Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Pilipa_

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:56

Goede middag dames,

Pw, ik lees heir en daar wat dingetjes, waar je zelf niet zo blij mee bent, misschien goede keuze van therapie laten vallen.
Een terug val is opzich niet zo erg dan kom je weer met open ogen weer op pad en je doel is weer duidelijk!
Dat je je de laatste week wat minder voelt is ook niet raar hoor meis, je bent al weken met vanalles bezig , bezig te herstellen, en de dagen dat je je
Sterke en beter voelt kan je misschien stukje over je grens schieten, nu je weer een mindere periode hebt geeft je lichaam aan dat het nog niet allemaal kan zoals je
Dan denkt, geeft helemaal niks want zo kan je weer helder je stappen verzetten!

Angela, jij klinkt ook niet helemaal happy, zoals jij je voelt , heb ik ook weer van die dagen, vraag me af waardoor het komt, leef de dag maar zoals die is en weet niet wat ik nou wel of niet leuk vind, alles is wel ok, maar niks wat me nou echt doet opbloeien, vind allemaal eenzijdig!
De vroege donkere avonden en dan s morgens weer donker als ik weg ga!! Pfff heb ook ff een dipje.
Wel spannend volgende week voor je, ben benieuwd hoe je het vindt!

Civ, hoe is het met jou.. oh over een weekje om deze tijd is je mannetje al thuis :D
Druk nog met alle klusjes die je nog wou afmaken?

Nou zoals al gezegd, .. ik voel me eigenlijk gewoon duf, en meningsloos, alsof er ergens een stukje van mij geest en lichaam verdoofd is, heb soms
Van die oplevingen , zijn de momenten als ik bij de paardjes ben , maar ik heb ook weer dagen dat ik dat niet aankan , maar me gewoon er echt toe moet zetten.
Die kleine van mij moet nu gewoon regelmatig aan de slag het gat ook super vind ik, maar wil niet teveel doen en soms heb ik nog van die momenten dat ik ook nog bang ben dat ik of wat verkeer doe of dat ik hem overdonder, en zelf ben ik er nog niet aan toe om hem bv zadel en alles alleen om te doen, ik durf niet zo goed en ik moet dus hulp vragen, is opzich geen probleem , want iedereen zou mij zo willen helpen, alleen wil ik niet dat er 10 mensen staan te kijken en misschien denken dat ik het niet goed doe, ben ook wel voorzichtig enz, maar ik weet niet of ik het wel kan!
Dan heb ik vanavond een vriend op visite uit Duitsland , vind leuk dat hij er is , want hij kan mij wel weer even helemaal op mijn gemak zetten met alles, wij kunne zo goed praten en dat helpt mij wel vaak als ik weer eens van die momenten heb , hij is soort van de wijze stem in me, maar nu moet ik dus vanaf mijn werk snel mijn paarden binnen halen opstrooien en weg, hou ik niet zo van want ik wil op het gemak kunnen doen, ik weet niet waarom ik me druk maak , want ze gaan heus niet dood als ze een keer binnen gehaald worden zonde reen uur daarna nog even hier een broodje daar een aai… weet ook niet voelt raar als ik ze gewoon binnen kwak!.. stom hé.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 14:09

Ik vind dat niet stom hoor. Ik weet ook wel hoe het komt. Net als vele anderen hier (inclusies ikzelf) stel je hele hoge eisen aan jezelf. Als je daar dan een keer niet aan kan voldoen, voel je je daar niet goed bij, ookal weet je dat het niet erg is dat ze een keer eerder binnen gehaald worden. Maar je gevoel erbij is gewoon anders. Heel herkenbaar en dus absoluut niet stom...

Met je jonge paardje herken ik wel. Ik ben nu ook met het jonge paard bezig en het gaat eigenlijk heel goed. Alleen durf ik dan ook niet goed de volgende stap te zetten, omdat ik bang ben dat het dan alsnog verkeerd gaat. Gewoon alles lekker op je eigen tempo, doe ik ook. Voorlopig longeer ik gewoon lekker door zoals ik nu aan het doen ben. De volgende stap komt vanzelf wanneer ik er klaar voor ben.

