IK WEET DAT IK DUN BEN!!!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 16:50

mirgino schreef:
xChantal94 schreef:
Ik weet niet of ik hier wel is gereageerd heb.

Maar mijn bijnaam is anna rexia (voornaam + achternaam) die ik van mijn zus heb gekregen. Op school ben ik met biologie wel is door een docent als voorbeeld genomen toen het over anorexia ging (!).

Nou vind ik me zelf gewoon normaal en helemaal niet zó dun maar goed.

:oo meen je dat echt??? heeft hij jou als voorbeeld genomen???

en wat vond jij daarvan?

ik vind dat niet normaal :n

Ja, en ik had bijna gezegd dat ik hem toch ook niet even voor de klas ging zetten om een voorbeeld van een mongool (niet letterlijk) te laten zien.

Zijn trouwens wel mensen uit mijn klas naar de directeur gegaan daarover, ik zelf niet.. Heb hem nog een paar lessen gehad maar niet lang/vaak meer, en hij heeft zijn excuses aangeboden.

(In die lessen dát ik hem nog had, heeft hij mij wel in éen les 3 gele kaarten gegeven terwijl ik niks deed. En 3 gele is een rode en dat is schorsing. Gelukkig weer de halve klas naar de directeur dat hij echt niet spoort :+ )

xxmyrtheexx

Re: IK WEET DAT IK DUN BEN!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 12:52

dan heb je geluk gehad dat je zo'n leuke klas hebt.

als mensen tegen mij de afgelopen week zeiden:
zo hee jij bent dun (of zo iets dergelijks).. dan zei ik:
ik zeg toch ook niet tegen jou dat jij dik bent.. ik vind het niet leuk meer om elke keer aan te horen dat ik dun ben.. dus waag het niet om het nog een keer te zeggen, want ik geef je een knal.

het word nu gelukkig al een stuk minder en niet zoveel mensen zeggen het meer.. tuurlijk hoor ik het nog wel, maar ze beginnen allemaal een beetje door te krijgen wat ik allemaal naar binnen prop en dan staan ze met grote jaloerse ogen naar mij te kijken dat ik niks aankom(A)
mijn kastje op het internaat is het volst van allemaal geloof ik! Koekjes, chocolade, pinda's, choco-croissants en andere lekkere dinge.
dat laat in elk geval zien dat ik geen anorexia heb haha!

ik ben ook naar de HA geweest om bloed te laten prikken, niet zo zeer omdat ik dun ben, maar ik ben de laatste tijd erg moe. Ik was uiteindelijk zo moe dat ik in het 2e uur bijna in slaap viel en al mijn kracht moest verzamelen om nog op mijn benen te kunnen staan, zo moe was ik. Toen ben ik me bed weer ingedoken en heb me moeder opgebeld dat ik naar de HA wou.

Mijn bloeddruk bleek ten eerste al veels te laag te zijn (85 / 55 normaal is: 120/80 ofzo)
Daar heb ik druppels voor gekregen en dat help wel een beetje.
Uit mijn bloedonderzoek bleek dat een of ander hormoon dat verantwoordlijk is voor je eierstokken veels te hoog was bij mij en met alle andere dingen zoals ijzer enzo zit ik allemaal op het randje. Nu heb ik nog een tablet erbij gekregen die ik maar 1 keer in de week in moet nemen die ervoor zorgt dat dat hormoonpercentage naar beneden gaat. Hopelijk ben ik daarna minder moe!

