Nog steeds dramatisch haaruitval

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Nog steeds dramatisch haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 12:54

uhm geen van mijn opa's leven :+ maar ze hadden in elk geval wel haar. Mijn ene oma had wel gewoon haar, maar niet superveel ofzo, maar niet kaal, mijn andere oma heeft een hele bos haar, al is het grijs :+

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:56

Goed dat je naar Haarweb bent gegaan. Daar zitten mensen die er toch veel van weten en vaak ook al veel geprobeerd hebben. Dit neemt niet weg dat een goede dermatoloog wel een slim idee is.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 12:57

ja ik zag he! heb inmiddels al een reactie, ze wou nog wat antwoorden op vragen, dus ben benieuwd...

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:59

Zitten een hoop mensen die heel veel ervaring hebben, helaas wel veel meer mannen dan vrouwen. Als ik het zo lees is jouw haarverlies wel wat ingewikkelder dan huis-, tuin en keuken haarverlies door stress of seizoen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 13:03

Ja ik weet het niet :? mijn stresshormoon was dus niet veel te hoog, een ietsje hoger maar het was ochtend en dan schijnt het normaal te zijn... en zeizoen dacht k dus eerst aan, maar dat was een jaar geleden en inmiddels is het gewoon erger geworden... en dan in combinatie met die roos, hoofdpijn, en dan vooral hooftpijn aan mijn rechterkant (oog,oor en voorhooft en nek inbegrepen)

Renee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:04

Goed dat je naar dat forum gegaan bent :)
Wil je wel aanraden om ook je dermatoloog te vragen naar evt alopecia, hij kan er zoveel meer over vertellen
Alhoewel dat dan weer niet klopgt met de hoofdpijn...

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:04

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 13:06

ahh die ga ik even doorlezen! Op het moment heb ik geen wondjes op mijn hooft, maar nog steeds erg rozerig enzo. thanks :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 13:08

Oja wat mischien relevant is, ik heb vooral roos op mijn voorhooft, en jeukt ook daar, maar ook verder op mijn hooft. de korstjes zitten ook op andere plekken op mijn hooft.

ik ga weer verder met het lezen van dat topic

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:10

Staat bovenaan ook nog een thread naar alopecia en jeuk, is ook interessant. Je moet gewoon maar eens avondje gaan surfen, staat heel veel info aldaar.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:16

Ads door Google

Last van haaruitval?
Yves Rocher anti-haaruitval kuur en shampoo. Actie: 2 halen, 1 betalen!

www.yves-rocher.nl
Haaruitval gestopt
Zo heb ik mijn haaruitval - op natuurlijke wijze - kunnen stoppen!

www.haaruitval-stoppen.nl
Anti-haaruitval producten
Alle onderzochte en bewezen producten tegen haaruitval.

www.haarlab.nlHaaruitval is een natuurlijk proces. Het is normaal dat je elke dag wat haar verliest. Maar als haren overmatig uitvallen en niet worden vervangen door nieuw haar dan word je kaal.

HaaruitvalAlopecia areata: pleksgewijze kaalheid
Alopecia areata betekent pleksgewijze kaalheid. Het is een ziekte van de haarwortels. De plekken waar de haarwortels zijn aangetast, zijn in de regel rond of ovaal. In de plekken vallen (vrijwel) alle haren uit, terwijl de huid eromheen een normale haargroei toont. Het gevolg is dat er één of meer kale gebieden ontstaan. Hoe ontstaat alopecia areata? De precieze oorzaak van alopecia areata is onbekend. Als oorzaak van alopecia areata wordt gedacht aan een stoornis in het afweermechanisme van het lichaam, de immuniteit.
Haaruitval (Engels)
Een medische encyclopedie met veel foto's.
Haaruitval
Stel je eens voor dat je haar uitvalt met de snelheid van een hogesnelheidstrein. Angst, depressie en schaamte worden je deel. Want een man zonder haar doet misschien aan Kojak denken, maar verliest er zelden zijn charmes bij. Een kale vrouw daarentegen, die kan op veel minder bijval rekenen. Een volle haardos staat toch nog steeds symbool voor verleiding. Haaruitval kan je kop kosten. Gelukkig bestaan er oplossingen voor.
Haaruitval
Een hoofd telt ongeveer 100.000 haren . Blonde mensen hebben iets meer haar; roodharige iets minder. Per dag verliezen we 50 tot 150 haren. Dat is normaal. Gelukkig groeien er meestal iedere dag ook weer evenveel nieuwe haren bij. Wordt dit evenwicht (tijdelijk) verstoord dan kun je spreken van haaruitval. De oorzaken kunnen soms duidelijk zijn. Meer haaruitval komt vaak voor na een bevalling, bij bepaald medicijngebruik of tijdens een stressvolle periode en zelfs bij de wisseling van seizoenen. Met goede voeding, een aanvullende vitaminekuur en voldoende ontspanning zijn deze tijdelijke aanvallen van haarverlies snel weer verholpen.
Haarverlies
Alopecia betekent haaruitval. Hierbij is vaker sprake van het onvermogen voldoende nieuw haar aan te maken, dan van te veel uitval. Haaruitval kan op elke leeftijd voorkomen en kan allerlei oorzaken hebben.
Haarverlies stoppen (Engels)
Uitleg over haaruitval bij mannen, vrouwen en kinderen.
Ads door Google

