vriendin wil zelfmoord plegen door pesten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Re: vriendin wil zelfmoord plegen door pesten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 16:35

ik heb mijn vriendin opgeven voor hart in aktie :)
ik hoop zo, dat ze haar een leuke dag kunnen bezorgen!
een dag zonder gepest, verdriet, gewoon even alles vergeten :)

nu duimen dat ze uitgekozen wordt.. al is de kans zo klein :)

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:49

Daphne__ schreef:
ik heb haar niet meer gesproken :n
maar ze had wel een sms gestuurd met dat ik me geen zorgen moest maken en dat het goed ging :)(

sorry, maar hoe kan het goed gaan met haar... :? denk dat dat smsje puur is, omdat ze niet wilt dat jij je zorgen over haar maakt of je er niet mee wilt 'lastigvallen'.
ben je inmiddels al naar mentor geweest? heb je je eigen ouders erbij betrokken? enz. enz.?
hoop echt dat je dat doet, want je kunt dit niet alleen, hoe graag je dat wellicht ook wilt.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 21:35

mijn mentor weet er inmiddels van af :)
ze heeft contact opgenomen met de adoptieouders van ''meisje''.

ik twijfel zelf ook best aan haar sms.. ik wil haar gelofen, maar na alles wat ze me verteld heeft vind ik het wel moeilijk.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 08:19

Hart in aktie??! Ik snap dat je dit heel goed bedoeld.
Maar wanneer je dood wilt lijkt me het laatste wat je wilt lekker vrolijk doen voor een camera.. zo'n dag is heel intensief.. en 1 leuk dagje helpt echt niet voor ziets..

Maarja, idd... de kans is best klein uit de zovele zielige verhalen :)
Maar ik ben wel erg benieuwd hoe dit verder uitpakt...
Die poging he.. was dat echt ziekenhuis bezoek geworden? Of smste ze dat alleen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:06

Supah_Sky schreef:
Ik zou me niet al te druk maken om die trein, dr komen elke dag mensen onder, en mensen die openlijk hun zelfmoord aankondigen en zichtbaar in hun polsen snijden ect. willen vaak niet echt zelfmoord plegen.

Dit is beslist niet waar!
Je kan je enorm vergissen, heb dr ervaring mee. Dacht ook dat het wel los zou lopen bij iemand die op die manier aandacht leek te trekken, dag later was ze voor de trein gesprongen.
Daarom....dergelijke opmerkingen altijd serieus nemen!

Ps dat van 'hart in aktie' ...alsjeblieft ik hoop dat je dat niet meent of een vergissing is.

Sterkte met je vriendin TS!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:14

heftig verhaal. Je hebt er goed aan gedaan om de mentor in te schakelen.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:15

TS, probeer alsjeblieft niet zelf dit op te lossen. Z'n depressie komt van zo ver, met zoveel wanhoop, het is echt verstandig om daar professionele hulp bij te halen.
Ik doel daarbij ook niet op de mentor, want sorry, maar die hebben ook niet de kennis van zaken om met dit soort dingen om te gaan.

Ik vind het wel onwijs dapper dat je haar steunt en daarmee niet met de grote groep meedoet. Mijn complimenten, dat is een flinke portie aan onwijs goed karakter wat je daar mee laat zien.

Overigens, het boek van carrie slee voorlezen wat eerder werd geoppert, vind ik helemaal geen slecht idee. Dat is dan wel weer iets wat je via de mentor zou kunnen spelen.
Let wel, het pest gedrag van een groep stoppen, is heel heel moeilijk. Commetaar van mentoren zorgt vaak niet voor verbetering, het gaat door, alleen dan stiekum zodat de mentor het niet meer ziet.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 11:58

en hoe is het nu?

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:47

daar ben ik ook heel benieuwd na!

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:53

Ja ikke ook! (stille meelezer)

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:57

Ik ben ook een stille meelezer, en ben erg benieuwd hoe het nu gaat.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 17:57

gister was ze gekwetst, mijn mentor had haar moeder gebeld..
en niet om te zeggen dat ze hulp nodig heeft!

ze mag van mijn mentor niet meer met mij omgaan!!
ik kan haar problemen niet aan, en moet haar dus links laten liggen :?

ik vindt dat belachelijk, en bepaal zelf of ik met haar omga of niet.

ze zei tegen mij; heb ik eindelijk 1 vriendin, met wie ik echt goed kan opschieten.
mag ik niet meer met je omgaan!

vandaag is ''meisje'' gaan praten met de mentor, weet niet hoe het afgelopen is :n

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:08

wat is de reden dan waarom ze niet met jou om mag gaan van jouw mentor? :?
beetje vreemd.....
benieuwd wat er uit het gesprek met de mentor is gekomen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:14

Wat is dat voor een mentor? :x

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:16

oei maar dit is wel heel erg ernstig!
Als een tiener aankondigd dat ie zelfmoord wil plegen dan moet men dat zeer zeker serieus nemen en aktie ondernemen!
Maar het aller ergste is dan toch het schoolbeleid!
Die moeten toch ook merken,horen en zien dat de klas zich enorm misdraagt tegenover dat kind?!

Ik denk dat "meisje" zowiezo zeer labiel is qua geest en dit kan zeer zeker fout gaan aflopen als er niet ONMIDDELIJK word ingegrepen!!!
Arm kind word helemaal "afgemaakt" door de rest en dat zien de volwassenen niet?

