Blaasontsteking..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:11

Nou ik ben net weer terug uit het ziekenhuis.
Vanmorgen was de pijn echt niet meer te harden en na heel wat heen en weer gebel met de assistente van de HA kreeg ik dan eindelijk een pijnstiller die wel werkt (tramadol _/-\o_ ). Niet dat de pijn weg is maar ik kan nu iig weer zitten ipv alleen maar rondjes lopen in huis :\
Ook weer een andere AB kuur, ze hadden gisteren toch een verkeerde gegeven :?
En ik kon meteen naar het ziekenhuis voor een foto en morgen mag ik weer terug voor een echo... *zucht*
Nou ja, hopen dat de medicijnen werken en dat er nu ook een oorzaak wordt gevonden want dit is echt niet voor herhaling vatbaar...

Cath

Re: Blaasontsteking..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 11:50

Pff die antibiotica kuur slaat echt verkeerd aan..
Ben heel erg misselijk en heb nog wat dingetjes.
Hopelijk gaat het snel over.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 11:53

Ik had idd de laatste keer ook erg last van bijwerkingen: duizeligheid en misselijkheid vooral. Het was meteen over toen ik met de kuur klaar was en het is ook niet meer teruggekomen, dus ik gok dat ik idd last had van de 'meest voorkomende bijwerking'.

Welke heb je Cath?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 12:01

Ik ben vanochtend nara de dokter gegaan,
Ik kreeg opeens ook koortsaanvallen :?
Ik heb een fixe blaasontsteking, heb een kuur voor 7 dagen gekregen, 4x per dag 1 tablet.
Normaal kreeg k een kuur voor 4 dagen, maar dat was niet genoeg voor deze blaasontsteking, hopelijk helpt et snel

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 12:11

Bah vervelend he die blaasontsteking..
@Karin: Ik heb nu de Amoxicilline/Clavulaanzuur.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 12:18

Ah OK, die mag ik niet hebben. Ben overgevoelig voor amoxicilline, krijg ik nare uitslag van. :+

Ik had nitrofurantoine. Nou ja, ik ben dan liever misselijk dan dat ik onder de gloeiende uitslag zit. :))

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 12:22

Van die andere die ik hiervoor had, kreeg ik allemaal bultjes..
Zijn nu nog niet weg :(
Maar die antibiotica sloeg ook totaal niet aan.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 12:34

Ik heb ook bijwerkingen van de antibiotica maar eigenlijk alleen de eerste pil die ik inneem.. dan voelt het alsof er een baksteen op mijn longen valt en snak ik naar adem ook begint het overal te kriebelen.. ook in mijn gehemelte voelt het heel raar..
Ik heb Trimotoprim

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:58

Van antibiotica word ik, als ik een bijwerking heb dan, misselijk :j

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:24

Nou kep uitslag van de kweek.. heb ik gewoon al die jaren lang verkeerde antibiotica voorgeschreven gekregen :S
1 die niet goed reageert op de bacterie die in mijn blaas ontstekingen veroorzaakt. 7 jaar lang die bende geslikt!
Nou ik ben benieuwd of dit echt gaat zorgen dat het weg gaat!! pfff moet vanmiddag nieuwe kuur ophalen..
Ik had wel een coli bacterie maar geen nitraat in mijn urine.. vond ik wel wat apart..

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 18:07

Pff deze antibiotica kuur slaat ook al niet aan..
Die vorige ook al niet.
Wordt er nu wel gek van, gelukkig staat het op de kweek en krijg ik maandag de uitslag.
Ik heb ook niet echt last van mijn blaas meer maar nu zit het meer bij mn plasbuis zeg maar :P
Zo'n vervelend zeurderig gevoel.
Dit gedoe duurt nu al meer dan een maand. :(

@JulienSVU: Ook vervelend zeg, hopelijk gaat het nu helpen!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 20:02

Cassidy schreef:
Niet alle WC's in cafe's, disco's zijn even fris, en als ik moet plassen wil ik daar soms niet op de bril gaan zitten. Alleen in die gevallen voorkom je door dat je boven de pot gaan hangen, dat je je blaas helemaal leeg kunt plassen. Dus hoe onfris het soms klinkt, ga altijd zitten en zorg ervoor dat je blaas goed leeg is.

