heel af en toe eventjes maar heb er verder geen last van. Hij ademt wel heel erg diep. Zo erg dat ik me alleen maar daarop kan focussen en niet meer kan slapen. Dan ga ik naar een ander bed.
nu hebben we suns een hele tijd weer geprobeerd om bij mij te slapen maar het lukt echt niet. Daarom is hij maar naar huis gegaan en ben ik nu alleen.
ik baal zo ontzettend verschrikkelijk erg!
Weten jullie misschien wat ik kan doen om dit op te lossen. We weten het allebei niet...

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 23:36

Ik heb dit heel lang gehad bij mijn vriend thuis. In mijn eigen bed kon ik prima slapen als hij naast me lag. Duurde wel even voordat ik in slaap viel, maar dat heb ik altijd. Mijn vriend heeft echter een bed dat uit 1 matras bestaat in tegenstelling tot mijn twee matrassen, en daarnaast heeft hij nogal eens de neiging om te snurken. Bij mij thuis heb ik hier al lang geen last meer van, maar bij hem thuis heb ik heel lang slecht geslapen. We zijn nu 9,5 maand samen, en ik merk nu dat ik steeds makkelijker in slaap val. Ik lig nog steeds wel een hele tijd wakker, maar eerst sliep ik misschien 3 uur op een nacht, en nu toch minstens het dubbele. Bij mij was het vooral een kwestie van wennen en gaat het nu gelukkig een stuk beter :) Weet natuurlijk niet of dit ook voor jou zal gelden, maar dat is in ieder geval mijn ervaring. De beste oplossing is het natuurlijk sowieso niet want het kost nog ontzettend veel slaap :\
Laatst bijgewerkt door NienkeV1994 op 25-06-13 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 23:37

Oordopjes

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 23:38

Bij de mijnes is het andersom..Hij kan niet slapen als ik er niet naast ligt..

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 23:50

xSlvna schreef:
Oordopjes

haha yup daar slaap ik dus mee. Hier ook een vriend die snurkt, maar ook eventueel geluiden van buiten houden mij wakker. Heb echt stilte nodig, dus ja dan maar oordopjes; beats 3 a 4 uurtjes kunnen slapen

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 23:52

Oh ik ben er echt een ramp in om samen met iemand in 1 bed te slapen.
Van het weekend voor het eerst samen met mijn vriend geslapen, en heb hem heel vriendelijk verzocht om op zijn 1/3 van het bed te blijven, daarbij heb ik al aparte dekens omdat ik anders echt gek word. Helaas heeft het allemaal niet veel geholpen en ben ik halverwege geïrriteerd op de grond gaan liggen, waar hij zich weer heel schuldig over voelde, maar goh wat heb ik lekker geslapen op de grond!

Maar daarnaast is het voor een ander ook niet fijn om naast mij te liggen, want ik sla, schop, krab en draai heel veel.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 00:01

Met oordopjes in slapen vind ik niks, ben altijd bang dat ik door m'n wekker of waar dan ook doorheen slaap. Wil dat dan ook zeker niet voor de rest van m'n leven blijven doen :') (en nee, ik ben niet zo'n naïef meisje dat er na 9 maanden van overtuigd is dat ik de rest van m'n leven met m'n vriend samen blijf, maar bij wijze van spreke)