ervaringen abortus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:12

geen tijd heben geen tijd willen vrijmaken wat is het verschil?
Je hebt geen tijd dus als je er tijd voo wil heben moet je dat vrijmaken maar dat wil je niet.
Ik werk en ga naar school en daarbuiten blijft er weinig tijd over.
En ik vindt werken en school belangrijker.
Geen tijd heben hangt wat mij betreft samen met geen tijd willen vrijmaken want als je tijd hebt hoef je geen tijd vrij te maken.

Alleen al het idee minder werken.
Ik voel me vandaag al zo verschrikkelijk zinloos ik heb gewoon een dag vrij echt verschrikkelijk.
Ik ben zo blij als ik morgen weer mag werken

BE ik zie ook nog steeds geen antwoord op mijn vraag warom je een kind moet laten komen als je het niet wilt en ook niet vanplan bent het aandacht te geven? beetje zielig voor het kind he

Wietje je klinkt alsof het allemaal heel makkelijk is.
Maar als dat kind er bijna is zal ze niet meer naar school kunnen en daardoor zal ze dingen missen en dat heeft weer nadelige gevolgen voor haar opleiding en daarmee ook voor het kind.
En denk jij echt dat een kind op die manier gellukig kan worden? ja je kwam perongeluk en mama heeft geen tijd dus darom zorgen opa en oma voor je
Laatst bijgewerkt door Moontje1991 op 25-09-09 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:15

Blue_Eyes schreef:
Had je mij die vraag gesteld dan? Oh ja! :)* Toen je stelde dat je aangevallen werd, dus toen voelde ik me al niet aangesproken :+

Als je geen kinderen wilt, moet je heel simpel zorgen dat je niet zwanger wordt. Dan hoef je het kind ook niet te laten komen :)*

B_E, Sh*t happens en per ongeluk zwanger worden ondanks getroffen maatregelen ook ;)

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:16

dus als je geen kinderen wilt moet je geen sex heben
dat is wat jij zegt
zal het vanavond effe aan vriendlief vragen
Of nee wacht dan moet je eigenlijk gewoon nooit meer buiten komen en in de kelder gaan zitten met de deur op slot.
Stel je voor dat je op straat loopt en je wordt verkracht en zwanger wordt
Want ja eigen schuld is dat he dan moet je maar niet naar buiten gaan

Blue_Eyes

Re: ervaringen abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:17

Zwanger door verkrachting vind ik nog wel weer een ander verhaal. Voor de rest is geen seks hebben inderdaad het meest veilige, hoewel de voorbehoedsmiddelen die je tegenwoordig hebt ook heel behoorlijk veilig zijn! :j Wil je het echt zeker weten, gebruik je er twee.
Abortus is er voor noodgevallen en is geen voorbehoedsmiddel.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:18

Ervan uitgaand dat je alle maatregelen hebt getroffen (in een relatie dan) die je kunt treffen qua voorbehoedsmiddelen, dan vind ik dat je de overweging kunt maken om een abortus te laten doen. Alleen weet je nooit hoe je denkt als het je overkomt, dus op zich kun je dat nu niet zo 'koud' zeggen eigenlijk.
Ik denk ook niet dat het je zo koud laat als je nu misschien denkt (lang leve de hormonen ;) ). (kinderen en werken gaat prima samen hoor: ik werk 30 uur per week, geen probleem!) Voor kinderopvang heb je de creche en gastouders.

Ik heb ook een vriendin (van mijn leeftijd, midden 30) die op zich geen kinderen wil, maar mocht ze toch zwanger raken, dan vindt zij dat ze hun verantwoordelijkheid (als volwassen mensen) moeten nemen en voor het kind moeten gaan. Dat kan ook.
Laatst bijgewerkt door Alet74 op 25-09-09 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:19

juline schreef:
hopelijk kunnen andere lotgenoten hier hun verhaal kwijt

Volgens mij was het helemaal niet de bedoeling dat dit topic een treffen zou worden van voor- en tegenstanders van abortus...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:20

Alet74 schreef:
Ervan uitgaand dat je alle maatregelen hebt getroffen die je kunt treffen qua voorbehoedsmiddelen, dan vind ik dat je de overweging kunt maken om een abortus te laten doen. Alleen weet je nooit hoe je denkt als het je overkomt, dus op zich kun je dat nu niet zo 'koud' zeggen eigenlijk.
Ik denk ook niet dat het je zo koud laat als je nu misschien denkt (lang leve de hormonen ;) ). (kinderen en werken gaat prima samen hoor: ik werk 30 uur per week, geen probleem!)