Wat je verder omschrijft van je overal echt toe zetten, herken ik ook. Dat heb ik dus ook heel erg, maar dat schreef ik al. Wat jij over mij schrijft, is gewoon ook van toepassing op jezelf. Ook jij bent nog in je herstel en daar horen dit soort momenten bij. Zal vanzelf weer beter worden.

Bij mij is het inderdaad dat ik de laatste tijd keihard aan mezelf gewerkt heb en mijn lichaam geeft nu inderdaad aan dat het nu even tijd is voor rust. Even de tijd om alles op me in te laten werken en dan kunnen we daarna wel weer door. Ik probeer er ook maar een beetje aan toe te geven en mijn rustmomenten ook te pakken. Maar dit valt nog niet altijd mee.

Ik heb vanmiddag trouwens een weekplanning gemaakt. Ik kreeg een voorbeeld schema mee van mijn begeleider. Per uur of per half uur kun je dan per dag invullen wat je doet. Eerst heb ik de dingen ingevuld die ik al deed, zoals de ochtendgroep, therapieën, sporten en de paarden. Met groen heb ik aangegeven wat ontspanning is, met oranje wat inspanning kost. Zo kon ik precies zien waar de drukke momenten zitten en waar niet. Daar omheen kon ik dan nog wat huishouden plannen (op de dagen met veel groen) en ook heb ik iedere dag een uurtje ingepland om echt te ontspannen. Ik ben er zelf wel tevreden over en denk dat het me zeker kan helpen om weer wat meer structuur te krijgen. Want die is nog ver te zoeken.
Ik heb het schema zelfs aan de muur gehangen ;) Nu nog het schema gaan invoeren! (Dat zal wat meer moeite kosten denk ik...)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:26

He bah, ik heb vanacht weer zo druk gedroomd. Ging over het werk. Ik had weer een gesprek met mijn leidinggevende over wat er nou allemaal gebeurd was en hoe het zo ver heeft kunnen komen. Een hele rare droom en het sloeg eigenlijk nergens op, maar ik werd zo verdrietig wakker. Kan het gewoon nog steeds niet goed loslaten / accepteren dat ik mijn baan kwijt ben. Ik had er zo graag willen blijven... |(

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 09:09

PW, wat vervelend zo'n droom, dan word je niet lekker wakker :(:) . Kun je vandaag een beetje rustig aan doen? Misschien dat je door zulke dromen (er steeds mee geconfronteerd te worden) er op den duur beter mee om kan gaan.

Hier gaat het wel, slaap ook weer slechter maar mag nog niet echt klagen. Wil dit weekend rustig aandoen, weinig plannen behalve poetsen. Hoopte dat ik al vakantie zou hebben maar volgende week moet ik toch nog 1 dag terug, is geen probleem, wel jammer, nouja dan gaat de week lekker snel. Gisteravond ben ik bij een vriendin geweest en zo komt er een andere vriendin langs. Reageer misschien later nog wel op eerdere posts.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 19:31

Bah, ik heb echt een rotdag gehad. Kon het verdrietige gevoel van vanmorgen niet echt van me af zetten. Het lijk ook wel dat nu ik stappen vooruit begin te maken, ik er juist nu meer moeite mee krijg dat ik mijn baan kwijt ben. Kwam ik ook nog twee oudcollega's tegen in de sportschool vandaag. Had ze er nog nooit gezien en uitgerekend vandaag zie je ze dan opeens...

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 20:22

PW, klinkt indd als een zware dag, eerst die droom waar je zo mee zat, kan best begrijpen dat je het er best zwaar mee had, zeker als je het zo naar je zin hebt gehad, en dan kom je ze ook nog tegen juist vandaag!!
Brengt je weer gelijk terug bij je droom en het nare gevoel.

Hier is het ook niet echt geweldig! Ben erg gespannen en druk vanbinnen en kan er niet vanaf....

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 13:28

PW, voel je je al wat beter? Beetje kunnen slapen? Je mag je rot voelen, het was ook niet niks.

Pilipa, hoe voel jij je nu? Hopelijk ook al wat beter. Ben je die spanning nog een beetje kwijtgeraakt?