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 13:15

Nou gisteren dus weer zo'n opmerking.
We hadden een feest en mijn schoonouders zouden oppassen op onze dochter.
Dus ik had me aangetrokken en was mijn heupketting om aan het doen, waarbij de opmerking kwam. Een heupketting blijft die wel hangen bij jouw -:(- -:(-
nou echt grrr :(

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 17:34

Het is ook een beetje je leeftijd, denk ik.
Ik ben ook jaaaaaaaren een spriet geweest, totdat ik 18 werd en ineens gigantisch aankwam. Tijdens de puberteit groei je gewoon ontzettend en als je dan klaar bent daarmee, maar je blijft dezelfde hoeveelheid eten, dan kom je aan.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 13:02

@ TS

ik zou meer gezond energierijk gaan eten als ik jou was,als je zegt dat je waarden op het randje zijn,dan eet je gewoon niet gezond en niet ok.

ook ik was vroeger veel te mager(ik ben al sinds mijn 16de ongeveer 1.76m en woog toen jaren aan een stuk een 50-51 kg.ik sportte veel en at veel naar mijn idee,maar echt niet gezond,ik snoepte erop los(want ik kwam toch niet aan),ook ik zat op internaat,maar daar eet je wat je zelf wil,wij glipten ook vaak het stad in op pizza,friet,.... te eten.

Ondertussen snoep ik minder,probeer ik 'normaal' te eten(groenten,fruit,vis,boterhammen,...)
ik sport amper nog(buiten paardrijden),en sinds een jaartje heb ik een paar kilootjes bijgekomen en weeg ik nu 59kg met mijn 1.76m wat best ok is;

zelf weet ik niet of het door het eten komt dat ik bijgekomen ben,de leeftijd,het minder sporten,of een job waarbij ik 3/4 van de tijd op een stoel voor de pc zit is,maar het maakt eigenlijk niet uit.

Ew_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:57

balen zeg!
van al die opmerkingen
had het zelf vroeger ook, ik was 1.70 m en 45 kg.
Rotopmerkingen krijg je dan.
Mn mentor ging zelfs praten enzo,
terwijl er helemaal niks was!
maar ik kreeg ook positieve opmerkingen, vreemd genoeg.
Van 'wow, ik wou dat ik zo dun was' en dat soort dingen.
maar dat was altijd minder dan het negatieve.
nu ben ik 1.70 (nog steeds) en 56 kg (twee jaar ouder trouwens, maar vind het wel vervelend dat ik ben aangekomen....)
Is dat trouwens niet te zwaar?

nou ja, heel veel succes iig.
gewoon negeren die opmerkingen!

LisaMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 16:52

Ik las hier iets over elk uur een boterham eten i.v.m snel verteren. Ik denk dat dat echt helpt ;)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 16:54

Ik snap wel dat het heel vervelend voor je is!
Misschien eens wat regelmatiger eten dan iemand anders.
Dus in plaats van 5 keer, 7 of 8 keer. En dan dingen nemen die calorierijk zijn..

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 14:56

@ew_love.. 56 kilo bij 1,70 is een perfect gewicht.. dat moet ik namelijk ook hebben.

@LisaMS.. elk uur een boterham eten word moeilijk voor mij omdat ik niet erg gek ben op brood.. ik eet het omdat ik het moet eten maar daar houd het dan ook mee op. 's ochtend krijg ik al helemaal geen brood naar binnen.. dan eet ik of crackers of joghurt met iets erin.

Sinds ik op mijn nieuwe school zit ben ik dus weer iets afgevallen door het vele bewegen. Gek genoeg is mijn vriendin juist aangekomen. Nu probeert zij mijn eetpatroon een beetje aan te nemen 's ochtend joghurt en minder snoepen enzo en zij is nu heel iets afgevallen. Ik heb me afgelope week bij elke maaltijd vol zitte proppen totdat ik echt niet meer kon want ik was het helemaal zat om dun te zijn. En het hielp.. ik ben 1 kilo aangekomen:D wat was ik blij. Dus volgende week ga ik daarmee verder. Hopelijk kom ik nog meer aan!

Ook ga ik morgen even aan de dokter vragen wat ik nog meer kan doen om aan te komen. Mijn ouders vinden het onzin dat ik aan wil komen want ze zeggen dat het vanzelf wel komt.. maar ik wil gewoon nu aankomen.. al kom ik maar 5 kilo aan dan ben ik al tevreden. Ik wil gewoon van dat gezeik af zijn!