Nou TS laat je niet ervan weerhouden om met haar te praten maar speel het wel altijd door naar iemand bijv.mentor als er over "enge" dingen word gepraat want hier zul jij zeker niet mee overweg kunnen,logisch!

Dit is een hele zware kluif en ik hoop dat de klas tot inkeer gaat komen want anders loopt het fout af!

Heb echt zooo te doen met dat arme kind,germ!!!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:19

hmmm, deels heeft de mentor natuurlijk helemaal ongelijk, een vriendin kan heel heel veel steun bieden ookal doe je alleen maar leuke dingen.
Maar deels, tja, je bent uiteindelijk niet opgeleid om met depressieve mensen om te gaan en je zegt zo makkelijk het verkeerde. Daarnaast is omgang met een depressief iemand ook heel zwaar voor jezelf. Je neemt er makkelijk heel veel verantwoordelijkheid bij op je, en tja, het is toch wel een big issue zegmaar. Dus ergens kan ik me er wel iets bij voorstellen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:20

Ik wil toch ook even opmerken dat we hier maar 1 kant van het verhaal horen. We weten niet wat de mentor, school en ouders precies doen of niet doen. Tenslotte hebben we nu een verhaal van 'ts zei dat haar vriendin zei dat haar moeder had gehoord van de mentor...' Dat zijn een heleboel plekken waarop onduidelijkheid kan zijn ontstaan.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:21

Pff wat een slechte mentor.
Ik denk dat het meisje juist erg veel aan jou steun heeft..

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:22

Jeetje wat raar zeg, heeft ze iemand die haar helpt...
Toch heb je ook vaak leraren die niet weten hoe ze ermee om moeten gaan, die zelf 'bang' zijn de volle laag van de leraren te krijgen.... heel erg vreemd natuurlijk maar ja, zou dat in dit geval ook zo kunnen zijn? Dat hij op deze manier de klas er niet bij wil betrekken?
Als je haar vriendin wil blijven, zou ik dat zeker doen en niet door een telefoontje van een leraar haar links laten liggen. Succes!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:27

wat kunnen mensen toch wreed zijn en zeker de jeugd!
Onbegrijpelijk dat ze erop uit zijn om iemand kapot te maken.
MAAR waar IS de SCHOOL?????
Zoiets moet toch meteen de kop ingedrukt krijgen!

Arm kind moet echt geholpen worden en weg van die school!
En om nu iemand te verbieden om met elkaar om te gaan gaat wat ver.
Het is wel héél zwaar om met iemand bevriend te zijn die zwaar depressief is houd daar wel rekeing mee.
Maar ik zou haar daar ook niet voor laten vallen,in tegendeel!!!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 18:44

Airborn schreef:
hmmm, deels heeft de mentor natuurlijk helemaal ongelijk, een vriendin kan heel heel veel steun bieden ookal doe je alleen maar leuke dingen.
Maar deels, tja, je bent uiteindelijk niet opgeleid om met depressieve mensen om te gaan en je zegt zo makkelijk het verkeerde. Daarnaast is omgang met een depressief iemand ook heel zwaar voor jezelf. Je neemt er makkelijk heel veel verantwoordelijkheid bij op je, en tja, het is toch wel een big issue zegmaar. Dus ergens kan ik me er wel iets bij voorstellen.

dat is niet de reden dat het niet mag..

ik heb een dysthyme stoornis en ben nou sinds kort weer een beetje happy.
mijn mentor weet daar van en vindt omdat het een hele tijd heel slecht ging met mij, ik niet mag omgaan met haar.

maar ik merk zelf waarneer ik het niet aan kan, en dan nog; ik kan haar toch moeilijk laten stikken?
ze heeft geen vrienden, en is net zo blij dat ze iemand heeft gevondne die haar wel mag.

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:02

Djeez, ik hoop toch echt dat iemand op school dit serieus gaat nemen zeg :(
Vreselijk dat een meisje zich zo moet voelen en er niks aan gedaan word maar super van jou dat je moeite voor haar doet!Ik hoop echt dat dit snel ten goede gaat keren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:04

Dit is wel een hele rare wending! In plaats van het meisje serieus te nemen en te helpen, wordt besloten dat haar vriendin niet meer met haar mag om gaan!? :roll: Ik hoop dat de school het serieus gaat nemen zeg!!!

Overigens snap ik het standpunt van de mentor wat betreft jou (TS) wel...hij wil jou beschermen. Als jij het niet eens bent met het geen contact mogen hebben met het meisje, TS, zou ik daarmee naar de mentor gaan.
Laatst bijgewerkt door Jessica op 28-10-09 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:09

Hmmm, de uitleg net maakt het standpunt van de mentor voor mij wel begrijpelijker. Hij probeert de TS tegen zichzelf te beschermen. Misschien overdreven, maar als hij het niet zou doen, en TS zou er wel zelf problemen van krijgen, zou de mentor toch echt een probleem hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:50

Ik lees stiekem al een tijdje mee, en ik moet zeggen dat ik de reactie van jouw mentor behoorlijk vreemd vind. Ik begrijp dat hij voor jou ook het beste wilt, maar zoals hij het brengt (zoals jij hier geschreven hebt tenminste) lijkt het alsof jij het slachtoffer van dit hele gebeuren bent en niet jouw vriendin.

Ik zou nog eens naar je mentor toe gaan om te praten, of eventueel een andere leraar waar je het goed mee kunt vinden (vertrouwenspersoon oid?) om ook voor je vriendin stappen te gaan ondernemen.