Angela, hoe is het met jou?

Flappie, hoe gaat het met jou en met je opleiding?

Hier gaat het eigenlijk wel, ben druk bezig met alles op orde krijgen voor mn vriend thuis komt, twijfel wat ik nu het beste kan gaan doen. Zoals het er nu uitziet (teletekst) komt hij 3 uur later aan dan gepland, dat is wel jammer we zijn dan pas tegen de nacht thuis maar die paar uren kunnen er nog wel bij en gelukkig weten we het tijdig. Vanmiddag naar mn moeder en verder geen plannen, hoop dat het een beetje zo blijft gaan, zou niet verkeerd zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 16:58

Goedemiddag!

Wat een rust hier!

PW: Ik denk dat nu je depressie wat begint op te klaren, dat je nu ook weer meer om dingen begint te geven. Eerder was je wat onverschillig, en het intereseerde niet zoveel. Typisch depressie. Nu dit langzaamaan weg trekt, komt dit ook weer boven drijven. Aan jou nu het moment om het goed te verwerken, je hebt alle hulp! Zet 'm op meid, je kan het!

CIV: Spannend, nog maar een paar daagjes!

Pillipa: Hoe komt het dat je zo druk van binnen bent? Is het alweer wat gezakt?

Flappie: Hoe gaat het met je? Nog lekker aan het werk en bezig met de paardjes? Hoe is het met de familie?

Hier gaat het best goed, eigenlijk. Woensdagavond ben ik met een vriendin bij Divoza geweest, was erg gezellig en dat terwijl ik er echt geen zin in had. Ik heb donderdag heerlijk op Garuna gereden. Ze was zo braaf en zo lief. Wat een geweldig paard. Ik wilde bijna aandraven, maar dat heb ik voor de volgende keer bewaard. Ook het rennen ging fijn donderdag en de activering was ook fijn. Kon er goed mijn ei kwijt. Ik merk wel dat ik me soms erger aan een groepsgenootje. Ze is erg aanwezig en eist alle aandacht op. Ze kletst gewoon door je heen, en verteld het liefst aan iedereen wat haar dwars zit. Ze heeft dan ook niet echt last van een depressie, en is totaal niet onzeker. Of ze wilt zich zo niet voordoen, dan kan natuurlijk ook. Wel heeft ze meer last van angst en paniek, waardoor ze vaak niet naar binnen durft of het sportveld op durft. Hierdoor moeten we vaak zelf onze sessies beginnen, want de begeleider is bezig met haar.. Ik vind dit wel heel moeilijk eigenlijk.

Gister ben ik eerst boodschappen gaan doen, toen heb ik de stallen gemest, en toen kwam een vriendin. Was wel heel gezellig. 's Avonds ben ik bij mijn ouders geweest.

Vandaag ben ik eigenlijk de hele dag op stal geweest. Ik heb alle stallen eens helemaal leeggemaakt. Garuna staat nu op zaagsel en dat bevalt mij prima! De rest staat wel op stro overigens. We hebben rubber matten in de stal, dus voor strooisel ligt er niet in.

Daarna heb ik Garuna gewassen, dat ging erg goed. Ze ziet er weer mooi uit. Gister heeft iemand ook nog een reading met Garuna gedaan, en die was erg bijzonder. Ik weet niet of jullie daarin geintereseerd zijn, dus ik plaats hem nog niet hier..

Zelf begin ik nu bachbloesems te nemen, en ik hoop dat mij dit gaat helpen.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:43

Angela wat klink je goed zeg, alleen maar goed nieuws wat ik lees. Heb je nog wat gekocht bij Divosa?
Oh zulke groepgenootjes ken ik ja, vervelend dat je daar dan mee opgezadeld zit, kan wel een beetje vermoeiend zijn, hoop dat je er een beetje mee om kan gaan.
en met Garuna boek je ook veel vooruitgang , dat vind ik erg leuk om te horen. Kan je zoveel positieve energie geven!

Civ, oh het komt echt dichtbij meis, leuk nog 4 nachtjes.
Ook al is het een paar uur later, maar het moment komt echt dichtbij!!!