Ik ga echt alleen op mijn eigen WC zitten zo'n beetje. Verder hang ik in de kroeg altijd aan de deurklink ofzo en dan goed persen :7

Wat ook helpt tegen blaasontsteking; granaatappelzuur. Ik koop dit bij de Turkse winkel, het is heel dik heel zuur spul, ik leng het aan met kokend water en wat suiker en drink er echt flink wat van als ik blaasontsteking voel aankomen. Je moet dat alleen niet meteen uitplassen maar even laten zitten. Die zuren killen de bacterien, net zoals cranberry's maar heb met granaatappel betere ervaring

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 20:03

Cath_16 schreef:
Die vorige ook al niet.
Wordt er nu wel gek van, gelukkig staat het op de kweek en krijg ik maandag de uitslag.
Ik heb ook niet echt last van mijn blaas meer maar nu zit het meer bij mn plasbuis zeg maar :P

weet je wel zeker of het blaasontsteking is? Is het niet een schimmelinfectie of misschien zelfs soa?

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 08:33

Alexx schreef:
Cassidy schreef:
Niet alle WC's in cafe's, disco's zijn even fris, en als ik moet plassen wil ik daar soms niet op de bril gaan zitten. Alleen in die gevallen voorkom je door dat je boven de pot gaan hangen, dat je je blaas helemaal leeg kunt plassen. Dus hoe onfris het soms klinkt, ga altijd zitten en zorg ervoor dat je blaas goed leeg is.

Ik ga echt alleen op mijn eigen WC zitten zo'n beetje. Verder hang ik in de kroeg altijd aan de deurklink ofzo en dan goed persen :7

Als iets blaasontsteking veroorzaakt is dat het wel! Das echt het allerslechtste voor je blaas dat je kan doen!!
Persen al helemaaaaaal.. dat hangen dat voorkom je soms niet ;)

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 11:53

Alexx schreef:
Cath_16 schreef:
Die vorige ook al niet.

weet je wel zeker of het blaasontsteking is? Is het niet een schimmelinfectie of misschien zelfs soa?

De HA zei dat het een blaasontsteking was maar het staat nu een week op de kweek. Morgen even bellen voor de uitslag.
Een soa zou eigenlijk onmogelijk moeten zijn. Tenzij mijn vriendje iets moet bekennen

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 12:07

Als het iets anders was geweest kwam er dan geen blaasontsteking uit? Ookal zijn het dezelfde klachten?
Uit de kweek kwam bij mij de E-coli bacterie..

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 12:16

Het is iig blaasontsteking maar misschien kan die voortkomen uit andere dingen? Ben benieuwd.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:23

Pffft ik ben ook weeer de klos #) sinds zaterdagochtend....

Voelde het meteen toen ik opstond en nodig moest plassen... Meteen aan de maximale dosis D-Mannose gegaan, en dat werkt erg goed moet ik zeggen! Geen last van m'n blaas als ik 'm als kuur blijf slikken. En dat moet 10 dagen en dan zou het over zijn... Ben benieuwd :j

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:38

Hoe is het nu met je Cath_16? Wat was er nog uit je kweek gekomen?

Ik zit helaas in hetzelfde schuitje.
Was al een paar weken misselijk, en vaak plassen maar geen pijn ofzo.
Een week geleden plaste ik opeens bloed en deed het plassen echt vreselijk pijn.
Kuurtje gehad, maar sloeg niet aan. Vandaag zwaardere kuur gehad (ook Amoxicilline)
en morgen naar het zkh om het op kweek te laten zetten.... (mag daarna pas met de nieuwe kuur beginnen)
Ben er echt goed ziek van :(

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 19:19

Hmm vervelend!
Ja nog steeds niet goed, er is niets bijzonders uit de kweek gekomen behalve die bacterie dus.
Antbiotica helpt niet(heb al 2 kuren gehad)dus slik nu sowieso dubbele dosis cranberry.
De blaasontsteking is niet heel heftig, behalve als ik te weinig drink en dan vooral na het plassen doet het zeurderige pijn.
Snap dat je er ook gek van wordt, zit nu ook al sinds de herfstvakantie te kloten.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 00:41

Hier ook iemand die al 3 weken sukkelt met blaasontsteking!
Amoxicilline krijg ik als bijwerking van dat ik extreem overgevoelig raak voor licht, zelfs daglicht of een lampje/tv doet pijn aan mn ogen dus die mag ik niet meer.
Heb een ander kuurtje gehad maar die heeft niet geholpen.