Ik heb ook een vriendin (van mijn leeftijd, midden 30) die op zich geen kinderen wil, maar mocht ze toch zwanger raken, dan vindt zij dat ze hun verantwoordelijkheid (als volwassen mensen) moeten nemen en voor het kind moeten gaan. Dat kan ook.

En als je met je dronken kop bij iemand in bed landt en je hebt onveilige sex...Mag je dan geen abortus overwegen? Ja, dom is het wel, maar om nou je hele leven voor een foutje te moeten boeten...Euh, nee, zie ik niet in hoor...

suuszoey

Ik was, toen ik net een maand iets met mijn man had, een paar dagen overtijd. Ik zal je vertellen, dat je het dan erg warm krijgt.
Relatie nog helemaal niet stabiel. Net werkende. Je begint net je leventje op te bouwen. Gelukkig was ik 3 dagen later ongesteld. Ik en mijn man waren er nog helemaal niet klaar voor. Het is toen met een sisser afgelopen, maar ik weet niet wat ik gedaan zou hebben.
Ik had toen ook nog zoiets van : wat moet IK met een kleine. Heb nooit met poppen gespeeld en gevoelens voor kleintjes had ik bijna niet. (Is 10 jaar later wel veranderd)

Ik ben van mening dat we hier in Nederland blij mogen zijn met de mogelijkheden !! Kijk naar andere landen, waarin het illegaal is, en je zelfs strafbaar bent om abortus te laten plegen. Daar worden kindjes geboren uit incest-relaties, verkrachtingen, noem het maar op.
Ben je zwanger ondanks voorbehoedmiddelen. Dat kan. Mijn nichtje heeft dit nu al 2 keer meegemaakt. Slikte toch elke dag de pil.

Iedereen heeft andere waarden en normen. Ook denk ik dat religie een grote rol speelt.

Alet74

Nee, dat klopt Chubby, we moeten met bovenstaande discussie stoppen dames!!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:21

@Aldil: soms is abortus de beste optie (schreef ik al eerder)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:22

Alet74 schreef:

Dat heeft niks met volwassenheid maken maar weten wat je wil...Een kind dan toch krijgen omdat je het als je plicht ziet vind ik echt zeer apart...Dan liever een abortus, of het kind willen krijgen omdat je het echt graag wilt, niet omdat het je "plicht als volwassene" is....

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:23

Mijn broer en zijn vriendin krijgen ook een kindje. Zij was aan de pil, mijn broer ontvruchtbaar van de chemokuur een paar jaar terug..maar toch zwanger. Bewijst maar weer dat voorbehoedsmiddelen niet 100% werken. Zij houden het kindje overigens wel.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:24

Ja, trek me ook uit de discussie, we kunnen eindeloos door klessebessen volgens mij, maar dat was niet de doel van dit topic... ;)

Mijn excuus, TS!!!!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:24

Ik vertel alleen maar hoe zij het ziet, verder niets. Ik noem een aantal mogelijkheden van hoe mensen hier tegenaan kunnen kijken. Het is niet hoe ik het zie. Zij vindt niet dat ze dan abortus kan doen, maar dat is haar mening. Ze ziet het niet als haar plicht, maar als haar verantwoordelijkheid.
Maar nu stop ik ook echt! (sorry voor het vervuilen van het topic!)

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:25

30 uur werken nou daar word ik vrolijk van.
Ik ben 7 dagen per week van 7 smorgens tot 12 snachts het huis uit.
Zo leef ik en zo wil ik leven.
En als ik zwanger zou worden en ik zou het niet door heben en niemand wil het adopteren.
Tja dan ga ik dat dus ook echt niet aanpassen.
Als het kind dan al levend geboren wordt.
Tja dan moet het maar alle dagen naar de opvang of alle dagen een oppas.

Dus ja ik zou een hele slechte moeder zijn.
en dan zullen jullie hoogst waarschijnlijk zeggen dan moet je geen kinderen nemen.
EN dat doe ik niet!

En daarnaast waarom alleen als je alle maatregelen heb getroffen?
Dus een kind van 15 die geen maatregelen heeft getroffen moet het ook maar houden?
En iemand die geen kinderen wil en oveilige sex heeft gehad moet het ook maar houden? en daarmee het kind doodongellukig maken?

Nu ga ik douche (kan ook niet als je een kind hebt) dus veel plezier mensen

suuszoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:29

Moontje, dit is JOUW leven en dus JOUW keuze.