Hie rnog meer spanning en onrust kan mezelf niet kwijt en weet niet waar het vandaan komt, ik vind me nu niet echt heel erg leuk om het even zacht uit te drukken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 19:46

Pfff, ik krijg echt wat van mijn kat. Hij wil naar buiten en krabt mijn hele achterdeur aan gort. Dus ik ga geregeld met hem aan het riempje naar buiten. Nu net weer, maar komen de honden van de buurvrouw aangevlogen, ik schrik, grijp de kat en ga naar binnen. Krabt die rotkat me toch een flinke kras op mijn arm... Ik giftig, maar toch weer naar buiten, anders durf ik misschien niet meer. Gaat die kat helemaal door het lint, om maar het tuigje af te krijgen. Ik schrok me rot!

Ik weet niet wat ik moet doen, niet meer naar buiten, toch naar buiten aan het tuigje, of toch maar de tuin afmaken zodat ze gewoon naar buiten kunnen?

Voor sommige zou de keus zijn, gooi die kat naar buiten en laat hem zijn gang gaan, maar dat wil ik echt niet.

Ik ben er gewoon van overstuur..

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:20

Angela: super dat het zo goed gaat met Garuna. Ik weet niet of het realiseerbaar is bij je thuis om een soort van groot buitenhok te bouwen voor de katten zoals je soms in kattenpensions ziet (wel veel werk i know, maar kan een mooie oplossing zijn). En wat betreft dat groepsgenootje dat alle aandacht opeist, hebben jullie ook soms individuele gesprekken met diegene die die groep begeleid, misschien is het nl een idee om het toch eens aan te kaarten zonder het direct in de groep te moeten gooien...

CIV: en lukt het met alles op orde krijgen voor vriendlief ! Is idd wel goed dat je je nu al kan instellen op 3 uur later woensdag, als je dat de dag zelf pas zou vernemen denk ik dat het hele lange 3 uren zouden geworden zijn...

PW: balen dat je zo veel over je oude job nadenkt en droomt op het moment. Ik had dat ook heel erg maar door nu terug bezig te zijn, moet ik zeggen dat ik er geen last meer van heb. Ik hoop dat dat bij jou ook ooit het geval kan zijn. Dat je gewoon een leuke job terug vind waar je ook je ei in kwijt kan... Het is je gegunt.

Pilipa: :(:) Balen dat je niet weet waar het vandaan komt !

Met mij gaat het verder wel ok. Maandag en dinsdag terug cursus en deze keer moet ik wel op hotel want het is best ver en we hebben ook een avondsessie... Wat betreft de familie: wat zullen we er eens over zeggen. Er is vanuit mijn schoonouders hun kant een mail gestuurd met de vraag of we konden praten en het evt met een mediator uitspreken want dat ze het allemaal niet snappen... (maw is er niets tot hun doorgedrongen uit het gesprek dat ze een tijd terug met hem gehad hebben en ze zien zelf niet in wat ze allemaal "fout" hebben gedaan). Mijn vriend vind het zelf nog veel te vroeg hiervoor en heeft er nog geen zin in. Dus ja... de soap continues zullen we maar zeggen. Ik moet zeggen dat ik er zelf allemaal veel rustiger insta nu ik zie dat hij zich niet direct terug laat opzadelen met schuldgevoelens en het been stijf houd. Pas zo zullen zijn ouders misschien ooit gaan leren respect op te brengen voor alles wat hij ooit voor hun heeft gedaan en gewoon voor hem als persoon en leren aanvaarden dat hij nu zijn leven heeft en geen verantwoording naar hen meer moet afleggen...