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 08:57

Hoi
Ik ben 170 en weeg 55 kg , vroeger woog ik 10 kilo zwaarder,
En dat is ook mijn streef weer ,maarja kom niks aan ,maar val wel snel af...

Ik begrijp jou probleem,

Laatst was ik bij de sportschool samen met een vriend ,
wij wouden allebei aankomen,
maar we kregen een rondleiding van iemand die zeker 15 kg meer woog , en die vrouw zei de hele tijd oh wou dat ik slank was en wat is de wereld oneerlijk verdeelt bla bla bla...nou toen was mn sportbui al over...
slank zijn kan ook een probleem zijn hoor!

Beetje stomme vraag misschien maar sta je ook onder stress?
stress is namelijk vaak de boosdoener ook onbewuste stress..

groeten

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 09:05

Mijn moeder schaamde zich vroeger dood als ze met mij naar de zwemles moest. Ze kreeg de neiging om tegen iedereen te zeggen dat ik echt wel eten kreeg.....
Toen ik 14 was woog ik 45kg bij 1.67. Behoorlijk dun dus.

De opmerkingen die jij krijgt heb ik ook wel gekregen. De beste reactie die ik er op heb kunnen geven is wel gewoon door duidelijk te maken dat ik het zelf ook echt iet leuk vond. Ik gaf aan dat ik 's avonds tegen heug en meug met een zak chips op de bank zat om er maar voor te zorgen dat ik aan zou komen. Dat ik die opmerkingen dus ook echt niet leuk vond. Mensen moeten beseffen dat het net zo kwetsend kan zijn als opmerkingen over te dikke mensen.

Wel een tip: zorg ervoor dat je een kleurtje hebt. Als je naast dun ook nog eens bleek bent zie je er een beetje spook achtig uit. Een kleurtje zorgt ervoor dat je in zijn geheel wat gezonder eruit ziet.

Één GROTE troost: ik lach me nu kapot. Ik kan eten wat ik wil en blijf slank. Heerlijk!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 09:18

Ik ben 1.71 lang en woog toen ik 18 was 48 kilo.
Toen ik op mijn 24ste trouwde woog ik 53 kilo.
Ondertussen ben ik 44 en weeg ik 57 kilo.

Ik kon vroeger ook alles eten zonder aan te komen, het is idd vervelend als mensen het er steeds maar over hebben, kan me goed voorstellen dat je er helemaal zat van wordt.
Dat was toen ik 18 was helemaal niet zo, dan was je gewoon dun en werd er verder niet zo bij nagedacht, maar tegenwoordig met anorexia zijn mensen in je omgeving al heel snel bang dat je dat hebt.

Zou zo niet weten hoe je wat dikker kunt worden.
Denk dat het verstandig is eerst eens naar de huisarts te gaan en te kijken of je schildklier misschien ook te snel werkt, want dan groei je ook niet.
Werkt alles goed dan kan je huisarts je doorverwijzen naar een dietist.

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 12:14

mijn schieldklier functioneerd goed,. dat heb ik al laten testen.
ik ga in de vakantie naar de HA en laat nog een test doen om te kijken of ik laktose en melksuikers verdraag. Als ik dat niet verdraag kan dat ook een oorzaak zijn.

ik ben überhaupt geen stresspersoon, maar ik heb de hoeveelheid stresshormenen van een zwangere vrouw. Echt heeel vaag!
(en nee ik ben niet zwanger want ik ben maagd haha)

dus ik ben benieuwd wat er uit die test komt!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 15:15

40 bij 1.60.
Al heb ik er stiekem wel moeite mee om aan te komen. mijn moeder is nogal breed geweest, en had in de periode z'n verdriet van de nare opmerkingen/blikken dat ze met een maagband 40 kilo is afgevallen (ze is letterlijk mij afgevallen :+ ).
En daar ben ik nogal van geschrokken := (straks sla ik door in het aankomen ofzo).

