Hoe trots ben jij op jezelf? -> Proud2bme

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:32

ik kende een meisje/vrouw die had eerst ernstig overgewicht, is ana geworden en is nu op 'normaal, tot vrij mager' gewicht ;) al die tijd pro-ana geweest, dus ja dit gaat makkelijk!

Corelli

Re: Hoe trots ben jij op jezelf? -> Proud2bme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:33

Wat gaat dan makkelijk? Sorry, ben misschien niet helemaal wakker, net terug van werk :+

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:35

corelli; Bij heel veel meisjes lukt het niet altijd, krijgen veel tegenslagen of vallen gewoon heel moeilijk af, ookal is het maar die ene cracker per dag. er zitten genoeg meisjes bij die ana zijn met een overgewicht. En trouwens, lijkt mij duidelijk wat die meisjes willen; zelfcontrole, afvallen, perfect zijn, en vooral geaccepteerd worden door andere ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:38

Corelli schreef:
En dan nog iets: kun jij mij die manier van leven dan uitleggen Rebecaa? Wat is het doel van Ana's, wat willen ze?

Voor mij was (is) het, controle, af willen vallen, nog minder eten, nog minder calorieën, strijden voor perfectie, het mediabeeld willen zijn..

En ja, ik geef je gelijk en ik snap wat je bedoelt, maar ik bedoel dus dat stevigere mensen best pro ana kunnen zijn.. Er lopen er genoeg rond op de sites..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-10-09 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:40

NicoleHorses schreef:
corelli; Bij heel veel meisjes lukt het niet altijd, krijgen veel tegenslagen of vallen gewoon heel moeilijk af, ookal is het maar die ene cracker per dag. er zitten genoeg meisjes bij die ana zijn met een overgewicht. En trouwens, lijkt mij duidelijk wat die meisjes willen; zelfcontrole, afvallen, perfect zijn, en vooral geaccepteerd worden door andere ;)

Ja, precies!
Niet bij iedereen gaat het even hard, en veel hadden er tegenslagen (like me) en ja.. Dan gaat het tuurlijk niet zo hard. En tuurlijk ging je het dan proberen te compenseren, maar soms was je zó van streek dat je niet meer wist hoe of wat.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:42

Ja dat zou goed kunnen ja :j Maar ook zij zijn bezig af te vallen toch? je moet toch ergens beginnen...
Maar jij was dus Ana? En kun je nu zeggen dat je er helemaal vanaf bent, of blijft zoiets altijd bij je? (mag ook per PB of helemaal niet als je dat niet wilt)

Nicole: aha, nu snap ik wat je bedoelt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:44

Ja tuurlijk, iedereen op die sites is bezig met afvallen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:44

Pfff, ik moet hier echt op mijn handen gaan zitten om niet heel boos te worden!

Denken jullie nou werkelijk dat die meiden die 'pro ana' zijn, gezond denken? Vinden jullie het gezond om op 1 cracker per dag te leven? Misschien ben je nog niet lichamelijk ziek, maar wel psychisch! Net zoals alle meiden die anorexia hebben in het begin niet lichamelijk ziek zijn, zijn ze wel psychisch ziek.

Door deze levenstijl word je uiteindelijk wel lichamelijk ziek! Als je af wilt vallen, doe dit dan gezond. Sport, en eet gezonde producten in gezonde hoeveelheden!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:46

Angela; dat hoor je ons niet zeggen hoor dat hun zo gezond bezig zijn ;) we hadden het meer over het verschil van pro-ana en anorexia en wat het nu eigenlijk is. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:55

Maar mensen anorexia willen er in eerste instantie toch ook niet vanaf? Hoe lang duurd het meestal voor dat zulke mensen hulp gaan zoeken? En meestal is het de omgeving die hulp inschakeld, niet de persoon zelf.

Ïn mijn ogen is er dus weinig verschil..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:58

Ja en daar heeft iedereen een andere mening over, ik vind het ook geen wereld van verschil, maar ik vind er wel degelijk verschil inzitten.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 17:08

Idd.
Dat ligt verschillend van mens naar mens. de ene schakelt meteen hulp in. de ander.. niet ;)

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 17:29

uh dames het is eigenlijk niet de bedoeling een discussie te gaan houden over pro ana :o het was gewoon de bedoeling om de site proud2bme wat bekendheid te geven en om daar dan ook iets over te zeggen. Graag een beetje on topic blijven aub :D bedankt voor u medewerking :P

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:22

Maar we kwamen via Proud bij ana uit en we hemelen het niet op, dus is het echt zo erg? :) Bovendien is het een nette discussie toch?

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:37

Idd. anders moeten we even een ander topic openen over pro-ana ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:38

Ik vind als de meiden over hun anorexia heen komen super knap en daar mogen ze heel erg trots op zijn.