Verder zijn we met zijn paardje aan de slag gegaan en gisteren is hij er voor het eerst op gegaan na een half jaar weidegang (we waren wel al wat aan het longeren maar meer nieten hij is een half jaar geleden een paar weken zadelmak gemaakt meer niet). En ik ben zo trots op mijn ventjes: gestapt en gedraafd zonder longeerlijn en hij is hem zelfs kunnen gaan uitstappen op het fietspad samen met iemand anders van stal. Zelden zo'n jong paard gezien dat zo nuchter is in zijn hoofd. Zalig gewoon !!!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:58

Angela, klinkt allemaal goed, lijkt me heerlijk om weer te kunnen rijden, kan me dus goed voorstellen wat het met je doet +:)+ Je mag mij wel informeren over die reading, ben wel benieuwd. Wat vervelend van je kat, de tuin afzetten in een goede optie, hebben de buren ook maar het blijft toch lastig om ze erin te houden. Ik kwam gisteren hun kat ook tegen, heb hem maar even teruggebracht. Wij hebben een kattenren aan het huis vast zitten (net als bij pensions :o ) en ze kunnen dus naar buiten wanneer ze willen. Daarnaast mogen ze weleens in de tuin als wij er ook zijn.

Pilipa, moet jou pa nou nog weg? Wat vervelend die spanning, heb je niets iets wat je kan helpen te ontspannen? Krijg zelf net ook weer wat last van spanningen, erg vervelend. Hoe is het op je werk?

Flappie, zie je er tegenop om in een hotel te gaan? Is de cursus wel leerzaam? Goed dat je wat rustiger in de 'familiesoap' staat. Bij ons gebeuren er dingen die je zelfs in GTST niet terug ziet :D Hoop dat het bij jullie ooit rustig zal worden op dit gebied.

PW, hoe was jou dag? Hoop dat je al weer beter voelt.

Hier gaat het wel, krijg toch weer wat last van spanningen. Hoop dat het zakt want ik vind er weinig aan. Heb al weer wel een aantal nachten niet lekker doorgeslapen dus misschien dat het daar aan ligt en mn vriend komt natuurlijk thuis. We kunnen alleen niet lekker meer bellen de laatste dagen, de verbinding is zeer slecht dus het is steeds maar 5min. Gelukkig is het nog maar een paar dagen, van mij hoefde het ook niet veel langer meer te duren. :o ;)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 23:45

Las net een emailtje van mn vriend :o zn moeder stuurde dat ze nogsteeds niet aan mij gewend is, doet pijn om zoiets te lezen |( Ze emailde hem over die opmerking van laatst, dat het bij mij wel niet goed gevallen zal zijn maar dat ik er maar aan moet wennen, zij moet ook aan mij wennen :( We zijn verdorie al 7 jaar samen, snap niet waar ze mee bezig is. Dit is niet het eerste emailtje wat ik van haar lees waarin ze 'kwaad' over mij spreekt naar mn vriend toe. Hoe kun je daar nou ooit een band mee krijgen. Mn vriend heeft er verder niet op gereageert maar voor hem is dit ook heel vervelend, hij heeft daar wel andere dingen aan zijn hoofd dan zijn moeder. Op dit moment denk ik; Ik kom er nooit meer. Phoe, wat is het rot om zoiets lezen (mag zijn emails lezen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 10:51

He bah CIV, dat is inderdaad helemaal niet leuk! Moeilijk hoor schoonouders!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 10:54

Hey Angela, hoe is het met jou? Goed geslapen? Ik heb het hier gisteren van me af geschreven en verder probeer ik het van me af te zetten, het is het niet waard maar pijn doet het wel. Kom nu iets over runners op SBS misschien iets voor jou om te kijken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 11:01

Helaas geen tv voor mij, ik ga naar de paardjes.

Ik heb wel redelijk geslapen, alleen vanmorgen zo vroeg wakker omdat Pascal wegging. Hij moet honkballen van 10 tot 12 ofzo en dan blijft hij altijd godweet hoe lang hangen. Ik vin het gewoon niet leuk om iedere zondag alleen thuis te zijn. Ik wilde gisteren wat leuks doen, maar toen had hij er ook geen zin in en vandaag dus ook niet. Dus tja, dan maar een paarden weekend.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 11:07

Paardenweekend kan ook leuk zijn, probeer ervan te genieten. Ga je nog rijden? Misschien al iets afspreken voor het volgende weekend, om samen iets te gaan doen? Hij vind misschien zijn ontspanning in het honkballen maar daarnaast zou het natuurlijk moeten lukken om iets met jou te ondernemen. Zou toch proberen het bespreekbaar te maken of gewoon iets afspreken voor volgend weekend en er niet teveel woorden aan vuil maken, wat je zelf het prettigste vind. :(:) Vind het jammer voor je :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 11:08

Weet je wat het is..