Haaruitval Vrouwen?
Uw eigen haar weer terug in 1 behandeling.

www.TransHair.nl
De gezonde dorstlesser
Kraanwater bevat van nature een aantal bouwstoffen en mineralen!

www.kraanwater.nuHoe draag ik een hoofddoek om mijn haaruitval te verhullen
Veel kankerpatiënten krijgen te maken met haaruitval. Vooral voor vrouwen is dit erg vervelend, omdat hun kaalheid meer opvalt. Synthetische pruiken kunnen de haaruitval verbergen, maar zijn duur en zitten in veel gevallen erg vervelend. Fatima Bourri en Manon Moussa van Speesjaal leggen uit hoe je op een eenvoudige en snelle manier een ‘niet-religieuze’ hoofddoek kan omdoen.
Kaalheid
Iedereen verliest zo’n 50-100 haren per dag. Dat is normaal. Omdat er telkens weer nieuwe haren groeien, leidt dit niet tot kaalheid. Bij veel meer haaruitval kan wel kaalheid ontstaan. Soms is dit blijvend. Waarom de een wel kaal wordt en de ander niet, is niet bekend. Vooral mannen kunnen kaal worden. Dit begint vaak rond de slapen en de kruin en kan al voor het twintigste jaar beginnen.
Kaalheid volgens mannelijk patroon
Alopecia androgenetica, of kaalheid volgens mannelijk patroon, is een zeer veel voorkomende vorm van permanente haaruitval. Het is bij mannen volstrekt normaal en bij vrouwen slechts zelden een aanwijzing voor een onderliggend ziekteproces.
Kaalheid: wat werkt en wat niet? (Engels)
Een artikel over kaalheid bij jonge mannen, op een onafhankelijke en betrouwbare Britse gezondheidssite.
Oorzaken van haarverlies (Engels)
Op elk moment is ongeveer 90% van de haren op je hoofd aan het groeien en is 10% uitgegroeid. Na 2 tot 3 maanden valt een uitgegroeide haar uit en groeit er een nieuwe haar op dezelfde plaats. Een haar groeit in 2 tot 6 jaar ongeveer 1 centimeter per maand. Het is dus normaal dat je elke dag wat haar verliest. Bij sommige mensen treedt meer haarverlies op dan normaal. De oorzaken hiervan kunnen bijvoorbeeld zijn: ziekte, stress, hormoonstoornissen, bevalling, medicijnen.

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:19

@lifaya; Ze kunnen de oorzaak van mijn haaruitval niet vinden..
De HA dacht aan AGA, (mannelijke kaalheid) maar volgens de dermatoloog was dit niet het geval.
Ik heb geen vitamine tekort.. Raadselachtig dus.. maarja, t blijft maar doorgaan.
Ik heb ook een tijd op haarweb gezeten, maar ik merkte dat ik nogal geobsedeerd werd door mijn haaruitval, dat ik er zo min mogelijk mee bezig moest/wilde zijn.. Dus het lezen daar maakte me nog onrustiger.
Vond het wel een heel vriendelijk topic waar veel mensen met ervaring, kennis en goede tips zitten!!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 15:32

update, dit was een reactie van het forum

Citaat:
De "roos" zal een lichte vorm van seborroïsch eczeem zijn, anders had de dermatoloog geen speciale shampoo voorgeschreven.

Als je rondom het hele hoofd haarverlies hebt, kan het zijn dat je de vrouwelijke vorm van alopecia androgenetica hebt, waarbij minoxidil-lotion wel goed helpt, maar levenslang gebruikt zal moeten blijven worden.

Microgynon 30 bevat levonorgestrel, wat een C19-progestageen is met androgene werking, dat niet bevorderlijk is bij androgeen haarverlies.
Als het gaat om AGA(alopecia androgenetica) is een pil als Diane35 of Yasmin/Yaz/Yasminelle een betere keuze.

Ik heb ook een naam gekregen van een dermatoloog in de buurt, dus misschien dat ik daar dan heen ga!