Maarrr... omdat ik elke winter dus wel doodziek word als ik lang buiten ben, heb ik toch maar de stap genomen om iemand te zoeken die me kan helpen met die gedachtegang + aankomen.
Nu even wachten tot ik mag!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 07:03

45 bij 165 ongeveer. :=

Durf geen rokjes / jurkjes aan. :\

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 07:08

Somebitch schreef:
45 bij 165 ongeveer. :=

Durf geen rokjes / jurkjes aan. :\

Waarom durf je geen rokjes aan?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 07:09

Omdat ik super dunne benen heb. Dat valt dan toch meer op dan met broeken enzo. := Ach ik moet het gewoon doen maar dan krijg ik weer die reacties wat ben jij dun enzo. :\

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 08:31

goh weet je wat het ironische is? superveel mensen doen hun best om te vermageren, maar het lukt niet zo goed en dan zien je jouw en kunnen het 9 vd 10 niet laten om zo'n opmerking te geven... terwijl we wel allemaal onze ogen uitkijken op modellen wiens BMI waarschijnlijk net hetzelfde is als dat van jouw...

en ja dit is even erg als te dik zijn! als je te dik bent kijkt iedereen naar je alsof je een varken bent dat weeral zit te schransen als je en keer een frietje eet en als je te mager bent, dan kijken ze weer om zeker te zijn dat het 'anorexia'meisje al haar frietjes wel zal opeten en of ze ze gaat uitbraken of niet...

je kan natuurlijk wel proberen om je gewicht in de gaten te houden, net zoals iemand die makkelijk dik wordt dat moet doen, maar dik zul je waarschijnlijk nooit worden. je kan dus voor volle producten gaan ipv halfvol of mager, maar dan moet je ook weer opletten voor je cholesterol... je kan immers mager zijn en toch een hoge cholesterol hebben...

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 08:48

Nou ik ken je probleem uit duizende hoor..
Ik was vroeger ook altijd heel dun. Iedereen zei er wat over. Je kent de standaard opmerkingen wel. Daardoor raakte ik zelf wel een btje in de put. Vergelijk het maar eens als je te dik bent en mensen zeggen dat de hele dag tegen je. Er word je gewoon een complex aangepraat. Doordat ik niet zo lekker meer in me vel zat ben ik naar de dokter gegaan voor advies en hij verwees mij door naar de dieetiste. Ik was verder namelijk wel gewoon gezond.
Ik heb een aantal eetpatronen geprobeerd. Heb zelfs shakes moeten eten/drinken als extra maaltijd. Dit ging een poosje goed, tot dat ik er weer mee stopte en dan zat ik weer op mijn oude gewicht.
Het is echt frustrerend soms. Gelukkig heb ik me er op een gegeven moment bij neer gelegd en geaccepteerd dat ik gewoon nooit erg dik zal zijn. Nu ben ik 25 jaar en ben nog steeds niet dik, maar voel me prima zo en zit lekker in me vel. Ben volkomen gezond en dat vind ik het belangrijkst. Sommige mensen hebben gewoon aanleg om dik te worden en wij hebben dat om dun te blijven!
Ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt.
Succes...

sunniebunnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:56

Ik ben 17 jaar en weeg ook 48 kilo...

ik laat mensen maar lekker praten.. ze kijken maar eerst naar hun zelf ;)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 16:24

Wat een herkenbare verhalen allemaal!
Hier idem meegemaakt. Commentaar van rijinstrictruce dat ze me eigenlijk niet op een paard durfde te zetten uit angst dat ik wat brak ofzo :( En met gym opmerkingen. Ik liep daardoor vanaf groep 5 van de lagere school (hier had ik mijn groeispurt) in te wijde kleding, wat juist averechts werkte natuurlijk :+

Ik ben ook jaren te dun geweest naar de maatstaven, maar ik voelde me ok. Had alleen last van alle opmerkingen die werden gemaakt. Soms kleinerend, soms goed bedoeld, maar deden even veel verdriet. En nog steeds sta ik bekend als de persoon die zoveel kan eten als ze wil zonder aan te komen, of grootverbruiker, of vuilnisvat (leuk bedoeld ;) ).