Mijn deeltijd begint maandag en ik weet niet hoeveel energie ik dan nog overhou de eerste weken..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 11:13

Dan is het helemaal jammer dat het dit weekend niet meer is gelukt om iets samen te doen. Misschien is hij vanmiddag niet al te laat thuis maar ik snap ook dat het van jou dan niet meer zou hoeven. Vind het wel goed dat je nu zelf iets gaat ondernemen. Vind het vervelend voor je meid en wou dat ik wat dichterbij je woonde, dan gingen we iets leuks doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 13:35

Thanks meid..

Hij smste net dat hij nog later kwam want hij wilde graag scheidsen bij het eerste team. Niet tof dus.

Maar... Ik heb net een hele grote stap gemaakt, dankzij mijn reading! Ik heb Garuna gezadelt, heb haar 5 minuutjes aan de longe gehad en ben opgestapt! Ik heb de eigenaresse gevraagd om er even bij te blijven en het ging super! Ik heb lekker ontspannen rond kunnen sturen, heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 13:48

Misschien een beetje offtopic, maar het draagt wel bij aan mijn herstel, dus ik denk dat het wel mag hier! Mijn reading van Garuna, dit is het eerste deel, de rest komt nog.

Citaat:
hoi,
ik heb contact gehad met Garuna,
het is nog niet klaar, want ze wil meer kwijt maar het werd teveel en dan zouden we heel lang bezig zijn,

wat ik door kreeg,
een heel lief, zacht paard, zachte energie, maar ze kan ook heel duidelijk zijn,
gelukkig is een heel groot woord, ze is bezorgd[ als een moeder om haar kind]
ze zou je het liefst willen beschermen voor de buiten wereld, maar dat is natuurlijk niet goed,
"je moet leren van je fouten",

Echt Garuna, je spiegel voorhouden is haar kracht

ze heeft wat last van haar voor knieeën, en denk aan het zadel, ligt scheef of drukt in ieder geval op 1 kant meer,
Knieen heb ik eigenlijk nog niks van gemerkt, ik heb daarop wat doorgevraagd wat dan precies en wat ik er aan zou kunnen doen. Zadel klopt ook, het lag gister inderdaad scheef. Ik had niet goed opgelet met zadelen, in mijn stress. Schaam me dood.. :o
psychisch is ze oké, ik zal haar energie wat sterker maken zodat ze niet teveel energie aan jou afgeeft, want ze is wel moe als je geweest bent, maar dat geeft niet hoor, want je hebt die energie op die momenten even nodig,
en ze is goed geaard, en doordat ik haar energie sterker zal maken is het geen probleem,

Klopt ook, ze gaat altijd staan slapen als ik geweest ben, is me nu al vaker opgevallen. :(:)

ze houdt erg veel rekening met je om je niet te belasten,[zoals zij zegt, op je tenen trappen zoals andere mensen wel doen]
in weze zijn jullie daarin hetzelfde, rekening houden met de ander en jezelf wegcijferen,

Pfff, wat een paard, wat een paard.. ;(

-wat voor jou belangrijk is zegt ze, dat je tegen jezelf zegt dat je het kan, ik kan het!!!!
je hoeft niet onzeker te zijn,
ik moet van Garuna jou het licht sturen, [dit deed ik rond 15.10 uur], het zal je beschermen en sterker maken,
ze zou het fijn vinden als ik jullie begeleid, want ze voelt zich begrepen,

Ik was rond die tijd aan kletsen met mijn beste vriendin, en ik had het ook op dat moment over Garuna en dat ik weer in het zadel had gezeten. Mijn vriendin merkte op dat ik helemaal begon te stralen en dat klopte ook wel, ik voelde me even heel erg fijn. Ik dacht dat het kwam omdat ik zo trots was dat ik op Garuna had gezeten en dat het zo fijn ging.

of ze dragend is,
ik voel wel een moederlijke energie, en het zou dus zo kunnen zijn dat het een hengst veulen is!!!
maar houdt me er niet aan, het kan natuurlijk alleen gaan om de energie wat ik voel,