Niet iedereen is het zelfde denkend. Ik respecteer jouw keuze. Ik zou 10 jaar geleden dezelfde mening hebben !!

Ik respecteer je standpunt

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 17:07

Moontje1991 schreef:
1 je kunt nooit iets zeker weten dat is onmogelijk
2 Ik doe een studie waa ik het druk mee heb, ik werk 24 uur in de week, ik heb een paard die verzorgd wil worden, als ik net een van die 3 dingen doe ben ik thuis aan het werk.
3 Ik haat kinderen mischien heel gemeen om te zegen maar ik heb een hekel aan die krijzende, kwijlende, neus peuterende, viese monsters ik zou ze nog niet aan willen raken met een stok van 8 meter lang.
4 het is een eigen keuze ik ga niet met mensen om die je dwingen om als je zwanger bent het kind te houden.

Als ik nu zwanger zou worden zou ik het laten weg haalen.
Ik weiger om mijn leven te laten verpesten door een monster wat alleen maar schijt en jankt.

Mischien vindt je mijn bericht heel cruw.
Maar ik heb totaal geen respect voor mensen die vinden dat iedereen kinderen moet nemen en je geen abortus mag laten doen.

Het is mijn leven dus ik beslis

Misschien moet je dan knoopjes laten leggen bij de dokter? Bedoel als je er Zo zeker van bent! Ook goed om te weten dat je zelf ooit zo een monster bent geweest. Daarbij komt dat ik je reactie ook niet helemaal tof vind over komen. Over monsters gesproken. :o

Ontopic: Ik heb geen ervaringen met abortus gelukkig. Als ik zwanger zou zijn zou het kind meer dan welkom zijn! Ben absoluut niet voor abortus maar besef mij wel dat er uiteraard uitzonderingen zijn. Als het kind bijv. allerlei beperkingen heeft, als je verkracht bent etc. Dat is al erg genoeg voor die mensen want het overkomt vaak de mensen die dolgraag willen!

Wat je vaak hoort overigens is mensen die rond hun dertigste zeggen als ze zwanger zijn: ik heb er geen tijd voor en geen zin in ik wil carierre maken dan maar abortus en als ze dan ouder zijn en toch alsnog graag willen ze niet meer kunnen. Mensen denken tegenwoordig vaak het eeuwige leven te hebben en oneindig vruchtbaar (als je dat al bent want helaas voor sommige mensen zijn kinderen niet eens weggelegd. Hoe graag ze ook zouden willen). En dan hebben ze spijt! Ja oops foutje.. :(

Heb overigens nog een link met foto's van abortussen voor de mensen die dat willen zien. Zet het hier maar niet neer want daar gaat het niet over.. PB maar als je wilt weten wat het ECHT inhoud!

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 17:50

Moontje1991 schreef:
daphna dus jij vindt dat iemand die daar helemaal geen tijd voor heeft (werk/school enz) of nog heel jong is (14/15) maar 9 maanden met een kind in zijn buik moet gaan rondlopen en daardoor op eet gewoontes moet letten, de laatste weken niet meer mag sporten, Met zwangeschapsverlof moet gaan en al die verschrikkelijken dingen zodat er een kind kan worden geboren wat geadopteerd zal worden wat ook een hoop gedoe is en niet te vergeten een kind dat nooit weet wie zijn echtge ouders zijn en daar hoogst waarschijnlijk altijd mee zal zitten?

Denise als je goed leest praat iedereen hier over zwanger worden in het algemeen en niet alleen over door geen zin heben in voorbehoedsmiddelen maar ook door verkrachting en door het falen van de voorbehoedsmiddelen

Er is niemand die over 'zwanger worden' in het algemeen praat. Om een verkrachting en het falen van voorbehoedsmiddelen vraag je niet, hier kun je weinig aan doen (tenzij je een verkrachting uitlokt...).

Als je geen voorbehoedsmiddelen gebruikt en je raakt zwanger, dan is dit een heel ander verhaal. Dat is gewoon dom.

Misschien moet je zelf eerst eens goed gaan lezen voordat je met uitspraken gaat gooien die hier helemaal niet gezegd zijn.

