Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
karuna schreef:En omdat ik er heel veel van mijn moeder in herken, Die heeft ook altzheimer en die gaat steeds slechter eten en drinken omdat ze geen honger, heeft, geen smaak of geen dorst. Dat is voor mijn vader nu iedere dag een gevecht om er genoeg in te krijgen. Maar ze is nog niet ver genoeg heen om op genomen te worden helaas. Helaas klinkt mischien hard maar het zou voor mijn vader en uiteindelijk voor mijn moeder een zege zijn. Mijn vader gaat er langzaam aan onderdoor zowel fysiek als geestelijk en mijn moeder levert steeds meer strijd omdat ze dingen niet meer wil of echt de weg kwijt is.
karuna schreef:En wil ze eigenlijk ook helemaal niet meer leven. Ook zij heeft iedere dag verdriet om het feit dat ze er nog is, terwijl ze in mijn ogen nog niet oud is met 75. En als het minder tot niet willen eten voor haar de mogelijkheid is om te sterven dan moet je op een gegeven moment de strijd opgeven met er eten en drinken erin stoppen. Want iedere dag kwade gezichten en harde woorden om maar te eten en te drinken is voor niemand fijn. Maar dat moet wel met goede pijnbestrijding en andere verlichters gebeuren.
sharona87 schreef:Als het icm met morfine is die in dosering verhoogt wordt, zal mijn moeder er ook mee kunnen leven.
Maar die arts kwam echt over dat ze even alle rechten van familie afpakte en zij het wel besliste 'omdat zij arts is'
Maar het idee dat mijn oma daar 2 weken moet liggen op een kamertje.
Over die verzorgende ben ik ook niet te spreken daar, maar is ook oorzaak dat ze daar met veel te weinig staan. Tijdens nachtdienst met 2 verpleegkundige op misschien wel 20 mensen.