Zit aan de cranberrypillen, cranberry thee, versgeperste jus met geperste citroenen en heeeeel veel water drinken maar nogsteeds is het de ene dag beter dan de andere dag.
En heb ontzettend last van mn rug waar mn nieren zitten, ook vooral bij het opstaan en 's avonds last van koorts en overal spierpijn en me echt beroerd voelen...

Morgen maar weer terug naar de dokter.

Heb 1x eerder blaasontsteking gehad, toen ben ik in een paar uur tijd van topfit naar gruwelijk ziek gegaan, toen dus de Amoxicilline gekregen en nog 2 dagen ziek op bed gelegen van de koorts en gewoon ect beroerd maar de blaasontsteking zelf trok toen snel weg, was toen wel nog veel pijnlijker dan nu, maar toen dus die bijwerking gekregen.

Heb nu eigenlijk meer last van die erge rugpijn dan van de blaasontsteking zelf, ja ik ren wat vaker naar het toilet haha :+

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 07:55

Uitkijken voor nierbekkenontsteking, Renske!
Ik heb ook veel rugpijn en wat rillerig, straks langs het ziekenhuis zodat ze een kweek kunnen maken,
en nu mag ik met de Amoxicilline beginnen. Ik lees veel over bijwerkingen :\ hoop dat dat hier meevalt.

Succes bij de dokter, Renske!
Cath: sterkte, vervelend als die rot AB niet aanslaat!

Ik drink ook liters cranberry, maar merk er niks van... is meer preventief denk ik.. maarja, proberen kan natuurlijk geen kwaad.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 08:15

Ik zag dit topic weer hoog in de lijst met eigen berichten verschijnen.
Bij mij is het inmiddels duidelijk waarom ik steeds nierbekkenontstekingen krijg zonder klachten van een blaasontsteking zoals gebruikelijk is. Bij mij ontstaat de ontsteking in m'n nieren door een zeldzame soort van niersteen :\
M'n hele nierbekken en nierkelkjes zitten inmiddels vol met 1 grote steen en de onderkant van m'n nier is door de ontstekingen zo aangetast, dat deel werkt niet meer. De bovenkant is door de steen verdrukt, daar is het nierschors al helemaal weg.
Gisteren heb ik nog een laatste scan (met radio aktieve stof) gehad om te kijken wat de nierfunctie nog is en volgende week krijg ik daar de uitslag van en dan hoor ik of ze mijn hele nier eruit moeten halen of een deel van de nier :=
En dat allemaal binnen een jaar tijd... Pas dus maar op als het doorslaat naar je nieren...

Ik zit nu trouwens contstant aan de AB. Met de kerstdagen aan een lange kuur met dubbele dosis tavanic wat me nog net uit het ziekenhuis hield en nu gewone nitrofurantoïne als onderhouds dosis tot de operatie in de hoop dat er nu geen nieuwe ontstekingen opkomen...
Amoxicilline heb ik eerder ook gehad (welke AB niet vraag ik me af) maar daar kreeg ik ook bijwerkingen van en de ontsteking kwam daarna nog veel heftiger terug omdat de kuur niet sterk genoeg was :\

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 08:22

Op zich wel fijn dat ze nu weten wat het is Marije.. Je kan prima met 1 nier of wanneer er een deel is weg gesneden.

Ik heb afgelopen 3 weken ook steeds onderzoeken gehad in het ziekenhuis. Maar met mijn nieren en blaas etc. blijkt niets aan de hand te zijn. Toch heb ik steeds keer op keer blaasontsteking.
Mij kunnen ze dus niet helpen.. *zucht*

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 08:23

Jemig, dat is wel ff wat heftiger dan een simpele blaasontsteking!!!
Hopelijk hoeft niet heel je nier eruit! Sterkte!