Oei, oei, ook mijn eerste gedachte! Of een hengstje of niet dragend.

ik hoop dat je hier al wat mee kunt,
de dingen die naar voren zijn gekomen zijn in weze heel positief want ze helpt je om jezelf weer te vinden,
ze vindt het heel fijn om samen met je dingen te doen en als je sterker bent te gaan doen,
dus zie het als een proces waar ze je door heen helpt.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 15:37

Hier ook weer even een berichte van mij.
Ik heb hier en daar wel het een en ander gelezen, maar het lukt me gewoon even niet om te reageren op alles. Er zijn wel wat dingetjes blijven hangen:

@ Angela: Wat super hoe het met Garuna gaat. Dat vind ik echt fijn voor je. Hoe gaat het nu met de kat? Kan me goed voorstellen dat je even niet weet wat je er mee moet. Hopelijk vind je een oplossing. Is Pascal alweer thuis? Jammer dat hij na het honkbal altijd zo lang blijft hangen. Zeker nu je morgen met je deeltijd begint. Voel je niet schuldig als je geen energie over hebt om wat met hem te doen. Dat hoort erbij en daar zal hij begrip voor moeten hebben. Het is tenslotte heel goed dat je zo aan je eigen herstel werkt en dat zal hij in moet (gaan) zien.

In ieder geval heel erg veel succes morgen!!! Ik zal aan je denken en weet hoe ongelofelijk spannend het is!!!

@ Flappie: Wat een gedoe met je familie. Het is lastig als familie zo aandringt. Hopelijk laten ze jullie snel met rust. Misschien is het iets om aan te geven dat als je vriend er klaar voor is hij het zelf wel aangeeft wanneer hij een gesprek zou willen? Dat heb ik bij mijn familie ook gedaan en nu gaat het eigenlijk best goed. Ik ben er ook nog niet aan toe om met ze in gesprek te gaan over bepaalde dingen, maar weet wel dat dat in de toekomst er een keer van zal komen.

Wat fijn van het jonge paard. Erg leuk dat hij het zo braaf oppakt. Dat zijn leuke momenten waar je volop van moet genieten!

@ CIV: Wat een klote mail van je schoonmoeder zeg. Zou niet zo goed weten wat ik daar mee moest. Het is wel heel erg zuur in ieder geval. Vind het ook echt laf dat ze dat achter jouw rug om naar je vriend mailt. Wat wil ze hier eigenlijk mee bereiken? Ik begrijp dat niet zo goed. Nou nog een paar dagen meid, dan is je mannetje lekker thuis. Voor hoe lang was hij ook alweer thuis?

Tja en hoe gaat het met mij...
Ik weet het niet zo goed. Ik slaap weer veel. Ben pas om half 3 mijn bed uit komen rollen. Ik voel me rot en probeer wat afleiding te vinden in lezen. Dat lukt wel aardig, had een erg goed boek (De chirurg). Maar na het lezen begin ik meteen weer te piekeren en heb ik buikpijn van de spanning. Ik kan me ook nergens toe zetten, alles is me gewoon weer even teveel. Het wil dus even niet zo. |(

De schimmel ging gisteren trouwens wel weer goed, ze draaft al lekker relaxed aan de longeerlijn. Ben echt zo trost op haar :) Dat is wel weer wel fijn en ik merk dat dat een goede afleiding is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 15:44

Wat goed dat je afleiding vind de paardjes PW, dat is toch ook alweer een hele stap vooruit! Het gaat nu even wat minder, maar dat gaat ook weer goed komen. 2 stapjes vooruit, 1 stapje terug!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 15:47

Zo porbeer ik het zelf ook te zien Angela, ik denk zelfs dat ik de laatste tijd wel 4 stappen vooruit heb gemaakt. Dan kan ik wel leven met deze ene stap terug ;)

en het hoort er nou eenmaal bij, het gaat niet alleen maar in 1 stijgende lijn helaas. Bedankt voor je berichtje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 15:49

Dat hou ik me ook maar voor ogen, en moet je zien wat je nu met je schimmeltje doet! Had je dat 4 weken geleden gedacht?