(mensen met kinderen kunnen niet douchen? je moet nog een hoop leren _O-)

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 18:07

Hier ook iemand die abortus heeft gepleegt,nee geen spijt van na 8 jaar nog niet ,wel heb ik een fantastische zoon van 11 rond lopen.
Ik ben blij dat ik die keus heb mogen maken!!en voorheen riep ik altijd dat ik tegen was totdat het mezelf overkwam.
Nog ben ik in veel gevallen nog steeds niet voor abortus,maar das aan iedereen in nederland gelukkig te kiezen.
Mijn vriendin heeft een groot pleeggezin ,en veel kinderen hebben nog 4 zusjes of broertjes heel triest dan denk ik sommigen zouden verplicht moeten worden gesterriliseerd!!
Ik was bij mijn abortus al overtuigd geen kinderen te willen,toch wilde geen 1 gynecoloog mij opereren terwijl ik op mediche indicatie kwam via de huisarts,te jong dus jah had het me weer gebeurt dan had ik er zeker weer voor gekozen!

Ik ben door de pil heen zwanger geraakt en gebuik nu dubbele anticonseptie!!

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 18:21

Denise dus jij zou als je man weg is en je bent alleen met je dochtertje van 2 maanden vrolijk gaan douche?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 18:24

_Veronique_ schreef:
Mijn broer en zijn vriendin krijgen ook een kindje. Zij was aan de pil, mijn broer ontvruchtbaar van de chemokuur een paar jaar terug..maar toch zwanger. Bewijst maar weer dat voorbehoedsmiddelen niet 100% werken. Zij houden het kindje overigens wel.

hoe kan zij zwanger zijn als hij onvruchtbaar is? miss een raare vraag...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 18:26

Ja hoor, deed ik ook :j (niet mijn eigen kind, maar die van mijn zus waar ik op paste)
Kind lag heerlijk te slapen in zijn eigen bedje en kon ik mooi in die tijd douchen. Waar moest het heen? :+
Toen ze ouder waren sleepte ik ze gewoon mee onder de douche. 2 vliegen in 1 klap. Ik schoon, kids schoon ;) Nu zijn ze zelfs oud genoeg om alleen beneden te blijven, dus kan ik echt lekker douchen :P

Ik heb zelf geen abortus gehad en ik zou ook echt niet weten wat ik nu zou doen als ik zwanger blijk te zijn...
Ik heb respect voor de mensen die het kind houden, maar ook voor diegene die zeggen: ik ben er niet klaar voor en wil niet dat het kind daaronder te lijden heeft.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 18:29

Dokters maken ook fouten.

Wcf ik zou dat dus niet doen want wat als het gaat janke? buren gaan klagen jij krijgt hoofdpijn van het gehuil.
Of weet ik veel als het bedje instort?
Of densoods met een kind van 3 die doen alles wat niet mag.
Dus jij gaat douche kindje legt haar handen op de heete houtkachel, kindje duwt tegen de tv tv op der hoofd, kindje klautert over het rekje bij de trap heen kindje valt van de trap

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 18:32

Het leven stopt niet met een kind hoor Moontje, je kunt alles blijven doen, alleen heb je er een zorg bij. Ik heb ook altijd gezegd dat ik geen kinderen wilde, nu heb ik er één, bewust, en ben ik er dolgelukkig mee! Enne, monsters die alleen maar schijten en krijsen.... je maakt ze zoals je ze hebben wilt!

10 jaar geleden was ik ook zeker voor een abortus gegaan als ik zwanger zou zijn geraakt, maar je gedachten erover veranderen en zo kan het dus zijn dat je gewenst zwanger raakt en dolblij bent met je kindje.

Trouwens 30 uur werken kan ik nu ook gewoon hoor, mét een kindje erbij, dus zo erg is het niet!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 18:35

Als het erg gaat huilen, ben ik zo onder de douche weg :) Een kind van 2 maand kan nu eenmaal nergens heen als het in het veilige bedje ligt. 's nachts sta je er ook immers geen hele nacht naar te kijken, omdat je zelf ook slaapt. Dus waarom dan niet overdag douchen?
Kind van 3 gaat met mij gewoon mee onder de douche of ik wacht met douchen totdat het kind 's avonds op bed ligt te slapen.
Je wordt creatief :j
Je past je huis zo goed mogelijk aan op de kleine om de meest voorkomende dingen te voorkomen. En ongelukken kunnen nu eenmaal altijd gebeuren. Maar je kan best als ouder een vrij normaal en fris leven hebben hoor :P
Het is gewoon een kwestie van aanpassen aan de situatie :) (Ben er door de kids van mijn zus achter gekomen dat je als ouder nog een prima leven kunt hebben hahaha :D )

Ben ik nu al in staat om mijn leven erop aan te passen? Dat weet ik zelf nog niet...