Inmiddels heb ik acceptatie dat ik niet aankom al is het de laatste 10 jaar wel langzaam bij beetje gekomen. Maar zit nu officiëel nog steeds onder de BMI grens van gezond. Nou ik voel me prima, zou alleen graag nog 2kg aankomen ivm het minimumgewicht dat ik straks nodig heb als ik internationaal endurance wil gaan starten :+

Ik heb trouwens jaren als 1.78 zijnde tussen de 48 en later 52kg gewogen. Sinds een paar jaar (en uitgegroeid naar 1.80m) zit ik tussen de 56 en 58kg. Ooit hoop ik de 60kg te halen 8-) Ben nu 29, bijna 30. Kledingmaat 36/38.

Veel vet eten is trouwens niet de oplossing. Wel van de lightproducten wegblijven, gewoon gezond eten en wat eiwitrijke shakes tussendoor werken beter. Jammer dat die laatste meestal niet te drinken zijn brr!

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 17:55

Hier heb ik nou ook last van, ik ben 17 jaar 1.76 m en weeg op precies te zijn 52,5 kilo. Sommige dagen ben ik wel blij met mezelf en dan vind ik dat er wel goed uitzie.. Terwijl ik me de rest van de week zwaar poedersuiker voel. Altijd als ik ga winkelen zeggen ze 'je bent wel dun' Dan zeg ik gewoon, 'dat zeg je toch ook niet als iemand dik is' Ik ben dat echt zat hoor. De ene vriendin zegt 'je bent mooi, wou dat ik er zo uitzag' en de ander zegt 'ja je bent echt dun' Ik heb lange benen dus valt het ook nog eens extra op. Ik heb wel cup B daar ben ik dan wel weer blij mee ben ik niet helemaal plat. Kleren passen allemaal perfect dus dan denk ik, laat ze maar zeiken. Ik heb trouwens een te snelle stofwisseling vandaar dat ik niet aankom.

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 19:20

Ohh wat lijkt het me pijnlijk om keer op keer iets over je uiterlijk te horen. Ik zit zelf aan de andere kant (80 kilo bij 1.70 :o ) en zou het vreselijk vinden als mensen me dik zouden noemen. Ik wil nog graag 12 kilo kwijt, dan zit ik op mijn streefgewicht. Als ik nou eens die 12 kilo verdeel over de 6 magerste dames van bokt. :Y) Goeie deal, of niet?

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:00

Haha graag!! Hier graag 6 kilo :D

Wat ik altijd zo belachelijk vind is dat mensen denken dat ze altijd wel tegen je mogen roepen hoe dun je wel niet bent maar dat als je tegen een dikker persoon zoiets zegt dat dat dan gemeen is... Alsof het je dan niet kan kwetsen als je dun bent... Ik ben vroeger echt heel erg gepest met mijn dun zijn. Tegenwoordig vind ik het niet meer zo erg... *D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 08:24

ShirleyM schreef:
Haha graag!! Hier graag 6 kilo :D

Wat ik altijd zo belachelijk vind is dat mensen denken dat ze altijd wel tegen je mogen roepen hoe dun je wel niet bent maar dat als je tegen een dikker persoon zoiets zegt dat dat dan gemeen is... Alsof het je dan niet kan kwetsen als je dun bent... Ik ben vroeger echt heel erg gepest met mijn dun zijn. Tegenwoordig vind ik het niet meer zo erg... *D

Amen _/-\o_

Nu ben ik het ook wel aan het verbeteren, doe afentoe wat jurkjes aan enzo, ondanks ik daar erge moeite mee heb. :j